Log ind

Jeg har glemt mit kodeord. Send nyt kodeord via email

Periode | Renæssancen

Årstal | 1168

Årstid | Efterår

Måned | Oktober

Seneste emner
» Oh, My Sweet Summer Child - Juniper
En gammel mønt - Rowan - Page 2 EmptyFre 1 Nov 2024 - 12:48 af Juniper

» Bog klub - idetråd til bøger
En gammel mønt - Rowan - Page 2 EmptyTors 31 Okt 2024 - 15:29 af Genevira

» A royal search for knowledge
En gammel mønt - Rowan - Page 2 EmptyTirs 29 Okt 2024 - 19:47 af Renata

» What do you get, when you mix a broken heart with bad company?... A sinful cocktail.
En gammel mønt - Rowan - Page 2 EmptyMan 28 Okt 2024 - 23:38 af Victoria

» Wait a meow-ment... this can't be good! - Dr. Trott
En gammel mønt - Rowan - Page 2 EmptySøn 27 Okt 2024 - 2:02 af Vinyx

» Ny hersker af Aquener (admin nyhed)
En gammel mønt - Rowan - Page 2 EmptyLør 26 Okt 2024 - 17:53 af Victoria

» In the Hands of a Demon - Emery
En gammel mønt - Rowan - Page 2 EmptyOns 23 Okt 2024 - 23:18 af Emery

» Your new home, my little sweetheart
En gammel mønt - Rowan - Page 2 EmptyTirs 22 Okt 2024 - 20:12 af Renata

» As if anything would change (Valentine)
En gammel mønt - Rowan - Page 2 EmptySøn 20 Okt 2024 - 23:20 af Valentine

Mest aktive brugere denne måned
Juniper
En gammel mønt - Rowan - Page 2 Voteba13En gammel mønt - Rowan - Page 2 Voteba14En gammel mønt - Rowan - Page 2 Voteba15 

Statistik
Der er i alt 192 tilmeldte brugere
Den sidst registrerede bruger er Victoria

Vores brugere har i alt skrevet 164955 indlæg i 8752 emner

En gammel mønt - Rowan

Side 2 af 2 Forrige  1, 2

Go down

En gammel mønt - Rowan - Page 2 Empty Sv: En gammel mønt - Rowan

Indlæg af Gæst Tors 18 Jun 2015 - 22:38

"Av! Hey! Stop! HEY!" vrissede han, da hun pludselig begyndte at slå ham som et lille barn. Det gjorde egentlig ikke sønderligt ondt, men det var da en anelse irriterende at blive banket på brystet. Rowan greb hendes håndled for at stoppe hendes fanatiske banken. "Hør her, kvinde! Jeg var et barn da jeg stjal din mønt. Du er en voksen kvinde! Behersk dig!" sagde han, højere og skarpere end han egentlig havde ønsket. Men hun var nu egentlig irriterende, måtte han indrømme. "Jeg har hjulpet dig - jeg behøvede ikke, jeg gad ikke, jeg skulle ikke... Men jeg gjorde det! Det må vel betyde, at jeg angrer hvad jeg har gjort. At jeg gerne ville gøre det godt igen!" fortsatte han, og forsøgte at gøre sin stemme en anelse blidere. Det nyttede vidst ikke noget at råbe af hende alligevel.

"Jeg ved ikke hvordan din mønt er 'gået i stykker'... Men..." Han tøvede et øjeblik, og genovervejede hvad han skulle til at sige. Måske var det for farligt at lave nogle løfter til denne kvinde? Hun var tydeligvis ikke helt normal. "Men jeg er smed. Hvis den er bøjet eller mangler at blive formet op igen, så kan jeg godt gøre det." brummede han. Hvad andet kunne han tilbyde? Desuden anede han ikke hvad hun mente med, at den ikke virkede mere. Det strejfede hans tanker, at han måske i alle disse år havde været i besiddelse af en magisk mønt!

"Bare... stop med at råbe, for Gudindens skyld."

Gæst
Gæst

Tilbage til toppen Go down

Indlæg af Alítheia Fre 19 Jun 2015 - 21:19

Da han tog fat i hendes hænder reagerede hun per automatik panisk, hun brød sig ikke om folk rørte ved hende. Hun prøvede at flå sig fri fra hans greb, men det stoppede hende i at slå ham. Alt imens hun prøvede at rykke sig fri ”Slip mig din… din!” mere fik hun aldrig sagt, før hans stemme skar igennem.
Hans ord ramte hende, og for første gang hidsede hun sig ned. Den skarpe stemme fik hende til at lytte efter, i stedet for bare at blive mere vred. Det var sandt, hvad han sagde, dengang var han blot et barn og nu var hun en kvinde som ikke kunne beherske sig. Som hun fik hidset sig ned, indså hun at hans ord var rigtige, til dels. En undskyldning fik han dog ikke, den stolthed havde hun dog – han havde stjålet fra hende, of fortjente derfor ikke en undskyldning. Den logik hun fulgte, var ikke nødvendigvis retfærdig for andre end hende selv.

