Periode | Renæssancen
Årstal | 1168
Årstid | Efterår
Måned | Oktober
Den sidst registrerede bruger er Victoria
Vores brugere har i alt skrevet 164957 indlæg i 8752 emner
Markeds dag (åbent)
Side 2 af 2 • 1, 2
Sv: Markeds dag (åbent)
Hun sukkede indvendigt. Uanset hvad der skete som det næste, så var hun nød til at acceptere det. Godt nok var hun hurtig af en elver, men hun var ikke sikker på at det ville være nok over for disse folk. Derfor rankede hun sig og stod afventende, imens hun mentalt forberedte sig på det værste. Hendes øjne var stadig venlige.
Evner/magibøger : Naturbogen
Bådfløjten lød igen og denne som en advarsel. Han så på Resolute og så rundt. Længere ud kom en flok piratskibe imod dem. "For helvede!" snerrede han og så på Taliia med et blik der viste vrede og had til dem der angreb ham. "Nåh?"
Gæst- Gæst
"Jeg kan mærke der er noget galt, og I er i tvivl om I kan stole på mig eller ej. Disse dolke er de eneste våben jeg har på mig. Jeg vil følge jeres ordre så længe I finder det nødvendigt." Hendes ansigt var venligt med også alvorligt. Hun var ikke helt klar over hvordan hun skulle komme i kontakt med Vivian, men det måtte vente til der kom mere ro over sagerne. Lige nu, så det ud til at de måtte væk.
Gæst- Gæst
"Hun snakkede noget om en landsby omkring en halv dags rejse nord på. Men jeg er ikke sikker. Vivian kan også nemt have fundet på at tage syd på. Hun har inden for de sidste 5 års tid haft svært ved at bestemme sig for en bestemt retning eller bestemmeles sted. Jeg har før oplevet at jeg måtte til Aquerne, for at finde hende og The Lady." Hun så op og fik øje på en mand som så nysgerrigt på hende. Hun sendte ham et venligt smil og nik. Tankerne fløj rundt i hovedet på hende. Hun havde et par gange tænkt over om det var muligt at finde en ny kaptajn at gøre tjeneste ved. Særligt efter de sidste to gange, hvor Vivian havde sendt hende og en gruppe i land for at plyndre eller handle og de så måtte vente flere timer på at det passede hende at vende tilbage efter dem. Hun vidste at der ikke skulle meget til før hele besætningen overvejede en ny kaptajn, men alt dette var naturligvis ikke noget man diskuterede åbent.
Gæst- Gæst
"Ay, kap!" Hun så sig rundt igen, mændene havde virkelig styr på tingene. Dette var noget helt andet end The Lady. Hun så op imod det sted hvor Quatermasteren plejede at stå, ved kaptajnens højre side.
"Quartermaster, ordre?" Vinden greb hendes hår og løftede det væk fra hendes ansigt.
Gæst- Gæst
"Er du okay?" Taliia rykkede hurtigt ind foran den unge mand, og skærmede ham for et par tønder, som ramlede ind i hendes ryg. Hun bandede på elvisk bag sambidte tænder, inden hun vendt sig om og greb fat i begge tønder inden de nåede at rulle videre.
Gæst- Gæst
"Lad mig vide hvad jeg kan hjælpe med. Jeg har lidt evner med healing."
Gæst- Gæst
Gæst- Gæst
Gæst- Gæst
Gæst- Gæst
"Vil en af jer være venlig at hente skibslægen?" Hun forsøgte at flytte sig en smule, men endte med at gispe i stedet. "Hvad er der i de tønder?" Det sidste blev slynget ud i luften, men hun håbede på at en af dem havde hørt hende.
Vi ville så nødig forklarer dine skader." sagde den yngste af de to brødre og hjalp hende under dæk mens den ældste holdte vagt. Skibslægen var i sin kahyt og rensede sine instrumenter og nynnede en sang. Han var en mand sidst i fyrrerne. Spinkel mand med hvidt hår og kloge øjne. Fingrene var små og gjorde det nemmere for at arbejde. Han så op da de to brødre kom ind med Taliia. "Ved kaptajnen at hun er her?" spurgte han og lukkede døren efter dem. De rystede på hovedet og han vendte sit blik mod hende. "Han har nok at se til lige nu." sagde den ældste og hvilede sig op ad døren. Det venstre øre presset imod den. Gav ham muligheden for at høre hvis andre kom denne vej. Den yngste satte sig tilrette i en af vente stolene og læste en bog om kroppen.
Seuzan lå på sin seng og hvilede sig. Hans kræfter var ved at være brugte. Hans Quatermaster stod sentinel over ham og var klar til at smide hvem som helst der vovede at forstyrre ham. Han sleb sine knive og nynnede stille imens. Så op på sin kaptajn hver tredje minut.
Gæst- Gæst
Hun lænede sig letter skælvende op af væggen. "De siger der var jernkugler i de tønder jeg blev ramt af. Men heller mig end den unge dreng." Det sidste sagde hun imens en skælven løb igennem hendes krop og hendes ben gav efter. Hun bandede på elvisk, lige så kraftigt som en havnearbejder.
Gæst- Gæst
Skibslægen tog imod urterne og lavede et krus til både Taliia og Seuzan, inden han behandlede Taliias skader.
I de efterfølgende dage kom alle til deres kræfter og de forsatte deres rejse. Seuzan afleverede Taliia i Aquerne, hvor hun ventede til Vivian ankom omkring en dags tid senere.
Side 2 af 2 • 1, 2
» Lad os gå. Men hvorhen? (Åbent)
» Now you listen!!! //Åbent//
» I am going to like this place. //Åbent//
» The last spin- Åbent
Idag kl. 20:47 af Jake
» Oh, My Sweet Summer Child - Juniper
Fre 1 Nov 2024 - 12:48 af Juniper
» Bog klub - idetråd til bøger
Tors 31 Okt 2024 - 15:29 af Genevira
» A royal search for knowledge
Tirs 29 Okt 2024 - 19:47 af Renata
» What do you get, when you mix a broken heart with bad company?... A sinful cocktail.
Man 28 Okt 2024 - 23:38 af Victoria
» Wait a meow-ment... this can't be good! - Dr. Trott
Søn 27 Okt 2024 - 2:02 af Vinyx
» Ny hersker af Aquener (admin nyhed)
Lør 26 Okt 2024 - 17:53 af Victoria
» In the Hands of a Demon - Emery
Ons 23 Okt 2024 - 23:18 af Emery
» Your new home, my little sweetheart
Tirs 22 Okt 2024 - 20:12 af Renata