Log ind

Jeg har glemt mit kodeord. Send nyt kodeord via email

Periode | Renæssancen

Årstal | 1168

Årstid | Efterår

Måned | Oktober

Seneste emner
» Who am I now?? //Jake//
Jeg troede jeg var alene hernede.. suk.. //Moo EmptyIdag kl. 20:47 af Jake

» Oh, My Sweet Summer Child - Juniper
Jeg troede jeg var alene hernede.. suk.. //Moo EmptyFre 1 Nov 2024 - 12:48 af Juniper

» Bog klub - idetråd til bøger
Jeg troede jeg var alene hernede.. suk.. //Moo EmptyTors 31 Okt 2024 - 15:29 af Genevira

» A royal search for knowledge
Jeg troede jeg var alene hernede.. suk.. //Moo EmptyTirs 29 Okt 2024 - 19:47 af Renata

» What do you get, when you mix a broken heart with bad company?... A sinful cocktail.
Jeg troede jeg var alene hernede.. suk.. //Moo EmptyMan 28 Okt 2024 - 23:38 af Victoria

» Wait a meow-ment... this can't be good! - Dr. Trott
Jeg troede jeg var alene hernede.. suk.. //Moo EmptySøn 27 Okt 2024 - 2:02 af Vinyx

» Ny hersker af Aquener (admin nyhed)
Jeg troede jeg var alene hernede.. suk.. //Moo EmptyLør 26 Okt 2024 - 17:53 af Victoria

» In the Hands of a Demon - Emery
Jeg troede jeg var alene hernede.. suk.. //Moo EmptyOns 23 Okt 2024 - 23:18 af Emery

» Your new home, my little sweetheart
Jeg troede jeg var alene hernede.. suk.. //Moo EmptyTirs 22 Okt 2024 - 20:12 af Renata

Mest aktive brugere denne måned
Jake
Jeg troede jeg var alene hernede.. suk.. //Moo Voteba13Jeg troede jeg var alene hernede.. suk.. //Moo Voteba14Jeg troede jeg var alene hernede.. suk.. //Moo Voteba15 
Juniper
Jeg troede jeg var alene hernede.. suk.. //Moo Voteba13Jeg troede jeg var alene hernede.. suk.. //Moo Voteba14Jeg troede jeg var alene hernede.. suk.. //Moo Voteba15 
Rafaela

Statistik
Der er i alt 192 tilmeldte brugere
Den sidst registrerede bruger er Victoria

Vores brugere har i alt skrevet 164957 indlæg i 8752 emner

Jeg troede jeg var alene hernede.. suk.. //Moo

Go down

Jeg troede jeg var alene hernede.. suk.. //Moo Empty Jeg troede jeg var alene hernede.. suk.. //Moo

Indlæg af Gæst Tirs 15 Mar 2016 - 21:46

Sted: Nede i Assorians villas kælder
Tid: Lidt over midnat.
Påklædning: Mørkebrune bukser, bundet med snor i bunden, og en sort, løs og langærmet trøje. Bare tæer.

Som altid kunne Caedmon ikke sove. Han havde fået en fantastisk blød seng og sit eget private rum der næsten var større end hele hans barndomshjem. Men han kunne ikke sove af den simple logiske tanke - Kunne han overhovedet stole på Assorian? Jo, selvfølgelig havde han frivilligt gået med til omvendelsen, men Assorian havde, efter Caedmons mening, ikke advaret ham nok om de negative aspekter af at være et skyggevæsen. Alt var så nyt og de morbide tanker og dystre mørke tyngede sig ned på ham, og noget inde i ham sagde, at Assorian ønskede at det skulle være sådan. Desuden gav det ikke mening for Caedmon at en rig mand uden videre ville tage en slavedreng til sig og give ham så meget uden hensigt med at tage det fra ham igen. Så nej, Caedmon kunne ikke sove.
Han kedede sig. På herregården var der altid noget at lave. Mennesker at pirre. Steder at løbe hen. Selv i det store kammer følte han sig indelukket. Efter at have stirret på loftet i hvad der føltes som timer, besluttede han sig for at rejse sig op og bevægede sig ud. Han kunne lige så godt kigge sig omkring.
Fliserne var kolde mod hans bare tæer, da han forlod sit værelse og nu stod på en bred gang. Han kiggede rundt, roddede op i sit hår og valgte en tilfældig retning at gå hen af. Før eller senere måtte han jo støde på noget interessant.