Da vreden forsvandt gav det plads til at sorgen kunne komme frem, og hun mærkede en voksende klump i sin hals. Hans hjælp var ikke nødvendig, hun kunne klare sig selv, det havde hun altid gjort – stort set da, undtagelser var der vel. Derudover var den hjælp han tilbød ikke brugbar, eftersom mønten ikke var gået i stykker i den forstand.
Alítheia kiggede ned i jorden, inden hun svarede på hans sidste kommentar. ”Du forstår det ikke vel, den er ikke bøjet eller er gået i stykker i den forstand… den kan ikke laves igen…” sagde hun med en grødet stemme, og kiggede nu op på ham med blanke øjne.
Efter længere betænkningstid, gav hun endelig lidt mere info omkring halskædens betydning, det var dog ikke meget. Hun besluttede sig for dette, eftersom hun havde behandlet sig som hun havde, og trods det tilbød han stadig hjælp – normalt havde hun udnyttet den slags typer. ”Den skulle jo have fået dem til at gå væk… men… det skete ikke” prøvede hun at forklare, stadig med klumpen, som gjorde hende stemme grødet.
Hun var ikke i sit bedste hjørne i dag, normalt ville hun ikke tillade at folk så hende på denne måde, så ynkelig. Ligegyldigheden var skyllet ind over hende, kort efter hun havde fået halskæden igen. Den glæde hun havde følt øjeblikket den blev hevet op af æske, troen på de dårlige minder ville forsvinde. Virkeligheden havde ramt hende, halskæden havde ikke samme effekt mere, den tryghed den havde givet hende, var forsvundet. Alítheia var ulykkelig, hun havde inderligt håbet på den falske tryghed mønten gav ville komme tilbage, hvis hun fik den igen. Hendes sorg havde ramt ham, han havde været nærmest og være lettest at kaste frustrationerne og sorgen imod, det var lettere for hende at erkende det var hans skyld, end at halskædens tryghed var et barnligt påfund.

Alítheia
Evolved
Evolved

Antal indlæg : 1866
Evner/magibøger : natural feelings

Indlæg af Gæst Fre 3 Jul 2015 - 14:21

Rowan betragtede kvinden med et varierende blik. Først tordnede hans øjne med frustration, så blev de bitre men til sidst blev de milde og bekymrede. Hendes udbrud og svingende humør mindede ham om hende. Måske var det derfor han havde lyst til at gå. Lyst til at forlade hende. Lyst til at hade hende. Men hans barmhjertighed og samvittighed slog dog igennen og beordrede hans egoistiske vrede til at dæmpe sig. Han havde naturligvis sluppet hendes hænder, efter hun var faldet lidt til ro. Det var efterhånden gået op for ham, at han ikke skulle røre for meget ved hende. Ingen grund til at krydse hendes grænser for voldsomt.

"Få hvem til at gå væk?" Spurgte han lavmælt, og vippede hovedet til siden for at studere hendes pludseligt mutte mine. Eller 'hvad', måske?
Der var naturligvis en grænse for hvad han kunne gøre for at hjælpe hende, men hendes hjælpeløshed havde ramt noget i ham. Noget han ikke selv kunne styre. Trods han gerne så sig selv som en stærk og farlig ulv, så var han snarere en loyal og lydig hund. Tanken fik ham til at sukke.
"Jeg ved godt at jeg ikke ligefrem er din bedste ven lige nu, men det lyder til at du har brug for at få løst nogle ting. Måske er du bange for at gøre dig selv sårbar overfor dine venner og dem du respekterer - måske er det kun en fremmed der kan hjælpe dig?" Foreslog han og forsøgte at smile lidt. "Måske kan jeg hjælpe dig? Bare du ikke slår mig igen..."

( undskyld hvis det er kort og uforståeligt - skriver på mobilen! )

