Periode | Renæssancen
Årstal | 1168
Årstid | Efterår
Måned | Oktober
Den sidst registrerede bruger er Victoria
Vores brugere har i alt skrevet 164955 indlæg i 8752 emner
Du forstyrre mit arbejde! skrid med dig!...åh...(Nille)
Side 2 af 2 • 1, 2
Sv: Du forstyrre mit arbejde! skrid med dig!...åh...(Nille)
Hun hævede begge øjnebryn, da manden så livløs ud. Hun kendte Sean nok til at vide at han havde dræbt manden. Hun rejste sig op og gik hurtigt derhen, efter at Sean havde tørret sin kniv af i mandens trøje. Hun rakte pungen hen mod ham. "200 guld, som lovet." Sagde hun roligt. "Har du nøglen til døren?" Hun så spørgende på ham. Hun kommenterede ikke på at han havde dræbt manden, hun var ligeglad, for manden havde været en slave ejer, så det betød intet for hende. Hun ville bare have slaverne fri.
Sidst rettet af Nille Tors 3 Okt 2013 - 17:44, rettet 1 gang
Gæst- Gæst
- Antal indlæg : 10266
Evner/magibøger : Forvandle sig til dæmon. Death-force manipulation. (se profil)
Hun så rundt, inden hun så på Sean igen. Hun tog imod nøglerne, og gik mod den dør, hun ikke kunne få åbnet dagen før, da den havde været låst. Hun låste den forsigtigt op, og åbnede den.
Rummet var lille, der var madrasser og få tæpper på gulvet. Der var enormt varmt derinde, der var intet vindue. Der var syv slaver, tre børn og fire voksne, alle de fire voksne var mænd. To af børnene var piger, og den sidste var en dreng. De var alle syv samlet sammen i et hjørne, nogle af dem blødte, men det var næsten kun mændene. Hun smilede svagt til dem, og gik derind. "Hey, mit navn er Nille." Hun talte blidt til dem, som om de alle sammen var børn.
Gæst- Gæst
Han lænte sig op af væggen med armene over kors og håbede hun ville skynde sig. Forskellige folk var allerede begyndt at gå frem og tilbage.
Indenfor så de fleste af slaverne ligegyldigt på Nille. Hvem var dette? En kvinde der havde købt en eller flere af dem eller en kvinde der kom for at sparke løs på dem? Mændene brød sig ikke om den måde hun talte ned til dem på. Hun var i den grad en kvinde der havde købt en af dem...Kunne de fornemme afskum talte ned til dem på den måde. som de slaver de var! En af mændene spyttede i jorden foran hende, ligeglad med om han ville få slag for det senere. børnene krøb op af hinanden og pigen så skræmt på hende. De trykkede sig ind i et hjørne, i håb om at skjule sig fra hende.
Evner/magibøger : Forvandle sig til dæmon. Death-force manipulation. (se profil)
"Som sagt, mit navn er Nille. Andre kender mig under navnet Skammeren. Tro det eller ej, men i er frie til at gå. I kan tage hjem til jeres familie." Hvis de da havde sådan en. "Eller... I kunne arbejde sammen om at overleve. Jeg regner med at i ikke har lyst til at være slaver?" Hun lagde hovedet lidt på skrå. "I kan trygt gå herfra, og leve videre, som normale mennesker." Hun så på manden, der havde spyttet, og lignede langtfra en der løj. For det gjorde hun jo heller ikke.
Gæst- Gæst
Manden fra før rejste sig tøvende op. Han lod blikket glide ned over hende, bedømte hende tydeligvis.
"Jeg har intet at vende tilbage til" knurrede han svagt. Dog så han ikke ud til at være ked af det, da han forlod rummet. Han sagde ikke mere, skyndte sig bare at gå, som om han hvert øjeblik troede han ville blive skudt ned bagfra. En spøg, af en slags.
De andre var mere tøvende. Da de andre mænd opdagede han kunne gå, uden der skete noget, rejste de sig også og skyndte sig væk, uden at tage sig af at hun havde foreslået de skulle arbejde sammen. De tænkte på dem selv. Til sidst var der børnene. De havde ingen steder at vende tilbage til. Eller, den ene dreng havde. Men den sidste dreng og pigen havde ikke. Til sidst rejste den ene dreng sig op og så lidt på Nille, som om han ikke helt viste hvad han skulle gøre. Så løb han. Han var ikke sikker på hans familie ville tage imod ham, så han ville ikke risikere at give dem flere problemer ved at hive fremmede børn med hjem. Den sidste dreng og pige sad bare og stirrede på Nille.
Sean så først den ene mand, så resten, der skyndte sig ud. De lignede skidt og de nærmeste kiggede lidt på dem, som om de ikke viste om de skulle sætte alarm eller hvad. Sean studerede dem, uden at trække en mine. Den ene mand overfaldt brutalt den forvirrede, spinkle mand der havde stået og set efter ham. På ingen tid var han blevet frarøvet sine penge og manden skyndte sig videre, mens den bestjålet sad tilbage, lige forvirret. Sean smilte svagt. Når Nille kom ud ville han gå. Så måtte resten være hendes eget problem.
"Jeg lover jer, at jeg vil hjælpe jer. Jeg finder jer et sted at bo." Hvor der selvfølgelig var mad, tryghed og omsorg. Hun vidste ikke om de ville tage imod hendes hjælp, eller om de var for skræmte til, at gøre noget. Hun havde snakket blidt, og smilede stadig opmuntrende. Hun ville ikke kræve deres navn, eller noget, før de var trygge ved hende. Hun var da glad for at de andre havde fået mod til at tage afsted. Nu skulle hun bare overbevise de her to, om at der intet ville ske hvis de gik med hende, og hun nægtede at forlade dem.
Gæst- Gæst
Børnene trykkede sig sammen, drengen mere end pigen, som åbenbart følte en slags forhold til Nille, fordi de begge var af det kvindelige køn. Efter endnu en del tøven, rejste pigen sig usikkert op.
"Vi...Har intet sted at være. Jeg er Luca...Og dette er Borin, min ven. Men han er såret, han har ondt i det ene ben og kan ikke gå rigtigt..." hun så skamfuldt ned i jorden, som om hun ikke viste om det var tilladt at tale direkte til hende. Eller at nævnte hendes ven var såret, hvorfor skulle Nille gide tage sig af det?
"Jeg har en ide. Hvis i vil, kan i tage med mig hjem, og så kan vi få tjekket Borins ben? Jeg kan finde jer et godt hjem,indtil videre kan i bo hos mig." Det var selvfølgelig deres eget valg. Hun så mod døren, og rejste sig op. Hun havde næsten glemt Sean, men var nu kommet i tanke om ham. Hun så på dem, og ventede tålmodigt på, deres svar om de var med på hendes ide.
Gæst- Gæst
"O...Okay" svarede hun så en smule stammende. Var det en fælde eller ville tingene virkelig blive bedre igen?
Sean så manden, der endelig havde fået rejst sig op, begynde at gå væk. Han klappede sig over hele kroppen for at finde sine ting og endelig gik det op for ham at det ikke bare havde været en ubehøvlet mand, men at han var blevet bestjålet.
"Vagter!" kaldte han op, lettere panisk, før han begyndte at løbe et eller andet sted hen, væk fra pladsen foran huset, for at finde nogle vagter. De ville sikkert komme tilbage hertil for at lede efter spor. De måtte virkelig se at komme væk, inden folk begyndte at genkende ham. Det endte med at han trådte ind i huset igen.
"Nille!" lød hans dybe stemme, trods han ikke gik ind til dem.
"Vagter på vej, se at let dig!" så smuttede han ud igen, ud for at vente...
Pigen virkede skræmt over en person, en mand, pludselig råbte og hun troede først det var slavehandleren der var kommet og ville slå dem for at tro de kunne komme væk. Havde hun ikke selv set en af sine venner blive tæsket ihjel?
Hun så tvivlende mod Nille, men manden gik åbenbart igen. I hvert fald kom han ikke ind.
"Vi må skynde os, inden vagterne kommer. Fyren der lige før kom, hjælper mig, han gør jer ikke noget." Hun rakte en hånd ned til Borin. "Vi skal skynde os." Hun ventede på at Borin ville tage imod hendes hånd, så hun kunne støtte ham ud fra huset. "Tag min hånd, så hjælper jeg dig." Sagde hun blidt til Borin og smilede svagt. Det kunne ikke gå hurtigt nok, men hun ville ikke skynde på dem.
Gæst- Gæst
Sean stod udenfor og trippede nervøst. Hvis dette skulle give ham endnu flere problemer, viste han godt hvem der skulle bøde for det. Han havde allerede problemer nok.
//Kreasvigt^^//
Nille så på Sean. "Nu er de alle sammen ude. Vil du hjælpe mig med at hjælpe ham?" Hun så på Borin, hun kunne ikke jo ikke skynde sig væk fra vagterne og hjælpe ham med at gå samtidig. Hun håbede at Sean ville hjælpe, men hun vidste også at hun ikke skulle håbe for meget. Hun så rundt, for at se om, der var nogle vagter i nærheden.
//Har også lidt kreasvigt. ^^//
Gæst- Gæst
Sean så lidt på dem og bedømte hurtigt at han ikke ville slippe væk med dem på slæb. I princippet kunne han flygte nu...Kunne han ikke? bare flygte og lade dem passe sig selv. De var jo ude af huset nu.
I en hurtig bevægelse hev han slavehandleren, som for ethvert menneske ville have været alt for tung, op og ind i huset. Han kastede ham ned på gulvet og lukkede døren efter dem. Det ville forhåbentlig give dem lidt tid, når der ikke var et lig til at alarmere dem. Det ville også hjælpe at låse døren.
"Nøglerne?" spurgte han og så over på Nille. Hvis hun gav ham dem, ville han låse døren og ligge nøglerne i sin lomme. Ellers ville han bare trække svagt på skulderen. Han gik over og lagde en arm om drengens ryg og under hans ben. I løbet af et øjeblik havde han ham i favnen og så på Nille med et gavtyveagtigt smil.
"Jeg har problemer nok, jeg skal ikke genkendes. Hvor ønsker du dem hen?" han ville lade hende om at distrahere vagterne. Vagterne, som i det samme kom halvlløbende med manden der var blevet bestjålet.
"...Lige her! Han var så ubehøvlet...Nu jeg tænker mig om, lignede han en slave..." hørte Sean noget af samtalen. De skulle af sted nu.
"Øh.. Væk herfra! Jeg... indhenter jer. Gå en eller anden vej! Jeg indhenter jer!" Hun skulle nok få fat i dem, hun skulle bare få vagterne og manden afledt så Sean og børnene kunne komme væk.
Hun trak hætten op, og begyndte at løbe mod vagterne og manden. Hun stoppede op foran dem, og så på vagterne. Hendes øjne så sørgmodige ud, det var næsten skuespil. "Undskyld! Men, zombier! De er inde i byen! Ikke langt herfra! I bliver nød til at komme, de dræbte min f-far.." Falske tårer gled ned af hendes kinder. Hun lignede en der var helt svimmel. "Jeg har det så dårligt... I må hjælpe mig!" Hun lød desperat, og snøftede lavt.
Gæst- Gæst
Gæst- Gæst
Pigen kunne ikke holde sig stille længere og løb ud til Nille, for at ligge armene om hende i et kram. Små tårer gled ned over hendes beskidte kinder. Lidt efter trådte Sean ud i lyset, med drengen som næsten var besvimet af smerte. Sean så lidt på dem.
"Så du slap væk. Tag dine slaver. Det er på tide vi skilles" sagde han så endelig.
"Men vi mødes nok igen...Vores nye aftale taget i betragtning" tilføjede han med et svagt smil og ventede bare på at hun tog imod drengen. Han havde garanteret fået lopper og lus nu. Tanken var afstødende.
"De er ikke slaver." Sagde Nille vredt og så irriteret på Sean. Hun tog imod Borin, og kunne lige klare at løfte ham. Hun så skarpt på Sean, hun var glad for at han ville gå nu.
"Jaja, vi mødes nok." Sagde hun hurtigt, og vendte ryggen til ham. Hun begyndte at gå, hun mente at Luca fulgte med hende. Hun håbede at Sean ikke havde mere at sige til hende. For hun ville bare væk fra ham og hjælpe børnene. De næste par dage ville hun lede efter et godt hjem til dem.
Sidst rettet af Nille Tors 17 Okt 2013 - 13:05, rettet i alt 5 gange
Gæst- Gæst
Han så kort efter dem, hvordan hun havde besvær med at slæbe drengen ordentlig og Luca som nervøst så sig omkring, da hun fulgte efter dem.
Så drejede han om og forsvandt den anden vej, nærmest som om han var fået op i luft. Puf! Væk var han. De erfarne ville vide han bare udnyttede skyggerne og forsvandt ned i kloakken, for at slutte sig til sin klan. Han havde nogle små skatte med sig, der skulle et sikkert sted hen.
Han havde overvejet alligevel at hjælpe Nille, men han havde ombestemt sig. Hun havde selv taget ansvaret på sine skuldre, så måtte hun også selv tage sig af det. Ellers ville hun jo aldrig lære noget selv!
//Out//
Side 2 af 2 • 1, 2
» Forstyrre jeg, når men så tager lige mine ting og smutter (Carmilla)
» arbejde, arbejde, arbejde.
» Jazmin' arbejde.
» Arbejde... Fravær
Fre 1 Nov 2024 - 12:48 af Juniper
» Bog klub - idetråd til bøger
Tors 31 Okt 2024 - 15:29 af Genevira
» A royal search for knowledge
Tirs 29 Okt 2024 - 19:47 af Renata
» What do you get, when you mix a broken heart with bad company?... A sinful cocktail.
Man 28 Okt 2024 - 23:38 af Victoria
» Wait a meow-ment... this can't be good! - Dr. Trott
Søn 27 Okt 2024 - 2:02 af Vinyx
» Ny hersker af Aquener (admin nyhed)
Lør 26 Okt 2024 - 17:53 af Victoria
» In the Hands of a Demon - Emery
Ons 23 Okt 2024 - 23:18 af Emery
» Your new home, my little sweetheart
Tirs 22 Okt 2024 - 20:12 af Renata
» As if anything would change (Valentine)
Søn 20 Okt 2024 - 23:20 af Valentine