Log ind

Jeg har glemt mit kodeord. Send nyt kodeord via email

Periode | Renæssancen

Årstal | 1168

Årstid | Efterår

Måned | Oktober

Seneste emner
» Oh, My Sweet Summer Child - Juniper
Sweet little innocent child. You can't change me. -Mirabella EmptyFre 1 Nov 2024 - 12:48 af Juniper

» Bog klub - idetråd til bøger
Sweet little innocent child. You can't change me. -Mirabella EmptyTors 31 Okt 2024 - 15:29 af Genevira

» A royal search for knowledge
Sweet little innocent child. You can't change me. -Mirabella EmptyTirs 29 Okt 2024 - 19:47 af Renata

» What do you get, when you mix a broken heart with bad company?... A sinful cocktail.
Sweet little innocent child. You can't change me. -Mirabella EmptyMan 28 Okt 2024 - 23:38 af Victoria

» Wait a meow-ment... this can't be good! - Dr. Trott
Sweet little innocent child. You can't change me. -Mirabella EmptySøn 27 Okt 2024 - 2:02 af Vinyx

» Ny hersker af Aquener (admin nyhed)
Sweet little innocent child. You can't change me. -Mirabella EmptyLør 26 Okt 2024 - 17:53 af Victoria

» In the Hands of a Demon - Emery
Sweet little innocent child. You can't change me. -Mirabella EmptyOns 23 Okt 2024 - 23:18 af Emery

» Your new home, my little sweetheart
Sweet little innocent child. You can't change me. -Mirabella EmptyTirs 22 Okt 2024 - 20:12 af Renata

» As if anything would change (Valentine)
Sweet little innocent child. You can't change me. -Mirabella EmptySøn 20 Okt 2024 - 23:20 af Valentine

Mest aktive brugere denne måned
Juniper
Sweet little innocent child. You can't change me. -Mirabella Voteba13Sweet little innocent child. You can't change me. -Mirabella Voteba14Sweet little innocent child. You can't change me. -Mirabella Voteba15 

Statistik
Der er i alt 192 tilmeldte brugere
Den sidst registrerede bruger er Victoria

Vores brugere har i alt skrevet 164955 indlæg i 8752 emner

Sweet little innocent child. You can't change me. -Mirabella

Go down

Sweet little innocent child. You can't change me. -Mirabella Empty Sweet little innocent child. You can't change me. -Mirabella

Indlæg af Gæst Tors 10 Mar 2016 - 17:52

Tid: Nutiden.
Tid på dagen: Midt på dagen, omkring en 2 tiden.
Omgivelser: Beskrevet
Vejr: Det er køligt men ikke vildt meget. Solen er fremme og varmer en smule når man står i den. Dog trækker nogle mørke skyer op fra øst.
Påklædning: En sort uldtrøje samt et par normale mørkebrune bukser. Et par sorte støvler og læderhandsker samt en hætte til at dække hans ansigt.

Solen tittede frem mellem de små skyer og kastede varme over verdenen. Det var en dejlig dag i februar som egentligt ikke var så kold, taget i betragtning af at det var vinterens koldeste måned. Det måtte vel bare have været en heldig dag. Men det ville vise sig at være en endnu bedre dag, for Ramsay. Varmen havde nemlig gjort at folk havde lyst til at bevæge sig ud fra deres hjem og gå rundt og nyde dagen. Så der var massere at mennesker at vælge mellem! Der var dog en der faldt ham i øjnene. Det var en ung mand, formodentlig i 30’erne. Han stod med en lille pige i hånden. Normalt ville Ramsay være ligeglad. Men der var noget i den lille piges blik der opfangede hans opmærksomhed. Hun var bange.

Han havde ellers fået sat sig behageligt på bænken. Og han ville ikke ligefrem trække opmærksomhed i sin retning, han var trods alt eftersøgt. Han sukkede kort og rejste sig så roligt. Han kunne vel godt få noget ud af det. Han rejste sig roligt og havde nu besluttet sig for at skygge manden og den lille pige. Finde ud af hvor de skulle hen. Han betragtede den lille pige mens han gik langsomt bag dem for ikke at blive opdaget. Når man kiggede nærmere blev det tydeligere og tydeligere. Enhver normal person havde nok fået det dårligt af at se på det.
Hendes bare arme var tildækket af blå mærker. Men det havde man aldrig lagt mærke til hvis man ikke fokuserede på det, for manden havde været kløgtig og tildækket det med en slags maling i en farve der passer pigens hudfarve. Han rykkede tættere på dem så han kunne observere mere. Men til sidst blev al det skyggeri og kiggeri nok. Han måtte gøre noget, for sin egen skyld.

Til hans held drejede manden af ved en gyde, uden at lægge mærke til deres forfølger. Ramsay gik med og satte tempoet op, så i det manden vendte sig, kunne slå ham i jorden. Den lille pige, ude af stand til at finde på en anden reaktion, skreg bare højt. Ramsay løftede øjenbrynene og stirrede på hende indtil hun stoppede. Hun så bare forfærdet på Ramsay, for det eneste hun måtte tænke var at han ville hende noget værre end manden havde udsat hende for.
Manden forsøgte at rejse sig, men Ramsay trådte ham bare på brystet og tvang ham til at  blive op mod væggen:” Normalt plejer jeg ikke at gå efter de ’slemme’ typer. Men jeg tror faktisk at jeg er ved at blive en bedre person!” sagde han en anelse triumferende og klappede sig selv en enkelt gang på skulderen. Så vendte han sin opmærksomhed mod manden igen.
Eller også trængte jeg bare til modstand. Men så igen, af en skummel og klam gammel mand, havde du ikke forestillet dig at nogen ville se det? Se hendes arme? Hendes ansigtsudtryk?” Han løftede en pegefinger og kørte den fra side til side mens hans mund lavede små klikkelyde. Manden, for svimmel til at reagere kom bare med et:” hmmh?” til det Ramsay havde sagt. Ramsay knælede ved mandens side og nænnede ikke at kigge på pigen. Hun var ikke længere hans problem:” Jeg vi foreslå dig at kigge væk… Det her er ikke noget små piger skal se..” og med det sagt, fandt han sin kniv frem..

Gæst
Gæst

Tilbage til toppen Go down

Sweet little innocent child. You can't change me. -Mirabella Empty Sv: Sweet little innocent child. You can't change me. -Mirabella

Indlæg af Mirabella Søn 13 Mar 2016 - 14:25

Solen var fremme for første gang i længere tid, og fik dagen til at virke lunere. Strålerne lagde sig som en krans om Mirabellas hår, og fik det til at skinne. Roligt gik hun igennem gaderne, for at nyde vejret. Som altid var hun klædt i en enkel blå kjole og havde et gråt uldsjal over skuldrene. Vinterkulden trængte stadig ind under huden, men solens stråler gjorde at hun lettere kunne ignorere dette. Med et smil på læben passerede hun folk, og tænkte intet ondt ville hænde, det kunne ikke ske på en sådan dag.
Dagen virkede fredfyldt og hun følte en varme helt ind i sjælen, som intet kunne ændre på - eller det troede hun. Freden blev brudt af skriget, et barns skrig. Det skar ind i sjælen og hendes krop reagerede instinktivt ved først at stivne, og derefter løbe mod lyden. Skriget kom fra en gyde, ikke langt derfra og hun nåede den snart. Hun standsede kort, for at orienterer sig om, hvad der kunne have forårsaget lyden. I starten fangede intet hendes blik, først da det blev vendt mod gyden, og kiggede nærmere, så hun det.
To mænd og en lille pige, den ene mand med foden på den anden mands bryst og en lille pige der var bange. Mirabella var ikke en modig heroisk type, men at se barnet der skar hende i hjertet. Hun begyndte forsigtigt at gå ind i gyden, men den forsigtige gang ændrede sig. Hun så manden trække en kniv, efter at have knælet ved den anden mands side. Forskrækket kom hun med et udbrud "Nej! hvordan kan du gøre det! og så med et barn til stede!" hendes stemme rystede, men udtrykte også den forbavselse over hans opførsel. Hum var kommet hen til den lille pige, og havde stillet sig med en beskyttende arm foran hende.

Love does not delight in evil but rejoices with the truth.
It always protects, always trusts, always hopes, always perseveres.
Mirabella
Mirabella

Antal indlæg : 44
Bosted : Firewood Village - før jordskælvet boede hun i et lille hus, som var en forlængelse af bagerforretningen. Efterjordskælvet blev begge disse steder ødelagt og hun står nu uden hjem.
Evner/magibøger : Den lille samvittighed

Sweet little innocent child. You can't change me. -Mirabella Empty Sv: Sweet little innocent child. You can't change me. -Mirabella

Indlæg af Gæst Søn 13 Mar 2016 - 16:41

Han havde sat kniven op til mandens kind og netop nået at presse den svagt ind så en lille flænge dannede sig på kindens overflade idet en kvindes råben stoppede ham. Han stirrede frem for sig i lidt tid og overvejede kort hvordan han skulle gribe situationen an, inden han rejste sig. Han vendte sig mod kvinden og barnet og kneb kort øjnene sammen mens han undersøgte kvinden med øjnene. Harmløs. Han tog sine arme ud til siderne og kom med et undskyldende smil idet han så sagde:” Jeg er et monster. Der er vel ikke en anden forklaring på det..” et glad smil bredte sig på hans læber inden det forsvandt, lige så hurtigt som det kom og han vendte sig, fik sig sat på knæ for atter at arbejde på manden.
Nu hvor du er her, kan du jo gøre mit arbejde nemmere og fjerne det pigebarn. Jeg ved alligevel ikke hvad man gør med sådan nogle.” sagde han roligt og så på manden som stadig var omtåget efter slaget i hovedet. Det var altid så kedeligt når de skulle være halvt bevidstløse, så for at få noget gang i manden tog han roligt fat om mandens hånd. I et kort sekund skulle man tro at de bare fredeligt sad og holdte i hånden. Altså indtil det nervepirrende høje knæk pludselig lød midt i stilheden. Den lille pige skreg og holdte sig for ørene, mens hun bad flere gange om at komme væk, men det bedste, ifølge Ramsay var mandens reaktion.
Mandens øjenlåg skød om som havde et koghedende glas vand blevet kastet i hovedet på ham og hans ansigtsudtryk vred sig i smerte. Ramsay løftede roligt hånden op så han kunne se på den. Mandens hånd var nærmest knækket over på midten og fingrene hang bare og dinglede når man bevægede hans hånd. Et tilfredst suk undslap hans læber og han klappede manden på skulderen:” Jeg tror ærlig talt at du ikke kan være bekendt at være så…. Svag..” sagde han og smilte roligt til manden. Men der var ikke meget hjælp at hente til Ramsays sag, når han ikke rigtig gad til at forklare situationen for den ny ankommende, for udefra lignede det bare at han lige havde skadet en piges far for øjnene af hende.

Gæst
Gæst

Indlæg af Mirabella Søn 13 Mar 2016 - 17:30

Mirabella rørte nervøst på sig, da han vendte sig imod hende. Hun blev dog stående anspændt og bange for mandens næste træk.
Det undskyldene smil betryggede hende for en stund, dette måtte jo betyde han var kommet på tanker. Det viste sig så, at det ikke ligefrem var tilfældet. Hans ord skræmte hende ikke, den vækkede nærmere en forundring. "Du kan umuligt være et monster, det kan jeg ikke tro på" stemmen var undrende, og de blå øjne betragtede ham nærmere.
Det var ikke længe hun nåede at betragte ham, før end han igen var nede ved manden. De næste ord vækkede dog uroen igen, med god grund. Lyden af det høje knæk, fik det til at give et sæt i Mirabella, men være fik hun det over pigens reaktion. Hurtigt vendte hun sig mod den lille pige, og satte sig på hug foran hende. Forsigtigt trak hun pigen ind i sin favn og aede hende, samtidig med hun tyssede på pigen "så, det skal nok gå" prøvede hun sig med.
Hun måtte prøve at tale til mandens samvittighed, den måtte være der et eller andet sted. Mirabelle kunne ikke og ville ikke tro på at nogle var helt igennem onde - selv ikke dæmoner.
Hun vendte hovedet væk fra den lille pige og mod manden. Da hun så hvad denne mand havde gjort ved hans hånd var hun forbavset. Med åndeløs stemme prøvede hun at tale til den samvittighed hun regnede med han havde, et eller andet sted. "Tænk på den lille pige, vil du virkelig være bekendt at tage hendes far fra hende? Kan du virkelig udsætte et barn for dette?" Hun kiggede indtrængende på ham, prøvede at fange hans blik.

Mirabella
Mirabella

Bosted : Firewood Village - før jordskælvet boede hun i et lille hus, som var en forlængelse af bagerforretningen. Efterjordskælvet blev begge disse steder ødelagt og hun står nu uden hjem.

Indlæg af Gæst Søn 13 Mar 2016 - 18:10

Hun troede ikke på at han var et monster? Interessant. Hun ville nok være den første der nogensinde havde haft den tanke om ham! Det måtte han alligevel give hende. Han betragtede manden som nu var i chok over smerten, men vågen nok til at observere. Han bed hårdt sammen da kvinden begyndte at snakke om pigen og knyttede sin hånd en anelse. Hun skulle bare vide. Han havde faktisk reddet den stakkels arme pige!
Han rejste sig og vendte sig mod kvinden og gik så over til hende så han nærmest stod et par centimeter fra hende. Hans 1.89 meter gjorde alligevel at han var nød til at bukke nakken for at se på hende. Han så ned på hende og kneb øjnene atter engang sammen, som havde han været et rovdyr der overvejer hans næste måltid, dog rakte han bare ud efter pigens arm og tog fat i med et fast greb. Pigen skreg og vred sig, hvilket irriterede ham grænseløst, dog reagerede han ikke rigtig på det.
Jeg fatter ikke at jeg faktisk gør det her. Men jeg gør hende en tjeneste. Og jeg forstår SLET ikke at jeg skal overtale en som DIG til at tilgodese min gerning. Jeg gider vel ikke rigtig til at skille mig af med tre lig denne gang.” hans sidste sætning var i en kold og monoton tone som om at han faktisk allerede havde overvejet den tanke. Han trak i sit ærme og slikkede kort på det inden han gned uldet mod pigens bare arm. Den tynde maling begyndte at krakelere og vise de nu tydelige blå mærker op af pigens arm. Ramsay slap så bare pigens arm og besluttede sig for at lade englen tygge lidt på det.
Han rystede blot på hovedet af hende og vendte tilbage til manden for anden gang nu:” Du kan lige så godt bare tage pigen med dig og gå. Hvis du tror at der er en god side i mig, er du lige så godtroende som du ser ud til at være.” han holdte en pause for at snitte rundt langs bunden af mandens ansigt, et langt og rent snit før han fortsatte: ”… de sidste menneskelige strå i min personlighed blev revet ud for længe siden. Nu er der blot et stort tomrum og en brændende lyst til at myrde alt jeg ser på.” han grinte kort over det sidste han sagde da det blot var en joke for ham. Så vendte han tilbage med sit arbejde og begyndte at snitte siderne af mandens ansigt. Manden ude af stand til at kæmpe imod måtte bare skære smertefulde ansigtsudtryk.
At pigen skreg af synet af mandens ansigt der bare blødte, fik Ramsay til at få nok:” Få hende ud herfra eller jeg skærer halsen over på hende!” udbrød han vredt og knyttede sine hænder. Han havde prøvet ihærdigt på at styre sin vrede, men der var intet værre for ham end små skrigende børn.  

Gæst
Gæst

Indlæg af Mirabella Tirs 15 Mar 2016 - 21:11

Straks rejste Mirabella op, da hun så han gjorde det. Han reaktion havde skræmt hende en smule. Stadig havde hun en beskyttende arm om den lille pige. Hans højde, og det at hans nærmede sig, fik hende automatisk til at træde et skridt tilbage. Selvom hun ønskede at tro på det bedste i denne fremmede, skræmte han hende alligevel. Hans højde fik ham til at virke mere truende.
Inden Mirabelle nåede at reagerer havde han fået fat i den lille pige, og hun var ved at gå helt i spåner, da hun troede han nu ville skade hende. Skrigene skar i hjertet, og alligevel fik hun ikke forhindret noget, for forsøgene på at rive hende væk fra manden gik ikke godt - mest af alt fordi hun ikke ønskede at hive for hårdt og skade hende.
Ordene forvirrede, han virkede truende, men disse ord virkede ikke helt til at passe til det indtryk. I starten kiggede hun bare forvirret på ham, prøvede at får hans ord til at give mening. Til at startede med, virkede hans ord mest af alt, som hvis en sindssyg bortforklarede handlinger. Dette var indtil hun så pigens arm, mere blå end en normal farve. Mirabella var målløs over synet, forstod det ikke til at starte med, ville ikke forstå det. Pigen stod nu stille og hulkede, for Mirabella tog det noget tid at reagere. Langt om længe, da hun forstod hvad der foregik, trak hun bare den lille pige ind til sig og aede hende over håret.
Sådan stod hun et stykke tid, og fik ikke reageret på hans ord til at starte med. Først da han igen gik i gang med manden vågnede hun op fra sit chok.
"Hvis du virkelig ikke havde en god side i dig, hvorfor valgte du så at... beskytte pigen... på ... den måde" hendes ord var lave og tøvende. Forsigtigt kiggede hun mod manden igen. "Jeg tror der stadig er noget godt i dig. Det er måske blevet gemt væk, måske gjorde folk dig fortræd. Et sted er der noget godt" Hun lød indtrængende, prøvede inderligt at overbevise ham, så han ville stoppe med at skade manden.
Igen lød pigens skrig, og denne gang løftede Mirabella pigen op og prøvede at trøste hende, medens hun vendte pigen væk fra synet. Selv havde hun drejet ansigtet, hun kunne ikke klare dette. "Jeg beder dig, der må være en anden måde at hjælpe pigen, en der ikke skader en mand på uretfærdig vis. Tænk på hende." Man kunne høre på tonelejet, at hans handlinger gjorde hende ubehageligt til mode.
Hans sidste ord gjorde hende utryk, hun ønskede at flygte med pigen, men hun kunne ikke lade torturen finde sted, trods mandens handlinger.

Mirabella
Mirabella

Indlæg af Gæst Lør 26 Mar 2016 - 17:27

Han lagde hovedet på skrå og betragtede manden da hun sagde at hun troede der var noget godt i ham. Han rystede bare let på hovedet og smilte så bare en anelse for sig selv:” Der ingen der har gjort mig fortræd… Intet der er gemt væk… Den jeg er nu, er den der var gemt væk hele mit liv..” han rejste sig roligt og vendte sig mod dem, med et roligt udtryk, han tog egentlig situationen meget rolig i forhold til at han før var ved at overveje hvor vidt han skulle slå dem ihjel.
Jeg laver manden gå… Ikke fordi jeg er god.. Men fordi der ikke er meget sjov tilbage i ham.. Du kan beholde pigen..” et kort smil gled over hans læber og forsvandt så hurtigt som det kom. Han viftede så kort med hånden og kom med en rolig udånding:” Jeg har ikke tænkt på pigen overhovedet. Hun har slet ikke faldt mig en som en jeg ville hjælpe.. Du er en sød lille engel.. Det med at hjælpe er lige noget for jer..” sagde han så og vendte sig en sidste gang mod manden. Han tog fat i hans hånd og strakte hans lillefinger inden han så let som intet skar den af:” En lille souvenir… Til min samling..” sagde han roligt til ham og klappede ham på skulderen.
Men det ville ikke være nok. Ramsay kom lige pludselig på en idé som fik ham til at smile stort mens han udbrød:”Du, englepige. Du ved godt hvor nemt det ville være for dig, bare at give slip på din godhed og… komme med mig til den mørke side?” Det mindede ham om hans første møde med hans eks, Josette. Hun havde også bare været en simpel engel som ville alle noget godt. Indtil hun mødte ham. Hvorfor skulle denne engel ikke være noget i samme stil? Han gik hen til hende og tog fat i hendes hånd inden han trak hende med over til manden.
Han lo let og holdte hende godt fast, fordelen ved at hun var en lille engel og han var en stor halvdæmon gjorde at han var stærkere end hende. Og at holde hende fast var ingen sag for ham:” Så…. Hvad siger du til at jeg viser dig en gode side ved at være ond?” han lød ret indbydende. Det mindede ham faktisk om den første gang han mødte Josette. Men hende her virkede anderledes. Ikke ligesom Josette. Der var nok ikke noget der kunne erstatte det han følte første gang han fik Josette til at pine nogen.

Gæst
Gæst

Indlæg af Sponsoreret inhold

Sponsoreret inhold

Tilbage til toppen

- Lignende emner

Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum