Log ind

Jeg har glemt mit kodeord. Send nyt kodeord via email

Periode | Renæssancen

Årstal | 1168

Årstid | Efterår

Måned | Oktober

Seneste emner
» Oh, My Sweet Summer Child - Juniper
Et skæbnesvangert møde - fortids emne - Alítheia EmptyFre 1 Nov 2024 - 12:48 af Juniper

» Bog klub - idetråd til bøger
Et skæbnesvangert møde - fortids emne - Alítheia EmptyTors 31 Okt 2024 - 15:29 af Genevira

» A royal search for knowledge
Et skæbnesvangert møde - fortids emne - Alítheia EmptyTirs 29 Okt 2024 - 19:47 af Renata

» What do you get, when you mix a broken heart with bad company?... A sinful cocktail.
Et skæbnesvangert møde - fortids emne - Alítheia EmptyMan 28 Okt 2024 - 23:38 af Victoria

» Wait a meow-ment... this can't be good! - Dr. Trott
Et skæbnesvangert møde - fortids emne - Alítheia EmptySøn 27 Okt 2024 - 2:02 af Vinyx

» Ny hersker af Aquener (admin nyhed)
Et skæbnesvangert møde - fortids emne - Alítheia EmptyLør 26 Okt 2024 - 17:53 af Victoria

» In the Hands of a Demon - Emery
Et skæbnesvangert møde - fortids emne - Alítheia EmptyOns 23 Okt 2024 - 23:18 af Emery

» Your new home, my little sweetheart
Et skæbnesvangert møde - fortids emne - Alítheia EmptyTirs 22 Okt 2024 - 20:12 af Renata

» As if anything would change (Valentine)
Et skæbnesvangert møde - fortids emne - Alítheia EmptySøn 20 Okt 2024 - 23:20 af Valentine

Mest aktive brugere denne måned
Juniper
Et skæbnesvangert møde - fortids emne - Alítheia Voteba13Et skæbnesvangert møde - fortids emne - Alítheia Voteba14Et skæbnesvangert møde - fortids emne - Alítheia Voteba15 

Statistik
Der er i alt 192 tilmeldte brugere
Den sidst registrerede bruger er Victoria

Vores brugere har i alt skrevet 164955 indlæg i 8752 emner

Et skæbnesvangert møde - fortids emne - Alítheia

Go down

Et skæbnesvangert møde - fortids emne - Alítheia Empty Et skæbnesvangert møde - fortids emne - Alítheia

Indlæg af Gæst Tirs 14 Apr 2015 - 18:24

Tid:
20:45
Omgivelser:
søens folk. Skibe tager afsted og ankommer konstant, varer bliver læsset af og på skibene, og sømændene går ind på værthusene som ligger på stribe hen af kajen.
Vejr:
overskydet, det drypper lidt, men da det har regnet hele dagen er det begyndt at klare op. Man kan se den mørke blå, næsten sorte himmel langt ude i horisonten.
Sted:
Aqueners havn.
Udseendet dengang:
http://www.beautifulhairstyles.com/long/pictures/teenlonghaircut.jpg

Det var aften, og kajen var lige nu ikke et sted for børn. lumske sømænd gik ned af kajen, allerede stinkende af alkohol. Regnen var endelig ved at stoppe efter en hel dag med intet andet på programmet. Det er var efterår, og vejret var begyndt at blive køligt, især om aftenen. Fra den fjerne ende af kajen kunne man høre sløve trin som om nogen prøvede at løbe. Det var en pige, hun var ikke meget ældre end de 13-14 år. Hendes tøj var møg beskidt og hendes hår var drivvådt og klistrede sig til hendes ansigt. Hun var træt, udmattet og sulten. For to dage havde hun løbet, flygtet faktisk! Fra hendes rablende vanvittige familie. Hendes vejrtrækning var høj, hun nærmest rallede fordi hendes hals var tør.
Hun nåede hen til menneske mylderet på kajen, og endelig stoppede hun med at løbe, eller hvad man nu kunne sige hun havde gjort, for hendes krop havde ikke været i stand til at løbe til sidst, men alligevel havde hun ikke stoppet, men gjort sit bedste for at blive ved. Hun hev efter vejret da hun stoppede og fik hurtigt hapset en flaske vand fra en forbipasserende uden problemer. Hun hældte det hurtigt i sig inden hun gispede efter vejret. En sømand fik interesse i hende hurtigt, en af de klamme skumle, og før hun vidste at sig havde han grebet hende, men til hans uheld var hun ingen normal pige. Godt nok var hun udmattet, men hvis nogen skulle overfalde hende ville hun stadig have kræfter nok til at klare dem. Hun var en stærk lille pige, takket være hendes familie. Fra dengang hun kunne gå havde hendes mor og mormor ikke gået op i andet end at lære hende at dræbe. Hun var nærmest født til at dræbe, en lille dræber maskine.
Manden havde skubbet hende op af en mur, dog var han uopmærksom på hende i et kort sekund, og i det sekund han var det, havde hun grebet ham om det ene håndled og hevet den med sig ind gennem den mur hun sagtens kunne gå igennem, også med en "passager" og derefter givet slip på ham så han sad fast. Hun fik viklet sig ud af hans arme inden hun med tilløb hoppede utrolig højt og sparkede ham i hovedet så hans nakke knækkede.
Uden at kigge sig omkring for at se om hun havde tiltrukket opmærksomhed, satte hun tænderne i hans hals og drak grådigt fra ham.
Denne pige var ingen almindelig pige, hun var et dæmon barn, og ikke bare en almindelig dæmon, nej hun var en bloddæmon. Det ville sige at hun var lidt som en vampyr, dog kunne hun gå i solen og reproducere sig selv, det sidste havde selvfølgelig ingen betydning for hende.

Gæst
Gæst

Tilbage til toppen Go down

Et skæbnesvangert møde - fortids emne - Alítheia Empty Sv: Et skæbnesvangert møde - fortids emne - Alítheia

Indlæg af Alítheia Tirs 14 Apr 2015 - 19:55

Påklædning: http://briellecostumes.typepad.com/.a/6a0134804df3cb970c014e864d57e8970d-pi

Kappen: https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/236x/ae/05/07/ae050726431c84db54a5803d28c699ae.jpg

Mørket var ved at falde på, og langsomt begyndte de mere skumle typer at dukke frem på havnen. Aquener var kendt for at være handelscentrum, dette ry måtte opholdes og der var derfor vagter. I dagstimerne så man ikke mange scenarier, hvor folk snød og slås, det mest dramatiske var vagter som slæbte af sted med drukkenbolte, muligvis pirater. Når aftenen kom og natten faldt på, forsvandt vagterne og de skumle typer kom frem fra krogene og deres skjul, og havnen var knap så sikker.
Om natten gik samtlige mænd på værtshuse, så støjen kunne høres nede ved kajen, nogle aflæssede stadig skibe – med varer man ikke ønskede skulle tjekkes. Andre skumle sømand gik rundt for at finde ofre for deres lyster.
Alítheia var vant på havnen, da hun var kommet der gennem flere år. For hende var det muligt at drive handel i dagstimerne, da hun vidste hvordan man skulle omgås reglerne og vagterne. Selvfølgelig måtte noget vente til natten, visse ting var bedre, hvos de forgik i sky af mørket.
Luften var stadig kold og fugtig efter regnvejret, de tunge skyer var ved at forsvinde, og stjerne blev synlige på den sorte himmel. Alítheia gik med en kappe trukket tæt omkring sig, for at holde kulden ude, derudover var hætten slået op, så den dækkede ansigtet. Hun gik med en varer, som befandt sig i en pung.
Alítheia vidste udmærket at det ikke var sikkert for kvinder at gå herude alene, medmindre de kunne forsvare sig selv. Normalt var hun ligeglad hvis en ung pige blev overfaldet af en af sømændene og ignorerede derfor scenariet, men undtagelsen skal jo bekræfte reglen.
Mens hun gik så hun en ung lyshåret pige, som blev overfaldet af en langt større sømand. Hun satte pigen til ikke at være mere end 13-14 år ud fra kropsbygningen. Denne gang ignorerede hun det ikke på samme måde, kunne ikke bare gå videre, om hun ville gribe ind var ikke sikkert. Hun havde troet det ville gå som altid, en ulykkelig pigestemme som tiggede om nåde. Dette blev ikke tilfældet denne gang, snart så hun pigen få vendt situationen og manden ente med en brækket nakke.
En anelse målløs og fascineret over denne piges evner stod Alítheia og betragtede, hende lidt på afstand, for at se hvad der efterfølgende ville ske.
Lydløst gik hun hen til pigen, som sad med tænderne i mandens hals og drak hans blod. Ud fra dette antog Alítheia, at hun var enten vampyr eller bloddæmon. Hun betragtede pigen et stykke tid, inden hun rømmede sig ”Jeg håber smagen behager dig, fremover kunne du muligvis gøre det mere elegant og have bedre manerer når du spiser?” sagde hun tonløst og slog hætten ned så ansigtet blev synligt, medens man kunne se det flammende bronzerøde hår. Alítheia sendte pigen et flabet smil og kiggede samtidigt afventende, nysgerrig efter hvilken reaktion, der ville komme.