Gæst
Gæst

Tilbage til toppen Go down

Jeg troede jeg var alene hernede.. suk.. //Moo Empty Sv: Jeg troede jeg var alene hernede.. suk.. //Moo

Indlæg af Gæst Tirs 15 Mar 2016 - 22:09

Moon sad i kælderens gang, faktisk var det en form for udhuling, som skulle der have været et vindue. Hun sad med en bog i sine hænder. Hun bladrede roligt gennem siderne som hun læste dem. Ærlig talt var det en kedelig bog, men det var om skyggevæseners oprindelse, eller en teori om det, noget hun var ret interesseret i. Hun var iklædt noget der mindede om en sort halvstor t-shirt som hun egentlig bare havde fundet i et af de tomme rum, hun havde ikke selv meget tøj, hun havde heller ikke rigtig brug for tøj. Det var mere en formel standart at hun klædte sig på.
Tanker flød gennem hendes hoved og hun måtte ligge bogen fra sig. Hun kløede sin kind og løftede sine øjenbryn i undren over at hun kunne høre fodtrin. I al den tid hun havde tilbragt hernede var der altid musestille om natten. For hun var trods alt helt alene. I en lydløs men hurtig bevægelse løftede hun sit lys op og pustede det ud så der blev helt mørkt. Hun rejste sig roligt op så hun stod skjult i mørket og lyttede som lydene af fodtrin blev højere og højere.
En indbrudstyv! Det må vi hellere gøre noget ved… tænkte hun for sig selv og satte sine håndflader stille mod væggen. Da skikkelsen gik forbi satte hun af og hoppede op på ryggen af den:” Fanget! Hvad tror du at du laver her!” sagde hun en anelse truende, men nysgerrigt, mens hendes ben låste sig om hans krop. Hendes hænder holdte ham for øjnene så han ikke ville kunne se noget, selvom der nu var ret mørkt der hvor de var.

Gæst
Gæst

Jeg troede jeg var alene hernede.. suk.. //Moo Empty Sv: Jeg troede jeg var alene hernede.. suk.. //Moo

Indlæg af Gæst Tirs 15 Mar 2016 - 22:23

Han slentrede roligt ned af den mørke gang og klemte øjnene en anelse sammen i håb om faktisk at kunne skimme noget. Men det eneste han kunne se var gulv, vægge og mørke og intet interessant. Så til sidst gav han op med at lede og besluttede sig for blot at gå mens han spekulerede over alt der var sket det seneste døgn. Hans hænder var i hans bukselommer og hans blik mod sine fødder, mens han traskede fremad mod ingenting.
Han lagde ikke mærke til, hvordan den stille kælder pludselig blev mistænktsomt stille, for han havde aldrig haft brug for at være opmærksom før. Derfor sprang hans hjerte over et slag, da vægt ramte hans ryg og ben låste sig om sig. Han stivnede fuldstændig og løftede hænderne op foran sig i en opgivende manøvre. Nu da chokket var ovre, og han hørte hendes stemme, fandt han ikke personen så skræmmende længere. Hun var på hans ryg, men holdt ikke fast med andet end benene og hendes små hænder, der kunne have været om hans hals, dækkede hans øjne, hvilket virkelig var unødvendigt. Det, hun spurgte ham om , fik ham også til at undre sig mere end at føle sig truet, og han rynkede panden så godt han nu kunne med hendes hænder foran ham.
"Jeg... bor her?" Han valgte at stå stille og holde sine hænder oppe i luften, for nu vidste han ikke rigtigt hvor han skulle putte dem. Hans stemme var mere forvirret end truende også.

Gæst
Gæst

Indlæg af Gæst Tirs 15 Mar 2016 - 22:58

Hun undrede sig ret meget over at han ikke flåede hende af, for hun var egentlig klar til at flå hans øjne ud, i tilfælde af at han prøvede på noget. Hun lyttede roligt til det han sagde med sammenknebne øjne, men sagde ikke noget til det. Bor her?! Psh! Det tror jeg ikke en meter på! Der har aldrig boet nogle andre end mi…. Medmindre… En ny lærling? tænkte hun roligt for sig selv mens hun stadig havde bene låst om ham og sine hænder på hans øjne.
Hvem ejer dette hus? Og hvad har du med ham at gøre?” hendes stemme var bestemt og hun ville have svar nu! Hun valgte dog at give slip på hans øjne for i stedet at tage sine arme om hans hals så hun krammede ham. Hun så han trods alt ikke ligefrem som en trussel. Hun havde jo sin evne som kunne tvinge enhver i knæ, på bekostning af hendes egen energi. Hun var alligevel en anelse træt, nu hvor hun tænkte over det.
Hun bed sig kort i læben og nikkede roligt hvis han havde svaret på hendes spørgsmål:" Jamen så velkommen til...." ville hun bare kort sige. Så gav hun slip om hans krop med sine ben, og faldt så da hun alligevel var langt lavere end ham. For hun havde ingen intentioner om at slippe hans hals. Så hvis han havde opfattet det, inden hun gjorde det og reageret på det ville hun enten hænge om hans hals, eller de ville ligge på gulvet:” For resten. Så er mit navn Moon. Eller Moo. Du kan kalde mig hvad du har lyst til…” et kort smil undslap hendes læber, men det kunne han jo ikke se.

Gæst
Gæst

Indlæg af Gæst Ons 16 Mar 2016 - 7:13

Hvor mange ting havde Assorian besluttet sig for at undlade at fortælle ham? Caedmon var ret så sikker på, at ingen havde nævnt en anden person i denne villa. Og selvom han havde kedet sig tidligere, havde han ikke ønsket at skulle bruge sin først aften med en fremmed afhørende pige på hans ryg. Dog valgte han, hvad man kunne kalde hans ’høflige side’ og lod være med at kaste hende af sig, selv ikke da hun fjernede hænderne fra hans ben og… krammede ham? Eller var det et patestisk forsøg på at kvæle ham? Det kunne ikke vides. Han stod anspændt, stadig med hænderne op i luften. Nu da hans blik var fri, valgte han at kigge ligefrem, ind i mørket.
”Assorian. Jeg er hans lærling,” svarede han nonchalant.
Pigen gav slip med sine ben, og han blev kort rykket tilbage men fik balancen og grebet om sig selv, så han forblev oprejst. Nu hang hun op af ham ham, stadig med armene om hans hals. Han følte sig ikke truet længere men fandt egentlig bare hele den her situation yderst mærkværdig og så en smule irriterende, for han ønskede bare at kunne vandre rundt i sine egne tanker og opleve kælderen selv. Da pigen så fortalte ham sit navn, drejede han hovedet for at kigge tilbage til hende. Det første han så var pink. Så begyndte det at give mere mening, da han indså, at det var hendes hår, og han kunne studere hendes udseende yderligere. Hun var en pæn pige. Men hendes udseende blev spoleret af, at hun får havde springet på ryggen af ham, ja, og så hendes navn.
”Moo? Som i en ko?” sagde han og et lille skævt smil kom frem på hans læber. Han oplyste ikke sit eget navn, for hvorfor skulle han dog det? I stedet grab han fat i hendes hænder og rev dem væk fra sig for selv at begynde at gå. Han ville ikke bruge sin første nat på at tale med en underlig tøs. Han ville ud og undersøge. Om hun ville følge med var op til hende.

Gæst
Gæst

Indlæg af Gæst Ons 16 Mar 2016 - 11:26

Da han kommenterede på hendes navn kneb hun kort øjnene, efterfulgt af at hun så bare prikkede en anelse hårdt til hans skulder:” Ja, ligesom koen siger! Det er ikke noget jeg ligefrem selv havde valgt.” sagde hun roligt og lagde sine arme lidt over kors. At han så valgte ikke at sige sit navn, var hans eget problem. Så gav hun ham bare et navn:” Jeg tror jeg vil kalde dig…. Hvalp. For du er ny her og jeg tør næsten vædde med at du ikke ved særlig meget om skyggevæsener!” da han rev hendes hænder væk rodede hun sig kort i håret og valgte så at følge efter ham.
Hvor kommer du så fra? Jeg går ud fra at du ikke ligefrem har boet lige udenfor?” kom det fra hende i en nysgerrig tone. Hun ville nu godt lære ham bedre at kende, nu hvor de alligevel kom til at tilbringe mange dage sammen. Hun gik hen og samlede sin bog op og støvede den af. Hun magtede ikke rigtig at læse den ved nærmere eftertanke, men hun havde lovet at få den læst.
Et glad smil var over hendes læber da hun hørte en miaven. I et hurtigt men fast tag greb hun hans arm, og trak ham med sig over til en dør i nærheden, inden hun åbnede den. Det var døren til hendes værelse. Ud af døren trådte en sort kat, som nok var større end alle andre katte. Den virkede virkelig glad for at se Moon, dog knap så gad da den så den ny ankommende. I raske skridt traskede den hen til ham og satte sig foran ham, som om den ventede på et eller andet.
Moon smed bogen ind så den landede på sengen, et perfekt underhånds kast var det. Så vendte hun sig atter mod ham og smilte let nu hvor hun kunne se ham i lyset. Hun så lidt ned af sig selv og trak så en anelse ned i trøjen, for at dække hendes lettere spinkle ben:” Undskyld… Jeg ejer ikke rigtig noget tøj… Og det jeg havde nåede jeg ikke at få med..” sagde hun undskyldende, idet hun kløede sig i håret og kom med et let suk.

Gæst
Gæst

Indlæg af Gæst Ons 16 Mar 2016 - 12:04

Før han gav sig til at gå prikkede hun ham på skulderen, og han gned sin hånd mod den, mens han trak skulderen væk fra hende. Et prik var ikke en hård straf for at være flabet men sammen med hendes ekstroverte og frembrusende personlighed gjorde det ham kun mere irriteret. Og så kaldte hun ham hvalp, der fik ham til at ryste på hovedet af hende, mens han gik. Hans smil var også væk igen.
”Gør du bare.” Han ville ikke til at diskutere med hende og egentlig prøvede han så lidt så muligt at snakke med hende. Han måtte snakke med Assorian om hans relation til hende og om det er nødvendigt at snakke med hende senere. Det var ikke fordi hun var forfærdelig – Caedmon havde bare vænnet sig til ikke at behøve venner og så ønskede han et par dage væk fra folk, nu hvor han endelig havde fået sin frihed. Han sparkede roligt det ene ben foran det andet, mens han bevægede sig ned af gangen, men selv dette fik han ikke lov til særlig længe, før Moon greb fat i ham igen og gav sig til at trække ham lige efter en miaven blev hørt. Han lod sig rive med men med en utilfreds lyd.  Da hun standsede for at åbne en dør, rev han sig fri og trådte et lille skidt tilbage for at sørge for, at hun ikke bare greb fat i ham igen. Hun åbnede døren, og en kat løb forbi, som han hurtigt undgik. Han brød sig ikke om katte. Han kunne nu også se hende ordentligt og andet end hendes pinke hår. Han kunne også se, at hun ingen bukser havde på. Det gjorde ham egentlig ikke noget – Som slave var han vant til at mange kvinder ikke havde meget tøj på, og han så ikke noget specielt ved det. Det her var også hans eneste ordentlige sæt tøj. Så han trak blot kort på skuldrene, snøftede, og tog et skridt tættere på igen for at se ind i hendes værelse. Det var næsten tømt. Der var en seng og nogle kister men intet lå på gulvet eller på kommoden eller i sengen. Det lignede hans eget værelse, men hun havde jo selv sagt, at hun ikke havde så meget tøj, så hvad skulle hun ellers rodde med? Han så på hende igen, vurderende, og nysgerrigheden greb ham.
”Hvor længe har du boet her? Hvordan kender du til Assorian?” Han lagde hovedet let på skrå. ”Hvor længe har du været skyggevæsen?”

Gæst
Gæst

Indlæg af Gæst Ons 16 Mar 2016 - 12:33

Katten hvæste af ham da han rykkede sig væk fra den. Den havde allerede besluttet nu at den ikke brød sig om ham. Især fordi den altid forventede en snack, når den mødte nye mennesker. Moon gik ind og hentede noget kød som lå på bordet og kom ud igen, kastede det op i luften som fik katten til at hoppe op og gribe det med munden. Tilfreds over maden gik den ned af gangen og forsvandt i mørket.
Moon vendte sin opmærksomhed mod ham da han begyndte at snakke til hende og et blidt smil gled over hendes læber:” Jeg har boet her i en måned… Eller to…” hun kløede sig i håret og prøvede at tænke præcist på hvor længe hun havde været her, dog uden held:” Faktisk så kan jeg ikke huske det… Men jeg mødte Assorian på gaden… Sådan helt tilfældigt..” hendes tone var egentlig altid blid og rolig, når hun snakkede normalt.
Da han spurgte indtil hvor længe hun havde været skyggevæsen trak hun blot på skuldrene, mens smilet falmede:” Jeg ved ikke hvor længe jeg har været et skyggevæsen… Jeg oplevede ikke rigtig min forvandling.. Hvad med dig?” hun traskede roligt ind på værelset og åbnede en kiste. Ud af den trak hun en hvid lang uldtrøje på. Hun var lidt ligeglad med om han var gået med eller ej, eller om han for den sags skyld så hende klæde om.
Hun trak den sorte t-shirt over sit hoved og lod den falde ned på gulvet. Hun stod med ryggen til, hendes krop havde mest af alt en svag timeglas form. Det underlige ved hende var at hvis man kiggede på hendes overkrop, kunne man ane noget lys indenunder hendes hud ved skuldrene.
Hvis man kiggede nærmere ville man kunne spotte nogle lysestråler i et guldagtig skær som rullede rundt i otte-taller mellem hendes skulderblade, sådan som havde hun haft ”spøgelses-slanger” fanget i skuldrene. Men det var ikke noget hun rigtig selv havde lagt mærke til. De var der bare:" Hvad lavede du før du blev et skyggevæsen?" spurgte hun roligt for at høre mere om ham. Hun brød sig ikke meget om at tale om sig selv.

Gæst
Gæst

Indlæg af Gæst Ons 16 Mar 2016 - 14:39

Caedmon lavede et kort kast med hovedet som kunne minde om et nik og så undersøgende på hende med sine mørke øjne. Han stod stadig i døråbningen, lænet til den ene side. Katten bekymrerede han sig ikke om længere, for den havde fået noget kød og virkede ikke til at tænke over ham længere. Så længe den ikke kom nær ham, ville han ikke komme nær den. Han kastede dog kort et blik ned af gangen for at sikre sig, at den ikke var på vej tilbage, og da han så tilbage på Moon igen, havde hun smidt trøjen. Et lille ryk gik i gennem Caedmon og lige da han ellers var begyndt at slappe af, blev han anspændt igen. Som sagt før havde han set mange kvindekroppe som slave, men deres kroppe var for det meste beskidte og fyldt med ar og sår efter mange års tjeneste, og generelt ødelagde deres irriterende personlighed deres udseende. Men selvom Moon ikke havde givet ham det bedste førstehåndsindtryk, så kunne han ikke sige noget i mod at hun var pæn og havde en pæn krop. Hendes hud var ren og glat og ikke slidt som kvinderne han før havde set. Og ved hendes skuldre var der unikke gyldne lys, som snurrende som otte-taller. Caedmon skulle til at træde et skridt nærmere for at undersøge det yderligere, da han indse, at han stirrede på hendes krop. Det få manere, han nu havde, fik ham til hurtigt at se væk. Han roddede op i sit hår og rødmede sig før han gav sig til at svare på hendes spørgsmål. Man kunne godt høre noget utilpashed i hans stemme.
”Jeg har været skyggevæsen i… en dag. Fuldt udviklet altså. Og før det en slave.” Han nævnte sit tidligere liv med ren ligegyldighed. Han ville ikke gøre noget stort af at være slave, det var så mange mennesker alligevel. Han holdt sit blik mod sine fødder og trillede sine tommelfingre rundt om hinanden, mens han ventede på at hun blev færdig.

Gæst
Gæst

Indlæg af Gæst Ons 16 Mar 2016 - 16:48

Hun smilte stort for sig selv da han sagde at han kun havde været et skyggevæsen i en dag:” Aw.. Så er du da næsten nyfødt? Det er alligevel virkelig sødt..” sagde hun og hurtigt vendte hun sig mod ham, i bar overkrop og traskede hen til ham inden hun tog fat i hans kinder. Hun så kort på ham inden hun plantede et kærligt dog hurtigt kys på hans læber.
Lige så hurtigt slap hun ham igen og vendte tilbage til sin trøje som hun hurtigt fik på:” Det er for held og lykke i fremtiden.” sagde hun roligt og lod ikke til at være særlig påvirket af at hun faktisk lige havde kysset ham, ud af det blå. Det var bare sådan nogle ting hun gjorde. Det var alligevel noget jeg havde tænkt mig at gøre på et tidspunkt, tænkte hun roligt.
Hun satte sig på sin seng og klappede så roligt som en gestus til at han skulle sætte sig:” Slave… Hm… Det er jeg ked af at høre.. Jeg er imod sådan noget.. Hvis det har nogen betydning..” hun så kort væk som om hun tænkte over noget. Men hun rystede bare på hovedet og så på ham igen, for hun skulle ikke blive fanget i sine egne tanker:” Har Assorian for resten givet dig din indsprøjtning endnu?” kom det så fra hende mens hun vippede sit hoved en anelse på skrå. Hun havde selv prøvet det. Og det var ikke noget hun havde lyst til at prøve igen. Men faktisk havde hun prøvet noget langt værre.
Hvad er dine superkræfter så? Vis mig dem!” sagde hun spændt og puffede en anelse til hans arm hvis han havde sat sig med hende. At være så glad og fuld af positiv energi drænede hende super meget. Men det var ikke fordi at det var noget hun havde lyst til at stoppe med.
Det var det der gjorde hende anderledes fra andre skyggevæsener. Hun valgte sin svaghed frem for sin fulde styrke. Det var der nok nogle der ville mene var latterligt. Hun så lidt ned på sine hænder og rev lidt i huden på hendes håndryg:” Undskyld at jeg er så påtrængende… Jeg er bare ret glad for at ikke være helt alene mere..” sagde hun i en lettere sørgmodig tone. Hun havde trods alt tilbragt mange nætter alene efter at have boet der i et par måneder.

Gæst
Gæst

Indlæg af Gæst Tors 17 Mar 2016 - 10:47

Han udstødte et ’tsk’, da hun kaldte ham nyfødt og så kort op for igen at holde blikket nede. Han stoppede med at trille tommelfingre og stak hænderne ned i lommerne, idet hun vendte sig mod ham. Han lod være med at se på hende i starten, for han troede, at hun blot skulle hen og hente en trøje at tage på, men i stedet bevægede hun sig hen mod ham. Hun standsede foran ham, og han nåede ikke en gang at se på hende, før hun greb fat i hans kinder, og kyssede ham. Hun kyssede ham. Det var et kort kys, læberne nåede knap nok at blive presset mod hinanden, før hun trak sig væk fra ham og gav sig til at tage tøj på igen. Han stirrede blot på hende med let åben mund. Han var aldrig blevet kysset før. Ikke at han nogensinde havde overvejet det, han havde ikke ligefrem haft tid til at tænke over sådan noget, og han har aldrig fundet en pige interessant før. Men kysset gav et sug i gennem ham og nu bankede hans hjerte hurtigere, og han kunne ikke fjerne sit blik fra hende. Han havde lyst til at spørge hende, hvorfor hun kyssede ham, men hun talte videre og virkede rimelig henkastet angående det hele, så måske var det ikke så specielt, som han havde bildt sig selv ind det var. Et kys betød måske ikke noget for en person, der havde prøvet det før, eller også var det bare typisk Moon og hendes mærkværdige opførsel. Måske burde han også være ligeglad. Han valgte at skubbe det til siden og igen se bort fra hende. Hans hænder var endnu i hans lommer. Han valgte også at blive i døråbningen, for han turde ikke sætte sig ved siden af hende i frygt for hvad hun så kunne finde på. Han ville holde en anelse afstand nu.
Hun nævnte indsprøjtningen og hans evne, og han skyndte sig at sige:
”Det vil jeg ikke tale om.” Kort og bestemt. Han havde ikke lyst til at tale om indsprøjtningen eller sin evne, som han blot i dag fandt ud af at han havde. Det var alt for overvældende at tænke på. Så undskyldte hun over for ham, og hendes sørgmodige tone fik ham til at tænke om han mon havde fornærmet hende. Men han gjorde intet ved det, Caedmon var ikke den til at undskylde. I stedet skiftede han emne:
”Jeg har egentlig ikke noget i mod slaveri. Det er ligesom arbejdere, udover at de får husly og føde i stedet for penge.” Han trak på skuldrene. ”Man kan behandle dem pænt. Det er ens eget valg.”

Gæst
Gæst

Indlæg af Gæst Tors 17 Mar 2016 - 11:05

Hun havde godt lagt mærke til hans reaktion, dog ladet som om hun ikke gjorde. For hende var det mere vigtigt at hendes ydre viste noget andet end det hun virkelig følte. Så på en måde kunne man sige at et kys for hende ikke betød særlig meget. Eller gjorde det? Skyggevæsener var trods alt kendt for at gemme på deres følelser og Moon var ekspert i det.
Hun så roligt på ham og lagde sig på sengen, albuerne mod madrassen og hovedet i hænderne mens hun smilte let. Så han ville ikke tale om hans evne? Interessant. Hun skulle nok finde ud af det, men hun ville ikke rode i det hvis han ikke ville snakke om det. Det ville jo bare være uhøfligt:” Hm. Du kommer nok til at tale om det på et tidspunkt…” mumlede hun roligt for sig selv og satte sig op.
Hun undrede sig ret meget over at han ikke havde noget imod slaveri, siden han havde haft et førstehåndsindtryk af det:” Mnh. Det er vel ikke så meget hvad de giver og får ud af det… Det er vel mere at deres frihed er væk…” hun satte sig op og åndede tungt ud:” Gad vide hvor meget frihed vi overhovedet har nu. Om vi ikke også bare er slaver?” hun rejste sig roligt og så ikke rigtig på ham da hendes tone pludselig gik over og blev seriøs. Noget den normalt aldrig blev.
Hun havde tænkt længe over det. Om de ikke bare var slaver, krigere der kun var til nytte for en dum krig om hvem der havde mest magt over hun ved ikke hvad. Hun havde ikke fået meget at vide af Assorian, selv da hun spurgte ind til emnet, og det irriterede hende grænseløst.
Men så ved nærmere eftertanke, kunne hun ikke ligefrem lege nogen helgen. Hun gik over til en kiste og åbnede den. Frem tog hun en krystal og kiggede kort på den. Så vendte hun sig mod ham igen og holdte nu krystallen ude af syne:” Hvis der nu kom en kæmpe krig mellem Assorian og Doomsvilles nuværende hersker… Ville du så vælge side?” hun lagde hovedet lidt på skrå og klemte om krystallen.
Hun var ved at gøre noget virkelig dumt, men det afhang af hans svar. Pludselig ømmede hun sig dog en del, ud af ingenting, og tog sig til hånden. Blodet flød ud af den, hun havde klemt så meget om krystallen at den havde boret sig ind i hendes hånd. Krystallen faldt på gulvet, dækket af hendes blod. Det var en smuk mørkeblå krystal som var helt klar i det.

Gæst
Gæst

Indlæg af Gæst Tors 17 Mar 2016 - 17:49

Caedmon blev langsomt mere afslappet igen, nu hvor det var kommet på et andet emne, men nu hvor han ser på hende, kunne han ikke lade være med at i spille kysset igen i baghovedet. Han havde mange spørgsmål men valgte ikke at sige nogle højt. Han bevægede sig også længere ind i lokalet, stadig med en afstand fra sengen. Så nu stod han midt i lokalet med hænderne i lommerne og kiggede rundt, så han ikke begyndte at stirre på hende og måske sendte signaler om at hun skulle gøre noget ved ham igen. Man vidste jo aldrig med Moon. Da hun spurgte om de ikke bare var slaver, så han på hende med et overrasket blik. Men hurtigt rystede han på hovedet.
”Jeg har tjent nok mænd i mit liv. Hvis Assorian prøver at tage min frihed fra mig, rejser jeg. Det skylder jeg ham ikke,” sagde han med en bitter stemme. Han havde fået sin frihed igen, og den ville han ikke give op igen, om det så var til den mand, der havde omvendt ham eller ej. Desuden så savnede Caedmon at være mennesker. Han savnede at behøve føde og ikke blive jaget af negative følelser, der føltes unaturlige i hans krop. ”Det samme gælder, hvis der kommer krig. Det er ikke min kamp. Jeg kommer ikke en gang fra den her by.”
Moon havde i mellem tiden fundet en krystal frem og Caedmons undersøgte den. Men han nåede ikke at se meget, før hun tog den ud at syne for derefter at lade den falde til gulvet. Krystallen der før var mørkeblå var nu rød af hendes blod. Han spærrede øjnene op og tog et skridt mod hende, hans ene hånd røg op af lommen. Men han standsede igen og stod lidt tøvende som om han ikke vidste hvordan han skulle reagere.
”Er du okay?”

Gæst
Gæst

Indlæg af Gæst Tors 17 Mar 2016 - 18:13

Hun begyndte at ryste af at kigge på sin hånd. Hun stod også helt stift og bare kiggede på det sår der var kommet. Det gjorde ikke som så ondt. Faktisk kunne hun ikke mærke det. Hvilket var det der skræmte hende. Hun var stadig under effekten af det Assorian havde givet hende. Ville det nogensinde gå over?
"Jeg har ikke været okay længe... Slet ikke" måtte hun indrømme, dog lod hun ikke til at være interesseret i at uddybe det.
Hun gik hen til sengen og rev bare et tæppe i stykker som hun viklede om sin hånd og satte sig. Hun åbnede kort munden, som ville hun sige noget men hun stoppede sig selv.
Ikke din krig… hm….” hendes stemme lød overvejende. Hendes hår dækkede hendes ansigt og hendes aura var blevet mørkere end den havde været før:” Det nok ikke noget du bør fortælle ham… Han vil nok ikke se så glad på det… Du er trods alt hans lærling nu og det er forventet af dig at du vil vælge hans side, hvis det skulle ske at der nogensinde kom en krig..” hun holdte en pause og tog sig til hovedet:” Fuck…” mumlede hun bare for sig selv i en fortvivlet tone.
Hun rejste sig pludseligt og gik hen til han, i en hurtig gang. Hun stoppede, hvis ikke få centimeter, fra ham og så op på ham med tomme øjne. Hun tog roligt fat i hans skuldre og tvang ham ned så hans øre var lige ved siden af hendes mund. Hun hviskede noget til ham som ingen andre kunne høre. Informationerne hun gav ham ville være nok til at få hende slået ihjel, i hvert fald så ville hendes liv slet ikke være nemt, hvis det kom ud.
Hun slap ham og rystede så bare på hovedet over det hun lige gjorde? Fortalte hun ham det virkelig? Hun bed sig hårdt i læben og så bare væk. Hvorfor? Ville hun vise ham at han kunne stole på hende? Sætte sit liv på spil? Hun samlede krystallen op og tørrede den af i et stykke stof inden hun lagde den ned i kisten:” Jeg… ved ikke hvorfor jeg lige gjorde det der…. Hm… Hvis du vil fortælle ham det, så gør det…” sagde hun kort og lød nu ret seriøs. Hun trak let på skuldrene og virkede til at være fanget i sin egen negativitet. Alt fordi hun bare skar sig på en krystal.

Gæst
Gæst

Indlæg af Gæst Tors 17 Mar 2016 - 19:48

Moon ændrede fuldstændig væremåde. Hendes fremadbrusende, positive ydre blev erstattet med dysterhed og rysten. Han kunne næsten se hendes mørke aura vokse. Caedmon så på hende med et halvt bekymret, halvt nervøst blik, for han vidste ikke, hvad han skulle sige til hende før at gøre hende i godt humør igen. Han måtte indrømme, at han faktisk foretrak dengang hun var irriterende ekstrovert.  Det eneste han rigtigt kunne gøre var at nakke til hendes råd og kort sige: ”Det skal jeg nok lade være me-” før hun afbrud ham ved at bande. Han valgte ikke at færdiggøre sin stemme for nu var han på vej mod hende. Han blev stående men lænede sig en anelse tilbage med overkroppen, ikke af frygt for at hun ville kysse ham igen men af nervøsitet for tomheden i hendes øjne. Da hun så trak ham ned til sig, troede han faktisk et sekund, at hun skulle til at kysse ham. Han gjorde ikke modstand. Men i stedet tog hun læberne til hans ene øre og hviskede noget, der fik ham til at spærre øjnene yderligere op og blive anspændt fra top til tå. Dette var helt klart noget, han ikke skulle have hørt. Og han vidste slet ikke, hvordan han skulle håndtere de her nyheder. Dette var ikke, hvad han sagde ja til, da Assorian gjorde ham til sin lærling. Dette her var han ikke forberedt på.  Lige da hun slap ham, trak han sig væk fra hende og gik et skridt tilbage. Han stirrede på hende med et måbende blik, næsten mere chokeret end da hun kyssede ham. Så gjorde han et kort ryk på hovedet og så væk fra hende. Han kløede sig i nakken mens han fremstammede: ”Jeg, eh, bliver nok nødt til at gå nu… det har været en lang nat.”
Han kunne ikke ligge skjul på, hvor meget han godt ville ud fra værelset, da han baglæns gik hen mod døren. Han var halvt ude af døren, da han lagde en hånd på den og stoppede sig selv. Han så ned, overvejende, før han vendte blikket mod hende igen.
”… Caedmon. Jeg hedder Caedmon,” sagde han stille, før han gik helt ud af døren og bevægede sig ned af den mørke gang, mod sit eget værelse. Nu havde han virkelig brug for den søvn. Han havde også en idé om, hvad han skulle drømme om den nat.

//fedt emne, vi må hurtigt lave et nyt (:

Gæst
Gæst

Indlæg af Sponsoreret inhold

Sponsoreret inhold

Tilbage til toppen

- Lignende emner

Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum