Periode | Renæssancen
Årstal | 1168
Årstid | Efterår
Måned | Oktober
Den sidst registrerede bruger er Victoria
Vores brugere har i alt skrevet 164973 indlæg i 8752 emner
You're Choice. -Nille-
Side 1 af 2 • 1, 2
You're Choice. -Nille-
O: En masse væsner der masser for at komme forbi.
V: Overskyet og koldt.
T: Eftermiddag.
P: En stor blågrå hættetrøje med hætten over hovedet så han er godt gemt væk. Et par sorte cowboybukser med lommer. En medaljon hængende om halsen.
Dagene virkede kolde. Alt virkede koldt. Det var ikke til at finde rundt i om det var ham selv der var kold, eller om det rent faktisk var omgivelserne der begyndte at være som is. Han havde det alligevel som om at alting var sort. Selvom han gik imellem hundrede vis af væsner, så havde han det som om at det kun var ham tilbage og alle de lyde fra væsnernes stemmer, blot var fugle sang fra skoven. Han savnede at være ude i skoven. Man kunne ikke drømme om hvor meget han havde overvejet at tage tilbage til den, selvom zombierne herskede over den nu og han kunne risikere at miste livet. Nok var han modig, men han var ikke dum! I stedet fortsatte han med at vandre igennem gaderne, uden om alle væsnerne og endda dem der forsøgte at snakke til ham, gik han direkte forbi og lod som om at de ikke var der. Det var sikkert ikke andet end sælgere der ville sælge ham dagens avis, eller noget der ville bringe held. De få væsner der gik ind i ham, var dog høflige nok til at sige undskyld og om forladelse, hvilket han ærligtalt ikke forstod hvorfor. De få af dem han fik øjenkontakt med, nikkede endda undskyldende til ham som fik de skyldfølelse over at have gået ind i ham. Han var venlig nok til at nikke tilbage, signalerede at det intet gjorde.. Som sædvanlig havde han hætten over hovedet. Han forsøgte så godt han kunne at gemme sig væk fra alt og alle. Lige nu, kunne han ikke bære mere. At miste den lille Josh og Nille lige efter, var nok for ham i en mundfuld. Nille... Kort lukkede han øjnene i, forstillede hende smile til ham som hun engang havde gjort. Han åbnede dem dog lidt efter igen og så ikke andet end en gade fyldt med væsner.. Til sidst fik han nok, han lagde an til at springe ved at bøje i knæene og da han endelig satte af, svævede han nærmest igennem luften, indtil fødderne kunne mærke følelsen af et tag under dem. Med et suk satte han sig ned på det, kiggede ned på befolkningen og deres vrimlen for at finde et sted at være. Endnu engang lukkede han sine øjne i.. Billederne af en smilende Nille dansede hånende foran ham, fik hans hjerte til at gøre ondt. Lidt efter lidt forsvandt hendes smil og i stedet så han hendes kolde blik foran sig. Bag ved hende brændte hans hus og selvom det var Nille der stod foran ham, så kunne han ikke høre andet end Josh skrig der rungede i hans hoved. Svagt åbnede han øjnene igen.. Han sukkede dybt, lod sig falde bagover på taget så han kunne mærke de kolde sten imod hans ryg. Baghovedet fik et lille slag, det var ikke noget han ville tage sig af, skulle han være ærlig så var det faktisk behageligt.. Han lukkede svagt øjnene i igen. Skubbede alle former for omgivelser væk fra sig.. Heldigvis så han ikke andet end mørke bag de lukkede øjenlåg.. Ikke andet end mørke..
Gæst- Gæst
Sv: You're Choice. -Nille-
Dagene flød sammen og hun havde mistet tidsfornemmelsen. Hun følte sig mærkeligt tom, og hver gang hun prøvede at få en mand med i sengen så hun kunne fuldføre sin pligt, skete der altid noget underligt.. Hun fik altid en fornemmelse af at det var... forkert.. Så hun havde ligesom droppet det, i hvert indtil hun følte sig.. parat igen.. det var underligt. Hun var fri. Single. Ledig på markedet, som nogle sagde. Hun havde lov til at være sammen med en mand, uden at være Jacob utro, for de var ikke kærester mere.. men alligevel følte det så.. forkert. Hun rystede på hovedet. Hendes to daggerter var gemt i hendes læder støvler. hun havde en hvid hætte over hovedet. Hætten skyggede for hendes ansigt og hun lukkede svagt øjnene. Hun kiggede rundt og fik øje på en eller anden fyr hoppe op på taget. Hun rynkede på panden og kravlede selv op på taget. Hun kunne ikke hoppe derop, det ville være for.. drenget. Så hun kravlede simpelthen derop.
Hun trak en af sine daggerter frem og listede hen mod fyren. Lidt efter at han havde lagt sig ned, sad hun på hug bag hans hoved og havde sin daggerts skarpe side mod hans strube. "Hvem er du?" Hun kunne ikke se hans ansigt.
Gæst- Gæst
"Det er ikke nødvendigt for dig at vide," sagde han med en rolig stemme.
Han gjorde an til at springe over til det næste tag, da en af tagstenene gav efter under ham. Det gik som et lyn! Pludselig hang han i tagrenden og kæmpede for at komme op igen. Folk nede på gaden kiggede måbende op på ham. Nogen tillod sig endda at råbe, hold ud, til ham!
Grebet om renden var svagt. Han måtte bukke under for sin egen vægt og lade sig falde ned. Det suste igennem maven på ham, da han kunne se jorden komme nærmere og nærmere. Han gjorde sig klar til at lande så vidt muligt på benene. Det lykkedes ham næsten. Det eneste der gik galt var at han kunne mærke stødet igennem hele kroppen da han landte. Med et enkelt klynk faldt han på knæer og forhindrede overkroppen i at møde jorden, ved at støtte med armene..
Gæst- Gæst
"Er du okay?" Hun så vurderende på ham. Hun tog fat i hans skulder for at hjælpe ham med at holde sig oppe. Hun undgik hans øjne omhyggeligt.
Gæst- Gæst
En lille barn kom hen til hende. "Du er skammeren! Hvor sejt," hun klappede henrykt i sine hænder. Jacob kiggede ned i jorden. Egentlig kunne han ikke se noget sejt i at hun var skammer lige pt.
Gæst- Gæst
"Ja, jeg er skammeren.." Hvorfor virkede pigen så glad over at hun var skammeren? Det var underligt, det havde hun ikke prøvet før. Man ville altid have hende til at gøre noget, bruge sin evne mod andre, og det havde hun intet imod. Det var jo hendes job. Hun så på Jacob.. hun kunne ikke læse tanker men hun vidste hvad der foregik inde i ham nu. Han kunne ikke lide det. Han kunne ikke lide hendes pligt. Det satte en mur som forsvar op i hendes indre. Han kunne leve med den pligt og blive hendes ven, eller lade være og forsvinde, eller blive hendes fjende. Hun kunne have slået ham i det øjeblik hun tænkte det, men nej.. det ville hun ikke, det kunne hun ikke. Hun så på pigen. "HVorfor synes du det er sejt at jeg er skammeren? Er du ikke... bange for mig?" Det var tydeligt at se på Nille at det var hun slet ikke vant til, at folk syntes det var sejt at hun var skammeren! De var normalt bange for hende eller skulle bruge hende. Eller ville have dusøren over hendes hoved. Så, for hende, var det sært at pigen syntes det var sejt!
Gæst- Gæst
Det var underligt for ham at fremmede behandlede både ham og Nille sådan. Hvis han ikke vidste bedre, ville han beskylde det hele for at være en drøm eller en illusion. Tøvende kiggede han over på Nille, skabte kort en øjenkontakt med hende, hvor han derefter kiggede væk igen og rettede nu opmærksomheden imod en mand der kom trampende hen imod dem. Rundt omkring ham kunne man mærke en aura af styrke, samt selvtillid og selv hans gyldne øjne gennemborede en ind til knoglerne. Han gik hen til Nille, bøjede høfligt for hende og sendte hende et charmerende smil. "Det er en ære endelig at møde dig skammer," Han rettede sig op igen, så på hende og ind i hendes blå øjne..
