Periode | Renæssancen
Årstal | 1168
Årstid | Efterår
Måned | Oktober
Den sidst registrerede bruger er Victoria
Vores brugere har i alt skrevet 164955 indlæg i 8752 emner
For the greater good! (Athena)
:: Dragons Peak :: Thunderrage District :: Drageborgen
For the greater good! (Athena)
Sean havde iklædt sig en af sine lune, mørke kapper og støvler, før han havde begivet sig ud i den have, der lå bag borgen. Han trængte til lidt frisk luft, han havde arbejdet uafbrudt siden han havde overtaget Dragons Peak. I borgen var der en masse folk, for de havde overtaget en beskidt og tom borg, som nu var ved at blive renoveret og sat i stand. Hamren, banken, folk der råbte ordre eller kommandoer. Jah, han måtte lidt ud. Han orkede ikke at læse i alle rapporterne, i alle ordrene og listerne længere. Han havde indset hans hjerne strejkede, da han havde læst den samme linje igen og igen. Ikke at han ikke elskede det, for det gjorde han. Men det var alligevel rart at strække benene og gå lidt rundt i den have, der på et tidspunkt også skulle ordnes, men lige nu ikke var det vigtigste. Haven var ikke blevet passet i flere år, derfor lignede den næsten en jungle. Træerne var store og knudrede, buskene pjuskede og græsset visse stedet så højt, som til hans hofter. Ukrudtet trivedes og havde næsten slugt de andre planter, der oprindelig skulle have vokset her. Sean lavede sin egen sti igennem græsset, da han gik lidt rundt. Han forestillede sig hvordan han ønskede det hele skulle være. Det skulle være stilfuldt og afstressende, som hjemme i hans gamle hjem. Flere små 'øer', afkranset af hække. En til urter, en til blomster, en til...Måske en lille sø? Han stoppede op i noget der virkede ret mudret og et optimalt sted for frøer. Oh dear...
Haven havde allerede en sø, den var bare ikke særlig velholdt længere. Han trak lidt på næsen og begyndte at gå tilbage igen, for at gå andre steder hen i haven.
Hans hånd gled igennem hans mørkebrune hår, der strittede til alle sider. Hans skæg var tæt-barberet og en ring hvilede på hans ene hånd, dog på ingen måde et signal til at han var gift - Det var han ikke.
At være hersker af en helt by var stadig en overvældende tanke og kunne gøre ham helt forvirret. Det var overraskende svært at overtage en by, han stort set ikke havde interesseret sig for før. Men det var gået meget godt, selv om de rige handelsmænd, der nærmest havde kørt byen før, var sure på ham. Nåe ja, man kunne vel ikke få alt!
Han gned sin pande.
Borgen havde en stor port, der ville føre folk ind i borggården. Hvis man fortsatte ligeud derfra ville man komme igennem nogle dobbeltdøre, ind i selve borgen. I tilfælde af gæster, ville en vagt dog vise folk ud i haven og hjælpe dem med at opstøve Sean. Han havde givet sine vagter besked på at vise ham alle gæster der kom...Han havde ikke råd til at overse noget på nuværende tidspunkt!
Fraværende plukkede han hovedet af noget halvvisen græs. Foråret var på vej, så haven lignede lidt et virvar af gullige og brunlige gevækster, der snoede sig ind og ud af hinanden. Ikke noget...Storslående...Syn. Ikke på nuværende tidspunkt.
Han begyndte at pille strået fra hinanden mens han stoppede op på den plads, hvor terrassen var forsvundet i ukrudt. Herfra var man hævet lidt over resten af haven og han så ud over det triste landskab.
- Antal indlæg : 10266
Evner/magibøger : Forvandle sig til dæmon. Death-force manipulation. (se profil)
Sv: For the greater good! (Athena)
Hun var klædt i sorte, tætsiddende hørbukser, en midnatsblå bomulds skjorte og en grå kappe af uld, samt et par klassiske pirat stvøler.
Athena smilede svagt for sig selv, en god nyhed havde kommet til hende for ikke mange dage siden, og hun havde nærmest redet direkte til Dragons Peak efterfølgende. Det havde længe været Athena og hendes plejemor Alítheias drøm at blive herskerinder over Aquener, og nu hvor Alítheia havde bragt nyt til Athena om at en lignendeovertagelse havde fundet sted ved en af de andre storbyer, samt at det var en vellidt bekendt af Alí der havde overtaget magten, havde de begge ment at det nu snart var tid til at sætte gang i deres plan. Dog først måtte de altså få støtten fra den nye hersker af Dragons Peak. Alítheia havde ikke haft mulighed for at tage af sted, og derfor var det nu Athena der havde trådt ind i Dragons Peak.
Athena havde aldrig personligt mødt denne Sean, hun havde hørt meget lidt om ham og vidste derfor ikke helt hvordan hun skulle gribe mødet an. Hun nærmede sig selve borgen og tog et skarpt sving til højre for at komme væk fra porten og finde et liDt mere hensides sted for at trænge igennem muren, det var ko ikke ligefrem fordi at det så helt uskyldigt ud når hun gjorde det, hvis en vagt så hende, ville han højst sandsynelig tro at hun var ude på at bryde ind for enten at røve eller lave et attentat på Sean, og normalt plejede det da også at være en af de to, men i dag var det
Udelukkende kun for at tale, forhåbentligt!
Hun var nu nået helt op til borgmuren, hurtigt fik hun tjekket om der var nogle i nærheden, vagter som almindelige borgere og da hun havde clearet området med øjnene, gik hun hurtigt igennem muren og trådte ind i hvad engang måtte have været en storslået have men nu var blevet vild og utæmmet. Langsomt trådte hun igennem haven, passede på med hvor hun gik, og frem for alt, holdte øje med at ingen vagter fandt hende.
Hun nåede terrassen og så en mand der passede til den beskrivelse Alí havde givet af Sean. Athena trådte nærmere med rolige skridt,"Du må være Sean!"
Gæst- Gæst
Selv om hun ikke stod med et våben eller direkte udgjorde en trussel, hævede han alligevel sit sværd og modtog hende med sine kolde og afvisende øjne.
"Du lister ind som en tyv og morder, fræk nok til at hilse på mig, som om du ejer stedet. Jeg har alle rettighederne for at slå dig ihjel på stedet. Fortæl mig hvorfor jeg ikke skulle gøre det?" påpegede han. Uanset om hun ville grine eller ej, var han ligeglad. Han ville blive stående og vedblive at se på hende. Og hvad andet kunne hun faktisk forvente? Hun var listet ind, hun var ikke blevet inviteret, hun var ukendt. Netop den slags respektløshed Sean hadede mest.
Evner/magibøger : Forvandle sig til dæmon. Death-force manipulation. (se profil)
Hun sprang ned for sten gelænderet." og vær lige venlig at pakke det der væk, det er uhøfligt at pege, og jeg peger endda i tet mod dig!" hun snakkede om hans sværd denne gang.
Rolig slingrede hun tættere på ham og iagttog ham, tog notits af ham. Athena havde aldrig været.. Ja lad os sige at hun rettere aldrig havde været normal. Når det kom til andre levende menneske lignende væsner, blev det oftest akavet, dog med undtagelse af Ali, og hun gik heller ikke op i at være som andre, hvis folk ikke kunne acceptere at hun havde andre værdier og normer, så var det bare deres problem.
Hun smilede til Sean." jeg har et forslag, du kan selvfølgelig afvise det, men som før ville det endnu engang være som at bide dig selvi røven, dog af andre grunde! Men det ville ogsæ være... Upartisk? Ja! Upartisk! Ser du! Min ... Hvad skal jeg dog kalde det... Jo jeg har det! Min plejemor støttede dig og den Ass.. Et eller andet i at opnå denne borg OG selvfølgelig at blive herskere over byem her.. Jeg er her nu på vegne af Hende for at bede dig om at, I gør hende den samme tjeneste!" Athena bakkede væk fra ham, sprang op på gelænderet igen og kiggede afventende på ham.
Gæst- Gæst
"Så tillad mig at belære dig" svarede han roligere, men bestemt.
"Folk er glade for deres hjem og for deres grænser. Og jo højere oppe i hierarkiet de bevæger sig, jo mere paranoide bliver de. De hader den respektløshed og den trussel der ligger i at folk bare vader ind, uden at introducere sig eller komme ind af hoveddøren" Påpegede han, før han satte sig sværd tilbage i skeden i hans bælte. Hans arme gled over kors, mens hans mørkegrå øjne hvilede køligt på hende.
"At I kommer til mig, fortæller mig at i ønsker min støtte. Muligvis har i ingen anden støtte, men selv hvis i havde, er der muligvis ikke nok til at I kan klare det hele uden en ekstra ved hånden. Så derfor syntes jeg vi skal gøre det hele forfra igen" Han viftede let med hånden, som tegn til at hun skulle gå lidt væk og komme mod ham igen.
"Denne gang skal du komme over til mig som en ordentlig person, du skal sige ordentlig goddag, du skal præsentere dig og du skal undskylde du forstyrre mig i den eneste pause jeg har holdt i flere uger. Derefter kan du spørge om min støtte, men på en måde der viser du respektere mig. Ikke min stilling, men mig. Respekt avler respekt. Jeg har ikke brug for folk, jeg ikke respektere og som ikke vil respektere mig" kommenterede han. Men selv om han forlangte disse ting, lå der intet truende i hans stemme.
"OG!" Tilføjede han med en hævet finger, omend med et lille, skævt smil.
"Inden du brokker dig over det, så husk på at du selv påpegede du ikke kendte almindelig skik" hans øjenbryn gled en anelse op i panden, da han huskede hende på det. Normalt ville han aldrig have krævet alle disse ting. Nej, den eneste grund til at han gjorde forsøget, var fordi hun så åbenlyst havde bedt om hans støtte til noget der måtte vigtigt for hende og Ali, som om Sean var en mand hun kunne kræve ting af og hundse rundt med. Set fra hans side var det blot gengæld. Selv om...Han nok aldrig kunne sige nej til Ali. Nysgerrigt gled hans blik over denne kvinde, som Ali åbenbart havde ladet sin interesse falde på.
"Men hvis du vil have det på den gamle kedelige måde, så lad da gå." Hun vendte sig om og gik tilbage mellem træerne ud af syne for Sean. Hun standsede ganske kort imellem træerne inden hun besluttede sig for at give ham hans privat liv.. så kedeligt verden dog var blevet!
Athena gik nu endnu engang igennem borgmuren, ud på de beskidte brosten på den anden side og gik mod porten. Da hun nåede den fortalte hun om sit ærinde og blev lukket ind. Med raske trin begav hun sig op på dørene ind til selve borgen, og her blev hun mødt af en tjener, som hun hurtigt fik overbevist om at han altså skulle føre hende til Sean med det samme.
Hun rullede med øjnene, se dette var derfor hun Aldrig! benyttede sig af døre! det tog tusinde år, og det var hverken sundt for hendes tålmodighed eller temperament. Endelig stod hun ude i haven igen, men denne gang foran Sean i stedet for bag ham. Hun smilede hurtigt men ikke just høfligt dog heller ikke uvenligt til ham. Det var et lidt blandet smil."Goddag Sean, mit Navn er Athena Dawn, og jeg er her på vegne af Alítheia og mit eget vedkommende.Jeg er ked af at jeg afbryder dig i en af dine højt værdsatte pauser, men tiden er knap og vi har virkelig brug for din hjælp." Hendes stemme, hendes natur og holdning var det helt modsatte af hvad Sean havde set før.
"Der vil selvfølgelig blive taget højde for din støtte, og derfor har vi lavet nogle fordele til dig, fordele du forhåbentlig vil finde interessante og beæret over." Hun smilede nu venligt til ham og hendes hovedet hældte let til den venstre side, inden hun skiftede til en mere forretnings præget holdning. Hun gik hen mod ham med rolige afbalancerede skridt, ingen tvivl om at hun følte nogle negative følelser.
Gæst- Gæst
Alligevel smilte han bare roligt. Han trådte væk fra trappen og gav sig tålmodigt til at vente. Han var ret ligeglad med om hun begyndte at hade ham for det. Han var van til den slags og dette var på ingen måde nyt. Blot irriterende.
Han gik lidt frem og tilbage på den gamle terrasse, mens han afventede hun kom tilbage. Eller måske var hun bare helt gået igen? Noget sagde ham hun sagtens kunne finde på det.
Men uanset hvor meget hun brokkede sig, gjorde hun det han havde bedt hende om, mere eller mindre. Hun mindede mest om et utilfreds barn, som en voksen havde sat på plads eller opdraget på. Og det var netop sådan han følte sig - sat i faderrollen nok en gang!
Han var fristet til at kommentere at det var da ikke så slemt, men lod være. Der var ingen grund til direkte at gøre hende vred. Når det kom til stykket var han ret nysgerrig omkring denne ting de ville.
"Goddag Athena" hilste han tilbage, velvidende hun allerede vidste han var Sean, men han ikke havde vidst hvem hun var.
"Hvordan kan jeg sige nej til en yndig kvinde?" Han sendte hende et lidt større smil.
"Alitheia er en gammel ven af mig. Du har gjort mig nysgerrig. Fortæl mig om jeres planer" bad han så og samlede sine hænder på ryggen, mens han stod med let spredte ben og så over på den sure, lille pige foran ham.
Athena sendte ham et lettere charmerende smil. Athena var havde ingen negative følelser imod Sean, faktisk var det sjældent at hun fik sådan pga et andet... væsen. Hvis det der skulle til var kedelig høflighed, så var det da det hun ville give ham, også havde hun også en ting med aldrig at gøre noget halvhjertet, så hun gik da lige hele turen rundt i stedet.
yndig kvinde, hun hørte knap ordene. komplimenter, smiger og almindelig charme prællede oftest af på Athena, det havde altid været sådan for hende, hun hørte tog kun notits af det hun ikke havde hørt før, af det som var anderledes og fangede hendes interesse. Athenas blik gled kort rundt i haven inden det vendte tilbage på Sean, og hendes øjne hvilede sig roligt i hans.
"planen er at indtage Aquener. Byen har som sagt en fantastisk handels position, men jeg tror, og nu kan jeg jo kun tale på vegne af mig selv, men det er også en personlig ting. Som sagt, hvis I hjælper os vil der være en nedsættelse i prisen for den import der kommer til byen, men ikke nok med det, I vil også have os som jeres allierede, hvis I en dag skulle få brug for det." Hun talte med en ro og balance der ville få de fleste til at føle sig ustabile på benene, det var et af Athenas' træk, hun kunne fortælle en løgn og stadig virke sådan. Det var noget hun havde lært siden hun mødte Alítheia. Deres tanker og planer om overtagelse af Aquener var meget afhængig af Assorian og Seans' hær, uden den ville de ikke have mulighed for at overtage byen, en hær var vigtig for dem. Dog kunne de måske samle nogle allierede hos piraterne, men at skulle angribe en by fra havet, krævede oftest at man havde en stor flåde.
//Jeg håber svaret er okay, ellers må du sige til ^^//
Gæst- Gæst
Hans ene arm gled rundt om hans overkrop, så hans anden arm kunne hvile på den, da han lod fingrene glide over sin hage. Så smilte han blot.
"Det lyder godt. Styrket handel og alliance. Jeg går ud fra i selv ordner en kontrakt og sender til mig for en underskrift? Og yderligere sender mig besked med hvornår - gerne i god tid så jeg kan forberede mine folk?" bemærkede han så endelig.
//Det eneste der er, at jeg er forvirret - lyver hun for ham eller var det blot en kommentar om at hun ER god til at lyve? Oo
» Do you need something..? //Athena//
» Endnu en? (Athena)
» Athena Akademiet! [Reklame]
» Athena Akademiet [Reklame]
:: Dragons Peak :: Thunderrage District :: Drageborgen
Fre 1 Nov 2024 - 12:48 af Juniper
» Bog klub - idetråd til bøger
Tors 31 Okt 2024 - 15:29 af Genevira
» A royal search for knowledge
Tirs 29 Okt 2024 - 19:47 af Renata
» What do you get, when you mix a broken heart with bad company?... A sinful cocktail.
Man 28 Okt 2024 - 23:38 af Victoria
» Wait a meow-ment... this can't be good! - Dr. Trott
Søn 27 Okt 2024 - 2:02 af Vinyx
» Ny hersker af Aquener (admin nyhed)
Lør 26 Okt 2024 - 17:53 af Victoria
» In the Hands of a Demon - Emery
Ons 23 Okt 2024 - 23:18 af Emery
» Your new home, my little sweetheart
Tirs 22 Okt 2024 - 20:12 af Renata
» As if anything would change (Valentine)
Søn 20 Okt 2024 - 23:20 af Valentine