Periode | Renæssancen
Årstal | 1168
Årstid | Efterår
Måned | Oktober
Den sidst registrerede bruger er Victoria
Vores brugere har i alt skrevet 164955 indlæg i 8752 emner
The curse of my blood. -Allyson-
Side 2 af 2 • 1, 2
Sv: The curse of my blood. -Allyson-
Allyson rynkede svagt på panden. "Jep, jeg kan bare spørge dem." Sagde hun og lagde armene over kors. Hun rystede på hovedet, over det han sagde. "Nej, det er ikke kun derfor. Det var også vampyrer, der dræbte dem." Svarede hun og lukkede øjnene. Hun havde ikke lyst til at snakke om det mere end nødvendigt. Det gjorde hende altid så ked af det at snakke om det. "Jeg håber du har ret." Sagde hun til det med at han sagde, at Caroline altid ville være stolt af hende. Hun rejste sig op, og trak sin kappe tættere om sig. "Vil du med et andet sted hen? Her er ret koldt." Spurgte hun og så spørgende på ham.
Gæst- Gæst
"I starten, tog mange af dem det ikke så pænt, de syntes det var en skændsel pga. jeg manglede mine vinger," han så op på himmelen. "Men, som dagene gik, tog de imod mig og nu, er de sikker på at jeg er skabt til at være deres leder," Han satte sig op med hurtig bevægelse. "Engle er ikke altid til at finde rundt i," Svagt rystede han på hovedet og kørte en hånd igennem de brune lokker. Omkring familien, kunne han mærke på hende, at det nok ikke var et emne de skulle ind på, derfor valgte han ikke at spørge mere ind til det. Han kendte følelsen. At miste var nok noget af det værste man kunne opleve. Han rejste sig op og strakte sig."Okay, men, så fører du os et sted hen den her gang," Han vendte sig om imod hende så de stod front imod front. "Du kunne, vise mig dit ynglingsted?" Han smilte blidt til hende..
Gæst- Gæst
Hun var lettet over at han ikke spurgte mere ind til hendes familie, og hendes fortid. Hun brød sig ikke om at snakke om det. Hun bed sig svagt i underlæben, da han sagde at hun kunne vise ham hendes yndlings sted. Hun begyndte at gå ud af parken. "Selvfølgelig. Kom." Sagde hun. Hun var ret sikker på at han fulgte med hende, så hun fortsatte bare med at gå. Da hun endelig stoppede med at gå, var de henne ved biblioteket. Hun betragtede bygningen med et roligt smil om læberne. "Biblioteket er mit yndlings sted. Der er så roligt, og du kan tænke i fred derinde, eller læse i en bog." Hun elskede at læse, for når hun læste, slap hun væk fra omverdenen, og levede ind i bogen. Selv hvis det ikke var en eventyrbog, men en bog med fakta, så slap hun væk fra omverdenen. Så tænkte hun ikke på sin fortid. Så var hun fri.
Gæst- Gæst
"Så, er der en speciel person i dit liv, så det er muligt for Care at lege overbeskyttende storesøster?" Han så drillende hen på hende med et kækt smil. Med speciel person, mente han selvfølgelig, havde hun en kæreste, en mand, forlovede eller bare noget i den stil. Nysgerrighed havde altid været en del af ham.
De kom til biblioteket. Dets majestætisk form strakte sig højt op i luften og kastede skygge over de mindre bygninger. Han smilede og gik side om side med Allyson. Svagt nikkede han til det hun sagde. "Det er altid rart at komme væk fra omverdenen engang imellem," Han lagde an til at gå ind i biblioteket, hvis det altså var det hun ville.
Gæst- Gæst
En speciel person i hendes liv? Mente han en kæreste? Hun så undrende på ham. Hvorfor ville han vide det? Hun tog fat i kappens stof med begge sine hænder, og trak den tættere om sig. "Nej. Er der en speciel person i dit liv?" Hun så spørgende på ham. Hun var genert, men hun prøvede at ignorere det, så godt hun kunne. Det gik nogenlunde fint.
Hun gik ind i biblioteket, da han lagde an til at ville gå ind. Selvom vampyrer ikke kunne mærke kulden, så hadede hun den stadig, derfor var hun lettet over at komme indenfor. Hun så rundt i biblioteket, som om hun var der for første gang i sit liv, selvom hun havde været der flere gange. Hun blev bare altid så overvældet af bibliotekets ro og alle de mange bøger. Hun så på Josh. "Du nævnte en ved navn Jacob tidligere. Hvem er det, helt præcis?" Hun kunne ikke gøre for det. Hun var så nysgerrig.
Gæst- Gæst
Biblioteket stilhed beroligede ham og uroligede ham på samme tid. Stilhed kunne både betyde fred og ulykke. Som ordsproget: stilhed før stormen..
han gik langs en bog række med bøger om myter.. Han tog med et smil en af dem ud og kiggede på forsiden. Et billede af en bjørn med et øje så nu på ham fra bogens omslag. Han smilte svagt og stillede den på plads igen..
Jacob. Navnet stak ham i hjertet. Men, som sagt, kunne man ikke se det takket være masken. "Han.. Han var en dæmon jeg engang så som en bror, vi var.. tætte, meget tætte, men.." han sank en klump og så hen på hende. De mandelfarvede øjne lyste af ulykkelighed. "Vi kom op at toppes, vi er ikke længere brødre," Han kiggede hen på bøgerne igen.. Masken skulle ikke sænkes.. Det måtte den ikke..
Gæst- Gæst
Allyson gik langs en af hylderne, ikke så langt væk fra Josh. Hun læste bøgernes titler, indtil han sagde noget. Hun vendte sig om imod ham, og lagde hovedet lidt på skrå. En dæmon og en engel, der var venner? Hun måtte indrømme at det lød underligt, men det var da ikke så meget anderledes fra en vampyr og en engel, der var venner? Hun vidste ikke om hun kunne kalde Josh for sin ven, men det var da en smule underligt, at han ville snakke videre med hende, efter at hun havde drukket lidt af hans blod, uden hans tilladelse. "Hvad skændes i om?" Hun så spørgende på ham. Hun gik hen til ham, da hun så den ulykkelige glød i hans øjne. Hun stoppede dog op, inden hun var nået helt hen til ham. Hvad skulle hun også gøre for at trøste ham? Hun skubbede tanken om det væk, og gik så til sidst helt hen til ham. Forsigtigt krammede hun ham, selvom hun tvivlede på at det ville hjælpe ret meget.
Gæst- Gæst
Inde på biblioteket, fortsatte han med at kigge på bøgerne og det undrede ham ikke at finde en bog om engle og dæmoner, nu når de stod og snakkede om det. Han sank en klump og gik videre. Fingrene lod han forsigtigt køre hen af bøgernes overflader.. Da hun spurgte ham om hvad de skændtes om, stoppede han op og så hen på hende. For ikke at være alt for trist, smilte han svagt. "Jeg er ikke sikker, noget med at vi begge havde forandret os meget og at vi ikke kunne kende hinanden længere, til sidst var det ikke andet end en dæmon og engel der råbte.. Det var ikke længere min bror og jeg," han sukkede. En kold omfavnelse om ham, fik ham kort til at gispe, men han tog glædeligt imod den og omfavnede hende tilbage. Forsigtigt lagde han sit hoved på hendes skulder og lod sig et kort øjeblik forsvinde..
Gæst- Gæst
Hun kunne godt sætte i hans sted, selvom hun ikke var uvenner med Caroline. Hun besluttede sig for at hjælpe ham. Han skulle ikke lide sådan. Hun havde ikke kendt ham i lang tid, men allerede nu vidste hun at han ikke fortjente at leve igennem al den smerte. "Hvorfor kontakter du ham ikke igen?" Spurgte hun hviskende, da han lagde sit hoved på hendes skulder. "Du kan prøve at snakke med ham, uden at råbe." Hun trak sig lidt væk, så hun kunne se hans ansigt. "Jeg kan tage med, hvis du ikke vil besøge ham alene." Hun smilede opmuntrende til ham.
Gæst- Gæst
"Det skal du ikke være, du kan jeg jo ikke gøre for det," Han ville sige noget mere, da hendes kolde hånd sneg sig ind i hans varme.. Det beroligede ham at mærke hendes venlige klem. På venligheden og den forstående lytter, kunne han sagtens se Caroline i hende.. Der var ingen tvivl om at de var søstre.. Og i hans øjne var det en god ting. Forsigtigt klemte han hendes hånd tilbage og uden han tænkte videre over det, lod han dem være foldet sammen til et.
Uden at trække alt for langt væk fra hende, gav han slip på krammet og så på hende imens hun snakkede. Han hadede denne følelse. At være svag var ikke lige det han satte pris. Der var en grund til at den maske var blevet lavet. Ingen skulle se svagheden. Blidt rystede han på hovedet af det hun spurgte ham om. De kunne ikke kontakte Jacob... Inderst inde vidste han også godt hvorfor de ikke kunne.. Josh frygtede at Jacob hadede ham, at han ikke ville se sin bror foran sig, men blot en engel der skulle udryddes.
"Tak for tilbuddet Allyson, men, jeg tror ikke at det vil gå.. Det er en lang historie," Han smilte taknemmeligt til hende. Uden han nåede rigtigt at tænke sig om, løftede han hendes hånd op til hendes læber og kyssede den blidt og hurtigt.. Derefter gav han slip på den. "Men, jeg takker for det du allerede vil hjælpe mig med, men, du skal ikke rodes ind i mine problemer, det fortjener du ikke," Han blinkede drillende til hende og fortsatte med at kigge på de forskellige bøger.
Gæst- Gæst
Allyson skulle til at trække sig helt væk, men stoppede op, da han løftede hendes hånd og kyssede den. Hun rødmede kraftigt, og så genert væk fra ham. Hun tog et skridt væk fra ham, da han begyndte at se på de forskellige bøger. Hun så kort på hånden, han havde kysset. Hvorfor havde han dog kysset hendes hånd? Hvorfor reagerede hun så kraftigt på det? Hun så på ham. "Men, du fortjener altså ikke at leve med al den smerte alene." Sagde hun. "Jeg er ligeglad med at det er en lang historie om, hvorfor du tror det ikke vil gå, jeg vil gerne høre om det." Hun rankede sig, og så stædigt på ham. Hun følte sig skrøbelig, og genert, men hun prøvede at ignorere det.
Gæst- Gæst
"vi ses," mimede han kort med læberne inden vagterne nærmest trak ham ud af døren, tilbage til palæet hvor de mente at han hørte til.
//OUT
Gæst- Gæst
Side 2 af 2 • 1, 2
» What is blood.. Blood, blood.. -Bella Kate-
» Blood Must Have Blood - Rowan
» Blood? Or no blood? -James-
» Blood and more blood ~Claire~
Fre 1 Nov 2024 - 12:48 af Juniper
» Bog klub - idetråd til bøger
Tors 31 Okt 2024 - 15:29 af Genevira
» A royal search for knowledge
Tirs 29 Okt 2024 - 19:47 af Renata
» What do you get, when you mix a broken heart with bad company?... A sinful cocktail.
Man 28 Okt 2024 - 23:38 af Victoria
» Wait a meow-ment... this can't be good! - Dr. Trott
Søn 27 Okt 2024 - 2:02 af Vinyx
» Ny hersker af Aquener (admin nyhed)
Lør 26 Okt 2024 - 17:53 af Victoria
» In the Hands of a Demon - Emery
Ons 23 Okt 2024 - 23:18 af Emery
» Your new home, my little sweetheart
Tirs 22 Okt 2024 - 20:12 af Renata
» As if anything would change (Valentine)
Søn 20 Okt 2024 - 23:20 af Valentine