Periode | Renæssancen
Årstal | 1168
Årstid | Efterår
Måned | Oktober
Den sidst registrerede bruger er Victoria
Vores brugere har i alt skrevet 164955 indlæg i 8752 emner
Looking for you, and only you. -allyson-
Side 1 af 2 • 1, 2
Looking for you, and only you. -allyson-
Patch. Det navn fik ham til at vrisse svagt for sig selv. Da han blev leder af de gode engle, havde han ikke regnet med at lederen af de faldne engle ville danne et had til ham, blot fordi han kæmpede sig til at blive en archangel selvom han var en falden. Patch havde truet ham med, at hvis han ikke forladte sin 'trone' ville han skade Allyson. Med andre ord, han havde Allyson et eller andet sted og han måtte finde hende! Han nægtede at forlade leder posten og bøje sig for en som Patch. Aldrig i livet. Det betød dog ikke at han ville lade Allyson i stikken. Han ville gøre alt i sin magt for at finde hende. Om han så skulle møde Patch på vejen.
Med hurtige og smidige bevægelser, løb Josh igennem gaden, søgte efter Allyson og gav ikke op før han havde fundet hende. Hvert et hjørne blev undersøgt. Hver en mørk krog, krostue, diskotek, alt! Selvom han blev mødt af det samme syn hvergang, forhindrede det ham ikke i at blive ved med at lede efter hende. Efter alt den løben rundt, kunne han mærke hvordan hans ben langsomt var begyndt at gøre ondt. Kun for at få en lille pause, stoppede han op og så sig omkring. Det lod ikke til at nogen havde bemærket ham. Heldigvis. Han tog en dyb indånding.. Hvor var hun henne?
Da et par dæmoner fik øje på ham med deres dræber blikke, satte han i løb igen og fortsatte sin søgning. Han nægtede at slås lige nu. Det havde han ikke tid til.
Himmelen var grå og det støvregnede. De små regndråber kærtegnede Josh barre arme med blide kys. Gaderne var næsten tomme og kun et par få væsner valgte at dukke op engang imellem.. Et par herreløse hunde rendte rundt i gyderne og ledte efter mad..
For at få nogen reaktioner ud af sin krop, hamrede han en irriteret en knytnæve ind i gydens røde murstens mur. "Hvor er du?" hviskede han svagt for sig selv. Han lod panden hvile imod stenmuren, der var blevet en smule kold og våd af støvregnen.
Gæst- Gæst
Sv: Looking for you, and only you. -allyson-
Hun stoppede med at gå, da hun så en skikkelse lidt væk. Hun gik lidt tættere på skikkelsen, da skikkelsen slog sin knytnæve ind i muren. "Hey, er du okay?" Først da hun var kommet lidt tættere på personen, kunne hun se det var Josh. Hun bed sig igen i underlæben, denne gang lidt hårdere, inden hun fik sig selv til at sige noget. "Hvad er der galt, Josh?" Tøvende rakte hun udefter hans hånd. Hun var bange for at røre ved ham, det indrømmede hun gerne. Hun havde længtes efter hans blod lige siden hun havde smagt det første gang.
Gæst- Gæst
Gæst- Gæst
"Du har ingen grund til at bekymre dig. Jeg har det fint." Sagde hun. Man kunne tydeligt se at hun blev en smule ked af det, da han skilte deres hænder, men hun lod ham gøre det. Hun lagde armene over kors. "Hvilken fjende? Hvorfor sagde din fjende at jeg var i fare?" Spurgte hun. Hun gik udenom ham, men stoppede op ved siden af ham. "Skal vi gå en tur?" Hun så spørgende på ham. Hun kunne ikke lide at stå stille foran ham. Hun havde svært ved at kontrollere sig, men hvis hun bevægede sig blev det måske lidt nemmere.
Gæst- Gæst
Gæst- Gæst
Hun rødmede svagt, da han kyssede hendes kind. "Jeg.. altså, øh.." Hun kunne ikke tænke klart. Pokker tag dog også hendes nervøsitet! "Vær sød at.. holde dig væk." Hun gav slip på hans hånd og trådte et skridt væk. "Jeg vil ikke skade dig." Hun så trist ned i asfalten.
Gæst- Gæst
At hun pludselig rykkede sig væk fra ham, gav et lille stød i ham og han kunne nu mærke sin egen nervøsitet vokse inde i ham. Forsigtigt tog han sin hånd helt ind til sig selv igen. Han havde glemt hvordan hun havde det omkring ham. "undskyld, jeg skal nok lade dig være," Han sendte hende et forsigtigt smil og begyndte langsomt at gå igen. De var vel ude for at gå en tur. "Så, hvor har du været på det seneste?" Han forsøgte at ødelægge den akavede og triste stemning han havde skabt imellem dem.. Så dygtig som han nu var.
Gæst- Gæst
Hun blev endnu mere trist, da hun så hans smil. Betød hun ikke så meget for ham alligevel? Havde hun skubbet ham væk fra hende allerede? Tanken om at han havde opgivet hende gjorde ondt, selvom det nok var for det bedste. Hun fulgte efter ham, da han begyndte at gå. "Ved kroerne og The Forest." Sagde hun. Hun tog en dyb indånding hun valgte at spørge ham om noget. "Er du bange for mig?" Hun så på ham. "Inden du svarer burde du vide at hver dag kæmper jeg for ikke at drikke blod fra andre væsner. Jeg drikker blod fra dyr, men det er så svært at modstå fristelsen til at smage andres blod. Specielt dit. Jeg ved ikke hvorfor, men dit blod er det bedste jeg har smagt indtil videre... og jeg er bange for at hvis jeg tilbringer mere tid sammen med dig, vil jeg ikke kunne modstå fristelsen meget længere."
Gæst- Gæst
"jep, så er det ham, den.." Han stoppede hurtigt sig selv i at snakke videre. For at berolige sig selv tog han en dyb indånding. "Jeg er glad for at han ikke skadede dig, som han så pralende fortalte at han havde," Han så på hende med et stort smil. "Jeg vidste du ikke var så nem at fange,".
De fortsatte med at gå.. Han lyttede til hvad hun havde at sige. Desværre kunne han ikke få tanken om at hun ikke turde være i nærheden ud af sit hoved. Betød det at de slet ikke kunne tilbringe tid sammen mere? I det han ville sige noget til hende, afbrød hun ham med sin smukke stemme og fik ham til at stoppe op. Roligt lyttede han til det hun havde at sige. Da hun var færdig rystede han svagt på hovedet. "Jeg er ikke bange for dig Allyson, ikke på nogen måder," Forsigtigt så han hende i øjnene. De dejlige fangende øjne hun besad. Til det med at hun hungrede efter hans blod, kunne han ikke andet end at kigge en anelse væk og sukke svagt. Han kunne ikke ændre sit blod. Om han så gerne ville, så kunne han ikke. "Hva med.. at du og jeg tager ud og leder efter en kur sammen så?" Han så hende i øjnene igen. "Vi kan jo altid gøre et forsøg ikke sandt? Og det vil være det værd,". Forsigtigt placerede han hænderne bag sit hoved i en afslappet bevægelse. "Desuden, har jeg altså ikke noget imod at give dig noget af mit blod hvis du virkelig behøver det,"
Gæst- Gæst
Allyson foldede sine hænder bag ryggen. "Jeg har ledt efter en kur siden jeg blev vampyr, men jeg har endnu ikke fundet en. Jeg tror ikke der eksistere en kur." Hun bed sig svagt i underlæben. Hun kneb øjnene lidt sammen og så alvorligt på ham. "Det må du ikke sige. Jeg vil ikke tage dit blod selvom jeg har lyst og du giver mig lov. Hvad hvis jeg ikke kan kontrollere mig selv og tager alt dit blod?" Hun sukkede svagt. "Måske er det bedst hvis vi ikke så hinanden mere." Det krævede al hendes styrke at sige de ord.
Gæst- Gæst
Han vendte sig om imod hende. Endnu engang nægtede hun at tage imod hans blod og syndes det var bedst at de skilles. Han sukkede og kiggede ned i jorden. Skulle han være ærlig, så vidste han ikke rigtig hvad han skulle sige.
"Og så skal det bare ende sådan? Skal vi bare lade som om at vi aldrig har mødt hinanden?" Han så på hende. "Allyson, jeg beder dig, for sidste gang. Vi skal nok få det her til at fungerer, bare giv det en chance," Han bed sig i irriteret i underlæben før han så ned i jorden. "Du er en af de grunde til at jeg overhovedet ønsker at leve videre for tiden," Det sidste kom ud som en svag mumlen.
Ønskede hun at de skulle skilles igen, ville han ikke vide hvad han mere skulle sige. Han ønskede ikke at være den eneste der kæmpede for at de skulle blive ved hinanden.
Gæst- Gæst
"Okay.. En chance.. men hvis det viser sig at jeg ikke kan.. kontrollere min tørst så er det enden. Jeg vil ikke såre dig." Hun betragtede ham forsigtigt. "Men der er en ting jeg ikke forstår.. Er det et venskab, du vil have, jeg giver en chance?" Selvom svaret sikkert var tydelig, så var hun alligevel usikker. Hun ville ikke forvente noget som ikke blev til noget.
Gæst- Gæst
Da det endelig gik op for ham hvad det var hun lige havde sagt, løftede han hovedet og så nu på hende, imens et stort smil spredte sig på hans læber. Til at starte med vidste han slet ikke hvad han skulle sige. I stedet stod han bare og smilede over hele hovedet. Hun gav det en chance! Han kunne ikke tro det! Dog forstod han hende godt det med, at hvis hun først havde bidt ham, så turde hun ikke at være ved ham... Det måtte ikke være det nemmeste at være vampyr.
Da hun spurgte om det var et venskab de skulle give en chance, kunne han ikke dy sig selv i at gå hen til hende og placere sine læber på hendes i et kærligt kys. Forhåbentlig svarede det på hendes spørgsmål.
Gæst- Gæst
Hun trak sig lidt væk fra ham efter nogle sekunder. Selvom hun havde ikke brug for luft, så havde han. "Det er vel svar nok." Hun smilede kærligt, men hendes smil forsvandt hurtigt. Hun bed sig nervøst i underlæben og i stedet for at se ham i øjnene kiggede hun på hans ene skulder. "Hvad så nu?" Spurgte hun nervøst.
Gæst- Gæst
Da hun spurgte ham hvad nu, bed han sig svagt i underlæben og så rundt.. Ja, hvad nu? Han havde ikke lige tænkt videre over hvad de kunne finde på.
Roligt kløede han sig i nakken. "Hmm, hvad med.." Han kom i tanke om et sted han kunne vise hende. Et sted han havde fundet som lille og aldrig vist til nogen. "Du kunne følge med mig, jeg har noget at vise dig," Han smilede roligt til hende og tog hendes hånd. Hvis hun fulgte med ham, ville han tage hende med til Ashen Wood forest, hans barndomsted. Medmindre der selvfølgelig var andet hun heller ville. Engang imellem så han om på hende. De mandelfarvet øjne strålede af glæde over, at han endelig kunne tilbringe noget tid sammen med Allyson.
Gæst- Gæst
"Hvad er det?" Hun så spørgende på ham. Hun gav hans hånd et klem. Glæden i hans mandelfarvet øjne fik hende til blive en smule genert. Et spørgmål strøg forbi hendes tanker. Mon han havde snakket med Jacob? Hun vidste godt at hun var meget nysgerrig omkring det, og det sikkert kunne være irriterende at hun var det, men hun ønskede det bedste for Josh.
Gæst- Gæst
Efter nogen minutter var de ude ved skoven. Først her stoppede han op og så om på Allyson med et smil der var kækt og varmt på samme tid. "Luk øjnene," Det kom ud som en blid ordre.
Da hun lukkede dem, ville han igen begynde at gå ligeså stille med hende, imens han sørgede for, at hun ikke ville falde over noget.
Langsomt blev der mørkt omkring dem. En svag blid kulde sneg sig op af kroppen på Josh. Han var sikker på, at dette var stedet han faldt som lille. Da de var kommet frem, smilede han for sig selv over, at se det stadig så ud som det havde gjort dengang. "Åben dem nu,"
Når Allyson åbnede sine øjne, ville hun være i en grotte, hvor tusinde af smukke gyldne ildfluer dansede rundt med hinanden. I midten af grotten var der en sø. Ildfluerne lyste vandet op og fik det til, at ligne en nattehimmel med tusinde af stjerner. Grottens mure formåede endda, at glitre som tusinde af diamanter takket være ildfluerne.
Josh kløede sig svagt i nakken. "Nok ikke det mest interessante, men, jeg syndes alligevel du skulle se det," Han stemme var en anelse lav. Trods alt vidste han ikke hvad hun ville sige til stedet.. Det var bare et sted han fandt beroligende dengang han var lille. Hans lille skjulested.
Gæst- Gæst
Hun åbnede sine øjne, da Josh bad hende om det. Hun så sig omkring. Hendes øjne var vidt åbne og fyldt med forbløffelse. Hvor var der smukt! En blid og lav latter forlod Allysons læber. Hun vendte sig om imod ham, da han snakkede. Hun smilede kærligt til ham. "Her er fantastisk!" Sagde hun. "Hvordan fandt du det her sted?" Hun så sig igen rundt omkring. Der var så smukt!
Gæst- Gæst
Han så op på hende og rejste sig derefter op. Da en ildflue havde besluttet sig for, at sætte sig i Allysons hår, fjernede han den roligt og så hende i øjnene med et roligt blik. "Men, nok om mig... fortæl noget om dig selv.. noget du ikke har fortalt,"
Gæst- Gæst
Hun strøg en hånd igennem sit hår efter Josh havde fjernet ildfluen, der havde været i hendes hår. Hun så undrende på ham, da han bad hende om at fortælle noget om sig selv som hun ikke havde fortalt ham endnu. "Noget jeg ikke har fortalt endnu.." Hun så tænksomt ud i luften. "Selvom jeg elskede at være et menneske og var stolt af det, så har jeg altid ønsket mig at være en Shapeshifter. Jeg elsker dyr og ville elske at være en Shapeshifter. Forestil dig at løbe igennem skoven som et dyr.." Hun fik et drømmende glimt i øjnene, men da hun rystede på hovedet forsvandt det. "Jeg kan ikke komme i tanke om andet. Hvis du vil vide mere, så er det nok bedst du stiller spørgsmål." Hun smilede blidt til ham.
Gæst- Gæst
Gæst- Gæst
Hun foldede sine hænder bag sin nakke og strakte sig. Hans spørgsmål havde hun hurtigt et svar på. "Noget som kan gøre mig til et menneske, eller bare en anden race som ikke skader andre for at få føde." Hun smilede skævt, og en smule trist. Hun rystede på hovedet, inden hun smilede kækt til ham igen. "Okay, min tur til at stille dig et spørgsmål. Hvad er din største drøm?" Spurgte hun.
Gæst- Gæst
Jah, det kunne man godt sige han havde været. Det var i hvert fald ikke altid, at han havde gjort helt nøjagtig hvad der var blevet sagt. Det havde også været nok til at koge Jacob over nogle gange. Hvad kunne han sige? De var brødre. Sådan måtte vel være til tider. Han grinte svagt ved tanken om det hele. Den dag med bjerget, det var nok en han aldrig glemte. "Lad os bare sige, at jeg ville prøve at overgå mig selv. Dumt, men ja, der skete jo ingenting! Selvom.." Han grinte kærligt. "Jacob ikke ligefrem var glad for historien om bjergturen. Siden den dag, blev jeg holdt lidt mere øje med," Han smilede kækt... Minderne... Det var gode minder.
han nikkede til hende svar og sendte hende et kærligt smil. Hendes svar forstod han godt.. Måske en dag kunne han hjælpe hende? Det var nok umuligt, men, han kunne altid forsøge! Så drejede hun et spørgsmål imod ham. Største drøm? Han bankede sig tænkende på underlæben. "Det er nok at jeg en dag kan gøre englene til en respekteret race og... At jeg ikke længere skal frygte dæmonen der ligger dybt inde i mig," Det sidste kom ud som en svag mumlen. Han sukkede hurtigt og så hen på hende. For at vise tingene var i orden, smilede han kærligt til hende. "nyt spørgsmål, hvis du kunne gøre hvilket som helst for at hjælpe en anden, hvad ville du så gøre?" Han stillede sig nær hende med et varmt smil på læberne.
Gæst- Gæst
Hun fik en bekymrende glød i øjnene, da han svarede på hendes spørgsmål. "Du kan gøre englene til en respekteret race, Josh. Tvivl ikke på det." Hun smilede opmuntrende til ham. "Hvis du ikke tror på at dæmonen kan overtage dig, så har du allerede vundet over dæmonen, men hvis du bliver ved med at være bange for dæmonen, så har du tabt." Nogle gange burde hun lytte til sine egne råd. Hun rødmede svagt, da han stillede sig tættere på hende. "Jeg ville gøre alt for at redde personen." Svarede hun uden tøven. Hun ventede lidt med at stille ham et spørgsmål, da hun skulle finde på et. "Hvor mange piger har du kysset?" Hun fik en drillende glød i øjnene.
Gæst- Gæst
Til kommentaren om englen, grinte han og uglede hendes smukke brune lokker. "Jaja, bare træd du bare i det. Jeg har skam også været sød... Bare ikke hvad der angik, at lytte efter," Det var sjovt hvor godt han havde det omkring Allyson, hvilket var en af grundene til, at han ikke ville have, at hun skulle gå fra ham og glemme ham. Han kunne lide hende. Det var der ingen tvivl om.
Alt det hun sagde med både engleracen og dæmonen inde i ham, fik ham til, at smile skævt og kigge på hende med et glimt i øjnene, der nærmest kom med deres egen lille kommentar: Du skulle lytte til din egne råd. Dog undlod han, at sige det og nikkede bare taknemmeligt til hende.
Nu var det tid for hende, at svare på hans spørgsmål og han stod allerede og ventet spændt på et svar. Det hun kom ud med, fik ham til at smile og nikke tilfreds, dog var han ikke forberedt på det spørgsmål hun endte med, at stille ham. Hvor mange havde han kysset? Det vidste han da ikke! Han bed sig flovt i underlæben. Ikke at det skulle forstås som han havde kysset tonsvis af piger, han havde bare aldrig tænkt over, hvor mange han mon havde kysset. Eller kysset ham for den sags skyld.
"Altså, jeg kysset min ekskæreste Luce... Og en pige ved navn Isobel, for lang tid siden og dig," Han smilede nervøst til hende, eftersom han ikke vidste hvordan hun ville reagere. Han valgte ikke, at fortælle om dem, der havde kysset ham eller kysset med Nille, der blev tvunget af hans mormor... For, det var jo ikke et svar på hvor mange HAN havde kysset. Var det?
Han smilede drilsk til hende. Nu var det hans tur til, at stille et spørgsmål! "Hvem var din første forelskelse?"
Gæst- Gæst
Side 1 af 2 • 1, 2
» On Purpose - Allyson
» Just a normal day - Allyson
» The curse of my blood. -Allyson-
» Blod er så tiltrækkende//Allyson//
Fre 1 Nov 2024 - 12:48 af Juniper
» Bog klub - idetråd til bøger
Tors 31 Okt 2024 - 15:29 af Genevira
» A royal search for knowledge
Tirs 29 Okt 2024 - 19:47 af Renata
» What do you get, when you mix a broken heart with bad company?... A sinful cocktail.
Man 28 Okt 2024 - 23:38 af Victoria
» Wait a meow-ment... this can't be good! - Dr. Trott
Søn 27 Okt 2024 - 2:02 af Vinyx
» Ny hersker af Aquener (admin nyhed)
Lør 26 Okt 2024 - 17:53 af Victoria
» In the Hands of a Demon - Emery
Ons 23 Okt 2024 - 23:18 af Emery
» Your new home, my little sweetheart
Tirs 22 Okt 2024 - 20:12 af Renata
» As if anything would change (Valentine)
Søn 20 Okt 2024 - 23:20 af Valentine