Periode | Renæssancen
Årstal | 1168
Årstid | Efterår
Måned | Oktober
Den sidst registrerede bruger er Victoria
Vores brugere har i alt skrevet 164955 indlæg i 8752 emner
I'm sorry, I don't remember - Andrea.
Side 1 af 2 • 1, 2
I'm sorry, I don't remember - Andrea.
Tid: 02.43
Omgivelser: Slottes sædvanlige omgivelser.
Vejr: Det er køligt og mørkt, kun få lygter oplyser i natten.
Nicolas havde forvildet sig ud et sted, som han ikke vidste hvad var. Han kendte, eller ikke kunne huske. Han havde forsøgt at sovet. Det virkede naturligt at sove om natten, men hans krop ønskede at være vågen. Han måtte vende sig til, at være vågen hver nat. Selvom han ikke mente det var naturligt. Han gik forbi husene, det var så mørkt. Hvem ønskede at være vågen nu? Han passerede nogle små huse, som hurtigt voksede sig store, indtil han kom hen til et slot. Han stod måbende og så på slottet der tårnede sig op. Han havde aldrig oplevet noget lignende. Måske havde han, men ikke i det her liv. Det var sådan han følte lige nu. Han havde levet et liv før, men han kunne intet huske, folk kunne huske ham, men ikke omvendt. Han havde fået chancen for et nyt liv og han havde tænkt sig at tage imod den. Ud fra de få minder han havde, virkede han ikke som et godt menneske. Det ville han ændre nu. Nicolas lod blikket undersøge slottet nærmere. Gad vide hvem der boede derinde. Han ville gerne vide det. Nicolas gik tættere på slottet og så nærmere på det. Det skulle ikke undre ham, at de sov derinde. Han måtte komme tilbage en anden gang. Han rynkede på næsen. Der var en bestemt aroma i luften. Den kom inde fra slottet, hvilket bare fik ham til at blive endnu mere nysgerrig. Han kredsede hvileløst om slottet, imens han forsøgte at afgøre, om han skulle blive eller gå.
Gæst- Gæst
Sv: I'm sorry, I don't remember - Andrea.
Dagene var simpelthen for lange. Det havde de været i over et år nu. Efter hendes konge var død, og hun måtte sende sine tvillingespædbørn væk for at de var udenfor fare og derefter måtte glemme dem - til engang hun så Logan igen - hvis hun nogensinde så ham igen. Børnene havde det nok også bedst i en verden uden hendes fjender kendte dem. Elena havde hun sendt væk også - godt nok med fulde minder om hianden - men det var ikke sikkert længere. Hun skulle snart til at planlægge de næste træk. Andrea overvejede, om hun skulle gå efter Doomsville. Et større kongerige ville ikke skade, og magten var allerede lige til den sødetand. Andrea sad i sin egen verden ude på en bænk i haven - da som et vindpust - færden af vampyr ramte hendes sarte næse. Andrea for op af bænken og gik derved direkte imod færden. Jo tættere hun kom på, jo mere genkendelig var den for hende - Nic. Hun havde ikke hørt fra nogen genkendelige i noget der føltes som en lang evighed. Andrea stoppede op og kiggede direkte ind i hans blå øjnene da hun så ham.
"Hej." Sagde hun og blinkede kort. Hvorfor var det, at hun følte at der var et eller andet galt med ham? Det var som om, at hun allerede havde regnet noget ud - men hvad vidste hun ikke. Andrea trådte tættere på ham. "Så hvad laver du her?" Spurgte hun, men i en mildtone. Andrea havde ingen grund til at være uhøflig overfor Nicolas trods alt.
Gæst- Gæst
Gæst- Gæst
Andrea lod sine arme falde ned af hendes side og rakte ud efter hans hånd. "Du er en af mine tættere venner." Tilføjede hun for at sætte ord på det hele. Måske havde Nicolas ikke ville indrømme det førhen, hvorfor var et længere mysterium, men hun indrømmede det skam gerne. Spørgsmålet var om Nicolas i hans nuværende tilstand ville stole på hende eller hvad han ville gøre.
