Periode | Renæssancen
Årstal | 1168
Årstid | Efterår
Måned | Oktober
Den sidst registrerede bruger er Victoria
Vores brugere har i alt skrevet 164973 indlæg i 8752 emner
A shadow in the dark
Side 2 af 3 • 1, 2, 3
Sv: A shadow in the dark
"Slap lige af, giv en ung kvinde lidt plads. Ved du ikke hvor lidt kvinder kan lide at blive rettet på?" Hun trak sig elegant op over kanten på muren, og børstede noget støv af sine bukseknæ. Godt hun ikke havde haft nederdel på. Så havde hun i hvert fald ikke kravlet først!
"Hvordan ved du at jeg kommer fra et cirkus, din lille...? Jeg tror du har misset noget. Jeg er slangetæmmer, ikke akrobat!" Hun kiggede på ham, og prøvede at se sur ud. Det holdt dog ikke særlig godt. "Og hvad i Helvedes ni ringe laver vi heroppe?"
Gæst- Gæst
"Jeg ved det på grund af de flyers der hænger rundt omkring fra de cirkus du arbejder i jeg genkendte dig med det samme jeg så dig efter du var kommet hen til mig men selvom du er slangetæmmer betyder det da ikke at du ikke kan have lært noget af akrobaterne eller noget!" sagde han roligt "Vi er her fordi heroppe kan vi være lidt mere i fred folk begyndte jo at kigge og jeg har hørt ret meget omtale om dit cirkus så her kan vi være sikker på at vi slipper for folk der gerne vil møde slangetæmmeren fra cirkusset!"
Gæst- Gæst
Hun strøg sine fingre igennem pandehåret og klukkede. "Tja, jeg kan ikke gøre for at jeg er så populær. Sådan er det jo med eksotiske, smukke slangetæmmere. Al den berømthed er nogen gange så hård!" Hendes læber dirrede af indespærret latter da hun blinkede til ham. Så satte hun sig ned i skræderstilling på hustaget og strakte sig som en kat. "Nå. Du ved du hvad jeg laver for at tjene penge, men jeg ved ikke hvad du laver. Er du tyv? Snigmorder? Bankmand?"
Gæst- Gæst
"Tja jeg ved ikke så meget om det at være berømt jeg er nød til at holde mig så anonym så mulig og hele tiden på flugt her så vel som i min tid men sådan er det jo vi kan ikke alle leve i fred og fordragelighed!" sagde han roligt og tænkte sig lidt om for at finde ud af hvordan man definerede det ordentligt "Jeg er vel bare en lejer så at sige hvis du har noget lyssky huttelihut der skal udføres kan du leje mig til det hvis du altså har værdig tilsvarende med hvor farligt det du skal have udført er!"
Gæst- Gæst
"Okay så. Nu har jeg endelig fundet en person som kan klare mit lyssky huttelihut!" Hun kunne simpelthen ikke lade være med at grine over hans ordvalg, og hele hendes krop rystede. Hendes tørklæde bølgede mistænksomt om hendes hals.
Så blev hun seriøs igen. Ismay virkede ikke som en person der havde særlig svært ved at skifte hurtigt imellem følelser. "Hvorfor bliver du jagtet? Har det noget at gøre med dit huttelihut? Eller rager det ikke mig?" Hvis han ikke ville tale med hende om det, ville hun fuldt ud respektere det. Hun var en nysgerrig satan, men hun ville aldrig tvinge ham til at fortælle noget personligt hvis han ikke ville.
Gæst- Gæst
"Og nu vil jeg meget gerne vide om dit tørklæde er din slange eller bare ligner den på en prik!" tilføjede han og pegede på det før han kom lidt nærmere og snussede lidt til hende lidt lige som et dyr bare på en mere skør måde!
Gæst- Gæst
Hun grinede igen og slog blidt til hans fingre inden de kom for tæt på. "Det ville jeg ikke gøre hvis jeg var dig!" Et mørkt slangehoved tittede ud af en af folderne på hendes tørklæde og kiggede direkte på dæmonen med sine farveløse øjne. Ismay løftede hænderne op og lod slangen kravle ud på hendes arm og op på hendes skuldre. "Dette er - Llyr."
