Periode | Renæssancen
Årstal | 1168
Årstid | Efterår
Måned | Oktober
Den sidst registrerede bruger er Victoria
Vores brugere har i alt skrevet 164955 indlæg i 8752 emner
A Leader must sacrifice. -Sean-
Side 1 af 3 • 1, 2, 3
A Leader must sacrifice. -Sean-
O: En flok væsner er samlet for at se en flok gade dansere danse. De griner, morer sig og lægger slet ikke mærke til en form for ballade der er ved at skabe sig.
V: Overskyet, men lunt alligevel.
T: Eftemiddag.
Deres latter rungede igennem centrum, hvilket fik Jacob til at tænke på en masse ting. Når der var nogen som grinte på gaden, tænkte de så nogensinde over om der var et sted hvor der ikke var nogen der havde det lige så sjovt? Måske, at der et sted var nogen som direkte gjorde det modsatte, græd eller skreg fordi de havde det forfærdeligt. Lige nu, så det dog ikke ud til at de bekymrede sig om noget, ikke andet end de dansere der nød den opmærksomhed de fik, ved at skabe sig på åben gade. Normalt ville Jacob ikke lade det ham gå så meget på, men lige nu havde han så meget at tænke på, så alle der grinte om ham fik ham til at knurre for sig selv. Det skulle selvfølgelig ikke gå ud over andre, det var noget det slet ikke skulle! Men, alle havde vel de dage hvor de havde det som om at verden gik imod en og dette tilfælde, gik den imod hans klan og ingen skulle røre hans klan! Det var ikke så meget verden der var ved at gå imod den, snarer en anden lille klan som troede at den egede verden, hvilket fik Jacob lyst til at fryse dem alle sammen til is, derefter knuse dem og bruge dem som isterninger i forfriskninger. Der var intet i vejen med en anden klan, men når den truede hans, så skulle de ikke regne med at slippe usåret fra det.
Der var dog en lille ting. Det var ikke kun The Shadowguardians det var gået udover, men også en anden klan med navnet The Shadow Clan. Der var noget over det navn, som fik Jacob til at dykke ned i sin fortid, men lige meget hvor meget han søgte, så var det som om at han ikke kunne finde svaret. Derfor, måtte han tage andre midler i brug, for at finde ud af informationer. Alle han havde mødt, var blevet spurgt om en hvis Shadow clan, men ingen ville sige noget eller vidste ikke noget, ikke engang selv om han truede dem en lille smule. Ingen informationer overhovedet.
Han sukkede arrigt for sig selv, inden han kiggede nysgerrigt hen imod gade danserne, der cirklede rundt med glade smil og lysende glimt i deres øjne. For en kort stund stod han og så på dem, ønskede at han også kunne være ligeså rolig, men så snart virkeligheden kom tilbage til ham, kiggede han væk og puttede sine hænder i sin hættetrøjes lomme. En duft af en anden dæmon, fik ham til at dreje sit hovede en smule, for at se om han kunne få øje på denne dæmon. Den duft.. Det var som om at han havde mødt den før.. Han kiggede nysgerrigt rundt, men kunne ikke finde ejeren til duften i alt den vrimlen. Lige når han troede at han havde fundet dæmonen, var det ikke den og han måtte kigge videre i vrimlen, der var som en myreflok over en smeltet is på jorden.. Han skulle lige til at give op, da duften pludselig blev stærkere, dæmonen nærmede sig..
Gæst- Gæst
Sv: A Leader must sacrifice. -Sean-
Åh ja, træerne i hans have. Han havde jo købt denne store villa midt i Doomsville flotteste, men også rigeste, kvarter. Han havde jo pengene og ærlig talt så nød han at bruge nogen af dem. Han var ikke uforsigtig, han viste godt at et hus, ejet af en hemmelighedsfuld ung mand, kunne vække interessen hos mange forskellige folk. Så han havde bygget stedet om, så det bedre kunne beskytte ham og dem eller det huset ellers gemte på.
Selv havde han også undergået nogle forandringer. Det var måske et stykke tid siden, selv om erindringen stadig var helt frisk. Da han gennemgik ritualet, som kun dæmoner kunne, og blev en archdemon. Ekstra stærk. Mere magtfuld. Folk flyttede sig fra ham på gaden og folk nikkede bare til hans ordre, kun de dummeste satte spørgsmålstegn ved ham og de ting han forlangte. Og kun den ene gang.
Denne eftermiddag begav han sig ned af gaden, klædt i nogle solide sko, mørke bukser og en sort skjorte. En mørk kappe lå ud over hans skuldre og fungerede som en jakke normalt gjorde: holdte ham varm. Det var jo ikke ligefrem et pragtfuldt vejr endnu. Kappen blev holdt sammen foran ham med nogle få knapper. Hans bælte og våben var skjult, som altid. Det mørke hår var redt tilbage, pandehåret gled ned over panden på ham. De fire, hvide og grove ar tværs over hans ansigt. De mørke øjne, til sidst, som opmærksomt og unådigt gled over sine omgivelser. Han lignede kort sagt en der hørte til det finere kvarter, og det var helt bevidst. Det fik normalt folk til at gøre ting for ham, bare i håb om at få lidt småmønter eller på anden måde lidt held ved det.
Også i dag flyttede folk sig fra hans vej, når han med rank ryg spredte dem foran sig, som Moses havde gjort med havet. Et sted foran ham hyggede nogle folk sig, tiltrak både glade smil og misbilligende øjne, alt efter hvilke der kom forbi. De tiltrak sig en del opmærksomhed og tiltrak en masse opmærksomhed lige mod dette sted. En lille risiko han ikke ville løbe, så han holdt sig i udkanten af folkemængden for at undgå de fleste af blikkende. En ny trussel havde nærmet sig og det var den han ville finde en løsning på i dag. En mod hans klan, som ellers var vokset i indflydelse. Nogle rygter fortalte ham at en ung dreng, mere eller mindre, havde spurgt ind til klanen. Han hørte det ikke så ofte for normalt fandt de selv de folk de ville optage i den. Og selv ikke deres fjender var dumme nok til direkte at spørge efter dem. Folk kendte dem jo ikke af navn, men mere fra handlinger.
Nej. Det måtte være nogen der ønskede noget. En opgave fuldført, et tyveri, et mord eller nogle informationer og som på en eller anden måde kendte til dem. Og han måtte hellere få lukket munden på ham, inden han spredte deres navn for langt! Nok rystede folk på hovederne, men navnet havde allerede sat sig til næste gang nogen skulle komme forbi. En risiko han heller ikke ville tage.
Men dette var ikke den enlige fare. Faren lå i en anden klan, som åbenlyst havde erklæret sin modvilje mod alt og alle andre klaner og meddelt at kom de forbi hinanden ville de dræbe. Først tog Sean dem ikke seriøst, men siden havde han mistet fem personer. Noget der skulle hævnes! han havde sendt folk ud for at opsnuse viden. han havde sendt andre dæmoner ud for at tjekke tingene, hvis der var nogle dæmoner med i den anden klan havde han jo personligt lov til at anholde dem...Han kunne altid finde på en grund bagefter.
En svag lugt af dæmon mødte ham. Han blev straks opmærksom. Nuvel, der var mange lugte lige her, mest af mennesker og de svage racer der levede hos dem. Shapeshifters. Engle. Santuines. Vampyrer var der kun om natten. Men en dæmon vækkede nu altid hans interesse. Han spejdede frem efter og satte i bevægelse igen. Han havde stået stille et øjeblik for at se sig omkring, bedømme sine omgivelser.
Jo, nu nærmede han sig...
Et smil gled over ham et øjeblik, da han endelig genkendte det hvide hår og skikkelsen. Det var jo længe siden at han næsten ville tro det var en drøm, men han havde altså klaret sig. Han var en smule overrasket over at se ham. Men sådan var tilfældighederne måske i dag.
Han håbede at overraske ham, da han gik op bag ham. Om det lykkedes, ville han finde ud af.
"Godeftermiddag"
- Antal indlæg : 10266
Evner/magibøger : Forvandle sig til dæmon. Death-force manipulation. (se profil)
"Godeftermiddag Sean," sagde han og nikkede en anelse tøvende til ham. "Jeg havde ikke regnet med at finde dig her, men faktisk.. Så tror jeg at det er dig jeg leder efter," Det sidste blev sagt med en lille mumlen, da han sænkede sin stemme, så snart en gruppe væsner gik forbi dem. Da han ikke længere kunne se dem, henvendte han sig til ham igen. "Jeg kan huske at du fortalte mig at du var leder af en klan," Han kiggede ham i øjnene og man kunne se alvoren i de blå øjne. "Det skulle tilfældigvis ikke være The Shadow clan?" Hans stemme var sænket, da han udmærket godt kunne regne ud at det ikke var noget man snakkede højt om..
Gæst- Gæst
Det var længe siden de havde set hinanden, men de var skiltes som to personer der sagtens ville kunne snakke sammen en anden dag igen. Denne tøven...Var det fordi emnet var tungt eller hårdt at snakke om? Eller fordi han havde hørt nogle ting som fik ham til at tvivle på noget? Hans mumlen var også et tegn på det. Omend, den også var et tegn på at det de skulle til at snakke om, ikke hørte til på en gade fyldt med folk.
Han lod blikket følge den lille gruppe væsner der gik forbi.
Et lille smil gled over ham, da hans øjne igen landede på Jacob.
"Et hyggeligt tilfælde må man sige" nikkede han roligt og uden at sænke sin stemme som Jacob gjorde det. I stedet lagde han hænderne på Jacobs skuldre, vente ham rundt og skubbede ham videre igennem menneskemyldret, mod et ukendt mål. Han havde ikke tænkt sig at diskutere noget så vigtigt, et sted fuld af en masse ører som dette. Han havde selvfølgelig tænkt over at de andre klaner nok også fandt situationen alvorlig, men medmindre de selv opsøgte ham, havde han ikke overvejet at søge deres hjælp eller alliance. kunne det være Jacob eller nogen fra hans klan der havde spurgt efter dem?
"Sjovt sted at lede, af alle. Men nu er jeg også alle og ingen steder på en gang" smilte han roligt, da der blev færre folk omkring dem og Sean nu kunne gå ved siden af Jacob, hvis han stadig gik med. Han ville ikke vise ham hjem til sit hus. Han tilhørte stadig en anden klan, selv om han var dæmon og han ingen grund havde til at frygte ham. Så i stedet viste han ham ned af nogle mindre gader, som dog stadig var renere end ved de fattiges kvarter i byen.
Til sidst stoppede han op og kiggede frem og tilbage, ned mod hver ende af den lille vej, for at være sikker på de var alene. Han kiggede også på bygningerne, som om han frygtede der sad nogle i hvert vindue eller der lå nogle på tagene og kiggede på dem. Til sidst så han på Jacob.
"Du er ret direkte. Jeg kender måske The shadow clan. Men hvorfor?"
Evner/magibøger : Forvandle sig til dæmon. Death-force manipulation. (se profil)
Vejrtrækningerne var rolige, indtil de stoppede op og Jacob nu skulle hører Sean svarer på hans spørgsmål. Så snart Sean talte, kiggede han op på ham, med et alvorligt udtryk.
"Jeg hører at de blive truet ligesom en anden klan," svarede han og kiggede kort væk, men hurtigt hen på Sean igen. "Den klan som truer dem, må stoppes, derfor søger jeg efter the shadow clan,"
Gæst- Gæst
Han lænte sig op af den nærmeste væg med en tænksom mine. Åh ja, de andre klaner havde altså mærket lidt til denne pressen fra den klan der var kommet og havde udråbt dem selv som de bedste til at få magten. Han trak vejret dybt en enkelt gang. Hvor kom denne vrede så fra? Noget med klanerne eller noget mere personligt?
"Mine kontakter siger de har nogle få problemer. De hyrede mig til at finde den person som gik og himlede op om deres navn. De lever i skyggerne...Logisk nok" han så lidt på Jacob, før han rettede sig op igen.
"Sidste gang gik godt. Og jeg ved også du hjalp Luce. Der er dog en ting jeg ikke forstår og det er din indre vrede, Jacob. Den var der ikke sidst vi snakkede sammen, men det er jo også noget tid siden. Jeg stoler ikke på en person der er på grænsen til at udlede et mindre følelsesmæssigt udbrud af en slags. Så lad os få gjort rent bord, hvad plager dig?" smilte han roligt og hans mørke øjen gennemborede næsten Jacob.
"Jamen, så har du gjort dit job," sagde han og klukkede en anelse med et skævt smil. "Til mit forsvar vil jeg dog sige at jeg ikke har vimset rundt og sprugt hver og en person, der er enkle jeg har spurgt ellers har jeg forsøgt at lytte mig frem," han løftede sine skuldre, for derefter at begynde at løfte på sine øjenbryn, da han lå mærke til hvordan Sean pludselig rettede sig op. Han hjalp Luce.. Så Sean kendte også til denne Luce.. Den stakkels mishandlede pige.. Følelsesmæssigt udbrud? var der noget Jacob ikke gjorde, så var det et følelsesmæssigt udbrud.
"Okay, lad os få det på bordet ja, du dræbte en som står mig meget nær, det er det min indre vrede går ud på," sagde han og kiggede tilbage i Seans øjne, imens han prøvede at ignorer den måde de gennemborede ham på. "Men, du skal ikke være bange for at jeg kommer med noget følelsesmæssigt udbrud, så dum er jeg skam ikke,"
Gæst- Gæst
"Det giver mening. Problemet er bare jeg har slået mange folk ihjel, så jeg kan ikke vide hvem du mener" smilte han roligt.
"Men jeg har sikkert haft en grund. Det at du kommer og snakker om at arbejde sammen alligevel vidner om det nok ikke kommer til at betyde det store. Nuvel, ingen har rigtig set lederen af The shadow clan. Selv jeg har haft svært ved det. Jeg har jo også min egen lille klan at tage mig af og jeg må rigtig nok indrømme at den nye giver problemer. så vi må hellere finde en løsning på det. Jeg kender et sted vi kan snakke om en plan og jeg kan sende bud efter en mand fra den anden klan" svarede han
"Hvordan lyder det?"
"Det kan vi snakke om senere, for faktisk er jeg meget nysgerrig omkring hvorfor du gjorde det," sagde han og kiggede kort væk, men kun endnu engang for at tjekke om der var nogen som kunne finde på at lytte med. En bevægelse fra et af tagene, fik ham til at rette blikket imod det, men det blev hurtigt sænkede igen da det gik op for ham at det blot var en fugl. Han lagde sine arme på kors og smilte roligt til Sean.
"Det lyder skam godt, hvis endelig vej," han viftede ud med en arm, som et tegn på at Sean bare kunne vise ham derhen, han skulle skam nok følge med..
//Undskyld ventetid ^^//
Gæst- Gæst
"Sig navnet og jeg kommet med en grund" han slog kort ud med armene for at vise at han skam var meget åben. Så gjorde han en gestus i den modsatte retning af dem de ellers var kommet fra, længere ind i de små gaders labyrint. Han viste vej ned af de forskellige gyder, til de kom til et lille beværtningssted. Stedet var fint, det passede ind i kvarteret, men der var ikke særlig mange folk her midt i det hele. Et par mænd i habit sad og snakkede, skålede sikkert på en ny aftale. en mand og en kvinde sad ovre i et hjørne, tydeligvis i et intimt øjeblik. Måske var han sin kone utro? Det var jo disse folks største problemer...
Sean gik direkte over til kromanden bag baren, som lænte sig frem. Han kendte Sean og de havde deres egen lille aftale. Sean hviskede noget til manden, før han vendte sig om til Jacob igen med et lille smil.
"Lad os sidde og vente. noget at drikke?" smilte han roligt. Kromanden skrev et eller andet på en seddel og lod så sedlen glide under en luge i væggen, som gik ud til køkkenet. Dens rejse derfra kendte ingen af dem. Sean havde bedt en af sine mænd om at komme og helst hurtigt. Han nød at holde det en hemmelighed, at han enlig var lederen for The shadow clan. Og det var nok også bedst på den måde.
Der var et andet, han skjulte noget..
Gæst- Gæst
"bare en kande koldt vand og glas, tak"
Der var ingen grund til at fylde alkohol på drengen her. Åh, og dog. ikke helt dreng. Han mindede ham om hans nevø, en dæmondreng på 17 år, efterladt af sin far i denne verden så han hang på ham...han trak vejret dybt en enkelt gang. Han smed nogle småmønter på bordet da han modtog vandet. Han nikkede over mod et bord, lidt væk fra det hele, hvorefter han gik der over og satte vandet og glassene på det. Han satte sig på en stol op mod en væg, så han kunne se ud over rummet, før han hældte vand op i begge glas. han tog en tår af det.
Sean skjulte mange ting. Af sine egne grunde. Der gik kun kort tid før en mand trådte ind af døren og Sean rakte sin hånd op i luften og vinkede kort. Manden var ældre, med langt, gråt hår der var sat tilbage i en hestehale. Han var klædt i noget let slidt tøj, nogle bukser og en trøje, en kappe der hang over hans ene skulder.
"beklager tiden..." hans stemme var en smule ru, da han hev en stol fra det nærmeste bord over til deres og satte sig ved bordenden.
"...Men jeg kommer lige fra en opgave." Han nikkede kort til Sean, som nikkede tilbage.
"Helt i orden, Jimmy. Dette er lederen af en...klan jeg faktisk ikke engang ved hvad hedder..." han smilte til Jacob, som en opfordring til at fortælle det.
"Og dette er Jimmy, min kontaktperson i the shadow clan. Hvis nogen ved hvad der sker hos dem, er det ham" Jimmy så lidt på Sean med hvad der umiddelbart så ud til at være et betænksomt blik, før han vendte sig om mod Jacob og tilbød ham en hånd, uden et ord. Et håndtryk var jo kun et tegn på at man kom i fred.
Han tog imod Jimmys hånd og nikkede til ham, som et tegn på at han også kom med fred. "Jacob, leder af the Shadowguardians," Han fortsatte på den sætning som Sean ikke kunne have fuldføre, da han ikke vidste klanens navn. Han tog sin hånd til sig igen og så en anelse spørgende på Jimmy, han var i tvivl om han skulle spørge om truslen imod deres klan. Men, hvorfor ikke få det lagt på bordet. "Jeg ville hører om i også for trusler af denne nye klan?"
Gæst- Gæst
"Ja. Vi har vist alle problemer på det punkt. Er du her for at diskutere en løsning?" han så direkte hen på Jacob igen, da Sean ikke så ud til at ville give ham nogen hints.
i det samme lænte Sean sig dog fremad.
"Det er han. skal jeg opremse hvad vi arbejder med? En klan, vis største mål er at samle så mange rigdomme som muligt! Og til det, skal de bruge magt. Selvfølgelig kalder de deres mål noget mere ædelt, tror det var noget i stilen med...nej, har glemt det. Lederen er en opblæst nar, som påstår han er her på ferie, til folk der spørger. Vi ved selvfølgelig godt han er her for at arbejde, hvilket overbeviser mig om hans hovedbase ligger et andet sted, nok i en anden by. De udvider deres grænser. De bruger voldelige metoder, de vil gerne dræbe, men jeg tror ikke de består af ægte soldater hele vejen igennem" han trak let på skuldrene.
"Og nu...Hvad gør vi ved det? nogen ideer?" han smilte svagt og tog en tår af sit vand.
"Kunne et bagholds angreb være nyttigt?" han så spørgende på Sean.
Gæst- Gæst
"Det kræver vi kender deres tilholdssted. enden det her i byen eller deres hovedbase. At vi ved hvor den ligger og hvordan tingene er rundt om og helst også inden i den. men en god ide" han nikkede let og så lidt på Jimmy.
"Vi kunne fange nogle af deres folk og tvinge dem til at snakke. Alle snakker, på et eller andet tidspunkt. Al information er velkommen. Få dem til at fortælle om hvor de opholder sig, vagter, sikkerhed m.m. og bagefter dræbe dem så de ikke løber hjem og advare resten" Sean tog en tår af sin vand og lænte sig tilbage i stolen, så fra den ene til den anden. Jimmy nikkede let.
"vi må tænkte på hvad vi selv har..." sagde han så, hans stemme brummede lavt når han snakkede, dyb som den var.
"Vi har både skytter og fodfolk. Folk der kan dræbe. Vi har folk og udstyr der kan finde ting, andre normalt ikke kan. Hvad med din klan?" han så over på Jacob.
"Hvad har din at tilbyde?"
"Jeg kan tilbyde en flok der ved hvordan de kan snige sig ubemærket, samt angribe på samme tid, uden nogen overhovedet bemærker dem før det er for sendt," fortalte han og kiggede med et roligt blik på Jimmy. "Der er både dem med sværd og dem med bue og pil,"
Gæst- Gæst
"Godt godt! Vores...Klan, min leder, vil være indforstået med det. han stoler på min rådgivning. Selv hvis vi angriber direkte er det godt at tænke flere veje. At komme om bag dem, uset i kampens ballade, og tage resten på sengen! De ville nok ikke forvente at vi infiltrere deres sted, mens vi kæmper! Og dertil kan vi jo bruge nogle af dine, Jacob" svarede han og så lidt på Jacob, før han kiggede over på Sean igen. Sean nikkede svagt, mens han så på Jacob.
"Det er en ide. Kun at snige sig ind...det er hvad alle forventer. En direkte konfrontation kan være god, men også farlig. men den vil virke som en distraktion. " svarede han
Han nikkede let til Sean.
"Det lyder skam som en god plan det med at tage resten, imens andre angriber, mine medlemer ville sagtens kunne liste ubemærket rundt, men som du siger er det risikabelt.. Vi kan jo let risikere at miste nogen på vejen,"
Gæst- Gæst
"ingen problemer der. I enhver krig må folk ofre" det var selvfølgelig dyrt at miste og det satte moralen ned for hans mænd. De var jo kammerater til hverdag, drillede og udfordrede hinanden. Selvfølgelig var der også dem der ikke kunne lide hinanden, det ville der altid være.
"Vi må bare sørge for de mister flest" sagde Jimmy, som allerede gjorde mine til at ville rejse sig op.
"vi har nu en grundplan at gå efter, det er umuligt at finde ud af mere, uden en location at arbejde ud fra. Skal vi lave det til en...udfordring? Hvem der først fanger og finder ud af hvor de faktisk gemmer sig?" smilte Jimmy og så fra den ene til den anden.
"Den udfordring er jeg skam frisk på!" sagde han og kiggede ned på Sean, inden han kiggede hen på Jimmy igen og nikkede til ham, med det samme drillende smil på læben.
Gæst- Gæst
Gæst- Gæst
Side 1 af 3 • 1, 2, 3
» XX - So.. My dear Sean, what would the night entertainment be? ~ Sean
» New Leader...
» Secret job for the leader//Eira//
» You Again! The Leader Of ... Wait What? //Arason//
Fre 1 Nov 2024 - 12:48 af Juniper
» Bog klub - idetråd til bøger
Tors 31 Okt 2024 - 15:29 af Genevira
» A royal search for knowledge
Tirs 29 Okt 2024 - 19:47 af Renata
» What do you get, when you mix a broken heart with bad company?... A sinful cocktail.
Man 28 Okt 2024 - 23:38 af Victoria
» Wait a meow-ment... this can't be good! - Dr. Trott
Søn 27 Okt 2024 - 2:02 af Vinyx
» Ny hersker af Aquener (admin nyhed)
Lør 26 Okt 2024 - 17:53 af Victoria
» In the Hands of a Demon - Emery
Ons 23 Okt 2024 - 23:18 af Emery
» Your new home, my little sweetheart
Tirs 22 Okt 2024 - 20:12 af Renata
» As if anything would change (Valentine)
Søn 20 Okt 2024 - 23:20 af Valentine