Log ind

Jeg har glemt mit kodeord. Send nyt kodeord via email

Periode | Renæssancen

Årstal | 1164

Årstid | Forår

Måned | Maj

Latest topics
Top posting users this month
Delilah
What did I miss? (Kain) Voteba13What did I miss? (Kain) Voteba14What did I miss? (Kain) Voteba15 
Sean
What did I miss? (Kain) Voteba13What did I miss? (Kain) Voteba14What did I miss? (Kain) Voteba15 
Renata
Emery
Asher
Alanis
Dust
Phoenix
Larlii
Katrina

Statistics
Der er i alt 203 tilmeldte brugere
Den sidst registrerede bruger er Alexis

Vores brugere har i alt skrevet 161299 indlæg in 8433 subjects

What did I miss? (Kain)

Go down

What did I miss? (Kain) Empty What did I miss? (Kain)

Indlæg by Genevira on Tirs 7 apr - 16:48

Sted: Kains palæ i Terrorville District
Tid: Klokken 22-23 stykker
Vejr: Klart og tørt
Omgivelser beskrives i emnet
Emnepartner:[You must be registered and logged in to see this link.]

Genevira havde, efter at hun var kommet tilbage til Doomsville efter tre år udenbys, efterhånden hørt en del rygter om, at det ikke kun var hende der havde formået at finde en vej ud af Rotten Root Districts søle. Når det var Kain der var tale om, undrede hun sig ikke. Han havde altid været umådeligt ambitiøs og ligesom Genevira selv havde han aldrig lagt skjul på, at han ønskede mere af livet, end hvad Rotten Root kunne tilbyde ham. Det var trods alt mere eller mindre det, der havde kædet dem sammen, dengang de var børn. Målet om at være noget større. Og nu ville skæbnen altså således, at de begge var nået skridtet videre på denne rejse.
Genevira troede ikke på tilfældigheder. Havde aldrig gjort det. Tanken om, at hun potentielt bare kunne være en insignifikant plet i universet var hende ubærlig.
Så altså var hun sikker på, at der var en højere mening med, at hun havde fundet ud af, at det ikke blot var hende, men også Kain, der havde fundet vej opad Stigen.
Alligevel tøvede hun med at opsøge ham. Undskyldte sig med, at hun havde sine pligter og sin undervisning, der nu pludselig udfylde de fleste af hendes dage. Hvilket var sandt, men hun ville lyve for sig selv, hvis hun påstod, at det ikke også på nuværende tidspunkt udgjorde en undskyldning. Hvorfor præcis? Han var en del af hendes gamle liv, det hun aktivt forsøgte at distancere sig fra og stadig arbejdede med. Potentielt kunne det vel give problemer. Om ikke andet gjorde det hende mere end bare en smule ængstelig. Og så var der den mere personlige og barnlige angst. Hvad hvis han ikke kunne lide hende længere?
Sådan gik hun rundt i konflikt med sin egen hjerne i dagevis ind til noget gik op for hende en aften, som hun sad bøjet over sine skriveøvelser. Det burde være faldet hende ind længe før, men da det tanken ramte hende var det som et lyn fra en klar himmel og hun havde nær væltet sit blækhus og ødelagt, det hun var i gang med. De havde næsten samme evne! Her var der en, der endelig kunne hjælpe hende med, hvordan det fungerede og hvordan hun skulle bruge den og så havde hun ikke engang besøgt ham endnu. Hvor er du dum Genevira.
Aftenen efter stod hun således udenfor det palæ, hvor Kain eftersigende skulle bo. Brugte nogen tid på blot at studere det udefra. Alt virkede så smukt og ordentligt. Sandsynligvis på grund af tjenestefolk og ikke Kains egen indsats. Hvis man boede sådan et sted, så gjorde man heller ikke arbejdet selv. Det burde man i hvert fald ikke. Og hvis han var nået så langt her, så var det nok alligevel også på baggrund af, at han havde vigtigere ting at lave end at ordne haven.
Hun tøvede et øjeblik, før hun tog fat om dørhammeren og forsigtigt bankede på. Ventede. Der stod hun i nogen tid. Upåvirket af den kølige aftenluft. I stedet nød hun stilheden. Og storslåetheden ved det hele, alt imens hun samtidig forsøgte at overbevise sig selv om, at det her ikke havde været en virkelig virkelig dum idé.
Døren blev åbnet af en ældre kvinde med mistroiske mørke øjne, der kastede ét blik på Genevira og lod til at være klar til at smække den tunge dør i igen.
Og her havde hun ellers gjort sig umage med at klæde sig ordentligt på og lægge ny neglelak, så det ikke var skallet fuldstændig af. Genevira børstede ikkeeksisterende støv af sin ankellange blå kjole og sendte kvinden et smil, der gerne skulle have været afvæbende, men åbenbart ikke var det, for kvinden lignede bare en misfornøjet sveske endnu mere end før.
”Vi skal ikke have noget,” fnøs hun og Genevira overvejede, hvad det var kvinden troede hun forsøgte at sælge klokken sent om aftenen.
”Jeg er her for at se en Kain. Ikke for at sælge dig noget,” sagde Genevira roligt, stadig med sit glitrende smil, selvom hun indvendigt følte et stik af fornærmethed bare ved tanken. Og så lagde hun alt sin koncentration i sine ord.
Kvinden lignede en, der havde været tjener længere end Genevira havde været i live, så mon ikke det kunne lykkedes at overbevise hende om, at hun skulle gøre, som der blev sagt?
”Jeg synes virkelig hellere, at De bør lukke mig ind, De vil nødigt skuffe deres arbejdsgiver tænker jeg. Han og jeg er gamle bekendte og jeg tror ikke det ville behage ham ret meget at en af han ansatte har ladet mig stå herude. I kulden” sagde hun mildt. Hendes stemme var blød, rolig, men det var heller ikke til at tage fejl af, at hun lige nu malede det op, at kvindens handlinger eller mangel på samme potentielt kunne få konsekvenser

Kvinden tøvede et øjeblik og trådte så til side. Genevira nåede dog ikke, at føle, at hun havde vundet særlig længe, for det virkede til, at kvinden meget hurtigt kom til sig selv igen og i stedet for at blive ledt, derhen, hvor hun gerne ville blev hun sendt et blik, der næsten ville have kunne slå hende ihjel.
”Nu må vi jo se, hvad der bliver gjort med dig. Hvis det du siger er sandt, har du vel intet at frygte. Nu venter du i det mindste ikke i kulden, vel?”

Den gamle heks! Der føltes ti gange koldere fangede herinde med hende i den dunkle indgangshal, end der havde gjort udenfor under stjernerne alene.
En yngre, og noget forvirret, tjener blev sendt af sted for at vække Kain og så kunne Genevira ellers stå der og vendte i stilhed med svesken fra helvede.
Genevira gjorde sit bedste for at se selvsikker og rolig ud. Forsøgte at overbevise sig selv om, at Kain trods alt holdt nok af hende til, at dette ikke ville give problemer. Imens studerede hun sine omgivelser. Kold sten og gamle portrætter hun absolut ikke formåede var nogen fra Kains familie. Var han flyttet ind for nylig eller havde han bare ikke haft overskud til at gøre noget ved stedet? So far, føltes stedet ikke som det mest velkomne sted Genevira nogensinde havde været. Desuden havde hun, ved brugen af sin evne sikkert, tilraget sig en hovedpine, der næsten fik det til at hvine i hendes kranie. Alt i alt, var hun virkelig begyndt at genoverveje om dette lille visit nu også havde været en god idé.
Genevira
Genevira

Antal indlæg : 100
Evner/magibøger : Charm Speak*

Tilbage til toppen Go down

What did I miss? (Kain) Empty Re: What did I miss? (Kain)

Indlæg by Kain on Tirs 7 apr - 21:17

Det var ikke ligefrem unormalt for Kain at være hjemme på denne tid af dagen. Han var ikke typen, der gik ud særlig ofte. Skulle det ske, var det typisk i form af en drink eller to, eller fordi det typisk var nemt at finde syndige folk disse steder, som man kunne få føde ud af. Og selv da, var han typisk ret så kræsen angående, hvor han nu engang tog hen og hvem, han valgte at omgåes. Han vidste trods alt vigtigheden i at holde sit ry ved lige. De forkerte mennesker kunne ødelægge det, og taget i betragtning af, hvor meget han havde arbejdet for at være der, hvor han var i dag, ville han næppe ryge ned ad rangstigen igen. Tværtimod mente han stadig, at han havde langt til toppen. Han nægtede at nøjes. Han nægtede konkurrenter, der eventuelt kunne trække ham ned, hvilket i sidste ende var hans motivation for at arbejde så hårdt hver dag og endnu ikke var gået i seng, da han hørte en banken på hans dør. I stedet sad han ved et bord, hvor han ordnede diverse papirer for at holde status på hans sorte marked i den ringere ende af Doomsville - et sted, han selv kendte alt for godt til at ville stå ved.

Den banken på døren, fik ham dog ud af fokus, og han måtte sukke erkendende op med, at der nok ikke blev ro, før han reagerede på det. Han trak sig derfor en kåbe over sig for at dække sig ordentlig til, før han vendte over for at åbne døren, hvor han så sin tjener så ynkeligt foran. "Jeg håber så sandelig, at dette er vigtigt." Hans stemme var forholdsvis rolig, dog alligevel kold og arrogant. Han kiggede på hende, som hun fik fremstammet, at der var en, der ønskede at se ham, hvilket fik ham til at se en anelse undrende på hende. Åbenbart havde det gamle vrag lukket hende ind, hvilket måtte betyde, at det var vigtigt. Han gjorde derfor tegn til, at pigen skulle flytte sig, så han kunne komme forbi.

Da han havde fået at vide, at det var vigtigt, havde han forstået sig på, at det var en samarbejdspartner. En af status. Eller en eller anden, der vovede at true sig indenfor. Og dog, den han så kom helt bag på ham. Ginny havde ændret sig en del, siden han sidst så hende - hvilket vel i og for sig gav god mening, eftersom de ikke havde set hinanden, siden de var børn. Alligevel var der noget over hende, der fik hende til at skille sig yderligere ud for ham. Han kunne nu ikke påpege hvad. "Sikke en overraskelse." Omend tonen var noget mindre nedladende, var den stadig ikke ligefrem varm eller indbydende. Han havde aldrig ligefrem været den mest gæstfrie. "Hvad bringer dig her? Og så sent? Jeg var på vej i seng." Egentlig ikke, men det skabte effekt i forhold til hans pointe. "Selvom jeg er imponeret over, at du fik overtalt Erda til at lukke dig ind. Hun plejer ellers at være god til at få folk til at løbe væk."
Kain
Kain

Antal indlæg : 8
Evner/magibøger : "Persuasion"

Indlæg by Genevira on Tors 30 apr - 20:09

Udtrykket i heksens ansigt, da Kain rent faktisk genkendte Genevira og ikke lod til at have tænkt sig at få hende pisket var prisløst. Genevira sendte hende sit allermest uskyldige smil, før hun nærmest svævede over og lagde de blege arme om Kain i et løst kram, også selvom han aldrig havde vist tegn på at være nogen særlig krammeagtig type. ”Du er blevet højere,” konstaterede hun det åbenlyse, men det kunne egentlig også have været en måde at konstatere, hvor langt han var kommet siden de var små.
”Jeg har også savnet dig for resten,” drillede hun godmodigt. Regnede på ingen måde med at få det at vide direkte fra ham, men blev stædigt i troen på, at han anså hende som mere end…bare en der var marginalt mindre irriterende end resten af verden måske. Hun anså ham som en ven, så hun kunne ikke forestille sig en verden, hvor han ikke gjorde det samme. Måske var dette egentlig mest et udtryk for, hvordan hun så sig selv i et mere positivt lys, end hun egentlig burde, men det nægtede hun pure selv at indse. Skulle hun ikke betyde noget, for folkene omkring sig? Pfft.  Hun sendte Kain et glitrende smil, der afslørede hendes, næsten, nye hugtænder.
. ”I seng siger du? Og her troede jeg efterhånden, at du var for ambitiøs til at sove.” Hun kunne i hvert fald sagtens forestille sig, at han havde siddet og arbejdet, før hun kom. Selv da de var små, havde han virket som om, at han altid havde gang i et eller andet. Ting hun ofte ikke rigtig var fuldt ud klar over, hvad egentlig var.  Hun havde altid været utroligt nysgerrig, men på det punkt, var han lukket land for hende. De kunne let blive enige om, at de begge skulle ud af Rotten Root District og dengang havde Genevira nok mere eller mindre forestillet sig, at de specifikt skulle ud sammen. Ikke som et par eller noget som sådan, men en eller anden dag, ville de underlægge sig systemet, der i årevis havde holdt dem nede. Nu var de så her og selvom de godt nok ikke var nået her til i fællesskab, hvilket måske skuffede hende bare en anelse, så var de på vej opad.
”Hvorfor jeg er her?”  Hun lagde hovedet på skrå og hendes udtryk var den rene uskyldighed, hvis det lykkedes at se bort fra det manglende liv i hendes øjne.
”Måske ville jeg bare se en gammel ven? Man er vel nødt til at se om rygterne passer. Det gjorde de så. Men jeg synes du burde gøre noget ud af at genindrette stedet her,” sagde hun og så rundt.
”Og oplære dine tjenestefolk i ikke at opføre sig, som om de er bedre end andre, når de går rundt og ligner tudser.” Hun sendte heksen et blik, der desværre ikke fik hende til at visne, men det var lige før, at det var tæt på.
Med ét blev Genevira dog alvorlig.
”Angående det…” sagde hun, da han hentydede til det faktum, at hun somehow havde overtalt sig vej herind alligevel. Hun lod sætningen hænge lidt i luften og rodede lidt med sine hænder. Var pludselig nervøs igen og vidste ikke, hvad hun skulle gøre med dem.
”Jeg kom her faktisk sådan liiidt fordi jeg har brug for din hjælp,” tilstod hun efter en tids stilhed.
”Ser du….vi har lignende evner nu, men….jeg har ikke helt styr på det og så kom jeg i tanke om, at du måske kunne lære mig det.” Hun sendte ham sit bedste hundehvalpeblik og håbede, at det hjalp.
Genevira
Genevira

Antal indlæg : 100
Evner/magibøger : Charm Speak*

Indlæg by Kain on Søn 17 maj - 0:58

"Det skulle jeg da så sandelig også gerne være." Kain rullede let med øjnene. De havde trods alt ikke set hinanden i årevis. Tiden havde ændret sig - han var ikke længere underlagt af trusler, perverse mænd og farlige tjenester og opgaver. Tværtimod var han nu den, der gav ordre, han havde skillet sig grueligt af med alle dem, der gennem årene havde kommet for tæt på - og han havde endda fået sig noget af et hjem og en forretning ud af det. Blot fordi han vidste, hvordan han skulle spille spillet, som han var underlagt. Og nu var han så her, fysisk ude af Rotten Root District, men alligevel styrede han et netværk af sort handel dernede, som han ønskede at udvide. Han var trods alt ikke det eneste led, der arbejdede med et sort marked. Og han var heller ikke den mest succesfulde, uanset hvor meget han arbejdede. Der var altid nye konfrontationer, der viste sig i højere rang, position eller velstand. Der var altid nogen, der var bedre stillet - så der var jo ikke meget at gøre udover at fortsætte med at arbejde.
"Ambition fungerer ikke uden reel hvile." Sagde han blot. Godt nok havde han ikke været i færd med at sove lige nu, men det var vel sådan set underordnet. Pointen var, at han havde trukket sig tilbage, før hun var kommet. Han havde ikke forventet gæster. Dermed kunne han dog ikke sige, at han var direkte irriteret over at se hende. Det var jo lang tid siden - og hun havde helt klart ændret sig. Smilet hun sendte viste nogle spidse tænder, som han bestemt ikke mindes, at hun havde. Selvfølgelig var det svært at sige, om hun var meget blegere end normalt eller mere behåret, taget i betragtning af, at han ikke havde set hende siden de var børn, men der var /noget/ om det. Og taget i betragtning af, at hun valgte at dukke op efter solnedgang, gjorde det kun lidt mere mistænksomt. "Du havde dog ellers altid slået mig som et A menneske. Det er pudsigt at se dig ude så sent." Kommenterede han blot roligt, som han prøvede at observere hende lidt. Var hun en smule blegere end normalt også? Han var ikke sikker, men han vil ikke udelukke det.
"Nu har jeg først overtaget stedet for nyligt. Desuden har jeg haft vigtigere ting at se til end at dekorere." Det kunne vel i og for sig også være ligegyldigt, så længe det fungerede. I det mindste for nu. "Og tag dig ikke af Erda. Hun taler af samme stand, som hun tilhører. Om ikke andet er det brugbart til det formål at holde uvedkommende væk." Han trak sig på skuldrene. "Hun ved dog bedre end at være.. upassende overfor mine gæster." Han vendte kort blikket mod Erda, som nærmest skamfuldt kiggede ned, før han atter rettede blikket på Ginny igen.
Da Ginny langt om længe så ud til at nævne et reelt formål med at dukke op, løftede Kain let et øjenbryn, som han lod blikket hvile på hende. "Så du har fået en evne?" Spurgte han lettere skeptisk, som han rynkede den mindste smule pande af Ginnys store øjne. Typisk hende. "Altså, nu har jeg ret så travlt. Så jeg er desværre nødsaget til at høre, hvad der er i det for mig?"
Kain
Kain

Antal indlæg : 8
Evner/magibøger : "Persuasion"

Indlæg by Sponsored content

Sponsored content

Tilbage til toppen

Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum