Log ind

Jeg har glemt mit kodeord. Send nyt kodeord via email

Periode | Renæssancen

Årstal | 1168

Årstid | Forår

Måned | April

Seneste emner
» Angels and demons on the run - Emery's fraværstråd
et par ord i forsvar af korte indlæg (debat) EmptyIgår kl. 19:03 af Sean

» I need you to hear the story - Genevira
et par ord i forsvar af korte indlæg (debat) EmptyTors 25 Apr 2024 - 21:04 af Genevira

» Dont Think I dont know your guiltyness - Jake
et par ord i forsvar af korte indlæg (debat) EmptyTors 25 Apr 2024 - 11:38 af Sasha

» Lena beware of the city - (Sean)
et par ord i forsvar af korte indlæg (debat) EmptyOns 24 Apr 2024 - 13:10 af Madelena Gray

» A sneaky human, and a metal vampire
et par ord i forsvar af korte indlæg (debat) EmptyMan 22 Apr 2024 - 21:10 af Renata

» Nothing is what it was... ~ Renata
et par ord i forsvar af korte indlæg (debat) EmptyMan 22 Apr 2024 - 20:24 af Renata

» 3 emnesteder til debat (afstemning)
et par ord i forsvar af korte indlæg (debat) EmptyMan 22 Apr 2024 - 15:56 af Sean

» Begyndelsen på venskab eller... ~ Genevira
et par ord i forsvar af korte indlæg (debat) EmptyLør 20 Apr 2024 - 16:37 af Genevira

» I need help. Truly – Dr. Trott (fortids emne)
et par ord i forsvar af korte indlæg (debat) EmptySøn 14 Apr 2024 - 7:56 af Katrina

Mest aktive brugere denne måned
Sean
et par ord i forsvar af korte indlæg (debat) Voteba13et par ord i forsvar af korte indlæg (debat) Voteba14et par ord i forsvar af korte indlæg (debat) Voteba15 
Jake
et par ord i forsvar af korte indlæg (debat) Voteba13et par ord i forsvar af korte indlæg (debat) Voteba14et par ord i forsvar af korte indlæg (debat) Voteba15 
Sasha
et par ord i forsvar af korte indlæg (debat) Voteba13et par ord i forsvar af korte indlæg (debat) Voteba14et par ord i forsvar af korte indlæg (debat) Voteba15 
Renata
et par ord i forsvar af korte indlæg (debat) Voteba13et par ord i forsvar af korte indlæg (debat) Voteba14et par ord i forsvar af korte indlæg (debat) Voteba15 
Celenia
et par ord i forsvar af korte indlæg (debat) Voteba13et par ord i forsvar af korte indlæg (debat) Voteba14et par ord i forsvar af korte indlæg (debat) Voteba15 
Lenore
et par ord i forsvar af korte indlæg (debat) Voteba13et par ord i forsvar af korte indlæg (debat) Voteba14et par ord i forsvar af korte indlæg (debat) Voteba15 
Genevira
et par ord i forsvar af korte indlæg (debat) Voteba13et par ord i forsvar af korte indlæg (debat) Voteba14et par ord i forsvar af korte indlæg (debat) Voteba15 
Katrina
et par ord i forsvar af korte indlæg (debat) Voteba13et par ord i forsvar af korte indlæg (debat) Voteba14et par ord i forsvar af korte indlæg (debat) Voteba15 
Lori
et par ord i forsvar af korte indlæg (debat) Voteba13et par ord i forsvar af korte indlæg (debat) Voteba14et par ord i forsvar af korte indlæg (debat) Voteba15 
Edgar
et par ord i forsvar af korte indlæg (debat) Voteba13et par ord i forsvar af korte indlæg (debat) Voteba14et par ord i forsvar af korte indlæg (debat) Voteba15 

Statistik
Der er i alt 189 tilmeldte brugere
Den sidst registrerede bruger er Alysia

Vores brugere har i alt skrevet 164679 indlæg i 8726 emner

et par ord i forsvar af korte indlæg (debat)

5 deltagere

Go down

et par ord i forsvar af korte indlæg (debat) Empty et par ord i forsvar af korte indlæg (debat)

Indlæg af Gæst Fre 15 Jun 2018 - 23:59

hej folkens met navn er Cain, og jeg har holdt en lang pause fra at spille forum rollespil, der var mange grunde til at jeg stoppede, var at jeg var træt af at skrive en halv novelle vær gang jeg skulle jeg skulle beskrive et sværdstød (jeg kan godt lide at overdrive)
dette betød at a. jeg kunne ikke skrive så mange emner som jeg ville (uden at stresse) og b. det jeg skrev var af meget dårlig kvalitet

først vil jeg give nogle eksempler på situationer, hvor man kan have fordel af at skrive en smugle kortere indlæg

1. i en samtale, i min erfaring når man holder en samtale med en anden person snakker man sjældent for mere end et par sekunder af gangen, før ens partner svare, dette giver ikke meget tid til handling i indlæget, og det der ofte sker når man prøver at gøre et samtale-indlæg længere er at karakterende begynder at holde en monolog

2. så kommer vi til den anden slags indlæg som kan bruge en slankekur kamp, i en kamp sker handlingen endnu hurtigere end en smtale, her kan et indlæg måske kun strække sig over et sekunds tid, så man begynder at fylde overdrevent mange kulhydratter (tillægsord) ind

så kommer vi til det vigtiste hvorfor korte indlæg, bare kan være mere behagligt

1. det kan være intimiderende for mange nye spillere, jeg kan huske for mig selv jeg startede på et forum hvor man mange gange bare skev et par linjer i et indlæg og det var det, det tog mig over et år at komme over til en side som ''theunderworld'' og der er ikke mange kort indlægs sider tilbage, hvilket betyder at der ikke kommer så mange nye spiller og der vil kun være veteraner tilbage

2. dette er fra min personlige erfaring, men det kræver en del energi at skrive lange indlæg med nogenlunde regelmæssigt.
og det er det bare ikke alle der har tid og kræfter til

bare til slut jeg hader ikke lange indlæg, men jeg kan bare også se en fordel i kortere indlæg, så syndes i at jeg har lave nogle gode pointer eller skal jeg brændes på bålet, som den ketter jer er

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

et par ord i forsvar af korte indlæg (debat) Empty Sv: et par ord i forsvar af korte indlæg (debat)

Indlæg af Dust Lør 16 Jun 2018 - 1:30

Et lille side notat, du nok kommer til at høre før eller siden: du skal nok bruge et lidt mindre billede, eller rette størrelsen ned på dit billede, da underworld siden ikke auto tilpasser billeder helt lige så godt, som andre sider jeg har været på ^^

Jeg er nok en af de typer, der kan gå under definitionen veteran, da jeg har haft nogle år til at øve mig lidt i, men selv jeg støder på situationer, hvor der kan komme lidt problemer med lange svar, især hvis man taler med hinanden. Et eksempel kan være, at man står og snakker om noget, og undervejs bliver der så beskrevet at der sker noget andet, eller sagt noget andet, så man lige pludselig ender med at have en samtale kørende, som skal forestille at foregå op til det der sker eller bliver sagt, mens en tidsforskudt samtale eller oplevelse foregår lige efter denne førnævnte samtale ^^
Jeg har tilvendt mig en tendens til, ikke at "blæse mine svar op" ved at fylde den med flere meningsløse ord min karakter skal sige end nødvendigt, eller ved at tilføje flere unødvendige handlinger eller beskrivelser af ting, som ikke er særligt brugbare for emnet i sig selv. Samtidig prøver jeg også at undgå, at skabe de der akavede tidsforskydninger, selvom jeg nogle gange fejler lidt, og hvis de skulle ske at sådan en tidsforskydning kommer, prøver jeg at lukke den, så emnet kommer tilbage til et naturligt flow igen ^^

Hvad jeg dog har samlet lidt op på er, at jeg prøver at gøre mine svar lidt mere fyldige, ved at prøve at beskrive de ting der er relavante, såsom handlinger, ting min karakter laver, noget der sker omkring karakterende hvis de er et sted, hvor der kan ske noget omkring dem, og nogle gange hvad der foregår i hans hoved, da det alt sammen, i højere eller lavere grad kan være noget, emnepartneren kan reagere på, og på den måde kan denne være med til, at holde emmet i live ^^
For personligt ved jeg, at selvom et "korte svar" emne, kan være lige så godt som et "lange svar" emne, kan det også ske for mig, at jeg går lidt død i emnet, fordi det til sidst virker som om at der sker så lidt, at jeg ikke rigtig ved hvad jeg skal svare, fordi jeg har så lidt at svare på ^^
Dust
Dust

Antal indlæg : 557
Reputation : 1
Bosted : Lidt her og der
Evner/magibøger : Djævlefrugt: lyn

Tilbage til toppen Go down

et par ord i forsvar af korte indlæg (debat) Empty Sv: et par ord i forsvar af korte indlæg (debat)

Indlæg af Gæst Lør 16 Jun 2018 - 1:43

jeg har opdaget det med billedet, og jeg har klippet det, jeg skrev dette ''debat-emne'' for at folk skal vide at de ikke behøver at skrive et langt indlæg for at skrive et godt indlæg.

ps. ja Dust du er et godt eksempl på en veterarn spiller, så vidt jeg ved har du spillet i ca 7 år, men hvor mange spillere er begyndt i år, som ikke er folk som kommer tilbage

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

et par ord i forsvar af korte indlæg (debat) Empty Sv: et par ord i forsvar af korte indlæg (debat)

Indlæg af Dust Lør 16 Jun 2018 - 8:42

Faktisk har jeg været emne skriver i mere end 12 år, jeg startede dog på en side, der var markant anderledes end "danskforum" sidderne XD
Dust
Dust

Antal indlæg : 557
Reputation : 1
Bosted : Lidt her og der
Evner/magibøger : Djævlefrugt: lyn

Tilbage til toppen Go down

et par ord i forsvar af korte indlæg (debat) Empty Sv: et par ord i forsvar af korte indlæg (debat)

Indlæg af Sean Lør 16 Jun 2018 - 9:02

Puha, et spændende emne, der har været diskuteret meget! xD
Først og fremmest tak for at tage det op, Cain og lufte din mening. Og godt der bliver gjort opmærksom på det! Smile

Lidt et sidespring med avatar - så KAN vi ikke rette billederne ind, fordi alle de guides og indstillinger Danskforum selv foreslår, virker ikke. Det er et problem på flere hjemmesider end denne her, så vi er ikke "de eneste" Wink
Men det er lidt et sidespor!

Tilbage til emnet:
Om man er veteran eller ikke veteran - det behøver ikke betyde noget. Der er folk der starter ud som nybegyndere og skriver kun 5 linjer. Der er folk der starter ud som nybegyndere og skriver en halv side. Uanset hvor lang tid man har brugt på at spille, er det ikke ensbetydende at alle med den "alder" skriver lige langt eller lige ens - ALLE skriver forskelligt.
Alle har deres skrivestil eller noget de foretrækker og det gælder om at finde emnepartnere, der kan give det igen. Vi spiller jo ikke alle med alle hele tiden, tit kommer vi igen til de emnepartnere vi eller vores karakterer gik allerbedst i spænd med.

Jeg er ked af at du, Cain, har en opfattelse af UW kun er for folk, der ønsker at skrive en hel roman hver dag. Det er sandt vi har brugere, der foretrækker - eller hvor det simpelt er en del af deres skrivestil - at skrive så langt. Men vi har også mange der holder det nede på et mindre niveau. Selvfølgelig er det individuelt hvornår et indlæg kan virke langt eller kort. For nogen er det langt, når de skriver 1000 ord, for andre 100. Smile

Vi har aldrig haft et problem med at modtage nye brugere. Nogle gange kommer de her ind og ser UW ikke er noget for dem. Det skal der være plads til. Selv om vi prøver at favne alle, er det klart alle hjemmesider har deres eget spil og deres eget flow. Man kan ikke tilfredsstille alle på en gang. Men vi har også mange der bliver her. Og det er en fornøjelse at se dem udvikle sig og blive en del af spillet som alle andre. Men vi kan heller ikke altid forudse præcis hvordan folk bliver modtaget og nogle gange er man uheldig (det har jeg også været som ny på andre hjemmesider) kun at blive mødt af lige de 5 brugere på hjemmesiden, som man netop ikke kan skrive med.

Min personlige mening har i lang tid været at korte indlæg er lige så gode som de lange. Man kan sagtens skrive kort, og samtidig få alle de vigtige ting med, der holder et emne kørende. Samtale, handlinger. Nogen folk foretrækker det nede i det niveau.
Men et langt indlæg kan også være godt. Jeg foretrækker selv når mine emnepartnere skriver lidt mere end 10 linjer - ganske enkelt fordi jeg altid har ELSKET detaljer! For mig er det hvad der giver det liv og en mulighed for at indleve sig i historien. Men nogle gange ender både jeg og/eller mine emnepartnere i kortere indlæg. Enten fordi der ikke er meget at svare på i øjeblikket, man kan være under tidspres eller fordi man ganske enkelt ikke har kreativiteten til at finde på tusind nye detaljer hele tiden. Det er jo heller ikke fedt at gentage det samme i hvert indlæg Smile

Det skal være en fornøjelse at skrive sammen. Jeg møder tit folk, der selv kan skrive noget langt, men som intet har imod at man ikke besvarer med samme smøre. Jeg tror ganske enkelt det handler om dialog - balancer jeres forventninger før I går i gang og få startet en dialog om hvor langt I forventer at skrive. Jeg er sikker på du vil finde en del der intet har imod længden. Smile

_________________
„When we are good, they never remember. When we are bad, they never forget.“

Can someone tell me what I'm thinking? I am starting to dig the crazy~
Sean
Sean
Admin

Antal indlæg : 10221
Reputation : 114
Bosted : Doomsville
Evner/magibøger : Forvandle sig til dæmon. Death-force manipulation. (se profil)

Tilbage til toppen Go down

et par ord i forsvar af korte indlæg (debat) Empty Sv: et par ord i forsvar af korte indlæg (debat)

Indlæg af Katrina Lør 16 Jun 2018 - 9:12

Smile Jeg ved ikke om jeg selv vil kalde mig veteran, selv om jeg har været skrevet på to forksellige forum'er siden 2007-8, nok mere letter øvede, da jeg har holdt lidt pause imellem de to sider..
Men ja, Jeg har selv en tildens til at skrive lange svar fra tid til anden, hvilket kommer meget an på situationen og emnepartneren Smile
Men jeg har til tider også en tildens til at komme med korte svar, som ligger på ca. 3-6 linjer tekst. (hvilket føles hos nogen som om man ikke rigtigt gider at være aktiv omkring svaret til dem.)

_________________
~ Larlii ~ Taliia ~ Jake ~ Katrina ~
Katrina
Katrina

Antal indlæg : 783
Reputation : 4
Bosted : Firewood
Evner/magibøger : vand-evne - se "forklaring om evne"

Tilbage til toppen Go down

et par ord i forsvar af korte indlæg (debat) Empty Sv: et par ord i forsvar af korte indlæg (debat)

Indlæg af Marcus Lør 16 Jun 2018 - 10:37

Jeg melder mig lige ind i debatten også! Smile

Jeg har spillet på mange forskellige sider igennem tiden, og jeg kan huske da jeg startede skrev de fleste korte svar. Det gjorde jeg også selv, men det hang mere sammen med at jeg var ung og ikke var så god til ord endnu. Jeg kan huske action fyldte emner hvor hver bruger måske skrev 3 - 7 linjer maks, folk svarede inden for få minutter så man hele tiden sad og skrev hurtige svar. Det var pisse sjovt og gav mig meget energi til at svare folk hele tiden. Sådan har jeg det dog ikke mere.

Det hænger nok sammen med at jeg er blevet ældre og at jeg er begyndt at sætte pris på detaljer og karakterudvikling i emnerne. Jeg skriver dog ikke hele romaner som svar heller, men jeg kan godt mærke at jeg foretrækker svar med lidt fyld på, da det både giver mig noget at forholde mig til i mit eget svar, men også fordi jeg så føler at jeg faktisk kan lærer folks karakterer at kende gennem et emne.
Tror jeg vil fastslå den længde min emner har som værende kort til mellem lang. Det er en passende længde for mig, da det gør at jeg kan svare på dialog, men også beskrive vigtige eller relevante ting. Selvom at jeg selv i mange år har skrevet ultra korte svar, så kan jeg mærke at jeg nu tildags har svært ved at holde lysten i gang, når folk kun skriver de handlinger deres karakter gør på omkring 3- 7 linjer. For det giver mig ikke så meget at svare på, og i sidste ende sidder jeg tit med følelsen af at jeg giver emnet kunstigt åndedræt med mine svar, fordi jeg stadig prøver at skrive det omfang svar, som jeg plejer. Lange svar kan dog også være problematiske, det er f.eks. hvis de er meget lange, men stadig ikke rigtigt indeholder noget der kan spilles ud fra. Dem ved jeg at jeg er stødt på mange gange i løbet af min tid, jeg er også selv en synder hvad angår at skrive om ingenting i nogle af mine svar. Det kan ske for selv den bedste.
Jeg er enig med Sean i at det også handler meget om de emnepartnere man klikker med og skriver godt sammen med i sine emner. Derfor mener jeg heller ikke at der er noget i vejen med korte svar - slet ikke - men jeg ved at det er ikke min kop te, så derfor kræver det lidt ekstra fra min side af, når jeg skriver i et emne hvor der er mange korte svar. Jeg prøver dog altid at svare, og forsøger altid at være åben. For jeg synes bestemt ikke at længden på et svar skal afgøre hvordan både nye og gamle spillere har det med den side de er på.

Det er en super fin debat at tage op, og jeg er enig i at korte svar har sine fordele. Jeg synes dog også det er et svært emne at forholde sig til, da det for mig at se er en smagssag. Både i forhold til hvordan vi selv skal reagerer på korte svar, men også i forhold til hver persons spille stil og forventning ting et svar i et emne.

_________________
et par ord i forsvar af korte indlæg (debat) Tumblr_mkylnq8SwK1row6szo1_400
Marcus
Marcus
Moderator
Moderator

Antal indlæg : 631
Reputation : 9
Bosted : Han har flere bospæle, men ses oftest i Doomsville
Evner/magibøger : -

Tilbage til toppen Go down

et par ord i forsvar af korte indlæg (debat) Empty Sv: et par ord i forsvar af korte indlæg (debat)

Indlæg af Nephthys Lør 16 Jun 2018 - 17:24

Nu kommer endnu en veteran! (13-14 år på bagen i forhold til emne-faget).

Jeg er ikke en af dem, der sidder og puster mine emner op. Jeg læser gerne hvad andre skriver, og matcher længderne til det. Men jeg kan ikke nikke genkendende til Cains synspunkt.

Jeg har igennem min tid på diverse forums (Potterskolen som noget af det første nogensinde), oplevet alt fra dem der skrev noveller, til dem der skrev under 5 linjer i et emne. Jeg kan ikke håndtere at emne med sidstnævnte, for jeg får simpelthen intet modspil. Jeg kan ikke bruge en handling uden beskrivende tone - det bliver formålsløst og uden følelse. Men sådan er vi jo alle forskellige. Jeg kan simpelthen ikke svare på et kort indlæg - jeg kan ikke finde kreativiteten til det. :/

Det handler jo om at finde emnepartnere der deler ens stil og syn på længde og indhold - eller som i hvert fald er i stand til at kunne holde noget kørende, uden at skulle føle presset til at have længde og fylde med.

_________________
et par ord i forsvar af korte indlæg (debat) D94996e10d68f2dca0bd8e5dbda3ed70
''I don't doubt that you loved him once - I doubt that you ever stopped'' he said, gently caressing her cheek. Slowly, his eyes met hers, before he felt the blood pouring from his neck and everything went black
Nephthys
Nephthys
Evolved
Evolved

Antal indlæg : 2882
Reputation : 5
Bosted : Hendes palæ i Angerforge District
Evner/magibøger : 1. Ild-magi - 2. telepatiske evner

Tilbage til toppen Go down

et par ord i forsvar af korte indlæg (debat) Empty Sv: et par ord i forsvar af korte indlæg (debat)

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen


 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum