Log ind

Jeg har glemt mit kodeord. Send nyt kodeord via email

Periode | Renæssancen

Årstal | 1168

Årstid | Forår

Måned | Maj

Seneste emner
» It's been a long long time
Korte eller lange profiler? EmptyIgår kl. 21:48 af Valentine

» I need you to hear the story - Genevira
Korte eller lange profiler? EmptyIgår kl. 17:03 af Genevira

» No shade all tea, please. (Valentine og Kain)
Korte eller lange profiler? EmptyLør 4 Maj 2024 - 0:38 af Valentine

» Dont Think I dont know your guiltyness - Jake
Korte eller lange profiler? EmptyFre 3 Maj 2024 - 20:55 af Jake

» Begyndelsen på venskab eller... ~ Genevira
Korte eller lange profiler? EmptyFre 3 Maj 2024 - 19:04 af Jake

» Why? What for? Honestly? - (Taliia)
Korte eller lange profiler? EmptyOns 1 Maj 2024 - 13:38 af Abigail

» My Only, My Own (Edgar)
Korte eller lange profiler? EmptyOns 1 Maj 2024 - 12:50 af Edgar

» Opdateret emnesteder (adminnyheder)
Korte eller lange profiler? EmptyTirs 30 Apr 2024 - 12:37 af Sean

» Angels and demons on the run - Emery's fraværstråd
Korte eller lange profiler? EmptyFre 26 Apr 2024 - 19:03 af Sean

Mest aktive brugere denne måned
Genevira
Korte eller lange profiler? Voteba13Korte eller lange profiler? Voteba14Korte eller lange profiler? Voteba15 
Jake
Korte eller lange profiler? Voteba13Korte eller lange profiler? Voteba14Korte eller lange profiler? Voteba15 
Valentine
Korte eller lange profiler? Voteba13Korte eller lange profiler? Voteba14Korte eller lange profiler? Voteba15 
Abigail
Korte eller lange profiler? Voteba13Korte eller lange profiler? Voteba14Korte eller lange profiler? Voteba15 
Lori
Korte eller lange profiler? Voteba13Korte eller lange profiler? Voteba14Korte eller lange profiler? Voteba15 
Edgar
Korte eller lange profiler? Voteba13Korte eller lange profiler? Voteba14Korte eller lange profiler? Voteba15 

Statistik
Der er i alt 189 tilmeldte brugere
Den sidst registrerede bruger er Alysia

Vores brugere har i alt skrevet 164691 indlæg i 8727 emner

Korte eller lange profiler?

2 deltagere

Go down

Korte eller lange profiler? Empty Korte eller lange profiler?

Indlæg af Gæst Fre 8 Maj 2015 - 0:46

Hejsa brugere på UW!

Jeg blev lidt nysgerrig(det gør jeg ret tit, hæhæ) nu hvor jeg har siddet og skrevet en meeeega lang profilbeskrivelse til Dahlia, eller jeg tænkte: Gad vide om der faktisk er nogen der gider læse alt det bras jeg skriver xD

Så denne debats emne er: Kan du lide korte eller lange profiler og hvorfor?

Jeg har ikke så meget imod at læse lange profiler så længe det ikke bare er en væg af tekst, mest af alt fordi jeg har det med at rode rundt i alt for lange tekster xD

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Korte eller lange profiler? Empty Sv: Korte eller lange profiler?

Indlæg af Rafaela Fre 8 Maj 2015 - 7:58

For mig er det lidt ligemeget hvor lang eller hvor kort profil beskrivelsen er. Det der tæller for mig det er, at der er nogle info om personen som jeg muligvis kan bruge til evt et emne og om personen bare virker spændende så der ku være en interesse for et emne. Smile
Har selv en meget lang profilbeskrivelse, men der er også meget og skrive om min karakter synes jeg selv.

_________________
Korte eller lange profiler? 83020884_1014395945560305_5621735818184884224_n.jpg?_nc_cat=105&_nc_ohc=_-QOf5E8nh0AQmgE45onKRHcpCxlNcz3r2Y4nWEHFa1-MFitJsW1oulPQ&_nc_ht=scontent-amt2-1
Rafaela
Rafaela
Evolved
Evolved

Antal indlæg : 6208
Reputation : 5
Bosted : Dragons Peak - hos Jake
Evner/magibøger : Evne: De mørke flammer

Tilbage til toppen Go down

Korte eller lange profiler? Empty Sv: Korte eller lange profiler?

Indlæg af Sean Fre 8 Maj 2015 - 8:39

Jeg tror ikke bare spørgsmålet er om folk gider læse den. Jeg tror mere spørgsmålet er...Hvad vil man selv?
Når man opbygger en profil, skriver en hel masse ting, de generelle og ned til de små detaljer, skaber man sin karakter. Man tænker over sin karakter. Hvordan ser den ud, hvordan opfører den sig, hvordan er dens baggrundshistorie og hvordan har baggrunden påvirket karakteren. Rig, fattig. Single, gift. Alle de detaljer har man en mulighed for at tænke over. Man kan selv komme i dybden med sin karakter, skabe en basis for den, noget man kan starte med at spille på og ændre på senere, når tingene ændre sig.

Jeg ved jo godt det ikke er alle der skaber hele sin karakter lige fra starten. Personligt finder jeg på så mange ting som muligt, som jeg føler passer til min karakter og så starter jeg mit spil. Måske, når jeg spiller den, finder jeg ud af nogle af tingene ikke passer og så ændre jeg dem. Eller måske havde jeg glemt noget, som jeg så kan tilføje.
Men pointen er at man må have visse ting på plads, for at have en fornemmelse af sin karakter og kunne starte et ordentlig spil. Ærlig talt - Jeg tror aldrig jeg har oplevet nogen, der kun har 5 linjer som profil, også skrive et godt, detaljeret og spændende spil med deres karakter - Medmindre de allerede ved alt om deres karakterer, men bare ikke gad skrive det ned, f.eks. hvis de har "overført" en karakter fra en anden side.

Og jeg tror, uanset hvad, hvis karakteren er spændende eller hvis man skriver specielt godt, så læser folk den uanset om den er lang eller kort. Så tænk ikke på det - Bare opbyg din karakter. Hvem bekymre sig om hvad andre tænker, så længe man selv nyder at opbygge sin karakter, uanset om det fylder 10 linjer eller 10 sider? Smile

Så, som svar på dit spørgsmål: Ja, jeg foretrækker faktisk lange profiler. På den måde, medmindre personen formår at skrive det på en ganske kedelig måde, ved jeg at personen har tænkt meget over sin karakter og der er noget guf på den. Om jeg selv har en lang profil? Jeg tror min er "mellem" - Men den har været længere. Dog er Sean også ved at dø og jeg holder lige så meget min karakter i live ved at holde den i spil (og dermed vedvarende sørge for der sker ændringer eller nye ting, der kan tilføjes under "historien") end ved at skrive 40 sider baggrundshistorie, jeg ved ingen gider læse. Måske 20 sider...Men ikke 40 o.o

Det er også relevant at snakke om hvordan profilteksten er bygget op. For jeg går også død hvis folk endelig har skrevet meget, men det bare er en lang væg af tekst. Man mister lysten og man mister overblikket. Man bliver træt allerede inden man går i gang! Del det op i afsnit, sæt overskrifter. Det er mine råd. Så er det allerede mere overskueligt og de læsende kan hurtigt finde hvad de ønsker at læse om xD

_________________
„When we are good, they never remember. When we are bad, they never forget.“

Can someone tell me what I'm thinking? I am starting to dig the crazy~
Sean
Sean
Admin

Antal indlæg : 10222
Reputation : 114
Bosted : Doomsville
Evner/magibøger : Forvandle sig til dæmon. Death-force manipulation. (se profil)

Tilbage til toppen Go down

Korte eller lange profiler? Empty Sv: Korte eller lange profiler?

Indlæg af Gæst Lør 9 Maj 2015 - 15:39

Jeg kan godt se hvad i begge mener og er faktisk enig i begge dele, hehe. Også selv at jeg har skrevet en nogenlunde mellem, på kant til lang profilbeskrivelse, dog så fik det mig bare til at tænke da jeg var færdig med den(eller færdig og færdig, kan jo altid finde på mere). xD

Rafaela; Jeg er enig i at korte profiler ikke er dårlige hvis de giver de vigtige infortmationer :3

Sean;
Jeg tænker bare lidt at man jo selv skriver profilbeskrivelsen for at andre kan få et indblik i ens person og lære den bedre at kende. :3

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Korte eller lange profiler? Empty Sv: Korte eller lange profiler?

Indlæg af Gæst Søn 10 Maj 2015 - 1:06

Dette er en spændende debat. Jeg er selv meget for korte præcise profiler, men jeg føler personligt at der være nogle bestemte krav til en profil. F.eks. er der nogen profiler der ikke indeholder en baggrundshistorie eller en personlighedsbeskrivelse, hvilket jeg selv synes er enormt vigtigt. Men samtidig gider jeg sjældent læse en lang profil - det skal helst være kort og præcist, uden alt for mange ligegyldige beskrivelser. Jeg er f.eks. ikke interesseret i at vide, hvilken farve dine forældres hus var, eller en lang og fyldig beskrivelse af hvordan din karakter blev tortureret. Jeg er doven på den måde ;)

Generelt spørgsmål til diskussionen:
Hvad ville folk synes om, hvis der i stedet for ét profilfelt i profilen var forskellige felter til forskellig information? Fx. våben, personlighed, fortid, samt selvfølgelig et felt til musik, billeder og meget andet. Jeg har bemærket at de fleste af jer alligevel opdeler jeres profiler i baggrundshistorie, personligheder, relationer osv, så hvorfor ikke gøre det nemmere? Hvad tænker I om dette? :)

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Korte eller lange profiler? Empty Sv: Korte eller lange profiler?

Indlæg af Sean Søn 10 Maj 2015 - 9:17

Tror de fleste er dovne på den måde o.o

Til dit spørgsmål:
Personligt tror jeg det ville være en god ide. Ikke bare fordi folk allerede gør det, men også så folk bedre kan se hvad de skal udfylde og tænke over, når de skaber deres karakter og derfor har nemmere ved at lave en profil der bliver godkendt. Det og så selvfølgelig bare at det er mere overskueligt og nemmere for både brugere og admins at finde de relevante ting i profilen xD

_________________
„When we are good, they never remember. When we are bad, they never forget.“

Can someone tell me what I'm thinking? I am starting to dig the crazy~
Sean
Sean
Admin

Antal indlæg : 10222
Reputation : 114
Bosted : Doomsville
Evner/magibøger : Forvandle sig til dæmon. Death-force manipulation. (se profil)

Tilbage til toppen Go down

Korte eller lange profiler? Empty Sv: Korte eller lange profiler?

Indlæg af Rafaela Søn 10 Maj 2015 - 9:46

Er helt enig i det Sean siger og synes også, at det er en rigtig god ide. Vi gør det jo i forvejen, men ville det ikke alligevel på en måde fjerne det personlige? For ikke alle bruger samme skrift når de laver de der overskrifter eller farver

_________________
Korte eller lange profiler? 83020884_1014395945560305_5621735818184884224_n.jpg?_nc_cat=105&_nc_ohc=_-QOf5E8nh0AQmgE45onKRHcpCxlNcz3r2Y4nWEHFa1-MFitJsW1oulPQ&_nc_ht=scontent-amt2-1
Rafaela
Rafaela
Evolved
Evolved

Antal indlæg : 6208
Reputation : 5
Bosted : Dragons Peak - hos Jake
Evner/magibøger : Evne: De mørke flammer

Tilbage til toppen Go down

Korte eller lange profiler? Empty Sv: Korte eller lange profiler?

Indlæg af Gæst Søn 10 Maj 2015 - 14:42

Raf: Man ville sagtens stadig kunne sætte ekstra små overskrifter ind og sådan, og bbcode ville stadig virke, så man ville kunne ændre farver, skrifttyper osv Smile

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Korte eller lange profiler? Empty Sv: Korte eller lange profiler?

Indlæg af Rafaela Søn 10 Maj 2015 - 14:44

Nåh ok så synes jeg det lyder som en fantastisk ide Very Happy

_________________
Korte eller lange profiler? 83020884_1014395945560305_5621735818184884224_n.jpg?_nc_cat=105&_nc_ohc=_-QOf5E8nh0AQmgE45onKRHcpCxlNcz3r2Y4nWEHFa1-MFitJsW1oulPQ&_nc_ht=scontent-amt2-1
Rafaela
Rafaela
Evolved
Evolved

Antal indlæg : 6208
Reputation : 5
Bosted : Dragons Peak - hos Jake
Evner/magibøger : Evne: De mørke flammer

Tilbage til toppen Go down

Korte eller lange profiler? Empty Sv: Korte eller lange profiler?

Indlæg af Gæst Søn 10 Maj 2015 - 14:47

Man kunne vel lave de små felter som man kan skrive i og så lave folk have deres profilbeskrivelse hvis de vil i dybere detajler som fx Row ikke vil læse men Sean gerne ville! xD

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Korte eller lange profiler? Empty Sv: Korte eller lange profiler?

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum