Periode | Renæssancen
Årstal | 1168
Årstid | Efterår
Måned | Oktober
Den sidst registrerede bruger er Victoria
Vores brugere har i alt skrevet 164955 indlæg i 8752 emner
Større profiler!
:: Brugerhjørnet :: Adminnyheder
Større profiler!
Det har længe været manges ønske, at kunne lave større profiler, og samtidig har der længe været megen forvirring om, hvad profilerne egentlig skulle indeholde! Jeg har nu (forhåbentlig) løst problemet! Jeg har nemlig gjort det muligt for jer, at lave større profiler end før! Der er ikke kun ét felt (Profil tekst), men nu hele FIRE felter: Personlighed, fortid, relationer og andet!
I kan, ligesom før, stadig sagtens bruge koder til billeder, musik, videoer og alt andet - I har ganske enkelt blot fået mere plads at skrive på :) Denne metode vil også i fremtiden kunne hjælpe nye medlemmer med at få lavet en fyldest-gørende profil, da de nu ved, hvad de skal skrive. Jeg håber at I alle vil bruge disse nye profil-felter, og få sat jeres rigtige (og flotte) profiler op, så det passer med denne nye metode.
Hvis I har nogle spørgsmål, bekymringer eller tvivl, så skal I være velkomne til at skrive herinde eller sende en PM til mig! Hvis I desuden har foreslag til andre profilfelter, som fx våben eller et stort magi-felt, så sig endelig til. Sammen finder vi en løsning! :)
De nye felter kan nogle gange lave 1.5 linjeafstand, og hvis I ikke er så glade for dette, så kan I blot sætte følgende kode rundt om jeres tekst.
- Kode:
[size=11]jeres profil her[/size]
Jeg håber I er lige så glade over denne opdatering, som jeg er! :) Husk at I altid kan skrive til mig med spørgsmål og tvivl, samt at I ligeledes må sende jeres foreslag til mig.
Hav en dejlig søndag, små appelsiner!
- Rowan
EDIT: Jeg har tilføjet et "evne"-felt, hvor folk kan skrive en længere forklaring af deres evne. Der er nu to felter til evner: Et hvor I kan skrive navnet på evnen (dette felt er vist både på profil og mini-profil) og et andet hvor I kan skrive en lang forklaring til evnen (dette er kun vist på jeres profil).
EDIT 2: Jeg har tilføjet et "udseende"-felt, hvor folk kan beskrive deres udseende med billeder eller tekst (eller noget helt andet).
Sidst rettet af Rowan Tors 14 Maj 2015 - 12:53, rettet i alt 2 gange
Gæst- Gæst
Sv: Større profiler!
Men elsker ideen!!!
Gæst- Gæst
Gæst- Gæst
Evner/magibøger : Evne: De mørke flammer
Evner/magibøger : I'm connected to the spiritual world, both physically and mentally. Improved body-skills and senses.
Bare en tanke xD
Gæst- Gæst
Gæst- Gæst
Gæst- Gæst
Gæst- Gæst
Gæst- Gæst
Ramsay skrev:Nu det her en crazy idé jeg lige kom med. Hvis man evt ikke havde våben eller en klan som Raf foreslog, kunne man vel have en form for checkbox ved siden af de store kolonner fx personlighed, andet osv og så kunne man vælge om man ville have dem vist på sin profil? Det kunne gøre at man kunne gøre sin profil mere overskuelig istedet for at have tomme felter :3
@Ramsay Det er desværre ikke muligt at brugerne selv kan bestemme hvad der bliver vist på deres profil, men jeg kan godt fjerne nogle af de mere overflødige felter, såsom IRL fødselsdag og IRL alder. Dette ville nok gøre det hele mere overskueligt.
Gæst- Gæst
Der ikke mange som beskriver deres våben i profilen, udover vedkommende måske har en kniv. DErved forstår jeg ikke det nødvendigt med en boks til våben. I følge mig
Kan godt lide det du lavede med klanen. At fjerne fødselsdag, er måske ikke en hel dum ting. Man kunne altid bytte den ud med noget andet som, hvilket sted i samfundet man ligger. ER man rig, fattig? Måske lave det ligesom ved det du gjorde ved klanen?
DEt skal selvfølgelig heller ikke blive for overdrevent.
I hvert fald er jeg godt tilfreds herfra
Gæst- Gæst
Og så lige en anden ting, syntes det kunne være super fedt med en samfunds status som Jo forslog!
Gæst- Gæst
Men ærligtalt så synes jeg relationer er temmelig overflødige ihvertfald til og skulle have en boks specifikt til den. Jeg har den godt nok selv på min profil og havde den inden, men jeg bruger den kun for, at jeg selv kan holde styr på hvem der er hvad til min karakter. Men når jeg glor i de andre profiler så er det altid den jeg springer over da jeg ikke synes det er særligt spændende og glo på. For mig er jeg ligeglad med om Jo var kærester med Jackson (EKSEMPEL!) eller om Rowan er far til Delilah (EKSEMPEL!) for det kan jeg som sådan ikke bruge til noget, men igen det er min mening så kan i have jeres jeg ændre ikke på min for den sags skyld.
- Som du selv siger. Det forskelligt. Det er også forskelligt, hvor meget folk beskriver det forskellige ting.
Gæst- Gæst
Nu ved jeg godt jeg tilhører den enormt vaneprægede og lidt konservative type...Og ikke mindst dovne...
Men alle de opdelinger...Ah, jeg kan godt se det praktiske i det, det nyttige, men jeg føler trang til at sige "nej tak" hvis der skal være en boks til hver evig eneste ting vi kan komme i tanke om. Den næste boks bliver vel en "yndlingsret" eller "yndlingsfarve"?
Jeg syntes det er helt fint at have en for baggrundshistorie. En for personlighed (for dem der har lyst til at skrive en, i det mindste) og måske en for relationer (selv om jeg personligt finder relationer mindre vigtige), samt evner. Men alle de andre ting? Våben, klaner, yndlings-ting. Det er jo ting der sagtens kan stå under "andet", da det er ting folk har eller ikke har, som skifter hele tiden, mens baggrundshistorie og evner er vigtige og noget der sjældnere bliver skiftet og som er noget der er påkrævet man har udfyldt, for at få godkendt sin profil.
Det er dog blot min side af sagen. Jeg stoler på vores gode admin-team bliver enige om nogle gode felter til vores profiler
- Antal indlæg : 10266
Evner/magibøger : Forvandle sig til dæmon. Death-force manipulation. (se profil)
Da der ikke var særlig mange "våben" og vidst nok ingen for "klan", så anså jeg det ikke som nødvendige felter. Det giver ingen mening, hvis vi implementerer felter, som størstedelen af brugerne ikke ville benytte sig af. Feltet "Andet" kan blive brugt til alt det I ønsker - såsom våben, klan-beskrivelser, kæledyr, andre former, billeder, musik, hvad I nu har lyst til. Hvis I vil have et særligt felt, fordi det passer skide godt til jeres karakter, så kan I bruge "Andet"-feltet. Jeg laver ikke et våben-felt, for at gøre 2-3 brugere glade. Ikke når der er 200 andre, som ikke kan bruge det til noget.
Der vil desuden ikke komme flere felter lige foreløbigt, og "klan"-feltet bliver muligvis fjernet igen snart. Hvis I har flere foreslag så kom endelig med dem - men hvis de ikke gavner størstedelen, så vil det næppe blive implementeret
Og Raf: Der er nogle brugere, der har meget mere at skrive, end bare klan og våben. Der er mange der ikke har en klan, og der er mange der ikke har våben. Der er nogen der har kæledyr, sygdomme, ejer en kro, ejer et skib, er borgmester, royal eller på andre måder skiller sig ud med en "særhed" - det er dét "Andet" feltet skal bruges til.
Gæst- Gæst
» Større gruppe af lommetyve anholdt [Notits]
» Korte eller lange profiler?
» Guide: Profiler, grupper og emner
:: Brugerhjørnet :: Adminnyheder
Fre 1 Nov 2024 - 12:48 af Juniper
» Bog klub - idetråd til bøger
Tors 31 Okt 2024 - 15:29 af Genevira
» A royal search for knowledge
Tirs 29 Okt 2024 - 19:47 af Renata
» What do you get, when you mix a broken heart with bad company?... A sinful cocktail.
Man 28 Okt 2024 - 23:38 af Victoria
» Wait a meow-ment... this can't be good! - Dr. Trott
Søn 27 Okt 2024 - 2:02 af Vinyx
» Ny hersker af Aquener (admin nyhed)
Lør 26 Okt 2024 - 17:53 af Victoria
» In the Hands of a Demon - Emery
Ons 23 Okt 2024 - 23:18 af Emery
» Your new home, my little sweetheart
Tirs 22 Okt 2024 - 20:12 af Renata
» As if anything would change (Valentine)
Søn 20 Okt 2024 - 23:20 af Valentine