Periode | Renæssancen
Årstal | 1168
Årstid | Efterår
Måned | Oktober
Den sidst registrerede bruger er Victoria
Vores brugere har i alt skrevet 164973 indlæg i 8752 emner
I only follow my own rules -Sakref Morladin
Side 1 af 2 • 1, 2
I only follow my own rules -Sakref Morladin
Hun kastede et blik tilbage mod manden, et smil bredte sig på hendes læber:” Det et flot sår du har dig..” kom det flabet fra hende, hendes bemærkning virkede som den skulle og manden hævede kæppen inden han slog hende over ryggen. Smældet blev dæmpet af stoffet fra hendes trøje men smerten var stor. Hun ømmede sig kort inden hun grinte en anelse:” Ti stille, og fortsæt fremad, frue” kom det stramt fra manden.
Hun kom til en stor sal og hun gad ikke rigtig kigge rundt da hendes blik var plantet mod den store trone. Da hun kom hen foran tronen hævede manden kæppen endnu en gang og slog hende bag på knæende og hun faldt ned på sine knæ. Hun havde ingen reaktion på smerten. Hun havde alt for travlt med at stirre på tronen. Hun vidste skam godt hvor hun var. Og hun blev vred.
Det hele havde startet med at hun havde gået en tur i Doomsville, hun havde spottet en ældre herre som var ved at blive ført væk af en vagt. Manden var svagelig og tiggede om nåde men vagtens ansigt var følelsesløst og hårdt. Hun havde nærmet sig dem men blevet stoppet af en anden vagt som ville forhindre at nogen stoppede det. Det havde gjort hende vred.
Vred nok til at hun aktiverede hendes evne og slog vagten væk. Han opdagede det ikke før strålen viklede sig stramt om hans arm og han skreg og vred sig. Hun trak ham væk på den måde og sørgede for ikke at holde længe så hun ikke brugte for meget energi. Han faldt til jorden og hun slap ham. Derefter så hun mod vagten som havde blevet opmærksom på hende og sluppet den gamle mand. Hun lagde hovedet på skrå og bredte sine arme ud:” Du vil føre en svagelig gammel mand væk, eh? Det ikke helt fair.. Arme mand, kan knapt nok stå..” sagde hun så og løb mod vagten. Hun spottede at hans arm gled om bag ryggen, trak svinet en kniv? Strålen skød frem og slog ham over brystet inden hendes arm fløj mod ham.
Hendes negle var skarpe, skarpe nok til at lave en større flænge ned over hans øjenbryn da hun ramte. Men i fryd over manden skrig lagde hun ikke mærke til at den anden vagt var kommet op igen og slog hende i ryggen så hun faldt mod jorden. Og nu var hun så her. Manden som hun havde angrebet stod og var klar til at læse en rapport op om overfaldet.
Et smil bredte sig på hendes læber mens hun forsat stirrede frem mod tronen.
Gæst- Gæst
Sv: I only follow my own rules -Sakref Morladin
han satte sig på tronen og de smaragdgrønne øjne landede først på kvinden og derefter på manden.
manden der nu sad på tronen var nemlig Sakref Morladin. kongen af Doomsville City og en af de stærkeste blandingsracer der endnu fandtes.
"hvad er så problemet her?" spurgte Sakref og skiftede med at kigge på kvinden og så på manden.
Manden rømmede sig og blev ret tydeligt hisset op over Moons fryd:” Kællingen angreb mig mens jeg prøvede at hente en skatteundviger.. Hun er en skade for samfundet og ordensmænd som mig og min makker..” han kiggede igennem nogle bøger og så lidt forvirret på Moon:” Hun har ingen attester.. Der ingen journal, intet.. Er hun illegal?” mumlede han roligt og kastede blikket hen imod Moon.
Hendes blik forblev på Sakref:” Hvis den store mand vil vide hvem jeg er, kan han selv spørge… Han ejer trods alt en mund, tænder og tunge..” sagde hun flabet og blev kun mødt af et slag med kæppen og en lille lyd undslap hendes læber. Hun smilte kort og virkede upåvirket af at blive slået:” Han slår som en pige…” sagde hun roligt. Hun frydede sig gevaldigt med de flabede kommentarer.
Gæst- Gæst
"ikke illegal, hun er et skyggevæsen. højst sandsynligt skabt for nyligt. det ville også forklare denne kaotiske attitude jeg fornemmer, kan mærke flammen inde i dig" sagde han og kiggede på Moon. han rejste sig fra sin trone og gik et trin af gangen ned imod hende.
"fortæl mig lille en. hvad hedder du?" spurgte Sakref og bukkede sig ned til hende så de næsten var i øjenhøjde. dog var Sakref stadig lidt højere end hende og derfor var lidt over hende.
Hun kneb sine øjne en anelse sammen da han bukkede sig ned til hende. Hun så en anelse uskyldigt op på ham og kom med et blidt smil:” Men jeg vil lade dem vide mit navn alligevel. Eller det navn der blev givet mig af dem der fandt mig. Alle kalder mig Moon.” hun så lidt forbi ham og betragtede kort tronen inden hendes blik faldt på ham igen.
Hun rullede kort med øjnene da manden bagved igen snakkede:” Hvad vil de gøre ved hende?”. Hun havde lyst til at sige noget, smide endnu en spydig kommentar, men i stedet bed hun sig i læben for ikke at tale.
"Men jeg er ikke bare et skyggevæsen. Jeg er langt mere end de aner.." sagde hun i en rolig, men alligevel seriøs stemme. Hendes øjne virkede kolde men et blidt smil var over hendes læber.
Gæst- Gæst
hyggeligt at møde dem Moon. Jeg er Sakref Morladin. Kongen af Doomsville City." sagde Sakref og introducerede sig selv.
Da manden talte til ham og spurgte om hvad han havde tænkt sig at gøre med hende vendte Sakref blikket imod ham.
"jeg gør hvad jeg end mener jeg vil gøre med hende. Du kan åbne for hendes lænker og gå. Jeg har styr på resten" sagde Sakref til ham og ventede stille på at han fik gjort det og gik sin vej.
Han gik tilbage til sin trone og satte sig ned.
"fortæl mig Moon. Hvad er du udover et skyggevæsen. Faktisk vil jeg se hvad du kan. Vis mig hvad du dur til og måske hvis du holder min interesse så kan det være jeg vil belønne dig. Jeg er nysgerrig hvad en ung en som dig kan præstere" sagde Sakref og lændte tilbage i tronen
Hun kunne dog ikke undgå at smile over Sakrefs svar til manden, og hendes blik gled om på manden og så ned på lænkerne, blot for at håne ham en kort stund. Han traskede irriteret over til hende og låste lænkerne op da han trods alt ville følge ordrene fra sin herre. Hans blik gled kort ned på Moon og hans blik virkede som en advarsel mod hende, hun skulle bare vente sig, til den tid hun kom ud af slottet og ude af Sakrefs syn og beskyttelse. Og så forlod han dem.
Da Sakref gik op til sin trone og satte sig, så Moon på ham og rejste sig. Hendes håndled var røde og der var faktisk et sår på det ene håndled efter en lille vride-kamp med lænken. Hun så på sine håndled og kom med et kort suk:” Han skulle også bare stramme dem helt…” mumlede hun surt inden hun så op mod Sakref da han begyndte at snakke til hende.
”Hvad jeg er? Det kan ikke forklares med ord. Jeg er den der har alle informationerne. Indtil videre har jeg en masse om de forskellige høje titler. Lawless-familien, hende der slavehandleren Tera O’Quinn… Jeg tilbringer meget tid i gaderne… og gaderne hvisker og snakker fra alle sider og hjørner. Der ikke noget der ikke har noget at sige om nogen.” hun var nød til at holde en pause for at inde ind:” Og hvis der er flere der siger det, må det være fordi der er noget om det… Så jeg er ikke ligesom alle andre skyggevæsener.. Jeg sidder ikke i selv-had og venter på at mine dage er talte…” hun så stift på ham imens hun talte, næsten uden at blinke. Hun mente hvert og et ord af det.
Gæst- Gæst
"du har fanget min interesse. fortæl mig, hvad ved gaderne om en ved navn Sean og en ved navn Assorian. fortæl mig og jeg belønner dig med noget som kun meget få er blevet belønnet med."sagde Sakref med et skummelt smil på læben. han var interesseret om hvad hun vidste om de to. især om der var noget som han ikke vidste. især nu hvor de stod så tæt på ham som nu. men hvad kan man sige. have sine venner tæt men sine fjender tættere.
Sakrefs plan var at hvis hun faktisk havde noget brugbart at fortælle så ville han tilbyde hende at blive hans lærling. et tilbud kun få har fået. kun dem som Sakref har ment har haft noget specielt ved sig som kunne være nyttigt og på den måde har skabt sin egen elite gruppe. en gruppe som skulle være klar til at beskytte hans søn. alting nu var vigtigt at skulle være planlagt til hans søns tid når den nærmede sig. for Sakref havde en fornemmelse at en storm var på vej.
Hun lukkede sine øjne kort og sukkede roligt inden hun åbnede sine øjne igen. Skulle hun til at spionere på sin egen læremester, for hvad? Hun tænkte kort over det:” Hvis nogen finder ud af det, vil jeg blive slået ihjel. Så jeg kan ikke gå med til noget før de kan forsikre mig at ingen vil vide noget om det her.” hendes stemme var seriøs men havde en charmerende sødme over sig. Det var hendes bedste asset til at få de informationer hun ville have.
”Hvis de kan forsikre mig en vis beskyttelse mod fremtidige fjender og folk der vil prøve at stå i vejen, vil jeg samle de informationer de skal bruge…” hun bukkede kort af respekt inden et blidt smil bredte sig på hendes læber. Hun var jo trods alt et skyggevæsen. Og kaos bragte hende styrke. Så lidt kaos virkede ikke så slemt endda. Måske kunne det bluse lidt ild i alt det der foregik foreløbigt:” Hvad for nogle informationer skal de så bruge?”
Gæst- Gæst
stilheden havde fyldt lokalet og man kunne nærmest mærke den energi som fyldte lokalet. var det en energi fra Sakref? eller var det en anden energi?
det var en energi der kom fra skyggerne. som var der noget der kiggede på Moon fra de mørke hjørner. en familiær følelse ville falde over hende. kunne det være et andet skyggevæsen? denne energi var i hvert fald magtfuld. det var et gammelt og magtfuldt væsen i hvert fald.
Sakref rejste sig op og gik hen imod Moon.
"du skal nok få beskyttelse. faktisk så vil jeg lave en aftale med dig. du arbejder for mig som min spion. du vil få beskyttelse. anonymitet og dine tidligere forbrydelser vil blive slettet. samtidig får du muligheden for at kunne gå ind og ud af slottet som du ønsker. samtidig vil jeg give dig muligheden for at blive oplært af min højre hånd. Assorian er måske en god spionmester og han arbejder for mig men dette her er en mulighed som ingen har fået før." sagde Sakref og gik ned til hende så han stod lige foran hende.
"men forvent at der er nogle krav. et: du skal have et kort som du skal bruge for at komme ind og ud. det er for at sikre sig at det er faktisk dig der kommer ind og ud af slottet. to: du skal følge de opgaver som Mephiles min højre hånd vil give dig da han kommer til at være din rigtige læremester. og tre: du skal rapportere alt hvad du finder ud af til mig." sagde Sakref og lagde en bukket finger under hendes hage.
"Mephiles kom her. jeg har noget til dig." sagde Sakref. ud af skyggerne fra det mørkeste hjørne steg et lille væsen op. det var ikke større end et 10 årigt barn men dens udseende og aura var skræmmende. nærmest monster agtig.
"du kaldte herre?" sagde det lille væsen med en dyb og mørk stemme. dens øjne stirrede på både Sakref og Moon som om den kunne se alt om dem.
"hils på Moon. din fremtidige lærling hvis hun ønsker det." sagde Sakref og kiggede på Mephiles.
"hyggeligt at møde dig Moon. mit navn er Mephiles the Dark." sagde han og rakte sin krystaldækkede hånd frem.
Mephiles the Dark:
[For at se billedet skal du være tilmeldt og logget ind.]
Da han startede med at sige men og noget om krav kunne hun mærke en gysen kilde hende ned langs ryggen. Dog så nikkede hun bare og smilte. Det virkede ikke så slemt. Men hun var ikke sikker på hvad han havde i tankerne. Hvad skulle han bruge hende til? Spionere Assorian og Sean? Nej. Der måtte lægge mere bag. Hendes ansigtsudtryk udviste hendes undren:” Er det kun Sean og Assorian? Eller er der også andre?” hendes stemme var nysgerrig og fyldt med undren.
Hun rettede sin opmærksomhed mod skikkelsen der kom. Hun virkede en anelse overrasket over størrelsen. Dog kunne hun mærke auraen. Men det var ikke fordi den kunne skræmme hende. Følelserne hun samlede op gjorde hende bare stærkere. Hun smilte kort og nikkede til det han sagde inden hun tog hans hånd. Hun håbede dog ikke på at skære sig på krystallerne. Hun så kort på Sakref:” Det gode ved mig er at jeg aldrig har været bundet til forældre eller noget, så der er intet bevis på at jeg er et levende individ i samfundet… Jeg er nærmest som et spøgelse… Det eneste man ved om mig er min race og mit navn…” hun smilte lidt og var nu lidt stolt over hvor anonymt hendes liv havde været.
//Det blev lidt kort, undskyld xD
Gæst- Gæst
Sakref smilte da han fik af vide at hun sagde ja til hans tilbud. det var et godt tegn.
da hun spurgte om der var andre hun skulle spionere på så stod han lidt og tænkte.
"indtil videre vil jeg kun have dit fokus på de to. jeg vil vide hvad de har planer om uden at blive opdaget at det er mig som ønsker dette. derfor er dette top hemmeligt. det er også en af begrundelserne til at jeg uddeler dig til Mephiles. han er nemlig mester til at bevæge sig uset, måske kan han endda lære dig nogle ting. men jeg skal nok give dig yderligere informationer hvis der er flere jeg ønsker du spioner på." sagde Sakref som svar til hendes spørgsmål.
da hun nævnte at om hendes anonymitet så tænkte Sakref at det var faktisk meget godt. på den ene eller den anden måde.
"det er også en god evne at have. at være som et spøgelse. det er derfor vigtigt at dette bliver holdt sådan. for selvom jeg kan give dig den beskyttelse du ønsker så bliver det svært at holde den beskyttelse hvis det bliver offentliggjort vores sammearbejde." sagde Sakref som en måde at påpege at han kan godt beskytte hende fra skade og problemer men hvis tingene bliver for store og alt for meget opmærksomhed kommer til Sakref så vil det ende galt for dem begge.
Sakref vendte sig til Mephiles.
"Mephiles. du kan vise Moon hen til dit område. så kan du tage tingene derfra" sagde Sakref og kiggede med et venligt smil tilbage imod Moon.
Mephiles nikkede.
"selvfølgelig herre. Moon følg med mig" sagde Mephiles og begyndte at svæve hen imod en dør der var til højre for tronen.
Hun rettede sin opmærksomhed endnu engang mod den lille skikkelse. Hun smilte venligt, det virkede en anelse urealistisk at sådan en lille skikkelse kunne gøre nogle frygtelige ting. Men hun var stadig varsom. Det var aldrig godt at underminere andre. Det ledte altid til noget skidt. Hun nikkede kort og smilte roligt:” Jeg behøver ikke megen beskyttelse… Kun hvis de finder ud af at jeg prøver at samle information om dem…” hendes øjne lyste en anelse op, var hun spændt? Ja det var hun. Alt det kaos der kunne komme hvis hun fik de rigtige informationer. Det gav et helt specielt rus.
Hun så lidt hen på Mephiles og fulgte nu bare roligt med ham. Hun hoppede en anelse i sine skridt, det var svært for hende at holde sin spænding tilbage. Hun måtte indrømme at hun ikke tænkte meget over sit liv. Det var nærmest bare underholdning for hende. Og konsekvenserne var ikke noget hun overvejede i øjeblikket. Tidspunktet hvor hun skulle ville dog nok komme på et tidspunkt. Hun så sig kort rundt mens hun fulgte Mephiles, hun kunne ikke undgå at studere sine omgivelser, huske dem. Allerede salen virkede stor og uoverskuelig for hende men det var ikke som om at det på virkede hende.
Hun kom ud igennem døren og kløede sig kort i håret, hun vidste ikke helt hvad hun skulle trænes i. Hun var klar til at følge enhver ordre. Så længe det ikke afhang hendes liv.
Gæst- Gæst
"jeg kan fornemme din iver. du kan godt lide suset ved kaos?" spurgte Mephiles med stadig sin dybe stemme. det var sjovt hvordan han kunne overhovedet tale når det lignende at han ikke havde nogen mund. hvordan kunne han tale?
de kom ud i haven og begyndte at bevæge sig ud imod de plantede træer.
"hvis du gør hvad herre Sakref siger så må du lave alt det kaos du vil så længe det gavner herren og hans familie." sagde Mephiles som tegn på at han havde skam regnet ud at Moon elskede kaos.
Mephiles hev i en af grene på det første træ og en hemmelig indgang åbnede sig op.
"dette her er mit tilholdssted. hvilket kommer også til at være dit fremtidige hjem." sagde han da de kom ned til en underjordisk base. der var ikke noget naturligt lys. kun det lys der kom fra krystaller der var sat rundt på væggene. gad vide om det var nogle krystaller Mephiles selv havde lavet.
lige nu stod de i en stor stue som havde det hele. en stor sofa område, et spisebord og lignende. det var meget minimalistisk men han behøvede ikke så meget når han ikke spiste mad eller lignende.
Hun så kort rundt ude i haven og havde slet ikke lagt mærke til noget før indgangen til det hemmelige rum åbnes. Hun var alt for opslugt i tanker og egne planer. Hvad skulle hun dog gøre. Hun fulgte ham roligt og kørte en hånd ind i sit hår inden hun rodede i det for at give det mere fylde. Derefter rystede hun sit hår og smilte kort.
"Mephiles.... fortæl mig lidt om dig selv... er du... ligesom mig?" Hendes nysgerrighed var gået over hende igen og Mephiles havde interesseret hende:" og hvordan kom du til at arbejde for Sakref...? Hvis jeg ikke er alt for påtrængende... det bare rart at vide noget grundlæggende om en der skal oplære mig... det skaber et bånd..." hun smilte kort, mens hendes blik gled rundt, hvor end de var. Krystallerne der lyste stedet op var smukke. Det syntes hun ihvertfald.
"Skyggevæsener... har en... skyggeform... så vidt jeg ved... hvordan kontrollerer jeg den..?" Spurgte hun i en rolig tone. Hun havde aldrig vidst at hun havde en skyggeform, og hvordan hun kunne styre den. Var de til at styre alligevel?
Hun kom med et dybt suk og så ned af sig selv:” Jeg kan også andet end at være spion…” et smil bredte sig på hendes læber og Mephiles kunne fornemme en stor energi der bare svømmede rundt mellem hendes skuldre. Hendes ryg lyste også svagt bag tøjet. Det var hendes lysstråle der gerne ville ud og se verdenen. Eller den styrede egentlig ikke sig selv. Men det var hendes underbevidsthed der havde overbevist hende om at den havde sit eget liv når hun ikke brugte den.
Gæst- Gæst
"ja, jeg er et skyggevæsen ligesom dig selv." sagde Mephiles og kiggede op på hende.
han tog sin hånd op til hagen da hun spurgte om hvordan han kom i arbejde med Sakref.
"det er en meget lang historie om hvordan jeg kom til at arbejde for herren. men hvis jeg skal gøre det kort så mødte jeg herren tilbage på jorden. jeg var blevet sendt til jorden for at finde skyggernes herre og det var herren." sagde Mephiles og kiggede på hende og svævede derefter hen til sofaen.
Mephiles sukkede. hun var vist meget ung endnu.
"vores skyggeform kommer naturligt til os. nogen får den igennem vrede. nogen får den ved at udtrykke deres ønske for kaos. der er mange måder. den nemmeste måde at finde ud af hvad der vil være det der aktivere den er ved at kigge på Elona'dals 7 dødsynder. dovenskab, lyst, misundelse, grådighed, vrede, hovmod og fråseri. de 7 ting kan måske aktivere den." sagde Mephiles og langsomt svævede ned for at sidde ned.
Mephiles så hvordan hun brugte sin evne.
"interessant, hvad er din evne præcis er?" spurgte han nysgerrigt. han synes det var interessant at møde et ungt skyggevæsen. han kunne ikke selv huske at han blev skabt.
"Du må lære mig at mestre min skyggeform... den vil være mig yderst nyttigt i fremtidige spionager.." sagde hun kort og lod strakte sin arm ud mens strålen snoede rundt om hendes arm og dannede en form for pisk:" jeg ved ikke hvad den er... men når man rør den får man en følelse af at det berørte sted bliver stukket ned i den stærkeste syre.. den kan få de stærkeste og mest modige mænd i verden til at ligge og græde i fosterstilling..." strålen gled langsomt tilbage rundt om hendes arm idet den trak sig tilbage i hende.
"Den æder min livsenergi når jeg bruger den... det er derfor at jeg er nød til at omgå mig det negative og kaos... for at holde orden i mig selv..." sagde hun og trak let på skuldrene. For at være ærlig havde hun ikke tænkt meget over hvordan hendes evne egentlig var en gave. Få den stærkeste mand i fosterstilling? Det var ikke noget svage væsener kunne. Hun satte sig roligt ved siden af Mephiles og kørte en hånd igennem det lyserøde hår:" send mig på min første mission. Jeg vil ikke skuffe dig..." sagde hun viljestærkt.
// Undskyld det sene svar!!!
Gæst- Gæst
"det at mestre ens skyggeform er svært fordi det kræver at man har en forståelse af hvor vi kommer fra, hvad vi er, hvorfor vi er og hvem vi skal repræsentere. vis din evne igen" sagde han og kiggede på hende.
han ville vise hende at det kan godt være at hendes evne er utrolig stærk og har et stort potentiale så er det endnu ikke i sin stærkeste form fordi hun endnu ikke har lært hvem eller hvad hun er og accepteret det. Skyggevæsener er nemlig aldrig født. altid skabt. de er skabt ud fra synd fyldte magier og forbudt teknologi og alkymi. men en ting er dog altid ved Skyggevæsener. de er skabt ud fra et bestemt billede eller ønske. det kan være barnet som skaberen aldrig fik. sin elskede han eller hun mistede. eller lignende. dog var Mephiles ikke som alle andre skyggevæsener. han var på sin vis Synden. han var mørket selv og ingen har nogen ideer om hvor gammel han faktisk er. det ved han kun selv.
hvis Moon viste sin evne igen så ville Mephiles tage fat i den pisk hun skabt og selvom at evnen ville virke på ham for man kunne se syren ætse imod hans hånd så ville han stadig holde fast i den uden nogen ændring i sin holdning eller ansigtsudtryk som om det slet ikke rørte ham. og på en måde gjorde det heller ikke. han kunne mærke det, som var det en flok edderkopper der kravlede i hans hånd. den ubehagelige følelse af prikken og kravlen.
"du er endnu ikke i dit yderste potentiale. du er stærk, ja, og måske ville din syrer få selv Assorian ned på knæ. men du mangler accept. accept i dig selv og forståelse i dig selv. en forståelse i hvem du er. det kan godt være at dit navn er Moon og det er hvad du ønsker at folk kalder dig. men du har et hemmeligt navn. et navn som er givet til dig af din skaber. det er ud fra det navn og forståelsen af det navn at du ved hvem du virkelig er. men samt skal du have en forståelse at du ikke er det navn. du er ikke den person. men du er skabt ud fra det billede." sagde Mephiles og gav stille slip på hendes pisk igen. stadig uberørt af dens effekt.
//det er helt okay men glad for at se at du er tilbage //
”Et navn? Hvad skulle det være… Moon er det navn jeg blev givet, så det er det jeg hedder!” kom det barnligt fra hende idet hun rejste sig vredt og knugede sine hænder hårdt sammen. Et andet navn? Psh! Jeg har altid heddet Moon! Vil altid hedde det! tænkte hun roligt for sig selv mens hun lagde sine arme over kors. Men noget inden i hende sagde også at hun ikke bare skulle fuldstændig udelukke at det han sagde faktisk kunne være sandt. Hun så på ham og slappede så af, hænderne blev åbnet igen og hendes skuldre faldt ned i en afslappet position.
”Men så må vi vel bare komme i gang…. Med at finde mit rigtige navn og hvem jeg er..” sagde hun så og satte sig atter i sofaen. Hun vidste ikke hvad der skulle gøres så hun kunne kun sidde spændt og vente på at se hvad han havde i tankerne. Men noget sagde hende at det nok ikke ville være en behagelig forvandling at gå igennem. At se bort fra hvem hun altid har været? Blive en ny person? Ville hun virkelig kunne klare det? Alle de spørgsmål der løb igennem hendes hoved.
Hun var ikke sikker på at hun var klar til at gennemgå det her, men nu havde hun rodet sig ud i det her. Moon ville vel bevise overfor sig selv at hun var en god informationsopsamler. Men ville der være valg som hun ikke var klar til at tage? Var det her et af dem?
”Hvis jeg gør det her… Og finder ud af hvem jeg rigtigt er. Er der så en vej tilbage til hvem jeg plejede at være?”, det var hendes eneste bekymring. Aldrig at kunne gå tilbage til den hun var.
Gæst- Gæst
"hvordan jeg gjorde det er af ingen betydning, til gengæld hvad du kan gøre er af en anden betydning. ved at du finder dit rigtige navn, så ændre du ikke dig selv. du vil stadig være Moon, du vil stadig være den du altid har været. men viden om hvem du skulle have været. hvem du ligner, hvem dit skjulte 'jeg' er, vil styrke dig. som informationsindsamler må du selv vide hvor betydningsfuld information kan være. " sagde han og gik lidt rundt.
"men dit skjulte navn er ikke noget du skal opfinde, men opdage. det er kun noget du kan finde i dig selv om det sted du blev skabt. hvis du ønsker den information så bliver du nød til at rejse derhen hvor du blev skabt. hvor du blev født. der vil du måske finde de svar du søger. så prøv at tænk tilbage. se om du kan grave en sted frem som var det første sted du så. du vil måske føle en vildskab i dig selv når du nærmer dig de tanker og det er naturligt. det er følelsen af vores skabelse. " sagde Mephiles og kiggede på hende. han var også selv kendt som Mephiles og har altid kaldt sig selv det. men sit skjulte navn er ikke kun en styrke men også en svaghed. det er hullet i deres hjerte som ikke kan fyldes. det er hullet hvor sjælen skulle have været.
Hun prøvede at tænke tilbage. Små glimt kom frem i hendes minder. Hendes barndomshjem. Glade børn. Mørke. Der var ikke andet hun kunne huske. Hun tog sine hænder op til sit hoved som om hun prøvede at vride sin hjerne som en klud med telepati. Hun satte sig i sofaen og tænkte kort:” Jeg får de her glimt… Jeg kan kun opnå flere glimt fra fortiden…. Måske endda det hele… Hvis jeg er tæt på at dø… Så der er vel ikke andet at gøre… end at slå mig halvt ihjel..” hun gøs ved tanken og rystede så på hovedet.
Hun rejste sig og måtte have noget plads til at trække vejret i. Det kunne godt være at hun ikke kunne mærke mange ting. Men at være tæt på at dø var ikke ligefrem noget hun havde den store lyst til. Hun tog en hånd op til sit bryst og åndede tungt ud:” Mephiles. Du skal være klar til at redde mig… Men kun på kanten til at det er forsent..” sagde hun så bare pludseligt og løftede sin ene hånd ud foran sig og løftede ned i hendes trøje for at blotte hendes bryst.
Det gik så hurtigt. Selv ikke engang han ville kunne stoppe hende. Hendes fingre borede sig igennem hendes eget bryst og punkterede hendes lunge. Fordelen ved at have været dæmon var at hun stadig havde den samme styrke. Hun trak fingrene ud og gispede kraftigt efter vejret mens blodet flød ud. Instinktivt tog hun en hånd op til brystet for at stoppe blødningen. Men intet så ud til at hjælpe på det. Hun faldt på knæ. Minderne var stadig mørke. Hun var ikke tæt nok på. Så hun løftede hånden igen og gjorde samme hurtige bevægelse mod hendes anden side af brystet. Et smertefuldt piv kom fra hende og hun lukkede øjnene hårdt i.
Gæst- Gæst
han ventede stille på at hun nærmede sig det sidste åndedræt. han holdte tydeligt øje med hendes puls som han kunne fornemme i luften og de forskellige musklers reaktion på hende.
da han mente at hun var kun et sekund fra at være død så knipsede han sine fingre og i et skarpt lys blev hun løftet op og det var som om tiden spolede tilbage for hendes sår healede så hurtigt.
da lyset fra cirklen stoppede så var hun fuldstændig usåret igen. dog var hendes tøj ødelagt og hendes bryster var blottet men det var ikke noget der påvirkede ham.
En ung pige med blond hår sad ved pejsen, hendes barndomshjem. Omsvøbt af et tæppe nød hun den dejlige varme. Men pludselig kom der fodtrin. En person satte sig ved hendes side, ansigtet udvisket og sort som havde person aldrig haft et ansigt. I hænderne havde den en drik. Nede i drikken var der blod. Rent blod. Pigen så på drikken og rystede bare bedende på hovedet:” Ikke mere…. Jeg kan ikke..” sagde hun med en drænet stemme.
Skikkelsen tyssede på hende og tvang hendes mund åbent mens et stort uhyggeligt smil bredte sig på det ansigtsløse hoved:” Bare rolig… Det er den sidste kop… Og så vil jeg ikke tvinge dig til at drikke mere, min pige..” sagde den i en beroligende og overbevisende tone. Over længere tid havde personen fodret hende med blod. Pigen tog imod det, med et uskyldigt og træt smil og drak, glad over at det var sidste gang. Pigens ansigt var blegt med sorte rander under øjnene. Var hun syg?
Personen lagde en hånd på hendes hår og lænede sig ned for at kysse hendes pande:” Lilith….” hviskede den. Pigen lukkede sine trætte øjne i. Var det… hende? Personen løftede pigen op og tog hende op til sin seng og lagde hende i den:” Husk hvem du er… Lilith… Mit eget barn….” sagde personen mens den strøg pigens kind.
Men pludselig blev hun flået ud af mindet, hvilket nok var for det bedste. Hun gispede kraftigt efter vejret og så ned på sit bryst, helingen havde gjort at hun var hel igen, men der var et lille ar i den ene side af hendes bryst. Som havde en perfekt overflade blevet ridset en smule. Det var ikke et kæmpe ar. Hun tog sig til hovedet og nu var mindet soleklart for hende:” Lilith..” mumlede hun for sig selv. Derefter så hun på Mephiles og forklarede så i grove træk om hvad mindet havde handlet om. Til sidst var hun dog nød til at spørge:” Hvorfor kunne jeg ikke se personens ansigt? Det var helt væk… Som havde personen aldrig været en levende..” hun tog sig lidt til hovedet inden hun faldt på knæ. Det var alligevel hårdt for hende at være på kanten til at dø og så pludseligt blive flået tilbage til live. Hun kom med et kort gisp og tog fat i sit hår:” Personen har gjort det her ved mit hår…” udbrød hun så og slap det som om hun havde rørt noget ulækkert.
Gæst- Gæst
"lad mig prøve at forklare. det du så var et minde. men ikke dit. vi som skyggevæsener er ikke født. vi har ingen forældre. til gengæld er vi skabt. skabt ud fra en synd så stor at den tog form. det du så var det som din synd var skabt ud fra. det er derfor du ikke så noget ansigt på personen. fordi det ikke er dit minde. det er ikke en person du selv har set før. til gengæld. tænk på omgivelserne. hvis du skal vide mere om din skabelse skal vi tage til det sted hvor du blev skabt. så prøv at tænk på omgivelserne. kan du huske hvordan rummet så ud. eller hvad der var udenfor. for hvis du kan huske noget af det. bare den mindste detalje, så kan vi finde flere svar på dit hemmelige navn. der vil du finde årsagen til din skabelse og din synd." sagde han og kiggede på hende.
måske ville Moon tænke på hvad Mephiles hemmelige navn er. men hvem ved om han overhovedet ville fortælle det.
Hun rakte ud efter en krystal der lyste og fik fat om den. Så snart hun rørte den blev den mørk, i en mørkeblå og klar farve. Hun så lidt på Mephiles og åndede tungt ud:” Jeg beholder den her, for mit hårde slid…” og så tog hun den i lommen. Han havde alligevel så mange. Hun lukkede sine øjne lidt i og gabte kort. Men hvad ville søvn nytte? Det var ikke noget der ville kunne give hende energi tilbage.
”Har du noget der kan give mig et energiboost? Dystre følelser på flaske?” hun smilte kort, hendes humor var ikke aftaget selvom hun var afkræftet. Hun kom med et dybt suk og så lidt op i loftet mens hun slappede af i kroppen. Der gik noget tid før hun endeligt begyndte at snakke igen:” Hvordan ved jeg overhovedet hvad det hemmelige navn minder om? Hvad er dit? Hvis du ikke har noget imod at dele det med mig... Jeg er trods alt i dit lære nu..” sagde hun så bare pludseligt for at bryde stilheden.
Gæst- Gæst
Side 1 af 2 • 1, 2
» Missing//Sakref Morladin
» i'm here for the job ~Sakref Morladin & Rafaela~
» The leader and the king (XXX) - Sakref Morladin
» Sacrifice to Lord Sakref //Melvin~Sakref//
Igår kl. 16:54 af Katrina
» Your new home, my little sweetheart
Igår kl. 14:38 af Celenia
» please safe me - Savas
Tors 21 Nov 2024 - 13:42 af Savas
» The Fever Called Living ~ Dr. Trott
Tors 21 Nov 2024 - 13:17 af Dr. Trott
» As if anything would change (Valentine)
Tors 21 Nov 2024 - 13:00 af Sean
» Aften a long time - Sean
Søn 17 Nov 2024 - 21:04 af Lori
» Oh what a circus -Natalie
Søn 17 Nov 2024 - 15:56 af Madelena Gray
» Who am I now?? //Jake//
Søn 17 Nov 2024 - 7:40 af Jake
» A royal search for knowledge
Lør 9 Nov 2024 - 17:39 af Elizabeth