Periode | Renæssancen
Årstal | 1168
Årstid | Efterår
Måned | Oktober
Den sidst registrerede bruger er Victoria
Vores brugere har i alt skrevet 164973 indlæg i 8752 emner
I guess, you are bound to do it? - Alexandria
Side 1 af 2 • 1, 2
I guess, you are bound to do it? - Alexandria
S: Alexandrias hus
V: Vindstille og koldt
O: Hendes nips og møbler?
P: Sort afslappet jakkesæt.
Richard de Dios, en ung mand i starten af tyverne, havde modtaget et brev fra hans afdøde forældre, omhandlende en ung kvinde og hendes forældre. Brevet gav ingen mening, og selvom man egentlig skulle tro at de ville testemanterer det hele til ham - var det ikke tilfældet.
"Din arv indfries, så snart du indgår ægteskab med den unge frøken Alexandria."
Vreden havde boblet i ham. Han kunne hverken få pengene, skødet på boligen eller ulvestalden, og heller ikke indfri sin gæld - ikke før han fik sin arv. Og den fik han ikke, før han havde indgået ægteskab med den lille møgtøs.
I en uges tid, havde han hyret mænd til at opspore denne Alexandria, og lade ham vide hvor hun boede.
Først en sen aften, hvor solen var gået ned og det mørke tæppe natten ejede havde svøbt sig om skyggerne, havde han taget kappen om sig og begyndte at bevæge sig mod hendes hus.
Først faldt det ham ind at banke på. Men han var så inderligt frustreret over at denne kvinde i virkeligheden besad sådan en magt over hans liv uden at de kendte hinanden.
Han lirkede døren op, og bevægede sig gennem huset med en elegance som en ulv. Han fandt frem til stuen og satte sig i en lænestol. Ganske roligt begyndt han at nynne, mens han ventede på at kvinden ville komme ind i stuen.
Gæst- Gæst
Sv: I guess, you are bound to do it? - Alexandria
Gæst- Gæst
"Jeg er her for at tale med dig. Da du ikke har opsøgt mig, går jeg ud fra at du endten ikke har fået et brev similært til mit, eller at du simpelt bare modsætter dig vores forældres aftaler.." han rejste sig.
"En præsentation er vist på sin plads; Mit navn er Richard de Dios." Sagde han men rakte hende ikke hånden. Hun ville ikke tage den alligevel.
"Nydeligt hjem du har. Væggen i entreen ville jeg nok få set på, men ellers er her flot." Sagde han inden han så hende direkte i øjnene.
Gæst- Gæst
Gæst- Gæst
"Jo, Alexandria, jeg kommer på grund af det ægteskab vores forældre havde planlagt for os." Han stemme skiftede toneleje. Det var ligemeget, hvad hendes holdning til det var. Intet ægteskab, ingen arv.
Hendes tonefald hujede ham ikke, men han bed sammen. Lad os nu se, tænkte ham. Måske er hun ikke så slem.
Han forventede lidt at hun ville forvandle sig til et skyggevæsen og sluge ham med hud og hår. Men, det lod ikke til at være tilfældet.
Gæst- Gæst
Gæst- Gæst
Om han ville giftes? Det vidste han ikke. Hun var smuk, og hun virkede langt mere begavet end hvad hendes ansigt tegnede til.
"Det ved jeg ikke, ikke endnu. Men efter din reaktion at dømme, må jeg jo tage det som et afslag. Ikk sandt?" Han løftede et øjenbryn, men vidste at han ikke havde mere at gøre der.
"Undskyld jeg spildede din tid." Han trådte rank, som en soldat der var på vej til at gøre honør, og gjorde derefter mine til at forlade huset igen.
Gæst- Gæst
Gæst- Gæst
"Mine forældre har afskåret mig fra min arv, indtil jeg er gift med dig. Skødet til ulvestalden, til palæet, rettigheden til den såkaldte formue de har efterladt mig. Alt står selvfølgelig til deling mellem mig og min trolovede." Sagde han, som om det bare var formalitet.
"Undskyld jeg spildte din tid."" Han så kort på hende - han genkendte et afslag når det var til stede.
Han passerede hende, med en styrke og elegance der nærmest emmede ud af ham.
I en hurtig bevægelse var han på vej gennem entreen, og havde taget fat i dørhåndtaget.
Gæst- Gæst
Gæst- Gæst
han fulgte efter hende ud i køkkenet, med armene over kors. "javel, hvad er det så du vil tale om? hvilken side af sengen du vil have?" han så undret på hende.
//sorry, kreasvigt//
Gæst- Gæst
Gæst- Gæst
"Selv hvis det kun ar på papiret, er der en del ting, som vi ville skulle gøre sammen. Bo sammen, deltage i de forskellig arrangementer som vi bliver inviteret til.." Han så på hende, roligt, og tog selv en tår af kaffen. Den smagte brændt, bitter. Måske var han bare for pivet.
"Jeg siger ikke, at du er tvunget. Men jeg kan ikke få min arv, hvis jeg ikke gifter mig med dig. Vores forældres mening om et lykkeligt liv, kan man vel sige." han så på hende med spørgende øjne. Han var ikke grim, syntes han selv. Måske ikke en Adonis, men ikke grim. Måske, kunne hun være blevet forelsket i ham, under andre omstændigheder - men han slog tanken fra sig. Rent proforma. Intet andet.
"Jeg er ked af at jeg bare gik herind. Men jeg tvivler på du overhovedet ville have lyttet, hvis jeg valsede op til din dør, og sagde at vi var trolovede." Han smilede kort, en smule charmerende. Ikke noget han kunne styrer, konkret. Hans smil kom bare, til tider.
Gæst- Gæst
Gæst- Gæst
"Fint med mig. Du kan få hele din egen fløj, i palæet. Sådan var det alligevel med mine forældre." Sagde han med et træk på skulderen. Han var ikke vokset op med intime og kærlige forhold. Den eneste han havde elsket, havde knust han hjerte ved at forlade ham fordi hans forældre havde overbevist hende om at han var for god til hende. Kærlighed var noget hø!
"Du kan komme med, med det samme, hvis du vil? Ellers, så kan jeg skrive adressen til dig. Jeg er stort set altid hjemme alligevel." Sagde han, velvidende at det lød en smule creepy.
Gæst- Gæst
Gæst- Gæst
Hvad hun ville lave, og hvor, med hvem, ville han ikke blande sig i.
Det var hendes liv. Dog skulle hun vide, at han ikke ville se andre mænd, i dagtimerne. Og hvis det ville blive nødvendigt, skulle hun nok for lydisoleret hendes sovegemakker.
Roligt gik han mod døren igen, klar til at vise hende palæet - hvis placering kunne være mere eller mindre åbenlys, hvis man havde set det i dagslys. Det lå i udkanten af Angerforge Distriktet, med en stor port til åbning.
Allerede ved porten blev de mødt, af to voksne mænd - iklædt sorte kapper.
''Det er Alex. Hun har frit lejde.'' sagde han med en myndig og rolig stemme. Mændene nikkede og rykkede sig for dem, så ærbødig på hende, som havde hun været en gudinde.
Richard gik blot videre, uden at skænke dem et blik.
Gæst- Gæst
Gæst- Gæst
''Du er blandt mine folk, enten kalder de dig Lady, Miss ellers taler de ikke til dig.'' sagde han og så mod palæet.
De gik i et roligt tempo mod hoveddøren, som blev åbnet af en kvinde mens de nærmede sig.
''Iris'hellar'' sagde han og hun nikkede som svar. En hilsen.
Hun så på Alex, inden hun stirrede på Richard.
''Lad hende være.'' sagde han kort, lavt. Han gik ind, og håbede Alex fulgte efter.
Entreen var den stor hall, med store malerier mange steder.
Mange af malerierne var af smukke ulve. Få pantere, løvinder og enkelte unge tigere. Alle malet i samme baggrund. Lokalt område bag palæet. Stalden.
Gæst- Gæst
Gæst- Gæst
"Velkommen til hall'en. Dette er nok det eneste rum der er nogenlunde mennesketomt. Indtilvidere. Der er tolv tjenestepiger til hver fløj, og fire fløje. Den ene er til dig, og du kan gøre med tjenestepigerne hvad du lyster. Sviner du til, sørger du for at de gør rent. Du har fri adgang i hele palæet, undtagen mine studiekamre." Sagde hans are, og så kort på trappen der førte mod hendes fløj.
"Du er velkommen til at se dig omkring, bare... Holde dig fra studiekamrene. De er private." Sagde han inden han nikkede kort til hende.
"My lady." Sagde han inden han vendte rundt på hælen og gik mod biblioteket som lå mellem de fire trapper.
En ulv kom springene mod ham, og logrede glad over at se ham.
"Flemeth... På plads." Grinte han drillende og satte sig på hug for at snakke med ulven.
/undskyld! Jeg lover at svarer mere regelmæssigt fra nu af!!//
Gæst- Gæst
Gæst- Gæst
Det ville gøre tingene så meget nemmere, her i huset.
"Stalden ude bagved, jeg kan vise dig den. Vi har lige fået et nyt kuld." Smilede han inden han lavede en klikken med tungen, og ulvinden satte sig pænt.
Han så på Alex, med et lille smil.
"De er avlet til at være jagtdyr, men nogle af dem er også egnet til kæledyr." Sagde han roligt, og ulvinden klynkede kort som svar.
"Så smut da!" Grinte han og ulvinden satte i galopspring ud gennem en gang, der førte ud til køkkenet og videre ud til stalden.
"Flemeth, en ulvinde jeg reddede ude i skoven. Hun havde dækket et forben og havde en pil gennem skulderen." Han så en smule vred ud når han talte om det.
"Hun var efterladt til at bløde, til at dø, alene." Han sukkede frustreret.
"Det er det samme som at elske en, som efterlader dig til at dø fordi du ikke længere er noget værd..." Han lod til at vide mere om lige præcis den følelse end noget andet.
Han sukkede.
"Undskyld... Det skal jeg ikke belæmrer dig med." Han satte et lille smil på, men det virkede forkert, falskt.
Gæst- Gæst
Gæst- Gæst
Et godt tegn. Måske kunne de alligevel godt sammen?
Måske, skulle hun have en ulv foræret? En 'bryllupsgave' måske?
Han smilede af sin egen tankegang.
Hun giftede sig kun med ham af materielle årsager. Hvem sagde at hun overhovedet gad ham?
Det var okay. Han skulle ikke forelske sig, ikke mere. Ikke efter...
Han stoppede sine tanker, og nikkede kort til hende.
''Denne vej, My Lady'' han sagde ordende i en drillende tone, for at vise at han ikke tog tingene for tungt.
''Lad mig vise dig stalden.'' han slog en arm ud, for at vise at hun skulle gå samme vej som ulvinden for kort tid siden var forsvundet af.
Gæst- Gæst
Side 1 af 2 • 1, 2
» When the sun goes down. ~Alexandria~
» Hello you//Alexandria//
» Stop it!!! //Alexandria//
» You saved me. Thank you - Alexandria.
Idag kl. 16:54 af Katrina
» Your new home, my little sweetheart
Idag kl. 14:38 af Celenia
» please safe me - Savas
Igår kl. 13:42 af Savas
» The Fever Called Living ~ Dr. Trott
Igår kl. 13:17 af Dr. Trott
» As if anything would change (Valentine)
Igår kl. 13:00 af Sean
» Aften a long time - Sean
Søn 17 Nov 2024 - 21:04 af Lori
» Oh what a circus -Natalie
Søn 17 Nov 2024 - 15:56 af Madelena Gray
» Who am I now?? //Jake//
Søn 17 Nov 2024 - 7:40 af Jake
» A royal search for knowledge
Lør 9 Nov 2024 - 17:39 af Elizabeth