I det mindste var han ikke en gravid varulv der havde mistet minderne som hun havde været.
Lige nu ventede hun blot på om han ville tage hendes hånd eller ej, ligemeget hvad ville hun åbne havedøren ind til og tilbyde ham at komme indenfor i det store slot. Resten af slottet undtagen nogle få vagter var stadigvæk vågne.
Gæst- Gæst
Gæst- Gæst
"Jeg troede aldrig på, at du var et helt monster. Det har jeg aldrig sagt til nogen, men ja. Hvis du var så forfærdig som rygterne gik på, så ville du ikke have ladet mig bo i dit hus i flere måneder." Sagde hun så og kiggede ham faktisk ret dybt i øjnene. "Du må ikke tro, at du var en modbydelig satan, for det var du ikke. Måske for nogen, men ikke for alle. Husk på det." Smilede hun til ham og lagde så sin hånd ovenpå hans med et par enkle klap.
Gæst- Gæst
Gæst- Gæst
Han kunne skam være ganske charmerende - en ting de to havde tilfælles - og Andrea skam også udstrålte uden hun faktisk helt tænkte over det. Måske var det fordi - at man inderst inde ikke kunne undgå at blive bare en smule tiltrukket af den kære Nicolas. De blå øjne, udstrålingen af magt han havde ligemeget om han ønskede den eller ej - det var en stolthed - som han ikke bare sådan lige kunne løbe fra når det passede ham.
Gæst- Gæst
Nicolas sad og så på hende mens hun fortalte. Det var nærmest, som hvis hun fortalte en historie, om en fiktiv mand. Men det var ham, hvilket var surrealistisk for ham. Han så efter hende, da hun gik hen bogreolen. Han var spændt på at se, hvordan hans søster så ud. Han tog imod papiret og studerede det nærmere. ”Hun er jo smuk.” Han så op på hende og sendte hende et smil. ”Det er i begge.” Han mente hvert et ord han sagde, han kunne ikke få sig selv til at lyve. Slet ikke for hende, når hun vidste så meget om ham. Ingen grund til at forværre deres forhold. Da hun præsenterede sig selv, lyttede han interesseret med. Han tog fat i hendes ene hånd, og omfavnede den med begge hans. ”Jeg er ked af din mands død.” Det virkede ikke som om, hun var synderligt ked af det, men han ville alligevel sige det, for at vise sine respekt. ”Det vil sige, at du er dronning?” Han rystede let på hovedet, da hun undskyldte for hendes lange forklaring. ”Det behøver du ikke tænke på.” Han sendte hende et smil, da hun tilbød at svare på hans spørgsmål. ”Jeg vil spørge, hvis jeg kommer på nogle.” Hun var utrolig venlig, hvilket bare hjalp ham. Han havde chancen for at få svar på en masse spørgsmål, men han kunne ikke komme på et eneste. ”Hun måtte have været ret speciel for mig. Nu kan jeg ikke engang huske hende,” tilføjede han til Andreas historie om Caroline.
”Jeg begynder at tro på dig. Men jeg forstår bare ikke, hvorfor jeg ikke lukkede flere ind. Nogle af dem, kunne måske have givet mig længere varende lykke. Jeg ved ikke hvor længe jeg var sammen med Caroline, men jeg ved jeg valgte hende frem for alt. Det lyder ikke sundt. Jeg lød ikke sund. Mine følelser var alt for voldsomme, til at nogen kunne holde mig ud længere af gangen.” Han så kort ned i jorden, men rystede så blidt på hovedet. ”Jeg skal ikke sidde her, og have ondt af mig selv. Jeg beklager.” Da hun fortalte hvor gammel han var, blev han helt stille. Ikke et under, at han var følelsesmæssig ustabil, hvis han havde levet 2500 år alene. Han gik ud fra, de fleste blev brugt i ensomheden. ”Hold da op.” Han blev et øjeblik fanget i hendes blik. Han følte sig tiltrukket af hende, ingen tvivl om det, men han var ikke et sted, hvor han kunne reagere på den slags. Han blev nød til at kende sig selv bedre, før han kunne reagere på følelser eller tiltrækning. ”Jeg er ikke klar til at vide alt endnu. Jeg vil have en chance, for at ændre på hvordan jeg var. Jeg har ikke været et godt menneske. Eller vampyr. Men jeg takker mange gange for tilbuddet.” Han så ned på tegningen i hans hånd igen. ”Må jeg låne den her?” Der var nogle få ting, der stadig hang ved, udover minderne om Nemesis. Han vidste at han elskede whiskey og at han kunne tegne. ”Jeg kan komme med den igen i morgen.”
Gæst- Gæst
Et lille tilbage syn fangede Andreas minder og gjorde hun kort så blank ud i luften.
"Jeg er ked af det her er sket for dig, og din bror. Det er min skyld og jeg ved du vil hade mig for det. Men det må du ikke. Du er min klippe, uden dig vil jeg bryde sammen. Jeg tror ikke du ved, hvor meget det har betydet for mig, at du har været i nærheden." Han lagde blidt en hånd på hendes kind. "Find mig hvis du kan tilgive mig." Så forsvandt han.
Hun havde aldrig fået tilgivet ham. Hun havde ønsket det så brandende, men så havde han været væk. Alt havde holdt hende i skak for at holde hende væk. "Du låner den bare i det tid du ønsker." Smilede hun til ham. "Smutter du da?" Spurgte hun forvirret, og sank en klump - Andrea ønskede trods alt ikke at han skulle smutte lige nu. "Fordi, jeg tænkte vi kunne tage noget at drikke - et glas whisky eller to." Tilbød hun og kørte en hånd henover hendes hår.
Så kom der en vagt gående. "Der er nogen ved døren, your Grace." Andrea sprang nærmest undrende op og kiggede tilbage på Nicolas. "Jeg er tilbage om lidt. Bare vent her." Hun nikkede til ham, og med det samme han ikke kunne se hendes ansigt - så røg frygten frem i hendes sind. Hvem ville noget så sent? Det virkede uvirkeligt for hende at nogen ønskede hende noget på denne tid.
Da Andrea kom til døren stod der en kutteklædt mand med blod over hånden og rakte hende en kurv. I kurven var der et blodbeklædt brev som hun åbnede.
"Elena. Det er et sødt navn til en der snart ikke kan klare sig selv længere." Ud fra brevet faldt en lille tom flaske ud i hendes hånd, og Andrea tog den op til sin næse og tog et kort snift af den. "Bring ham ned i fangekælderen." Sagde hun så bestemt og kiggede så ud i luften. Så sprang Andrea på benene afsted udenfor. "Frøken" Råbte vagten efter hende imens de andre tog den kutteklædte mand afsted.
"Elena!" Galede Andrea voldsomt. Hun skulle aldrig have sent hende væk. Andrea støttede sig op til en træstamme for ikke at miste balancen. Og med fuldmånen imorgen - ville hun ikke kunne nå at finde hende hvis hun ventede til imorgen - men blodet - det burde ikke være svært for Nicolas at spore sin egen familie - det var trods alt hans niece som var savnet lige nu. Noah og hendes datter - selvom Noah nok var den fra den familie hun mindst ønskede at snakke med. "Nic!" Råbte hun af ren refleks. Hun satsede lidt på, at han var hurtigt derude ved hende - og ikke kun fordi man kunne høre hvordan hendes stemme var fyldt med bekymring og smerte. "please sig, at du kan stinke en varulvs blod i nærheden. Eller noget genkendeligt." Hun kunne næsten ikke konsentere sig om at trække vejret så bekymret var hun. Derfor kunne hun heller ikke holde fokus på at se klart før en eller anden ville gribe fast i hedne og ruske et par gange i hende så hun så tingene klart igen.
Gæst- Gæst
Gæst- Gæst
Gæst- Gæst
Gæst- Gæst
"Rolig." Sagde hun så til Nicolas. "Hun kom bare tilbage til sin rigtige alder... jeg tror ikke i fik hilst på hinanden fakitsk. Men her Nic, din niece Elena. Vil du holde hende lidt, imensj eg lige ordner det med resten af kuldet her." Smilede hun og rakte Elena til Nicolas.
Hun tog derefter de andre børn hen til en af stuepigerne som tog dem med op på det gamle børneværelse der stod deroppe - der var to, og det ene skulle Elena nok til at bruge igen så - det skulle ikke bruges af de fremmede børn. Så vendte hun om og gik tilbage til stuen, hvor Nicolas sad og stod kort i dørkarmen og betragtede ham sammen med Elena.
Gæst- Gæst
Gæst- Gæst
Andrea satte sig på en stol og kiggede på dem med et smil. "Det kunne være, vi skulle ligge hende i seng, og finde noget - jeg ved ikke - ikke brændt tøj til dig. Hvis du er interesseret." Smilede hun skævt til ham. Hun lod tjenestefolkene gå rundt i byen og finde børnenes forældre - sammen med børnene - de ville takke hende før eller siden. En god dronning vidste hvornår man skulle spare på kræfterne og hvornår man skulle udslette sine fjender - derfor måtte hun bare slappe af og vente på hun kunne lave et nyt træk - hun overvejede om hun skulle sende tropper ind og prøve at overtage Firewood Village også. Magten ville hun jo gerne have, men hun ville have en at reagere med - der var for mange ting hun skulle tage sig af nu med Elena tilbage i den alder der. Andrea havde allerede rejst sig op og gået et skridt hen imod trappen. "Kommer du..i." Smilede hun og lagde hovedet på højkant.
Gæst- Gæst
Gæst- Gæst
Værelset var stort. Dobbeltsengen var redt op med noget der lignede guld sygtråd i stoffet. Der var slør henover sengen så der nærmest lignede et drømme værelse. Guldmønstre malet på de hvidevægge. Skabet var fyldt med smukke kjoler. Men der omme bagved var der også noget andet tøj - mere normalt tøj. Hvis hun skulle ned i byen uden nogen skulle genkende hende. Men hun kunne finde noget andet tøj, hun skulle bare lige have tid til at finde det. Hun vendte sig om og slog blikket op da hun stoppede op. Nicolas havde stået lige bagved hende, så da hun vendte sig om og trådt et skridt frem - endte de med at stå med kun få åndedrag fra hinanden. Andrea sank en klump - kunne langtsom mærke hvordan hendes hjerte begyndte at banke hårdere og hårdere - imens hun kiggede ham helt indlevet i øjnene.
Gæst- Gæst
Gæst- Gæst
Gæst- Gæst
Gæst- Gæst
Gæst- Gæst
Gæst- Gæst
Gæst- Gæst
Gæst- Gæst
Side 1 af 2 • 1, 2
» Dont Think I dont know your guiltyness - Jake
» I remember you, can you help me?
» When I last saw you... ~ Andrea
» Are you dum or what? ~Andrea~
Fre 1 Nov 2024 - 12:48 af Juniper
» Bog klub - idetråd til bøger
Tors 31 Okt 2024 - 15:29 af Genevira
» A royal search for knowledge
Tirs 29 Okt 2024 - 19:47 af Renata
» What do you get, when you mix a broken heart with bad company?... A sinful cocktail.
Man 28 Okt 2024 - 23:38 af Victoria
» Wait a meow-ment... this can't be good! - Dr. Trott
Søn 27 Okt 2024 - 2:02 af Vinyx
» Ny hersker af Aquener (admin nyhed)
Lør 26 Okt 2024 - 17:53 af Victoria
» In the Hands of a Demon - Emery
Ons 23 Okt 2024 - 23:18 af Emery
» Your new home, my little sweetheart
Tirs 22 Okt 2024 - 20:12 af Renata
» As if anything would change (Valentine)
Søn 20 Okt 2024 - 23:20 af Valentine