Periode | Renæssancen
Årstal | 1168
Årstid | Efterår
Måned | Oktober
Den sidst registrerede bruger er Victoria
Vores brugere har i alt skrevet 164973 indlæg i 8752 emner
You want my help? - Kirt.
Side 1 af 2 • 1, 2
You want my help? - Kirt.
Vejr: Køligt og tåget.
Omgivelser: Der er indimellem nogle besøgende og en gravpasser.
Tid:23:25
Blair var ikke ligefrem det mest sociale menneske for tiden. Hun havde ikke den store lyst til at snakke med andre, folk havde det med at prikke til hendes sårbare sider. Det irriterede hende voldsomt, hun ville ikke snakke om det med nogen. Så hvorfor i alverden skulle folk hele tiden prikke til hende og prøve at få hende til at tale. Hun orkede det ikke. Blair sad mellem to gravsten. De tilhørte hendes afdøde kæreste og datter. De havde været døde i godt og vel et år, det var dog stadig hårdt. Hun var taget væk i et forsøg på at komme sig over det, men det var ikke gået så godt. Mest af alt var savnet endnu størere. Men hun prøvede at komme videre, hun prøvede ikke at glemme dem, men bare at komme videre. Blair havde fået nogle nye våben som lå ved hendes side. Så hun var praktisk talt afvæbnet. Hvilket måske ikke var så smart, men hun var ret så ligeglad på det tidspunkt. Hun ville bare gerne ære Lucy og Alian, huske dem, græde over dem og så komme videre. Men en fornemmelse hun havde, sagde det ikke ville blive så let. Blair havde sine ben trukket op til hendes hage og nogle tårer forlod hendes øjenkrog og landede på hendes knæ og løb ned af hendes lår. Hun havde hendes hænder snoget om hendes knæ, så hendes ansigt nærmest var gemt i hendes skød. Hun havde før spurgt hendes fars grav når hun havde det svært. Nu var det Alians grav der havde den rolle. Hun spurgte om råd, hvis hun ikke vidste hvad hun skulle gøre. Hun lagde en hånd på hendes læber og kyssede dem, for så at ligge dem på Alians navn.
"Det er svært uden dig. Du var min beskytter, den jeg gik til med problemer. Nu har jeg dig ikke mere, men vil jeg nogensinde kunne finde en der vil beskytte mig som du vil? Vil jeg nogensinde komme videre?"
Gæst- Gæst
Sv: You want my help? - Kirt.
han måtte indrømme, at han syndes nogen mennesker opførte sig en smule.. Sært.. Nogen af dem stod og trykkede deres læber imod hinanden, andre råbte ord efter fremmede også var der dem som puttede ting ind i munden.. De kaldte det vist.. Mad og vand..
Kirt sukkede og puttede sin pistol ned i sit våbenbælte.
Verden var forvirrende, men mon ikke han nok skulle lærer den at kende.. Han manglede bare en som kunne vise ham verden.. En som kunne være en slags lære..
Han kom forbi en gravsten, hvor en pige sad næsten helt krøllet sammen.. Ud af hendes øjne trillede der små dråber af vand..
Kirt satte hovedet en smule på skrå og gik hen mod hende, med rolige og stille bevægelser.. Han satte sig halvt ned og kiggede på gravstenen hun kiggede på.. Hvad betød det? Hvorfor stod der navne på stenene?
Han smilte forsigtigt til pigen..
Gæst- Gæst
"Hvem er du her for at besøge?"
Hun så sig omkring, for at se om der var nogle gravstene som kunne være en han besøgte. Nogle af dem så gamle ud. Men han kunne også være gammel, det var vel ikke unaturligt. Der var dæmoner og vampyrer der havde levet i flere 100 år. Det kunne være han var en af dem, men først ville hun tænke han var menneske eller en menneskehybrid.
Gæst- Gæst
Han kiggede rundt omkring på de andre sten..
Besøge? Skulle man besøge disse sten?
"Ikke nogen," svarede han og kiggede hen på hende igen. "Jeg tænkte bare at jeg ville se hvad du kiggede på," Han løftede på skuldrene og pegede på stenen. "Hvorfor står der navne på dem?" Han spurgte stille og rolig..
Gæst- Gæst
"Jo.. Når en person dør vil de blive begravet. Man laver en kiste til dem hvor man ligger de døde ned i. Så vil de blive grevet ned og man pynter deres grav med blomster og sten for at vise man stadig tænker på dem. Så er der også en religiøs grund. Men jeg er ikke religiøs."
Hun gik hen foran graven og gik hen på den første sten der skulle symbolisere hans fødder.
"De sten der er her, viser hver især en kropsdel. Fødder, mave, hjerte, hoved."
Gæst- Gæst
han kiggede på stenen med hovedet på skrå, imens han lyttede til hvert et ord hun sagde.
"Deres grave," mumlede han og måtte indrømme at det var meget forvirrende, men på en måde kunne han godt forstå det. Et væsen døde, dem som holdte af væsen begravede det for at eklære sin "kærlighed" eller hvad det nu kaldes.
han lyttede interesseret med til hvert et ord og fulgte hende med øjnene, da hun fortalte om hvor kropsdelene var henne.. Han rejste sig og kiggede ned på jorden..
Gæst- Gæst
"Hvis du ligger den her på en grav, vil det vise at du savner en person. Har du mistet nogen?"
Blair var nysgerrig over ham, han virkede så udvidende på helt almindelige ting. Det virkede bare underligt, hun havde aldrig mødt nogen lige som ham.
Gæst- Gæst
Da hun kom hen til ham, vendte han sig om mod hende og smilte til hende, da hun rakte ham blomsten, selvom han ikke var helt sikker på hvorfor hun gav ham den, lige indtil hun bad ham om at ligge den ved en af stenene som han havde kært. Problemet var bare, der var ingen af dem som han havde kært.
Han kiggede rundt som et forvirret dådyr.
"jeg har ingen at ligge den ved," sagde han og kiggede forsigtigt hen på hende, imens han stadig havde blomsten i sin hånd, men lignede en som ville lægge den hvis han kunne. Han sendte hende et venligt smil.
Gæst- Gæst
"Du må gerne ligge den her."
Hun førte en arm frem mod Alians grav, for at gøre det sikkert hvilken grav hun mente. Det varede dog ikke længe før hun fik en anden idé.
"Har du aldrig mistet nogen? Familie, venner, noget?"
Gæst- Gæst
Han kiggede rundt ligesom hende, men hans blik faldt hurtigt på hende igen, med et skævt smil og et beroligende glimt i de mørkebrune øjne. Da hun pegede hen mod stenen, smilte han taknemeligt og lagde den ved stenen som hun havde givet ham lov til.. Han rettede sig op igen og kiggede hen på hende, da hun spurgte ham om noget andet.
"Nej," svarede han og rystede på hovedet. "Ser du.. min fortid er kompliceret, men jeg kender ingen som er døde,"
Gæst- Gæst
"Men det er da dejligt. Døden er ikke rar. Jeg mener... Det sker for os alle, vil jeg mene, men det er altid hårdest på dem de efterlader."
Hun sendte ham et smil igen, normalt ville hun prøve at få ham til at fortælle om hans fortid, men noget sagde hende at han gemte på en hel del, mere end hun kunne forstille sig. Så hun vidste ikke helt om hun ville vide det.
Gæst- Gæst
Han smilte venligt til hende og satte hovedet på skrå.
"Hvad er dit navn?" spurgte han med en stemme som var ligeså varm og venlig som smilet. "Jeg hedder Kirt,"
Gæst- Gæst
"Jeg hedder Blair."
Hun sendte ham et smil og førte en tot hår om bag hendes øre, men så snart hun bevægede sig, faldt den tilbage til samme sted og dækkede en smule af hendes ene øje.
Gæst- Gæst
"Hej Blair," sagde han med et venligt smil og en beroligende stemme.
Gæst- Gæst
"Undskyld jeg er så direkte, men jeg er virkelig nysgerrig. Du virker så.. Uvidende. Jeg mener, alle jeg kender ved hvad et gravsted er. Hvordan kan de være du ikke gør?"
Hun sagde det i et roligt toneleje, selvom hun snublede over ordene, Blair prøvede ofte på ikke at være uhøflig, men det blev alligevel uhøflig. Hun stod stadig smilende for at bevare den positive stemning.
Gæst- Gæst
Han smilte venligt til hende, ligesom hun gjorde til ham og det at hun spurgte ham om det, gjorde ham egentlig ikke noget, han var godt klar over at han ikke var den skarpeste kniv i skuffen.. Han var mere den uslebne kniv.
Han kløede sig i nakken og kiggede rundt, inden han kiggede hen på hende igen med det samme venlige smil og varme glimt i sine øjne.
"Joh ser du," sagde han og tykkede lidt på sine ord, for at det ikke skulle lyde for forvirrende. "Jeg er ikke et menneske som sådan, jeg har levet hos en professor som skabte mig til sit eget brug for at dræbe vampyrer, så jeg er en halv robot, derfor ved jeg ikke så meget om mine omgivelser,"
Gæst- Gæst
"Kirt. Jeg vil lære dig alt jeg ved om at være menneske. Jeg tror jeg vil starte med følelser. Kender du dem?"
Blair anede ikke hvor meget han vidste, så hun måtte prøve at starte et sted. Han måtte vel vide noget, måske mest om at dræbe og jagte, eftersom han var skabt til at dræbe dem. Åbenbart.
Gæst- Gæst
Det ville jo være skønt, måske som en slags lærer eller noget i den stil, mester eller.. Ja, bare en der kunne lærer ham alt muligt.
Følelser, han kendte til følelsen af at være vred og en lille anelse om hvordan det er at være skuffet, han havde f.eks. aldrig selv troet at hans egen herre ville forsøge at dræbe ham, men ellers alle de andre følelser var han meget uviden om. Der var vist mange af dem, så han havde en del at lærer kunne han fornemme.
"Jeg kender til det at være vred," fortalte han og kiggede hen på hende. "Og skuffet, men ellers er jeg i tvivl om andre følelser," Han gik hen til hende så han stod ved siden af hende, med et venligt smil. "Kan du da lærer mig alle de andre følelser?" Han lagde hovedet på skrå.
Gæst- Gæst
"Jeg kan prøve. Men kun nok til at du vil vide hvordan det er når du prøver det. Jeg kan ikke fortælle dig præcis hvordan det føltes, det kan være meget individuelt."
Hun fugtede forsigtigt sine læber, hun håbede mest han ikke lod mærke til det.
"Der er en følelser der kaldes glæde. Det er når man bliver glad, så hvis du får en gave f.eks. vil du blive glad. Hvis gaven er god, ellers vil du blive skuffet. Så er der forelskelse. Det er når du holder ekstra meget af en person, det er typisk en af dit eget køn, men det kan godt være en af dit eget køn. Når du er forelsket vil du føle at du har en behagelig, stikkende fornemmelse i maven, du vil få det varmt hvis hun siger du ser godt ud, eller at du er sød. Det er en rigtig skøn følelse, men den kan også være negativ. Hvis hun ikke føler det samme for dig vil din forelskelse være det man kalde en håbløs forelskelse. Det vil få dig til at føle at hele din verden braser sammen om ørene på dig. Men det gør den ikke, det føltes bare sådan. Så forelskelse er både godt og dårligt."
Blair kunne sagtens fortælle mere, men hun ville starte stille ud.
Gæst- Gæst
"Så, hvordan kan man være sikker på at de føler det samme?" spurgte han og kiggede spørgende på hende. Han besluttede sig for at stille bare et af sine spørgsmål, om hun så ville svarer på det var også et spørgsmål.
Gæst- Gæst
"Du spørger dem. Måske ikke så direkte, men når du har kendt hende et stykke tid vil hun kysse dig. Eller måske vil hun, det kommer an på hvor genert hun er. Men hvis hun føler det samme som dig vil hun.."
Blair vidste ikke hvordan hun skulle forklare det, forelskelse var bare en forvirrende følelse. Hun kunne måske vise ham det i stedet for.
"Så ville hun måske gøre sådan her.."
Blair aede ham forsigtigt over armen og så på ham med længselfyldte øjne. Det forklarede det bedre end ord. Hun kunne selvfølgelig godt vise mere, men hun ville ikke overvælde ham.
"Hvis du har nogle spørgsmål, så spørg endelig."
Gæst- Gæst
Hvert et ord hun fortalte ham, lyttede han opmærksomt med på, det var som hvis man lige havde sat sit barn i skole for første gang. En helt ny verden skulle åbne sig for Kirt, en verden han måtte forstå for at overleve.
Da hun ville vise ham det, kiggede han nysgerrigt med og kiggede hende i øjnene, så snart hun sendte ham det blik.. Han kunne godt se forskellen på blikkene.. Det var som om at de udtrykte noget helt forskelligt.
"Bliver alle forelsket eller kan man forhindre det?" han så spørgende på hende med sine mørke brune øjne. Hvis man kunne forhindre denne følelse, hvordan i alverden kunne man så det?
Gæst- Gæst
"Man kan ikke forhindre sine følelser. Næsten alle vil føle forelske, men det er en følelse man ikke nødvendigvis vil føle. Vrede og glæde f.eks. er nogle følelser det er meget svært ikke at føle. Det er med til at være menneske."
Hun følte ikke hun lærte ham så meget, men hvis han intet vidste måtte han da lære noget af det. Hun sendte ham et skævt smil.
Gæst- Gæst
"Det er da træls at man ikke selv kan styrer det," mumlede han og kiggede ned i jorden, men kiggede hurtigt op på hende igen. "Hvis man nu ikke ønsker at have den, ville det være meget praktisk at kunne skubbe den væk," Han sendte hende det skæve smil, for at vise at han mente det godt. "Men, tak for at du vil fortælle mig om det," Han sendte hende et varmt smil, hvor han derefter kiggede ned på stenen og sparkede til den igen.
Gæst- Gæst
"Det kunne være praktisk ja. Man kan godt vælge at ignorere dem, men det vil næsten altid give bagslag."
Hun ville gerne hjælpe ham, det var noget man skulle vide. Følelser var svære at forstå, det var sværest at spotte andres følelser. Blair lod en hånd glide igennem hendes hår for at udrede det.
"Det skal du ikke tænke på. Jeg synes du burde vide det."
Blair kom til at tænke over noget, hvis en vampyr havde levet i flere 100 år, kunne man så også leve mindre og se ældre ud? Hun overvejede at spørge ham hvor gammel han var, men valgte ikke at gøre det.
Gæst- Gæst
Side 1 af 2 • 1, 2
» Keep your hands off me -(Kirt)-
» I really don't care. -Kirt-
Igår kl. 16:54 af Katrina
» Your new home, my little sweetheart
Igår kl. 14:38 af Celenia
» please safe me - Savas
Tors 21 Nov 2024 - 13:42 af Savas
» The Fever Called Living ~ Dr. Trott
Tors 21 Nov 2024 - 13:17 af Dr. Trott
» As if anything would change (Valentine)
Tors 21 Nov 2024 - 13:00 af Sean
» Aften a long time - Sean
Søn 17 Nov 2024 - 21:04 af Lori
» Oh what a circus -Natalie
Søn 17 Nov 2024 - 15:56 af Madelena Gray
» Who am I now?? //Jake//
Søn 17 Nov 2024 - 7:40 af Jake
» A royal search for knowledge
Lør 9 Nov 2024 - 17:39 af Elizabeth