Gæst- Gæst
Hun så kort på Jacob men hurtigt væk, hun ville ikke se på ham. Hun kørte en hånd igennem håret, men undgik omhyggeligt den hvide fjer der var i hendes hår som altid. Hun vendte sine lysende blå øjne mod en mand der kom hen mod hende.. nydelig ung mand.. Slank, mørkt hår og blå øjne, nydeligt. Han så også en anelse muskuløs ud, og virkede som en fin fyr.. indtil videre.. Da han bukkede for hende så hun undersøgende på ham. "Og du er?" Ikke tale om at hun ville lege 'vær høflig og fornem' lige nu.
Gæst- Gæst
Manden smilte fortsat venligt til hende.
"Mit navn er ned," sagde han og afslørede en dyb og varm stemme. "Jeg har altid gerne ville møde dig, det du gør er fantastisk og hvis du ikke har noget imod det, vil jeg gerne invitere dig på middag hjemme i mit palæ, jeg kender en masse mennesker der ville elske at møde dig," han bøjede endnu engang foran hende..
Jacob lyttede selvom hans blik var et helt andet sted. Lysten til bare at gå var det der fik ham til at trippe.. Langsomt startede han med at gå. Han havde alligevel ikke noget at gøre der. Nille ønskede ikke at se ham, så det kunne hun blive fri for. Selvom han ikke ville vise interesse overfor det der skete, kiggede han sig over skulderen og så hen på nille, samt manden med det charmerende smil på læben..
Gæst- Gæst
Ned kendte nok til hendes navn, nogle vidste at hun hed Nille... Men for en sikkerheds skyld. "Mig en ære, Ned. Mit navn er Nille.." Hun nægtede at give sit efternavn ud. "Jeg er glad for du sætter pris på mit arbejde, men jeg tager desværre ikke med dig hjem, i hvert fald ikke alene." Hun så mod Jacob og til hendes store skuffelse var han på vej væk.. Hun sukkede svagt. "Jacob!" Sagde hun højt. Hun ville nok også tage et par snigmordere med, og så Jacob.. hun stolede på ham.
Gæst- Gæst
"Ja?" Sagde han og gik hen imod dem med hænderne i lommerne. Manden så skiftevis fra nille til Jacob. "Jeg går ud fra at i to kender hinanden? Det gør ikke noget at han kommer med, hvis det er det du ønsker er det det der skal ske," langsomt begyndte han at gå, gjorde en gestus til at de skulle følge med ham. Jacob fulgte langsomt med. Han var i tvivl om det var en god ide..
"Hvorfor vil du have mig med?" Hviskede han lavt og roligt til nille..
Gæst- Gæst
"Fordi jeg stoler på dig og ikke ham. Det kunne være et forsøg på at få dusøren. Jeg vil ikke risikere noget. Hvis du ikke vil med, forstår jeg det godt." Nu var spørgsmålet bare.. Hvordan pokker fik hun fat i sine snigmordere? Måske var det bedst at lade være med at tage med? Nej, Jacob og Nille kunne klare det sammen. De havde gjort så meget sammen.. og tanken om at.. det var forbi.. skar hende i hjertet.
Gæst- Gæst
Han kiggede ned på hende, smilte ikke, men kiggede heller ikke koldt på hende. Øjnene lyste svagt i den grå udendørs belysning.. Vinden rodede i det sorte hår. "Jeg vil gerne med," Det var de eneste ord han kunne klemme ud omkring det. Selvom det pinte ham ved tanken, så kunne de altid forsøge at se om de kunne være venner og var fri for at skulle sige farvel til hinanden. Han fortsatte med at gå side om side med hende. Bag dem var solen ved at gå ned i horisonten, så himmelen blev samme farve som den brændende ild..
De kom til palæet. Der var ingen tvivl om at manden havde penge. Palæet var beskyttet med vagter og en port. Udenfor porten stod der to statuer der forstillede to sølvmare. Jacob kunne genkende det på deres muskulatur og det at man kunne ane de spidse tænder bag mundvigen, der svagt var trukket op i en form for knurren. Noget sagde ham at han ikke skulle vise denne mand Choice. For så ville det sikkert ikke være statuer der stod udenfor porten længere, men en vaske ægte udstoppet sølvmare. Han skælvede ved tanken. Ingen skulle gøre skade på Choice! Vagterne lod dem passere uden problemer. Da de kom indenfor måtte Jacob holde vejret et kort øjeblik. Væggen var lakkeret med den smukkeste lyseblå farve. Gulvet skinnede så man kunne se sit eget spejlbillede og i loftet hang der en enorm lysekrone, der var lavet ud af ægte guld! Han rystede svagt på hovedet. Manden manglede så sandelig ikke noget. Med smidige bevægelser, gik manden hen imod dem og nikkede høfligt til dem, imens et smil afslørede et par charmerende smilehuller.
"I er velkommen til at sige hvis i mangler noget," sagde han med en stemme så afslappende som en stewardesses.. Jacob rystede blidt på hovedet. Han manglede ikke noget som denne mand kunne give ham..
Gæst- Gæst
Tja, manden var rig, men penge betød ikke altid mest. Hans personlighed var vigtig, men også hans.. udseende.. Hun rystede på hovedet for at få tankerne omkring det ud, og så rundt. Hun havde ikke tænkt sig at flirte med Ned, hun kendte ham jo ikke, og da slet ikke foran Jacob! Hun kiggede på Ned da de kom ind, hun var ikke direkte imponeret over huset. hendes forældre havde jo også været rige.. og meget velhavende, måske for meget.. for de havde været forfærdelige forældre. "Jeg mangler intet." Sagde hun høfligt. Hun havde stadig hætten over hovedet. "Hvor er de mange mennesker der ville elske at møde mig?" Hun så spørgende på Ned, men hendes blik var koldt.. en tydelig advarsel.. hvis dette var en fælde, ville hun ikke tøve med at dræbe ham.
Gæst- Gæst
"Nu skal jeg hente dem ærede skammer," Hans stemme afslørede en fransk accent med dybe og rolighed. Efter sætningen havde rullet over hans tunge, forlod han salen og gik ind i et andet rum, hvor han lukkede døren efter sig. I det øjeblik gik det op for Jacob at han var alene med Nille. Hjertet slog i brystet på ham og hans hænder føltes pludselig svedige og klamme. De havde ikke været alene siden hun slog op med ham. Tanken gjorde at det føltes som om at hans hjerte blev knust, så for at tænke på noget andet, lod han hånden fumle om den medaljon han havde om halsen. Han knugede det lille hjemmelavet smykke ind i sin hånd, huskede Joshs ord da han lavede den og gav den til ham.. Svagt lukkede han øjnene i, så hele scenen for sig og fremtryllede et svagt smil på læben. Han slap medaljonen igen, gemte den bag hættetrøjen og så sig rundt omkring. Hænderne placerede han i hættetrøjens lommer.
"Det.. bliver da spændende at møde de folk.. hva?" hans stemme lød hæs, mest fordi han ikke vidste hvad han skulle sige til hende. Han elskede hende... Men, det kunne han nok aldrig få sagt til hende igen..
Det varede ikke længe før en gruppe på 7 mennesker kom ud af den dør Ned før var gået ind af. Han bukkede høfligt for hende. "Ærede skammer, mød rådet, de har glædet sig til at møde dig og vil gerne stille dig spørgsmål, hvis du tillader det?"
Alle fra rådet sendte hende nysgerrige blikke..
Gæst- Gæst
Hun rankede sig, og så koldt på de syv mennesker der kom ud af døren, hendes blik landede på Ned igen, da han snakkede og bukkede... Hun så på rådet. Rådet? Hun rynkede på panden. "Selvfølgelig må de stille spørgsmål... hvis jeg også må?" Et svagt smil foldede sig om Nilles læber. Hun ventede ikke på at få svar om hun måtte stille spørgsmål. "Hvad er dette for et råd?" Hun lagde hovedet lidt på skrå. "Og hvad vil i spørge om?"
Gæst- Gæst
Rådet smilte bare venligt til Nille. Kun en af dem kiggede alvorligt på hende med sine stikkende øjne. Det var også ham der tog ansvaret til sig nu og svarede hende på hvilket råd de var. "Vi er dette palæs råd, og op til flere gange har vi sludret om at møde dig. Det du gør.. er ikke til at beskrive," Stemmen var ru og skrøbelig, det var som om at han kunne knækkes hvert øjeblik det skulle være. En kvinde fra rådet trådte frem. Hun var meget høj, med lidt hjælp fra et par stilet sko. "Vi vil blot spørge dig om hvordan det er at være den du er, skammeren, hvad er det gode og hvad er det dårlige?"
Gæst- Gæst
"Hvad er der så specielt ved dette palæ? Og hvad snakker i ellers om udover mig?" Spurgte hun og lagde armene over kors. Hun så på kvinden. "Det gode er at jeg kan gøre noget for verdenen, at jeg..." Der var et problem. Det var derfor hun stoppede med at snakke. Hvad var det gode ved at være skammeren? "Det gode er at, ja, jeg kan gøre noget for verdenen, som sagt. Det dårlige er at jeg ikke kan være mig. Jeg er Skammeren, jeg er ikke... Nille. Det mest dårlige ved det lige nu, er at jeg er den sidste oprindelige skammer." Hun rankede sig. "Og hvis jeg dør, er det enden på de oprindelige skammere."
Gæst- Gæst
Jacob kunne mærke kvalmen opstå inde i ham over denne Neds opførsel. For ham måtte han gerne blive kvalt i sine egne laksko. Han hørte skam alt hvad de sagde, man kunne bare ikke se på ham at han lyttede efter. Kvinden fra før kom hen imod ham, rakte en hånd frem og ventede med et smil på at han skulle tage imod den. "Navnet er Claire, og hvem er de?"
Jacob tog imod hånden, rystede den blidt og trak så sin egen til sig igen. "rart at møde dig, mit navn er Jacob,"
Claire nikkede med et smil på læben, tog en hårlok om bag øret og kiggede derefter hen imod Nille og de andre. "Er du en ven, siden du kom med eller?" Hun så hen på Jacob igen med sine safir farvede øjne. Jacob smilte svagt over spørgsmålet.. Et falsk svagt smil. "Ja, det kan man vel godt kalde det,"
Ned kiggede hen imod dem, sendte Jacob et nyt hånende smil, så han kunne sværge på at han forstillede sig selv suge sjælen ud af ham! "Kom med i to, drinksene bliver jo ikke ved med at være kolde," Langsomt begyndte han at gå ind imod spisesalen. Claire rystede blidt på hovedet, hvor hun derefter sendte Jacob et stort smil. "Kom med, du ville kunne lide drinksene, de smager vidunderligt,"
Jacob nikkede svagt, puttede hænderne i sine lommer og fulgte langsomt med dem.
Gæst- Gæst
Hun lagde ikke mærke til det hånende smil Ned sendte Jacob. Hun fulgte efter Ned mod spisesalen, hun så sig over skulderen,hen mod Jacob. Hun smilede kærligt til ham, men opdagede det hurtigt.. det kærlige smil, mindede hende om dengang de havde været kærester.. Hun rystede på hovedet og så væk igen. Hun bed sig i underlæben igen. Forhåbentlig havde Jacob ikke set det.. Eller.. ville hun gerne have at han havde set det? Hun var splittet.
Gæst- Gæst
"Jeg har ingen kone nille," sagde han og kiggede hende dybt i øjnene. "Hun døde for fem år siden," pludselig forsvandt det kække smil og blev i stedet erstattet til et fjerne udtryk i øjnene. Hurtigt rystede han det dog væk, da døren til spisesalen blev åbnet og et stort smukt rum stod nu overfor dem. Et langt spisebord, en pejs og en masse malerier med guldrammer. Høfligt trak ned en stol ud for nille. "Vi forstår udmærket godt at du er bekymret for om vi vil have dusøren, men som du kan se, så mangler vi ikke penge, fra eller til, det interessere os ikke," han tillod sig at sætte sig ned ved siden af hende. Det varede ikke længe før et par tjenere kom renende med alle mulige forskellige drinks i forskellige og smukke farver. Jacob havde godt bemærket det kærlige smil, det varmede ham om hjertet, men tanken om at det sikkert ikke havde været meniges gjorde bare hjertet koldt igen. Hurtigt havde han dog sendt et varmt smil tilbage, om hun så så det eller ej. Claire gjorde et nik til Jacob om at han kunne sidde ved siden af hende. Med et svagt smil på læben satte han sig ned ved siden af hende. Alle de drinks foran ham forundrerede ham. Det var nok mest pga. Farverne..
Ned spredte armene ud. "Tag hvad i vil,"
Rådsmedlemmmerne tog alle en, claire rakte en til Jacob og smilte varmt til ham. "De er ikke giftige, så drik så meget du vil," kort tillod hun sig at blinke til ham.. Derefter kiggede hun hen på nille, tog en lille tår af sin drink og stillede den derefter fra sig med sine elegante lange fingre. "Så nille, hvor kende du denne unge mand fra?" Hun gjorde et nik hen imod Jacob, der bare tog små sib af din drink og kiggede ned i bordet..
Gæst- Gæst
Hun prøvede, så godt hun nu kunne, at ignorere Claire. Hun tog ikke nogen af de fine drinks, hun havde bare foldet sine hænder ved skødet, sad med rank ryg, og havde trang til at tage hætten over hovedet, så hun i det mindste føle sig lidt tryg... Hendes kolde, skarpe blik søgte hen til Claire. Denne unge mand... Hun så på Jacob. "Jeg reddede ham fra nogle mænd og derefter..." Hun tøvede, men tog sig sammen. Hun så på Claire igen. "Blev vi kærester, jeg døde, han blev lidt vild med en anden som var forelsket i ham, vi kom sammen igen da jeg vendte tilbage, jeg slog op, og nu er vi bare venner." Det var den korte historie. Hun havde sagt det hele koldt. Hun sukkede og så rundt. "Har i andre spørgsmål?" Spurgte hun roligt, og undgik bevidst Jacobs øjne. Lige nu kunne hun ikke se på ham.
Gæst- Gæst
"Jeg har et," sagde et anden rådsmedlem pludselig. "Hvad mente du med at du ikke kunne være.. Nille? Hvorfor holder pligten dig tilbage for at være den du er?" Han så spørgende på hende. Imellem tiden var claire gået igang med at snakke med Jacob, ned lyttede til hvad rådsmedlemmmerne spurgte nille om da de nydig skulle gå over stregen og tjeneren fortsatte med at gå rundt om bordet..
Gæst- Gæst
"Fordi jeg har en pligt jeg skal følge, og jeg kan ikke være sammen med dem jeg gerne vil være sammen med." Svarede hun roligt og ignorerede Jacob og Claire. "Og fordi at hvis jeg dør, ender de oprindelige skammere, og... det er ikke let at få børn." Med en der ikke vil have det, fortsatte hun i sit hoved.
Gæst- Gæst
Inden han nåede at tale færdig, rejste Jacob sig op med et sæt, så stolen var tæt på at vælte. Alle rådsmedlemmmerne kiggede forskrækket hen på ham.
"I må have mig undskyldt," mumlede han for sig selv og gik derefter hen imod døren. Inden han gik ud af den, kiggede han sig over skulderen og ind i de øjne han kunne kværke på den rapkæftet Ned. "Du skulle måske lære at holde munden lukket når din tunge er blå," med de ord forlod han spisesalen med et kækt smil på læben.. det forsvandt dog inden længe igen..Han tillod sig at gå ud i haven..
Ned mærkede en svag rødmen på kinderne, så han rømmede sig ned i sin knyttede hånd og sørgede for at holde munden lukket, for ikke at vise mere af den blå farvede tunge der havde fået sin eksistens af den blå drink.. Claire fniste, tog en tår af sin drink og kiggede derefter hen imod døren, som var hun fristet til at gå efter Jacob. Hun blev dog siddende med et svagt smil på de røde læber..
Gæst- Gæst
Side 1 af 2 • 1, 2
» Rich or not.//Choice.//
» If you had the choice, would you kill me? ~Sean~
» Leader of Angels, a travler by choice ~ Emnesøgning
» Pleasure or Buisness? Make your choice dearest - Maeve
Idag kl. 16:54 af Katrina
» Your new home, my little sweetheart
Idag kl. 14:38 af Celenia
» please safe me - Savas
Igår kl. 13:42 af Savas
» The Fever Called Living ~ Dr. Trott
Igår kl. 13:17 af Dr. Trott
» As if anything would change (Valentine)
Igår kl. 13:00 af Sean
» Aften a long time - Sean
Søn 17 Nov 2024 - 21:04 af Lori
» Oh what a circus -Natalie
Søn 17 Nov 2024 - 15:56 af Madelena Gray
» Who am I now?? //Jake//
Søn 17 Nov 2024 - 7:40 af Jake
» A royal search for knowledge
Lør 9 Nov 2024 - 17:39 af Elizabeth