Periode | Renæssancen
Årstal | 1168
Årstid | Efterår
Måned | Oktober
Den sidst registrerede bruger er Victoria
Vores brugere har i alt skrevet 164958 indlæg i 8752 emner
It's time to decide ~ Caden
Side 1 af 2 • 1, 2
It's time to decide ~ Caden
s: dansekroen
v: stormvejr, heftig regn og blæst
p: en hvid kjole med en sort stormkappe om sig, håret i fletning som på billedet
Stormen tog til, mens Madeleine gik gennem gaderne på vej mod dansekroen - som var ejet af en af de mennesker hun holdte mest af; Sinclair.
Udover at være gennemblødt af den sivende regn og rystende af kulde, var hun højgravid. 37 uger henne, og blot tre uger fra termin - og med hendes læges ordre om at hun ikke måtte forlade sin seng efter hendes sidste par uger med stress og smerter. Men endnu engang var hun alene, selv efter James havde lovet at det aldrig ville være sådan igen. Hun vidste ikke længere hvad hun skulle gøre, for hver gang hun begyndte at få følelsen af at være gift med James, flåede han den fra hende igen ved at rejse eller begrave sig selv i sit arbejde.
Madeleine havde ikke hørt fra Caden, ikke siden forlovelsesfesten hvor Caden havde taget fat i Mike. Hun savnede ham, og samtidig frygtede hun for at når det gik op for ham at han skulle være far - ville han stikke af med halen mellem benene. Men så igen, Caden havde ingen forpligtelse til at hjælpe til - det måtte han slippe helt for hvis det var hans ønske.
Klokken var omkring halv ti om aftenen, da hun endelig nåede dansekroen - som så ud til at være under fuld bemanding. Med masser og latter, høje tilråb, dansen og sang, virkede det hele så... Idyllisk. Alle var venner med alle. En verden hun vidste hun ikke ville hører til i.Ingen indtriger, ingen had.. Det var ikke hendes liv.
''Jeg skal tale med Caden.'' sagde Madeleine blot til en bartender, inden hun uhæmmet gik forbi dem og hen mod døren ind til Cadens kontor.
''I don't doubt that you loved him once - I doubt that you ever stopped'' he said, gently caressing her cheek. Slowly, his eyes met hers, before he felt the blood pouring from his neck and everything went black
Nephthys- Evolved
- Antal indlæg : 2882
Evner/magibøger : 1. Ild-magi - 2. telepatiske evner
Sv: It's time to decide ~ Caden
Gæst- Gæst
''Hej..'' sagde hun mens hun trak sin kappe lidt om sig, og rettede lidt på sit gennemblødte hår. Hun var sekunder fra at springe i armene på ham - så meget havde hun savnet ham. Men hun lod være. Hun anede faktisk ikke helt hvor hun stod med Caden efter at hun var blevet gift. Caden var den eneste hun havde ønsket var til stede ved hendes bryllup - men lykkelige slutninger var kun i eventyr. Det havde hun lært på den hårde måde.
''Vi er nødt til at tale sammen Caden... Inden det er for sent..'' sagde hun stille. Han ville i løbet af denne tid sammen med hende blive tvunget til at vælge. Selvom hun var gift med James, ville hun gøre alt for at være sammen med Caden - også selvom det betød en skilsmisse. Hun havde fået hvad hun havde kæmpet for - hendes bror var sendt væk for evigt.
Alligevel, kunne hun ikke undgå at tænke på hans trussel. Hans lille forbandelse, at hun ville ende som hendes mor. Død i barselssengen. Madeleine skuttede sig ved tanken. Om få dage kunne hun være død..
''Må jeg komme ind..?'' spurgte hun med en spinkel stemme - et tegn på at hun tydeligvis ikke vidste hvor hun stod med ham.
''I don't doubt that you loved him once - I doubt that you ever stopped'' he said, gently caressing her cheek. Slowly, his eyes met hers, before he felt the blood pouring from his neck and everything went black
Nephthys- Evolved
Gæst- Gæst
''Yeah... Caden, jeg er over otte måneder henne. Om et par uger, så det ikke en mave længere. Og jeg er nødt til at vide om... om... om du er..'' hun rystede en smule forvirret på hovedet, og så sig lidt omkring.
''Caden, jeg vil vide om du har tænkt dig at være der eller ej.'' sagde hun, inden hun støttede sig til stolen lidt. Hun så en smule frustreret ned af sig selv.
''køn situation vi er havnet i - hva'!?'' hun sukkede og fik med besvær sat sig ned.
''jeg mener bare... James er væk det meste af tiden.. Jeg er alene med det hele. Jeg...'' hun stoppede sig selv, inden hun bed sammen, da en skarp smerte gled gennem både mave og underliv. Hendes kjole var i forvejen gennemblødt, og derfor opdagede hun ikke at hendes vand gik.
''Jeg ved bare at hvis jeg skal klarer det alene, så vil jeg vide ren besked..!'' hun gispede lidt over endnu en omgang smerte skød gennem hendes krop.
//dramaqueen!
Nephthys- Evolved
Gæst- Gæst
''Jeg... Jeg vil helst ikke forskrække dig men... Jeg tror ikke vi har et par uger..'' sagde hun en smule panisk mens hun krøb endnu mere sammen.
Hun bed tænderne sammen da en ve pressede sig på og klemte hans hånd endnu hårdere. Hun trak vejret i lette stød for ikke at skrige eller græde - det var det sidste Caden havde behov for nu.
''Jeg skal hjem...'' mumlede hun, både panisk og beslutsomt, inden hun prøvede at rejse sig.
Hun bukkede dog sammen en smule tøvende. Kunne hun nå hele vejen hjem til Sunfury? Næppe. Og huset hun havde boet i tidligere var tomt og ødelagt af stormvejret. Hvad fanden var det også for et tidspunkt!?
''Med genial sans for timing, og dramatisk flair. Præcis som sine forældre...!'' klynkede hun i et forsøg på at være lidt morsom - men angsten lyste ud af hende, og enhver med god lugtesans ville kunne genkende lygten af frygt.
//som sagt, dramaqueen! xD
Nephthys- Evolved
Gæst- Gæst
''Det er ikke min far jeg er bange for at ende som.'' sagde hun bare, velvidende at Caden nok ikke kendte til historien om hvordan hendes mor døde.
Hun smilede til ham, stadig en smule nervøs. Hun vidste ikke hvorfor, men bare det at det var Caden der hjalp hende, og ikke en eller anden fremmed læge, gjorde det hele en smule lettere.
''Jeg er ked af at du er tvunget med til det her..'' sagde hun og så undskyldende på ham, mens hun lod ham følge hende hjem til ham. Hun frygtede én ting mere end noget andet; døden. Om det var døden af hendes barn, eller døden som kunne ramme hende selv var underordnet.
Men sandt var det, at hun var ked af at Caden var tvunget til det her. Hun regnede ikke med at det var hans foretrukne beskæftigelse, at tage sig af en gravid kvinde som var igang med at føde.
''Og Caden.. Lad være med at nævne min far, når jeg er ved at skulle føde - tak. Han er den sidste ting jeg vil tænke på lige nu..'' sagde hun bedende, og igen kom et glimt af panik over hende, da tanken om hendes mors død ramte hende. Hendes mor var også gået i for tidlig fødsel..
Nephthys- Evolved
Gæst- Gæst
''fem minutter..'' sukkede hun, både opgivende og lettet.
Da de nåede op i lejligheden var hendes første indskydelse at hans møbler ville blive ødelagt. De dyre møbler, og selvom hun sagtens kunne erstatte dem, fik hun det skidt af at tænke på at dette kunne være undgået hvis hun ikke havde følt sig ensom.
''Der går nok et par timer før det hele går igang for alvor. Hvis du har behov for at panikke - vil jeg råde dig til at gøre det nu, inden jeg for alvor får behov for dig.'' sagde hun og støttede sig lidt til hans dørkarm så han ikke behøvede at støtte hende. Hun smilede lidt til ham, for at lægge skjul på at hun kunne mærke endnu en ve rykke nærmere og nærmere.
Nephthys- Evolved
Gæst- Gæst
Hun nikkede - anden dør til højre - og selvom hun teknisk set ikke burde gå nogle steder, men ligge og slappe af, så vidste hun at Caden lige i denne stund ikke var så handlekraftig som normalt - han skulle trods alt til at være far.
Madeleine så roligt på ham inden hun bevægede sig ned af gangen og ind i værelset så han kunne få lidt privatliv til at panikke i.
Selv var Maddie rædselsslagen. Hun havde lavet en aftale med hendes læge om at hun ville sove gennem hele fødslen, men nu var hendes læge her ikke. Madeleine vidste intet om at føde og hadede faktisk lidt sig selv for ikke at have hørt efter når lægen havde talt med hende om det.
Hun tog en dyb vejrtrækning men krøb sammen i smerte da endnu en ve pressede på.
Det var sidste gang hun var sammen med en mand! Det var simpelthen ikke det værd, først ni måneder uden whisky og Guderne måtte vide hvor længe denne fødsel måtte tage, og så lige atten-tyve år med børn! Hun stod op af den ene væg mens hun trak vejret i stød - skælvende - for at få blokeret så meget af smerten som muligt.
Nephthys- Evolved
Gæst- Gæst
''D-...Det ved jeg ikke..!'' mumlede hun da hun fik sat sig på sengen. Hun havde ikke lyst til at ligge ned, langtfra. Hun havde lyst til at besvime og vågne når det hele var ovre. Men den mulighed var der ikke. Hun så på Caden, så ham direkte i øjnene, og for første gang lod hun sin panik vise sig i form af tårer. Hun var skrækslagen, og det kunne ses tydeligt. Hun var ikke klar til det her, langt fra. Hun var bange, og det gjorde blot at hun fik mere ondt.
''Jeg sværger, du får ikke lov til at smide bukserne igen..!'' sagde hun med et lille fesent smil for at komme over sin angst - men i det samme kom endnu en ve. Hun var blevet fortalt, at det kunne tage mellem tre timer og tre døgn - måske var hun så heldig at det snart var overstået??...
Hun krøb lidt sammen og lagde en hånd på hans lår så hun støttede sig til ham.
''Jeg... Jeg må ned og ligge...'' mumlede hun. Hun kunne pr. instinkt mærke, at det var ved at være tid. Og hun frygtede det mere end noget andet.
//så, er vi ved at være klar til at springe?XD//
Nephthys- Evolved
//Og så springes der. (;
Gæst- Gæst
Efter hun havde lagt sig, mærkede hun endnu en ve presse sig på - og derfra vidste hun at det allerede var startet...
//Dadadaaaaa! Der springes..!//
Madeleine hev udmattet og grædende efter vejret, mens hun lagde sig ned igen. Lyden af en nyfødt der skreg rungede fjernt i hendes ører. Hun lukkede øjnene - lettet over at det hele var overstået. Hun var for udmattet, til overhovedet at prøve at finde ud af hvordan Caden havde det. Hun lå der bare, indtil hun stille fik sat sig lidt op.
Hun så hen på Caden, en smule tøvende. Var han parat til at stikke af nu...? Hun ville ikke bebrejde ham.
''Jeg er ked af at du skulle igennem det..'' hviskede hun hæst, udmattet.
Hvor var barnet? Hun så sig lidt rundt men i ren udmattelse fik hun lagt sig igen.
Hun rakte ud efter Caden, ud efter sit barn og dem hun elskede. Hendes frygt var ikke blevet mindre - blodet havde farvet hele sengen hvor hun lå. Hvis hun skulle lide samme skæbne som sin mor, var det i det mindste godt at deres barn ville være hos Caden... Ville det ikke?
''Jeg er så træt...'' mumlede hun og prøvede at holde øjnene åbne.
Nephthys- Evolved
Gæst- Gæst
Han skreg, de første sekunder han lå i hendes arme, og derefter var det som om man havde slukket for lyden. Han blev helt stille og lå bare og holdte om hendes finger. Hun så op på Caden, uden at vide hvad hun skulle sige.
Da han sagde at hun skulle have vand, ville hun have sagt at han havde mere brug for det end hende, men det ville vist ikke være helt rigtigt.
Men idyllen ved deres lille familie blev brudt af en skarp smerte fra hendes rygsøjle og ned til underlivet. Endnu en ve. Hvad!?
''Få ham væk..!'' klynkede hun panisk, mens hun spændte i hele kroppen for at undgå at klemme deres søn. Hun hev efter vejret, som hun havde gjort lige før ved fødslen af deres søn. Enten var der noget galt - ellers var det ikke kun en søn de fik.
Nephthys- Evolved
//Vi springer igen. xD
Caden havde lagt den lille dreng på sengen, mens han hjalp endnu et barn til verden. To børn. Et var mere end rigeligt. Han ville uden tvivl elske sine børn, men han var ikke sikker på, om to var stor en mundfuld for ham. Han fik gjort barnet i stand, og tjekket kønnet på barnet, før han også fik svøbt et tæppe om hende. En pige og en dreng. Ja, så havde de i det mindste et af hvert køn. Ikke at han havde noget imod, at have to af det samme køn. Han samlede drengen op, efter han havde lagt pigen til rette i hans arme. Han satte sig blidt på sengen ved siden af Maddie. ”En dreng og en pige.” Han vidste ikke om hun var klar til at tage imod dem begge igen, hvis hun ikke var, holdte han gerne på dem. Hvis hun var, skulle hun selvfølgelig have dem i armene.
//Beklager længden.
Gæst- Gæst
''Mmmh..'' mumlede hun og lå der bare - badet i blod og sved. Men hvis hun rykkede sig, føltes det som om hele verdenen ville falde ud af hendes underliv.
''Tvillinger...'' hviskede hun, døsigt. Hun åbnede øjnene og så på Caden. Tvillinger, der aldrig ville kalde ham far. De ville aldrig vide at Caden var deres far - tværtimod. De skulle tro, at James Morrow var deres far og at Caden bare var familiens ven... Ikke...?
''Jeg ville ønske at det her var mit liv...'' hviskede hun og bed sig i læben. Dette, Caden, roen... Caden levede et liv uden forpligtelser. Uden problemer. Ja, nu var han far og han var forlovet. Men alligevel... Det slog hende pludselig... Caden var forlovet. Hvad havde hun gang i!?
''Jeg.. Undskyld - badeværelset...? Jeg har lige brug for et par minutter..'' hun fik sat sig op, tøvende og omtumlet. Hun ville sagtens kunne gå, og sagtens kunne klarer sigselv, men hvem sagde at han ville lade hende gøre det?
Nephthys- Evolved
Gæst- Gæst
Hun ville havde talt med ham om det, om dem og fremtiden. Men hun kunne ikke. I stedet, fik hun bare sat sig ved siden af ham.
''Du ved det her ikke kan vare ved.. Ikk?..'' hun så på ham, stille, inden hun så ned på deres to dejlige børn.
Hun ville smile, hvis det ikke var fordi at hun nu havde mistet sin begrundelse for hele tiden at tage ud til Caden. James ville sikkert mene nu, at Caden ikke længere havde en grund til at være en del af Madeleine's liv - nu da hun havde født og James ville stå til som faderen.
Hun lukkede øjnene da en tåre gled ned af hendes kind igen.
''forbandede hormoner...'' sukkede hun stille
Nephthys- Evolved
Gæst- Gæst
Hun sad der bare og stirrede tomt ned for sig, mens han talte.
Han havde valgt dette liv, fremfor et liv med hende. Han elskede hende jo heller ikke, det var udelukkende hans børn der gjorde at han sagde det han nu engang sagde.
Hun sad der bare. Trætheden væltede ind over hende, men hun kunne ikke engang få sig selv til at ligge sig ned. Hun var lamslået over Cadens ord. Han havde aldrig givet udtryk for at ville være en del af det liv. Så hvorfor nu?...
Hun nikkede bare stille, da han sagde hun nok hellere måtte få sovet. Stille, ynkeligt, fik hun lagt sig ned og lukkede øjnene. Hun kunne mærke tårerne vælte frem, men hun sagde intet - gjorde intet. Der var ikke mere at gøre. Caden var forlovet, hun var gift. Og Caden havde gjort det klart uendeligt mange gange - han elskede ikke Madeleine.
''godnat...'' fik hun hvisket, mens hun bare lå der. Hun måtte jo gøre som forventet - vende hjem så hurtigt som muligt, og lade Caden komme videre med sit liv.
Nephthys- Evolved
Side 1 af 2 • 1, 2
» There has past so much time I really miss spending time with you- Carmilla
» Long time since last time..//Matic.
» Long time since last time? //Alane//
» Don't let me go - Caden
Idag kl. 0:09 af Valentine
» Who am I now?? //Jake//
Igår kl. 20:47 af Jake
» Oh, My Sweet Summer Child - Juniper
Fre 1 Nov 2024 - 12:48 af Juniper
» Bog klub - idetråd til bøger
Tors 31 Okt 2024 - 15:29 af Genevira
» What do you get, when you mix a broken heart with bad company?... A sinful cocktail.
Man 28 Okt 2024 - 23:38 af Victoria
» Wait a meow-ment... this can't be good! - Dr. Trott
Søn 27 Okt 2024 - 2:02 af Vinyx
» Ny hersker af Aquener (admin nyhed)
Lør 26 Okt 2024 - 17:53 af Victoria
» In the Hands of a Demon - Emery
Ons 23 Okt 2024 - 23:18 af Emery
» Your new home, my little sweetheart
Tirs 22 Okt 2024 - 20:12 af Renata