Gæst
Gæst

Indlæg af Alítheia Tors 9 Jul 2015 - 2:10

//Jeg ved ikke helt hvor godt svaret blev... men æhm her er det!//

Øjnene var stadig blanke og klumpen var ikke ligefrem forsvundet. Den sad i halsen og at holde den nede gjorde i sidste ende ondt. Mest af alt havde hun lyst til at sætte sig ned og græde ind til mønten igen ville være den samme for hende, men så meget havde hun dog ikke mistet besindelsen.  Stadig undrede hun sig over denne mands tålmodighed og i sidste ende også hans barmhjertighed. Hvorfor han blev ved med at hjælpe eller i det mindste prøve ville Alítheia nok aldrig forstå, mest af alt fordi den slags ikke lå til hendes natur.
Selvfølgelig spurgte denne mand mere ind, nysgerrighed lå til et normalt menneskes natur og hun havde ledt ham nærmere ind på det. Dog forblev hun tavs, havde ikke lyst til at uddybe nærmere eftersom det kom for tæt på.
Det forblev dog ikke på denne måde, hans næste ord ændrede hendes beslutning. Han havde ret, havde ramt plet, hun ville ikke gøre sig selv sårbar. Dette gjaldt egentlig overfor alle, og egentlig ikke kun overfor folk hun respekterede. Alítheia var en kvinde, som ville fremstå stærk, ikke svag og sårbar. I denne situation var det dog ligegyldigt, hun var allerede sårbar, havde mistet besindelsen, så meget var der ikke at tabe der. Alligevel tvivlede hun, havde hun lyst til at afsløre sine mørkeste minder, vise sin mest sårbare side overfor en mand hun tidligere havde truet? Svaret var nej, hun ville ikke lade en person komme så tæt på. Hvordan kunne hun også vide han ikke blot ville udnytte denne situation til sin egen fordel. Alítheia var ikke en tillidsfuld person, tværtimod, hun vidste hvordan hun selv var, og vidste derfor også hvor koldhjertet en person kunne være.
Tvivlen endte dog med at komme ham til gode, for noget ved hans personlighed fik hende til at tro på det bedre. Helt tæt på lod hun ham selvfølgelig ikke komme, men hun valgte at forklare nærmere og fortælle om halskædens betydning. Måske var det smilet, hans tålmodige adfærd, der kunne minde om en hunds, der havde fået hende til at ændre mening.
I sine overvejelser havde hendes blik været sænket mod jorden, hun havde ikke lyst til han skulle se usikkerheden, som var afspejlet i øjnene. Den sidste kommentar fra ham havde dog frembragt et skævt smil.
Hendes stemme var stadig hæs og grødet, blikket var stadig sænket mod jorden. ”Det… det er ikke hvem som sådan” sukkede hun langt om længe, og valgte at uddybe. ”Dem fra min fortid… minderne… de skulle være glemt, ligegyldige” langt om længe forlod blikket den askegrå jord, som langsomt blev dækket af snefnug. Hendes stemme knækkede langt om længe, det var ikke længere muligt at holde klumpen nede. ”Jeg… jeg kan ikke holde dem ud mere, halskæden hjalp førhen, den gemte dem væk og fik de gode frem.” efter de sidste ord havde forladt hendes læber indså hun sin barnlighed. Desperat efter en løsning havde hun søgt trøst i en halskæde, som blot havde hjulpet hende gemme tingene væk, men konfronterer fortiden havde hun altid undgået så vidt muligt.
Alítheia havde blottet sig selv mere eller mindre for denne mand, spørgsmålet var nu bare om det havde været det rigtige valg.

Alítheia
Evolved
Evolved

Indlæg af Gæst Tors 16 Jul 2015 - 20:28

Rowan lyttede tålmodigt til hendes lavmælte hulkende forklaring. Han nikkede forstående på passende tidspunkter og afventede hendes reaktioner, følgende fortællinger og den smule af hendes fortid og personlighed, som hun nu rullede ud foran ham. Det slog ham, at denne kvinde - som før havde været højtråbende og aggressiv - i virkeligheden gemte sig bag et barns simple følelser og forhåbninger. Han kunne intet andet end at føle en smule medynk. Han havde ondt af hende - hun havde desperat søgt efter den ene ting, som kunne lægge en dæmper på fortidens spøgelser, blot for at indse, at intet kan hjælpe hende. Varulven sad et øjeblik i tavshed; usikker på om hun ville sige mere, og usikker på om hun overhovedet ville høre ham svare.

De sad i et langt øjeblik i stilhed. Rowan betragtede sneen der så ud til at dale omkring hende - som hvis den opstod i den blå luft og lige så stille dryssede ned omkring hendes fødder. Varulven havde set mærkeligere ting end dét, så han valgte ikke at reagere på det - der var desuden noget beroligende ved den hvide sne på den forbrændte jord.
"Nogle gange er det bedst at glemme." mumlede han, efter at have overvejet sine ord nøje. "Men fortiden er en del af dét, der gør os til os. Trods den kan være mørk og fyldt med ondskab, så er det dén der vil minde os om, at fremtiden er lys. At nutiden er lys. Vi kan ikke overkomme vores problemer og blive stærkere, hvis vi glemmer alt der er sket." Han vendte blikket mod himlen. Hvor længe havde de siddet her?

"Hvis du bliver ved med at gemme ondskaben væk, så vil den altid finde tilbage igen. Du skal eliminere ondskaben - ikke ved at glemme dem, men ved at acceptere dem. Fortiden er sket, og intet kan ændre den." Nogle tykke runde skyer dansede henover himlen; solen kastede gyldne farver henover dem. "Vi må lære at leve med alt der er sket, og bevæge os fremad. Altid fremad." Han vendte endelig blikket mod kvinden og trak en smule på smilebåndet. "Jeg ved godt, at det er lettere sagt end gjort. Men tro mig: fortiden er kun en brøkdel af dit liv - du må ikke lade den dominere dig." Han følte sig pludselig som en lille filosof - til tider forstod han ikke, hvor al hans visdom kom fra. Måske havde han arvet sin livs-forståelse. Eller havde han lært det på alle sine rejser?

Gæst
Gæst

Indlæg af Alítheia Fre 17 Jul 2015 - 18:52

Enkelte tårer havde forladt de altid så kolde og hårde øjne, blikket var forandret. I stedet så man nu den lille forladte pige, barnet der var blevet svigtet. Øjnene blev beskrevet som sjælens spejl, og nu afspejlede det, den del Alíhtiea prøvede at skjule. Det tog mange års træning at få den lille pige til at falde til ro, få hende væk fra sindet.
Denne mand ville nu se det blik, som engang havde tilhørt Alítheia, for så mange år siden – en tid hun ville glemme.

Sneen dalede ned, fjernede det sorte, og så til at starte med grå og trist ud. Som mere dalede ned, endte der med at ligge et fint hvidt lag. Der i den nu snehvide ruin sad de, en ødelagt kvinde og en gavmild mand. Alítheia lod sig selv svælge i sorgen nu, det var for sent at skjule den. Hun havde ikke bemærket tårerne der løb ned af kinderne, efter hun havde fortalt om mønten var hun blevet tavs. Selv vidste hun ikke at sorgen frembragte en lille snebyge der, lagde knap nok mærke til hvordan det som ilden, tog på hendes kræfter.

Det tog noget tid før hans ord trængte ind, før hun overhovedet hørte efter. Der var visdom og sandhed i hans ord, det vidste hun, noget andet var dog at tage dem til sig. Hvordan skulle hun se fremad, se fortiden i øjnene og lære at leve med den? Hver gang hun havde set fortiden i øjnene var det ufrivilligt, hvilket blot fik det til at virke værre. Et stykke tid kiggede hun ned i jorden, lod ordene trænge ind og tavsheden være der. ”En ting er at sige det… noget andet er at gøre det…” mumlede hun for sig selv, løftede hovedet og kiggede på ham ”Hvordan…?” spurgte hun bare, stemmen afslørede, hvad der mere lå bag. Hvordan skulle hun gøre det, komme sig over frygten, sorgen og lidelsen. Den ensomhed og det mørke hun forbandt med ”dengang” var ikke noget hun havde lyst til at leve med.
Sidst hun havde set det i øjnene, var en forbandelse skylden i det, noget der havde gjort hende dødeligt syg. Var det ikke nok at hun huskede fra dengang, burde det så ikke forsvinde som før?

Alítheia havde indset sin barnlighed og det latterlige håb, mønten ville ikke hjælpe. Var alt håb så ude, skulle hun rende rundt og frygte skyggerne fra fortiden eller var der anden hjælp at hente? Den tillid hun havde vist manden virkede ikke forgæves, han havde ikke udnyttet situationen og hendes svaghed. Tværtimod prøvede han stadig at hjælpe, men kunne han?

//sorry var krea-død ._.//

Alítheia
Evolved
Evolved

Indlæg af Gæst Fre 17 Jul 2015 - 20:46

Rowan nikkede langsomt og forstående, til hendes afprøvende ord. Det var, som hvis hun skulle grave ordene op fra et sted, hvor hun forsøgte at gemme dem. Men til sin egen overraskelse, så fandt varulven sin tålmodighed frem, og den veg ikke fra hans side. "Jeg ved det ikke er let - tro mig, jeg har selv skulle glemme nogle ting..." sagde han, og lod ordene hænge i luften mellem dem. Han tvivlede på at hans fortid var lige så dyster som hendes; egentlig var hans fortid ikke direkte dyster, blot lidt trist. "Men den nemmeste måde at acceptere fortiden, er ved at..." han tøvede. Har du overhovedet et svar? Den hvide jord fik hans opmærksomhed i et øjeblik, imens han ganske nøje overvejede de næste ord. Det var altid lettest at glemme, så hvorfor var det egentlig forkert? Efter en pause blev blikket atter vendt mod den unge kvinde. Hendes gråd fik ham til at føle sig hjælpeløs! Efter en del overvejelse valgte han at undlade, at tørre hendes tårer væk. Rør hende ikke, snappede stemmen i hans hoved. Hun bliver vred. Tag små vagtsomme skridt.
"Den nemmeste måde at acceptere fortiden på, er ved at acceptere nutiden." sagde han pludselig, til sin egen overraskelse. "Hvis du kan acceptere dét, du er nu, så må du også acceptere dét, der gjorde dig til den du er." Varulven nikkede, som hvis dette ville gøre sætningen mere sand. Det var fortiden, folks handlinger og andres påvirken, der formede og skabte de individer der levede den dag i dag. Der er noget godt i alle mennesker, tænkte han stædigt. Også i dig, lille dæmon. Hvordan skulle hun acceptere sig selv? "Fortæl mig noget om dig selv - noget specielt. Blot én enkelt ting. Noget jeg ikke ville have troet om dig; en sær hobby, en dårlig vane, eller måske en tosset ting du elsker. Fortæl mig så, hvorfra du tror den egenskab eller følelse kommer fra." Små skridt.

Gæst
Gæst

Indlæg af Alítheia Fre 17 Jul 2015 - 22:33

Ordene havde været svære at få frem, hun talte ikke om sine problemer, lod dem bare lægge. Hun følte sig blottet, ynkelig og sårbar, hvilket var en unormal følelse. Hvordan man håndterede den slags situationer vidste hun ikke, siden hun havde været lille, bed man smerten i sig. Græd man var der ingen trøst eller kram, blot hårde ord. Ud over andre ting, gjorde dette at Alítheia ikke var van til berøringer eller glad for dem.
Igen talte han, prøvede at råde hende, men i starten virkede det bare mere forvirrende, sværere. Accepterer den hun var nu, det gjorde hun – selvfølgelig ikke når hun var svag. Det var der problemet lå, Alítheia ville ikke længere være det svage barn. Hun ville ikke længere føle sig hjælpeløs og forladt. Når hun kom nær det nu, bed hun det i sig i stedet for at accepterer, at man havde brug for hjælp, at svagheder var normalt at have.
Lidt sad hun og overvejede om han havde ret, om det kunne hjælpe. Som hun søgte indad indså hun at noget ved ordene var sande, måske kunne det hjælpe. Det var ikke let for Alítheia at indse dette og accepterer det. Tilliden var unormal, men for nu hjalp han mere end mønten, så helt skidt var det ikke.
I starten tøvede hun, vidste ikke hvad hun skulle sige, men så dukkede et gammelt minde op. Sorgen var der stadig, men mindet havde samtidig lagt en mild glød over hendes ansigt. ”Jeg…” hun tøvede lidt, skulle finde på noget, se om hun ønskede at fortælle det ”jeg holder meget af eventyr… dem børn får fortalt” En tydeligt minde var brændt fast i hendes hjerne, første gang en havde læst højt for hende. Mange år var gået siden dengang, en egentlig traumatisk oplevelse havde ført noget godt med sig. Alítheia havde fået sin første ven, en hun stolede på, den lille englepige Alex. Senere begivenheder gjorde dog de ikke havde set hinanden i, hvad der var århundrede. Havde hun lyst til at fortælle ham historien, den ville måske forsvinde, glide ud af hænderne på hende. Frygten for at miste dette lille, men lykkelige minde overmandede hende. Videre talte hun ikke, hvad hvis mindet gik tabt, hvad hvis manden spolerede det?

Alítheia
Evolved
Evolved

Indlæg af Gæst Fre 17 Jul 2015 - 22:58

Rowan ventede. Og ventede. Ventede. Hun sagde ikke mere, men efterlod ham bare med stilheden. Han lod sine øjne studere hendes, som hvis de skulle fortælle ham sandheden og låse ham ind i hendes aller-hemmeligste. Men intet skete. Ingen ord bød ham indenfor og intet blik søgte hans. Hvad havde han egentlig forventet? Det var sjældent at folk åbnede sig op til andre, også selvom de nu havde brugt næsten en halv dag sammen. Ville han huske denne dag? Hvad ville den mon bringe med sig? Øjnene betragtede hendes forpinte ansigtsudtryk, hendes holdning og til sidst sneen omkring dem. Eventyr... Et smil bredte sig på hans læber ved tanken; hvordan kunne en kvinde, der var så ødelagt, elske noget så simpelt og uskyldigt som børneeventyr? På en måde gav det mening. På en måde var det abstrakt. Sneen var kold og var ingen illusion, opdagede varulven da han lod sine fingre glide henover det tynde lag. Gad vide hvordan hun gør det, tænkte han nysgerrigt. Tankerne blev dog vendt på rette kurs igen, og ligeledes gjorde hans blik. Hans øjne fandt atter vej til hendes ansigt.

"Min mor plejede at fortælle min bror eventyr, da vi var børn." fortalte han pludselig, med en mild og velafbalanceret stemme. Hvis han skulle forvente, at hun ville fortælle ham om sin fortid, så måtte han ligeledes fortælle om sin. Det var vel kun fair. "Han elskede historier om tapre krigere, de første engle og elvere." Et smil gled over hans læber ved tanken. "De plejede at sidde ude i haven, under det store æbletræ. Min far og jeg ville kravle rundt på stigerne og plukke frugterne, imens min mor og bror underholdte os. Nogle gange ville min bror kaste nedfaldne æbler efter mig, for at se om han kunne vælte mig ned." En mild latter forlod hans læber. Han kunne næsten se det for sig: det grønne græs, der blev vagt til live af den varme sol. Træet der tårnede sig mod himlen, med de mange hundrede søde røde æbler. Moderen i sin smukke orange kjole og det lange krøllede hår, og faderen der var alt for pænt klædt på til at skulle plukke æbler. I et kort øjeblik stod han dér, i sin fortid, som tilskuer til sin egen barndom. Han nød mindet i et øjeblik, inden han lod det forsvinde med en kølig brise. Væk.

"Hvilken slags eventyr kan du lide?" spurgte han mildt, og vendte blikket mod hende. Han havde under sin fortælling stirret ud i intetheden foran sig, som hvis verden havde ophørt med at eksistere for en stund. Minder var stærkere end man skulle tro...

Gæst
Gæst

Indlæg af Alítheia Fre 17 Jul 2015 - 23:34

Netop som hun havde åbnet sig op lukkede hun i, døren var smækket og ville snart være låst. Hun havde allerede åbnet sig mere for ham, end overfor personer hun havde kendt i flere år. Denne mand, hun ikke engang kendte ved navn, vidste hun elskede eventyr. De havde været hendes flugt, ført hende væk fra kulden og sorgen. I eventyrene endte det altid lykkeligt, selvom folk led kom de altid væk i sidste ende. Det var hvad Alítheia elskede ved dem, at trods smerten endte de godt, de fandt lykken og til tider kærligheden. For et lille barn, som levede i noget, man knap kunne kalde et hjem, med en mor der ikke var til stede var eventyr perfekte. Alex havde givet dem til hende, læst dem op i den kolde kælder, da de sammen sad fanget. De var blot små børn, som havde fundet glæde i en fortælling.

Hendes blik var sænket mod jorden, hun lukkede sig inde i sig selv igen. Det var blot et spørgsmål om tid før hun lukkede helt af. Inden dette skete fangede han dog hendes opmærksomhed. Manden begyndte selv at fortælle om sin barndom, eventyr. Forsigtigt løftede hun hovedet, lod øjnene hvile på hans ansigt. Let betragtede hun ham, som han fortalte. Hun så smilet mindet vækkede, kunne se på hans ansigt, så i hans øjne livet. Dette var tydeligt et lykkeligt minde, han havde delt det, videre var ikke sket. Måske var det slet ikke så slemt, som hun havde gjort det til og langsomt åbnede hun op igen. Med tøven valgte hun at besvare hans spørgsmål ”Dem med riddere, som reder prinsesserne” startede hun mumlende ud. Dog fandt fascinationen dog frem, hendes stemme fik en mildhed og inderlighed over sig som hun beskrev. ”Du ved… dem hvor prinsesser er fanget og prinsen kommer og redder hende. Når alt ser mørkets ud, men så bliver de reddet og fremtiden bliver lys. Magien, væsenerne… det hele” Fanget i drømmende om et eventyr, glemte hun at hun ikke ville åbne op, glemte frygten for at virke svag. Stadig havde hun valgt at beholde mindet for sig selv, men langsomt overvejede hun at fortælle om det, måske bare en lille bid? Det ville vel ikke skade, manden kunne vel ikke tage mindet fra hende så, ødelægge det? ”Jeg… min… den første fortælling jeg fik læst højt var Rapunzel” ordene var svære at få frem, hvad ville hun sige, hvad ville hun holde hemmeligt?

Alítheia
Evolved
Evolved

Indlæg af Gæst Fre 17 Jul 2015 - 23:53

Rowan trak på smilebåndet, da hun atter begyndte at tale. Hendes stemme var først usikker; tvivlende, om hun kunne dele denne del af sig selv med ham. Han ventede naturligvis endnu en gang ganske tålmodigt. Små skridt. I takt med at hun fortalte, blev hendes stemme roligere. Fyldigere. Der kom nye følelser frem, og i et øjeblik gav hun slip på sine parader og lod ham komme lidt tættere på. Han blev dog ganske overrasket over svaret. Kvinden havde virket selvsikker, stærk og målrettet tidligere på dagen, og hun havde bestemt ikke fremstået som typen, der selv ville vente på prinsen på den hvide hest. Men når alt kommer til alt, så var hun krakkeleret bag den hårde facade. Bag ruinerne af hendes urimelige ydre, gemte der sig et uskyldigt sind. Et såret sind. Varulven havde efterhånden fået for vane, at vente et øjeblik efter hendes sætningen - blot for at sikre, at han ikke afbrød mellem hendes pauser. Hendes sidste tilføjelse, gjorde blot hans milde smil bredere.
"Rapunzel?" gentog han og vippede hovedet lidt til siden. Han havde aldrig rigtig fået fortalt de typiske pige-eventyr - det havde hans bror vidst heller ikke. Han forsøgte at mindes, om Rapunzel var hende der sov eller hende der stak sig på fingeren. Eller var hun en tredje?
"Åh! Det er hende der var fanget i tårnet, ikke?" udbrød han pludselig, stolt over at kunne huske det. Han rømmede sig straks efter og vendte fokus tilbage på hende. "Hvem læste det for dig? Din mor?" Han havde ladet sig fortælle, at det var ganske normalt hvis det var kvinderne i husstanden der læste og tog sig af børnene, imens mændene lavede alt muligt andet - såsom at plukke æbler. Tanken var både morsom og tosset. Han lod sine øjne studere hende igen; hun forsøgte at dele noget med han. Noget der definerede hende. Eventyr. Rapunzel. Hun havde nogen i sin fortid, der læste for hende. Kunne hun have mistet sin mor? Var halskæden og eventyrene mon minder om moderen? Nysgerrigheden boblede i ham, og han ville intet hellere end at stille alle sine spørgsmål og få svar med det samme. Sådan fungerer verden ikke, mindede han sig selv om. Små skridt, husk det.

Gæst
Gæst

Indlæg af Alítheia Lør 18 Jul 2015 - 0:13

Minde varmede i kroppen, fik hende til at føle en boblende fornemmelse i kroppen. Hendes muskler føltes livlige hendes sind vågent. For en tid stoppede sneen med at falde, så pludseligt som den var begyndt. Blikket var blevet mildere, man så en del af Alítheia der sjældent kom frem. Den milde og drømmende pige, som gemte sig bag en hård facade. Jo vist nød hun andres smerte og sorg, hun nød at føle sig magtfuld. Alítheia var ikke en god person, men hun var ikke kun den kolde og kyniske person han havde mødt på markedet.
En let letter forlod hende, efter hans pludselige udbrud og stoltheden han udstrålede. ”Jo, det er den med prinsessen i tårnet” hendes stemme havde fået en anderledes tone over sig. Den passede til den personlighed, denne mand havde fået åbnet op for, den drømmende pige. Dog forsvandt denne side pludseligt, som med et trylleslag. Hans spørgsmål havde ramt et ømt punkt, hun reagerede som slog han hende. Hendes mor havde aldrig læst op for hende, ikke været ordentligt til stede i barndommen. En gang havde kvinden vist bekymring for barnet. På den anden side kunne man sige, at moderen havde beholdt Alítheia i stedet for at forlade hende. Der var vel også lidt at vise medfølelse for barnet, men det kunne godt og vel have været det samme.
Alítheia havde med et lukket i, stirrede bare med ham med et tomt blik. Den varme det minde havde givet hende var væk. Hun følte sig igen kold og tom, fanget i fortidens skygger glemte hun omverdenen. Sneen begyndte at falde voldsommere omkring hende, alt imens energien langsomt forlod kroppen. Alítheia sad ikke længere i ruinen, hun var igen en lille forladt pige. Kulden fra sneen trængte igennem hendes krop, men blev blot en del af mareridtsscenariet. Da hun havde fået åbnet op for et minde, gav det adgang til de andre og hun var nu fanget i et. En lille ulykkelig pige, bange for mørket og forladt af moderen, som var på kroen.

Alítheia
Evolved
Evolved

Indlæg af Gæst Søn 19 Jul 2015 - 20:13

Så hurtigt, som kvinden havde åbnet op, lige så hurtigt lukkede hun i. Pokkers, tænkte Rowan bittert, efter at have indset sin fejl. Der var intet at gøre. Han måtte prøve at bygge hende op endnu engang. Det tog tid, men... Han tøvede. Var hun tiden værd? Han rynkede næsen og betragtede hende indgående. Noget han havde sagt havde skubbet hende tilbage ind i mørket. Han vidste præcist hvad det var.
"Undskyld." sagde han mildt og lod sine øjne studere hende, før blikket atter blev fanget af de små snefnug der dalede omkring hende. Tættere end før. Koldere end før. "Jeg vidste ikke at..." han tav og rømmede sig. "Jeg ved det nu." Han måtte undgå hendes familie; det var nok bedst. Han lod stilheden lægge sig mellem dem, som den sne hun så fint producerede. Varulven overvejede, om den mon fik hende til at fryse, men valgte ikke at nævne det.

Efter en passende længde af stilhed, valgte han at prøve igen. "Hvorfor er Rapunzel dit yndlingseventyr?" spurgte han mildt og så ud på verden omkring dem. Formiddagen var for længst gået på held - eftermiddagen var kommet og gået og aftenen var trådt ind. Det var ved at blive mørkt, men lygtemanden havde været forbi og tændt de små flammer, der udgjorde byens nattebelysning. Flammerne flakkede rundt og kastede dansende skygger op ad husmurene. Måske havde hun bedst ved, at han ikke stirrede for meget...

Gæst
Gæst

Indlæg af Alítheia Man 27 Jul 2015 - 18:13

Kulden trængte ind igennem marv og ben, energien forlod hendes krop. Alíhteia lagde ikke mærke til det, hun var fanget i sin egen fortid, ensomheden og mørket havde opslugt hende. Hun så den lille rødhårede pige sidde alene på en madras, ensom og bange for mørket. Desperat efter sin mor, en til at tage sig af hende. Ingen, der var ingen kærlig mor, hun var alene. Når moderen kom, var der ingen kærlighed til barnet blot hårde ord eller ligegyldige miner. Alítheia var nærmest blevet tilskuer til sin egen fortid, hun så det hele igen, mandens ord havde frembragt mindet. Når hun først havde åbnet op for et minde fra barndommen, var der let adgang til de andre.
I starten trængte intet ind, hun havde glemt virkeligheden. Dog som et svagt ekko hørte hun hans ord, i starten tog hun sig ikke af dem. Undskyldningen bed hun ikke mærke i, det var navnet på eventyret. Det ene ord havde fanget hendes opmærksomhed, hun kom mere til sig selv. Rapunzel, et eventyr det var det lille lys i mørket, som fik hende på rette vej. Hendes øjne lukkede sig hårdt i, mens hun knyttede sine næver. Da hun åbnede dem igen, var det ikke længere det ensomme rum hun så, men mandens ansigt. Mørket var der stadig, men var lyst op af flammerne i lygterne. For første gang mærkede hun kulden og udmatteheden, som fik hendes lemmer til at føles som bly. Sneen faldt ikke så tungt, efter hun var kommet til sig selv. Den tog langsomt mere og mere af.
Som hun langsomt var kommet til sig selv, så hun på ham med trætte øjne. Det varede noget tid før hun svarede. Først og fremmest skulle hun beslutte sig for at åbne op endnu engang, selvom hun hurtigt valgte at gøre det. En del af hendes barnlige og mere tillidsfulde jeg var kommet frem. For det andet skulle hun samle energi til det, til at fortælle. ”Som sagt… det var det første rigtige eventyr jeg hørte” hun mumlede det forsigtigt, som var hun den lille pige igen. ”Jeg… den person som læste det for mig… det blev min første ven. Det… er betryggende, altså eventyret. ” et let suk slap hendes læber. ”Jeg kan ikke helt forklare det” mumlede hun til sidst. Hun blev ærlig, så forbandet ærlig og sårbar. Hvorfor gad hun åbne sig op overfor denne person, hvad fik hende til det. Hun overvejede om han brugte magi mod hende, hvordan kunne det ellers være så let? Selv vidste hun godt det ikke var svaret, denne man brugte ikke magi. Det var hans personlighed, den virkede betryggende og rolig. Ved ham virkede det ikke som den evige magtkamp, hun følte sig ikke sårbar og svag på samme måde – her var det i orden.

Alítheia
Evolved
Evolved

Indlæg af Gæst Lør 1 Aug 2015 - 19:22

Rowan var ikke en mand der lod sin tålmodighed slippe op alt for let. Faktisk var det et af hans største gaver; den enormt gavmilde tålmodighed, der nærmest gjorde at han kunne sidde flere dage og vente på selv det mindste smil. Det var, i manges øjne, et kæmpe svaghedstegn. Som hvis han intet ønske havde om at komme videre - som hvis der ikke var behov for ændringer. Hurtige ændringer. Varulven havde dog altid haft en anden opfattelse af tålmodigheden; Tid er noget man kun ejer i et splitsekund, og er derfor det dyrebareste vi ejer. Tænkte han, nærmest melankolsk. Hvis vi ikke kan give hinanden lidt af vores tid, når de har mistet lidt af deres egen, så kan vi ikke kalde os menneskelige. Det var derfor han stadig sad her, med et mildt ansigtsudtryk og en tavs afventning. Trods hans tålmodigd natur så blev han dog ovenud lettet da fjernheden forsvandt fra hendes ansigt og hun vendte tilbage til den virkelige verden. Og så talte hun. En usikker, sagte med glædelig fortælling om et venskab. Varulven smildte roligt og lyttede i tavshed til hendes korte historie. Han nikkede, som for at indikere at alt hun sagde var godt. Var rigtigt.
"Venskaber er en stærk ting." Svarede han mildt og forsøgte at finde på nogle flere behagelige ting at sige. Han turde ikke spørge ind til, hvad der var sket med vennen. "Fortalte din ven dig andre historier? Hvor mødte I hinanden?" Spurgte han i stedet. Det virkede som nogle sikrere spørgsmål at starte fra. Små skridt...

Gæst
Gæst

Indlæg af Alítheia Søn 4 Okt 2015 - 13:46

Alítheia huskede tilbage til det tidspunkt hun åbnede øjnene og så den lille pige, Alex. Et lille smil trak hendes mundvig let opad, smilet var skjult, som hun sad der i minderne.
Mødet med den pige var ikke svært at erindrer, det var ikke et minde som blot forsvandt. Om mindet var dårligt eller godt var svært at sige, det var dobbeltsidigt. Situationen for venskabet skulle opstå var frygteligt, men hun havde fået noget godt ud af det, en ven. ”Jeg husker ikke de andre historier så godt, men jeg tror hun læste andre eventyr også, ja”. Stadig tøvende med at fortælle om mødet med denne ven, sad hun nervøst og vred hænderne. Denne mands tålmodighed blev sat på prøve, Alítheia var ikke hurtig til at svare, som han havde oplevet, og der skulle ikke meget til før, at det gik mere tilbage end frem.
Efter lidt tid, begyndte hun at tale om mødet med veninden. ”Hendes fader… Det var hans skyld vi mødtes.” Som altid kom der de små pauser, der viste den mere usikre side af hende. ”Han holdt os fanget i deres kælder…”Jeg var blevet taget i at stjæle, og jeg tror han anså sin datter for at være ondt, ironisk, dengang var hun det kærligste væsen, jeg havde mødt.” hendes stemme lød ved denne sætning ligeglad, som om det var noget almindeligt at blive udsat for.
Det ironiske var, at denne mand kendte meget til hende, personlige ting, og stadig havde hun ingen anelse om hvem han var eller hvad han hed. Faktisk kendte ingen af de to personer hinandens navn.

Alítheia
Evolved
Evolved

Indlæg af Sponsoreret inhold

Sponsoreret inhold

Side 2 af 2 Forrige  1, 2

Tilbage til toppen