Gæst- Gæst
"Og i øvrigt santuiner er nemmere at afsløre når de er tæt på hinanden det var først da du grinede at jeg mistede alt min tvivl om at du var en!" sagde han roligt og så direkte ind i hendes tvillings nærmest blinde øjne slanger var trossalt næsten blinde men afkompenserede dette med sanserne i deres tunge!
Gæst- Gæst
Ismay lagde armene over kors og kiggede på ham med en påtaget sur mine. "Hvad i alverden mener du? Da jeg grinede siger du? Jeg har da skjult ham rimelig godt, ikke? Vi bliver jo nød til at være tæt på hinanden, og mit tørklæde er et godt gemmested ikke? Det har aldrig fejlet før." Hun lod sine lange slanke fingre gnubbe hans sorte, røde og gule skæl imens hun kiggede på Dust.
Llyr spillede stadig ivrigt med tungen. Problemer. var hans eneste kommentar. Jeg har styr på det. Rolig nu bro. Han havde altid været mindst lige så beskyttende som en menneskelig bror havde kunnet være. "Llyr siger hej."
Gæst- Gæst
"Sjovt nu hvor jeg lægger mærke til det virker du ikke lige just glad for mig lille slange du studere mig ret grundigt men tro mig jeg har ingen grund til at være farlig overfor jer jeg har mødt jer nu og synes om jer!" sagde han roligt!
Gæst- Gæst
Endelig virrede han med hovedet, nikkede. Hans mening var tydelig: Okay, men jeg holder øje med dig knægt. Ismay kunne ikke holde op med at smile. "Fint, jeg tror han har godtaget dig! Sikkert fordi du har sådan en vindende personlighed." fniste hun. "Dog ville det nok hjælpe at smide den hætte og sige hvad du hedder."
Ismay støttede sin albue på et af sine knæ, og hagen i sin håndflade. Hendes farveløse øjne var rettet direkte på ham.
Gæst- Gæst
Han satte sig roligt i lotus stilling med fødderne oppe på sine knæ og så på Ismay og hendes tvilling med sit tomme blik som han sad der
"Jeg begynder at se et mønster i jeres opførsel og jeres forbindelse!" sagde han roligt
Gæst- Gæst
Da hun kunne fjerne sin opmærksomhed fra hans udseende, grinede hun svagt igen. "Aha? Vil du have en medalje?" Dog var hun alt for interesseret i at blive ved med at drille ham. "Hvordan? Hvad er det du kan se?"
Gæst- Gæst
"Jeg kan mærke aura hos andre væsner og i santuinernes tilfælde er den delt når i kommunikere bliver auraen stærkere i den tid i deler tanker hvilket gør at jeg så kan mærke når i gør det men jeg kan så bare ikke høre noget af det da det jo er noget helt andet!" forklarede han roligt!
Gæst- Gæst
Hun lyttede interesseret til det han sagde, og en smule forvirret. "Er det normalt for dæmoner eller... er det bare noget jeg ikke kan?" Det var da en supersmart evne, og hvis hun på en måde kunne lære det var hun helt sikkert interesseret i det. "Kan du så også se racen og sådan noget? Det ville da være ret fancy."
Gæst- Gæst
Gæst- Gæst
"Fint. Fix lille evne du har dig der."
Hun lænede sig tilbage, så hun støttede sine hænder på grunden bag sig. "Her kommer der lige et lidt underligt spørgsmål. Hvilket våben foretrækker du at kæmpe med?"
Gæst- Gæst
"Det vil jeg ikke fortælle dig det er en hemmelighed!" sagde han roligt og prøvede at virke interessant og spændende "Men det kunne jo være at der var en måde hvor på du kunne finde ud af det på!" tilføjede han henkastet "Men hvordan mon det kunne ske gad vide hvordan du kunne det?" Dust kløede sig tænkende på hagen mens han snakkede og håbede han fangede hendes interesse og fik hende med på legen!
Gæst- Gæst
Hun skubbede sig frem imod ham, indtil hun kravlede tættere på, på alle fire. "Okay okay, du får din vilje. Hvad vil du have mig til?" Hvis det var noget spændende ville han ikke få særlig svært ved at få hende til at gøre hvad han bad om. Ismay var alligevel altid med på den værste.
Gæst- Gæst
"Altså vi har alle evnen i os så faktisk er det ret nemt at starte træningen op og vi kan jo gøre det til en leg så det også bliver lidt sjovt i stedet for at det bare virker som kedeligt hårdt arbejde!" sagde han roligt og pegede ned på sælgeren "Kan du se ham sælgeren der står der og ligner en der er ved at dø af kedsomhed? Prøv at fokuser på ham kig direkte på hans solos plektus og prøv at forestil dig at han er en menneskeformet samling energi og se om du kan mærke hvad for en energi det er!"
Gæst- Gæst
Hun gjorde som han sagde, især fordi Llyr interesseret stak hovedet ud af tørklædet igen. Jep, hun kunne godt se sælgeren. Stakkels fyr. Sikke et kedeligt job han havde. Bare stå der hele dagen, og snakke med de mennesker der måske lige havde fået lidt interesse for hans bod. Nå, nu kunne han da i hvert fald være lidt behjælpelig med noget.
Koncentration havde aldrig været hendes stærke side, men hun prøvede virkelig. Både for sin egen skyld, og for Dusks. Men der skete ikke rigtigt noget. Alt hun lagde mærket til var... manden. Der var intet nordlys, intet fyrværkeri. Dog havde hun en fornemmelse af hans race. "Menneske?" mere eller mindre gættede hun på.
Gæst- Gæst
"Godt nok du har da lidt i dig men du skal ikke gætte på den måde skal du bare arbejde mere end nødvendigt følelsen kommer inde fra og det er bare om at finde den frem og bruge den!"
Dust smilede roligt og kiggede lidt rundt efter en ny en mens han snakkede med hende og fandt hurtigt en anden santuine der stod lænet op af væggen lidt fra den sælger hun lige havde gættet var menneske
"Et godt lille råd jeg selv brugte da jeg trænede evnen er hvis du prøver at forestille alle omkring dig som energi i stedet for menneskelignende væsner og prøver at mærke hvad de er man kan starte med at fokusere på nogle få og så prøve at sanse flere og flere!" sagde han let og pegede på santuinen han havde spottet "Prøv ham der du burde kende den energi!"
Gæst- Gæst
Dust gjorde det dog alt for nemt for hende, da han udvalgte det næste offer. Den måde han sagde det på, gav hende en ide om at fyren var en santuine, men hun ville gerne prøve at tjekke det ud inden hun gættede.
Hun sad stille et stykke tid, et godt minut måske, imens hun prøvede at koncentrere sig om fyren - imens hun forestillede ham som en form for farvet energi. Langsomt så det ud som om lyserøde bølger tog form ud fra hans krop. Og ligeså med en hund der ikke stod ret langt væk. "Jeps, han er en santuine. Det er faktisk ikke så svært igen!" grinede hun entusiastisk.
Gæst- Gæst
"Godt klaret du er hurtig til at lære prøv at kigge rundt på de andre og fortæl mig hvad de er jo hurtigere du kan mærke dem jo bedre er det!" sagde han roligt og lage hovedet på skrå mens han så på hende med sine tomme øjne
Gæst- Gæst
"Hun er... uhm... en... dæ... varulv?" Hun ventede slet ikke på at han sagde om det var rigtigt eller ej, hun fortsatte bare, og pegede sin finger videre over skikkelser nedeunder dem. "Han er... dæmon. Han er menneske. Uhm... Dæmon igen. Engel. Heh, dværg. Ikke særlig svær. Elver. Menneske." Hun stoppede op og trak vejret dybt ned en gang, før hun kom med en halvkvalt fnisen.
Gæst- Gæst
Side 2 af 3 • 1, 2, 3
» Dark Wings, Dark Words - Sean
» A new job? - Shadow
» Do i have a twin more? - Shadow.
» Shadow Academy
Igår kl. 16:54 af Katrina
» Your new home, my little sweetheart
Igår kl. 14:38 af Celenia
» please safe me - Savas
Tors 21 Nov 2024 - 13:42 af Savas
» The Fever Called Living ~ Dr. Trott
Tors 21 Nov 2024 - 13:17 af Dr. Trott
» As if anything would change (Valentine)
Tors 21 Nov 2024 - 13:00 af Sean
» Aften a long time - Sean
Søn 17 Nov 2024 - 21:04 af Lori
» Oh what a circus -Natalie
Søn 17 Nov 2024 - 15:56 af Madelena Gray
» Who am I now?? //Jake//
Søn 17 Nov 2024 - 7:40 af Jake
» A royal search for knowledge
Lør 9 Nov 2024 - 17:39 af Elizabeth