Alítheia
Evolved
Evolved

Antal indlæg : 1866
Evner/magibøger : natural feelings

Et skæbnesvangert møde - fortids emne - Alítheia Empty Sv: Et skæbnesvangert møde - fortids emne - Alítheia

Indlæg af Gæst Tirs 14 Apr 2015 - 20:14

Elena kunne mærke hvordan styrken kom tilbage til hende for hver dråbe der gled ned langs hendes spiserør. En tilfredsstillende følelse. Hun kunne ikke tømme en fuldvoksen man for blod endnu, hendes krop var ikke fuldt udvokset, og havde derfor ikke behov for så meget blod. Hun havde hørt en kvinde snakke, men hun havde måttet vente, sulten havde været så pinende og blodet så lækkert at hun ikke kunne slippe kroppen før hun havde fået fyldt maven, for hvem vidste hvornår næste gang ville blive? Hun tørrede sig om munden inden hun vendte sig om mod den kvinden der havde snakket til hende.
Da Elenas blik faldt på hende havdet det været tæt på at et forbløffelses gisp havde fulgt hendes reaktion. kvinden var den smukkeste hun nogensinde havde set.
"Normalt spiser jeg pænt, men jeg har ikke spist i to døgn, og jeg plejer heller ikke at dræbe folk, blot slå dem bevidstløse, selvom det gør min moder vred. Men hvad nytter det hvis man slår maden ihjel hver gang?" Hendes stemme var følelsesløs, hun var en pige der aldrig var opvokset med følelser, hun havde aldrig følt kærlighed, og det afspejlede sig i hende nu, men fordi hun stadig var ung og et "uskyldigt" barn, kunne man stadig mærke at hun dog var et skrøbeligt individ trods det hun havde gået igennem i sit liv. Det kunne godt være at Elena var beskidt lige nu, men trods det kunne man se hun intet gadebarn var, at hun kom fra et hjem og endnu ikke havde været væk fra det i lang tid. det blonde hår var en smule beskidt og der sad kviste og blade i det, men det var ikke så slemt igen.
En lukket tønde med vand stod ved siden af Elena, og inden nogen vidste af det stak hun hovedet igennem træet og vaskede sit ansigt. Kvinden der havde snakket til hende ville selvfølgelig ikke kunne se andet end at halvdelen af hende forsvandt ind i tønden. Lidt efter trak hun hovedet til sig igen. Hun vred det lange våde blonde hår og stak hånden igennem den mur hvor hun havde sat mandens arm fast, hun havde før mærket et stykke stof da hun havde sat mandens arm fast i væggen, og ganske rigtigt var det der. Hun brugte det til at tørre sit ansigt og hår inden hun samlede det i en rodet knold.
Hun var træt og var parat til at tage videre, hun havde fornyet energi takket være blodet, og ville gerne nå at gemme sig på et skib inden hun lagde sig til at sove. Hun kiggede op på kvinden igen, nu med et forholdsvis rent ansigt. Mange ville nok mene at Elena var en smule for selvstændig af sin alder, men hun havde aldrig prøvet at være uselvstændig.
"Ved De hvilket skib der sejler længst væk fra denne by? Helst i nat, eller i morgen tidlig?" Hendes stemme var som et barns endnu, men alligevel al for alvorlig i forhold til hvor hun mentalt burde befinde sig lige nu i sin udvikling.

Gæst
Gæst

Indlæg af Alítheia Tirs 21 Apr 2015 - 15:57

Alítheia blev ved med forsat at betragte den unge pige, som tydeligvist måtte være sulten. Ikke engang et blik sendte pigen, da der blev talt til hende. Denne opførsel plejede Alítheia arrogant at kommenterer på, men denne gang lod hun det passerer og ventede tålmodigt. Efter noget tid, så det ud til den unge pige endelig havde spist op og tog sig tid til at svare. Selv svarede Alítheia hende igen; ”Javist, men manerer er en yderst vigtig dyd” man kunne spore et snert af sarkasme i hendes stemme. Alítheia var ikke ligefrem en af de højbårne og dannede kvinder, og manerer var ikke hendes stærke side. Hun fortsatte kort efter svaret til pigen, nu i en mere alvorlig tone, men stadig med et spor af sarkasme; ”Forældre ved ikke altid bedst snut, og det nytter som sagt ikke at dræbe alle. Før eller siden ville man løbe tør for føde så.”
Alítheia kiggede nærmer på den unge pige, som havde haft en følelseskold pige, hun var stadig nysgerrig. Denne pige virkede stadig som uerfaren pige, især når det kom til gadelivet så hun ud til at være ude.
Den unge pige så ud til at være vældig beskidt, men for Alítheia var det ikke svært at se hun var fra andre omgivelser end disse. Denne pige ville muligvis få det svært på gaden, som var så anderledes. Hun så ud til at komme fra en rig familie, så hvorfor stak hun af? Der fandtes værre steder at leve, hvilket Alítheia vidste meget om.
Da pigen stak halvdelen af hovedet ned i tønden, var der ikke meget at betragte, men hun måtte vel selv have indset hun var beskidt. Det fik klart det værste skidt af hende, kunne man se da hun kom op. Dog var tøjet stadig snavset og hun lignede en der kunne bruge et nyt sæt tøj, da det nuværende så beskidt og nusset ud.
Hun betragtede et øjeblik pigens unge ansigt, og overvejede bare at svare kort, vise hende et skib. Men en lille idé formede sig i hovedet. Denne unge pige kunne komme med hende, om bord på skibet, måske blive oplært af hende.
Det var denne tanke fortsatte med at køre i hendes hoved og hun svarede derfor koldt og kort for hovedet ”Ja den viden ligger jeg tilfældigvis inde med.” Lidt efter med en tøvende stemme endte planen alligevel med at komme ud, så hun derfor spurgte; ”Hør, hvad siger du til at komme med mig, og så viser jeg dig et skib du kan opholde dig på ” Hun kiggede afventende på hende og rakte hånden ud, så pigen kunne tage imod den og hun kunne komme med. Efter lidt tid talte hun i et mildt tonefald. ”For resten kan du kalde mig Alítheia” sagde hun og sendte et mildt smil.

//sorry længden og indholdet//

Alítheia
Evolved
Evolved

Indlæg af Gæst Ons 27 Maj 2015 - 20:31

Elena kiggede op på kvinden med et undrende blik"Men hvad skal jeg dog bruge Manere til? Jeg kan gå i gennem alt slags materiale, så hvis nogen vil mig ondt, så løber jeg igennem en mur, eller lader mig falde ned i jordens mulm og mørke og bevæger mig væk fra stedet som en muldvarpe, dog uden af danne tunneller.." Hun sagde det med en undrende stemme, hun forstod ikke hvad manere skulle bruges til, hun var jo aldrig blevet lært nogen.
Elena kiggede sig roligt omkring mænd kiggede på hende med onde blikke, men hun ignorerede dem, hun lyttede bare, i alle retninger.. Frygten for at høre sin moder ellers hendes slaver var der i hende, og det ville nærmest være mere smertefrit for hende at blive banket til døde end at hendes moder fangede hende. Hun kiggede op på den høje flotte kvinde.
"Ja det ved jeg, det er jo derfor jeg stikker af.. Min moder.. Hun er ikke rigtigt klog nej, vanvittig! Sindsyg! hun får et blik i sine øjne, og nogle gange kan hun blive så begejstret over en ide hun får at hun nærmest kvæler mig, i denne begejstring. Hun elsker mig ikke, som en moder burde! Jeg har set andre dæmon mødre, elske deres børn, men min moder.. Hun er sindsyg, og min mormor er værre!" Hun kiggede forventningsfuldt op på kvinden da hun  sagde at hun tilfældigvis lå inde med sådan en viden. Hun kiggede afventende på hende, og skulle lige til at spørge om kvinden ville dele denne viden med Elena eller ej.... Hun blev lidt paralyseret, overrasket, hun havde regnet med at det ville være lille Elena i mod resten af verden fra nu af og al tid frem ad. Hun kiggede lidt tøvende og forvirret op på kvinden inden hun tog hendes hånd. Hvis det var et baghold, ville hun dog kunne redde sig selv alligevel, men det var jo aldrig rart når folk smadrede ens tiny trust.
Hun kiggede op på hendes ansigt og smilede forsigtigt tilbage
"Hej Alítheia, jeg hedder Elena." Sagde hun nu for første gang med en blid barne stemme, en stemme som præcis passede til hende, til et barn.

Gæst
Gæst

Indlæg af Alítheia Ons 17 Jun 2015 - 12:02

Let rystede Alítheia over den unge piges udtalelse, nok havde hun evner men hun manglede viden og dannelse. ”Det lyder ganske praktisk at kunne forsvinde igennem alt materiale, men ser du kære det er ikke altid bedst at flygte. Nogle gange får man mere ud af at kunne føre sig ordentligt. Manerer bruges til at overbevise folk, fordreje deres sind, få hvad du ønsker blot ved ord og opførsel.” prøvede hun at forklare den unge pige.
Det var ikke svært at se at denne unge pige var skræmt og nervøs, hendes urolige blikke rundt på havnen. Om det var frygten for endnu et overfald eller noget andet kunne Alítheia ikke vide, dog fandt hun ud af det da den unge pige igen begyndte at forklare. Denne unge pige var stukket af hjemmefra, flygtet fra sin familie. Men ud fra hendes beskrivelse lød det ikke underligt på Alítheia at hun ville stikke af. Dog lød det ikke helt bekendt med kærlige dæmonmødre fra Alítheia, men hun havde ikke ligefrem selv haft sådan en. ”Jamen hvis de var så slemme, var det vel godt du slap væk. Men hør forældre er ikke altid gode, glem dem og skab dig i stedet et bedre liv nu du har chancen. Jeg gætter på det er din moder du kigger dig nervøst efter.” det var bare en nøgtern stemme det blev sagt med.
Det forventningsfulde blik hun først sendte, der blev efterfulgt af det overraskede morede Alítheia en smule. Hendes tøven var vel forståelig, hvorfor stole på en vildt fremmede bare sådan uden videre. Pigen endte dig med at tage hendes hånd og stole på hende i dette øjeblik. For en gangs skyld havde Alítheia ingen bagtanker eller onde formål, men ønskede at hjælpe – ikke noget, som var normalt for hende. Hun så på pigens smilende ansigt, og hørte for første gang den barnlige stemme, hun var så ung endnu.
Før hun kunne tage pigen med hen på skibet og give hende nogle nye klæder, måtte hun først aflevere varen i pungen. ”Elena, før vi tager hen til skibet, skal jeg først lige løbe et ærinde, du kommer bare med mig.” Sagde hun stadig med en mild, dog denne gang mere fast stemme og gjorde klar til at gå. Selvfølgelig forventede hun pigen fulgte med, men ville ikke bebrejde hende hvis ikke.

//Håber det kan bruges - undskyld ventetiden//

Alítheia
Evolved
Evolved

Indlæg af Gæst Tors 31 Mar 2016 - 21:40

Elena stod forundret i noget tid, manerer, god opførsel og ord? Det var ikke noget der nogensinde havde været en del af hendes opdragelse.. Hvis man da kunne kalde det for opdragelse. Næh hele hendes liv havde handlet om at dræbe, blive tortureret, mishandlet og skældt ud, talt ned til og ja, mobbet af sine egne slægtninge.
"Vil du lære mig disse ting?" Hun spurgte med store ængstelige øjne, hun længte, ja ligefrem hungrede efter at lære disse ting. Athena var af et lære stræbende væsen, hvos der var noget hun hørte om og endnu ikke kendte til, så ville hun ikke kunne slappe af før hun havde lært det, hun blev ligefrem rastløs og irritabel.
" min moder kender ikke til medfølelse, barmhjertighed eller kærlighed. Jeg selv kender til de to første, men kærlighed... Jeg har aldrig oplevet det og derfor ved jeg ikke hvordan det føles eller hvad det er, men jeg håber jeg en dag vil lære denne følelse at kende, og det at føle sig tryg.. Men ja det er min moder jeg kigger efter, hun ville nok dræbe mig for hende og min mormors ære, det at jeg er stukket af hjemmefra er en så dyb krænkelse for min familie.." Hun sagde det med en tvist af tristhed i stemmen, at have set andre børn ud af vinduet have forældre der tog sig af dem, gik op i dem og trøstede dem når de slog knæet havde Elena altid misundt. Hendes egen mor havde skældt hende ud lige fra hun var en tumling hvis hun faldt. Der havde aldrig været plads til fejl.

Elena kiggede op på Alítheia" jeg vil gå med dig, men vil du beskytte mig hvis nogen prøver mig noget ondt?" Spurgte hun, og denne gang var der meget nervøsitet at finde i hendes stemme. Hun var træt, ikke så stor og havde været heldig at manden fra før kun havde været et menneske, ellers havde det nok ikke gået særlig godt for hende. Hun gik op på siden af Alítheia som tegn på at hun ville følge med hende hvorend hun gik.

Gæst
Gæst

Indlæg af Sponsoreret inhold

Sponsoreret inhold

Tilbage til toppen

- Lignende emner

Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum