Log ind

Jeg har glemt mit kodeord. Send nyt kodeord via email

Periode | Renæssancen

Årstal | 1168

Årstid | Forår

Måned | April

Seneste emner
» Angels and demons on the run - Emery's fraværstråd
A friend of my sister? Great. -Markos EmptyIgår kl. 19:03 af Sean

» I need you to hear the story - Genevira
A friend of my sister? Great. -Markos EmptyTors 25 Apr 2024 - 21:04 af Genevira

» Dont Think I dont know your guiltyness - Jake
A friend of my sister? Great. -Markos EmptyTors 25 Apr 2024 - 11:38 af Sasha

» Lena beware of the city - (Sean)
A friend of my sister? Great. -Markos EmptyOns 24 Apr 2024 - 13:10 af Madelena Gray

» A sneaky human, and a metal vampire
A friend of my sister? Great. -Markos EmptyMan 22 Apr 2024 - 21:10 af Renata

» Nothing is what it was... ~ Renata
A friend of my sister? Great. -Markos EmptyMan 22 Apr 2024 - 20:24 af Renata

» 3 emnesteder til debat (afstemning)
A friend of my sister? Great. -Markos EmptyMan 22 Apr 2024 - 15:56 af Sean

» Begyndelsen på venskab eller... ~ Genevira
A friend of my sister? Great. -Markos EmptyLør 20 Apr 2024 - 16:37 af Genevira

» I need help. Truly – Dr. Trott (fortids emne)
A friend of my sister? Great. -Markos EmptySøn 14 Apr 2024 - 7:56 af Katrina

Mest aktive brugere denne måned
Sean
A friend of my sister? Great. -Markos Voteba13A friend of my sister? Great. -Markos Voteba14A friend of my sister? Great. -Markos Voteba15 
Jake
A friend of my sister? Great. -Markos Voteba13A friend of my sister? Great. -Markos Voteba14A friend of my sister? Great. -Markos Voteba15 
Sasha
A friend of my sister? Great. -Markos Voteba13A friend of my sister? Great. -Markos Voteba14A friend of my sister? Great. -Markos Voteba15 
Renata
A friend of my sister? Great. -Markos Voteba13A friend of my sister? Great. -Markos Voteba14A friend of my sister? Great. -Markos Voteba15 
Genevira
A friend of my sister? Great. -Markos Voteba13A friend of my sister? Great. -Markos Voteba14A friend of my sister? Great. -Markos Voteba15 
Celenia
A friend of my sister? Great. -Markos Voteba13A friend of my sister? Great. -Markos Voteba14A friend of my sister? Great. -Markos Voteba15 
Lenore
A friend of my sister? Great. -Markos Voteba13A friend of my sister? Great. -Markos Voteba14A friend of my sister? Great. -Markos Voteba15 
Katrina
A friend of my sister? Great. -Markos Voteba13A friend of my sister? Great. -Markos Voteba14A friend of my sister? Great. -Markos Voteba15 
Lori
A friend of my sister? Great. -Markos Voteba13A friend of my sister? Great. -Markos Voteba14A friend of my sister? Great. -Markos Voteba15 
Edgar
A friend of my sister? Great. -Markos Voteba13A friend of my sister? Great. -Markos Voteba14A friend of my sister? Great. -Markos Voteba15 

Statistik
Der er i alt 189 tilmeldte brugere
Den sidst registrerede bruger er Alysia

Vores brugere har i alt skrevet 164678 indlæg i 8725 emner

A friend of my sister? Great. -Markos

Go down

A friend of my sister? Great. -Markos Empty A friend of my sister? Great. -Markos

Indlæg af Gæst Tirs 3 Maj 2016 - 1:29

Tid: Nutiden
Tid på dagen: Aften, solen er gået ned.
Omgivelser: Beskrevet
Vejr: Mørk aften der trækker op til en stjernenat, med en svag brise fra nord.
Påklædning: [For at se dette link skal du være tilmeldt og logget ind.]


Det havde nu været en ganske dejlig dag. Varmen havde bredt sig over hele byen og folk var gået ud for at nyde det. Mange havde faktisk taget fri, blot for at komme ud i den dejlig varme sol. Men ikke at Lavender kendte meget til det. Hun var trods alt barn af natten, så solen var ikke en af de fine glæder i hendes liv. Hun kunne dog godt huske hvordan en solnedgang så ud. Det smukke i at lyset stille forsvandt så mørket kunne træde til. Hun havde altid sammenlignet sin tvilling og sig selv med dag og nat. Thalia var lyset, dagen. Det smukke folk vågnede op til. Men Lavender. Lavender var mørket, det der gemte på alle monstrene, det folk sov for at komme igennem. Og nu, selv opslugt af alt mørket, bevægede hun sig ud af sit hjem.

Når hun alligevel ikke kunne gå udenfor om dagene, brugte hun dem til at spore sin yngste søster, Tera. Hun havde faktisk været ved at give op, på trods af at Lavender var typen der aldrig gav op. Indtil en af hendes spioner så ud til at have fået sporet af hende. Og så var han forsvundet. Det havde interesseret hende, og efter at have udspurgt folk om dagen han forsvandt, nævnte de noget om en kvinde, helt dækket af blod, havde bevæget sig ind i den lokale smedje. Det var alligevel noget der havde vækket hendes interesse.
Hun havde timet det, så hun præcist kunne nå det inden den ville lukke, men også på et hængende hår. Hun ville helst undgå at der var nogen form for publikum, generelt brød hun sig ikke om at bevæge sig udenfor Terrorville. Hun elskede det elegante… og dyre. Så når hun stødte på nogen hun anså som værende ikke værdig, ville hun ikke engang så meget som kigge på dem. Hun trådte roligt ind i smedjen og så sig kort om.
En lydløs men dyb indånding lod hende vide at hendes søster havde været her. Selv hvis det blot havde været en enkelt gang, så var duften der. Hun gik roligt hen til de mange våben der hang på væggen og kiggede på dem. Hun løftede sin hånd op og rørte forsigtigt en kniv som hang der, mens hun ventede. Hun blev egentlig en anelse optaget af at kigge på våbnene, selvom hendes sanser hurtigt opfangede at hun ikke var alene.
Godaften. Jeg leder efter en kniv. Lille og belejlig. Men så alligevel stor nok til at være farlig.” sagde hun så roligt og holdt sine øjne på den ene kniv der hang der. Hendes stemme var blød men havde en svag elegance over sig. Hun virkede også en anelse fin i det, i forhold til hendes søster. Hun vendte kort hovedet mod manden og kom med et blidt smil:” De er alle sammen flotte. Men jeg kan bedst lide denne her. Er det nogen de selv har lavet?” sagde hun så og vendte atter engang blikket mod kniven. Uden at hun selv vidste det, var det faktisk den samme kniv som der havde optaget hendes søsters opmærksomhed.

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

A friend of my sister? Great. -Markos Empty Sv: A friend of my sister? Great. -Markos

Indlæg af Gæst Tirs 3 Maj 2016 - 1:54

Markos havde brugt hele dagen i smedjen trods det dejlige vejr, han havde rigtigt gerne have brugt noget tid ude i det, men nu var det ikke sådan hans held var. Desværre var han oftest tvunget til at bruge meget tid i denne smedje. Så det var egentligt meget heldigt at han havde en stor glæde for at smede. Han blev overrasket da han hørte nogen komme ind, det var sent, og der plejede aldrig at være nogen folk der kom så sent. Han kiggede mod døren, og blev meget overrasket af synet, hvem pokker kom til en smed så elegant klædt? Skulle han nu til at finde sine finere manere frem? Det orkede han virkeligt ikke.

"Lille og belejlig? Som i at den skal kunne sidde skjult?"

Han kunne lige så godt gå direkte til sagen. Det var jo blot en kunde, og hvis hun var kommet her så måtte det være fordi hun havde hørt godt om det, og så behøvede han ikke opføre sig som andet end den smed han var. Da hun så begyndte at smigre hans håndværk vidste han dog godt at han skulle tage imod det, og det var endda på trods af hvor meget han hadede at blive rost af andre. Han kiggede på hende.

"Ja det er alt sammen mit håndværk, du er sikker på det er noget i den stil du vil have? Jeg kan både udforme klinge og håndtag specielt til dem og det formål du skal bruge kniven til."

Det var lidt et forsøg på at skjule at han et eller andet sted ikke ønskede at lave sådan en kniv... Ej han burde ikke tænke sådan bare fordi Tera havde en der mindede om den så kunne han godt lave en af samme slags til andre. Trods dette var det han sagde sandt, og det ville nok også være bedst hvis han lavede en til hende fra bunden af. Det ville komme til at passe hendes hånd og hendes formål bedre.

"Så sig mig, hvad er det præcis du skal bruge kniven til? Er den til dig, eller til din mand? Skal der gøres noget særligt ved den, som sølv eller lignende? Andre ting der ønskes?"

Han begyndte at spørge ind til det, fordi det var ret sent og han ville gerne hjem og sove. Derfor ville han gerne have alle detaljer slået fast så hurtigt så muligt sådan at han kunne gå i gang med arbejdet ordentligt den næste dag, og have kniven færdig til hende inden alt for længe.

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

A friend of my sister? Great. -Markos Empty Sv: A friend of my sister? Great. -Markos

Indlæg af Gæst Tirs 3 Maj 2016 - 2:14

Hun nikkede til hans spørgsmål og slappede af. Hun var ikke ligefrem typen der brød sig om at tale alt for meget. Hendes chit chat var kun en form for icebreaker:” Må jeg?” spurgte hun roligt, dog med eller uden tilladelse tog hun kniven ned og drejede den i sin hånd, betragtede den nærmere. Det var et fint håndværk. Hun fandt det i hvert fald værdig nok til at overveje faktisk at købe en kniv. Hun gik så roligt hen til ham og lagde den på bordet foran ham. Så vendte hun sit blik op mod ham og kom med et let smil:” Den skal minde om den her.” sagde hun så og slappede af.
Men det er faktisk ikke kun derfor jeg er her. Nogle venner af mine, ganske fjollede venner. Mente at denne smedje havde en ret så attraktiv smed. Så fjollet som jeg er, ville jeg tjekke om det var sandt.” sagde hun roligt og lagde en hånd blidt mod bordet og lænede sig en anelse frem mod ham:” Og jeg må ærligt sige at de nok havde ret i sidste ende.” hendes stemme havde en vis varme over sig. Til forskel fra sin søster, havde Lavender intet problem med at være sukkersød. Det var trods alt en facade hun bar.
Hun lagde hovedet på skrå da han spurgte ind til knivens formål:” Ah. Jeg har ikke nogen mand.” svarede hun blot og vendte så blikket en anelse væk fra ham inden hun så sagde:” Det er til en jagt. Min familie går meget op i det. Jeg vil gerne have den rigtige kniv, mest for at det er hurtigt overstået og undgå at byttet lider. Nogle af mine familiemedlemmer går ikke så meget op i hvordan redskaberne ser ud, så deres knive er selvfølgelig sløve og grimme. Men jeg foretrækker når de er mere… smukke i det.” hun sukkede let.
Historien var egentlig ikke blot om knive, der lå mere bag det. Faktisk hvis han vidste hvem hun var, ville han hurtigt forstå præcist hvad hun mente. Hun så på ham igen og kneb sine øjne let sammen, en anelse skeptisk:” Hvad ville du have gjort? Brugt deres sølle knive?” spurgte hun så. Hun sukkede kort og rystede på hovedet:” Det ville løse sig hvis de bare fik styr på deres knive.” sagde hun så og rettede sig op inden hun gik hen til vinduet og kiggede ud af det, tydeligt en anelse oprevet over noget så sølle som knive? Men hun virkede jo også til at være fin i det, så sådan nogle som hende kunne vel hurtigt finde på at blive sure over det.

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

A friend of my sister? Great. -Markos Empty Sv: A friend of my sister? Great. -Markos

Indlæg af Gæst Tirs 3 Maj 2016 - 12:07

"jaja, hvis du ødelægger den er jeg dog nød til at bede dig gå."

Han sagde det med et roligt smil, da det var ment for sjov. Ikke fordi han ikke ville have hun skulle gå hvis hun ødelagde den, men mere fordi han ikke ligefrem forventede at hun ville kunne formå at ødelægge kniven. Der skulle en meget speciel form for person til at ødelægge en kniv uden at det var noget man direkte gik efter.

"Javel, så skal jeg bare lige have noteret nogle ting ned, inden jeg kan begynde på arbejdet."

Han grinede lidt da hun begyndte at snakke om hendes venner, og deres mening om ham. Han rystede på hovedet af hende da hun talte færdigt. Han lænede sig en smule frem mod hende da hun fortalte ham at hun også mente at han var atraktiv. Han havde fået lidt farve i kinderne, men det var mest fordi han ikke rigtigt brød sig om at blive rost på nogen måde. Han var derfor også glad for at kunne tænke på Tera, hvilket dog fik ham til at rødme en smule mere, forbandet!

"Så må jeg desværre skuffe dem og deres venner, da jeg allerede ser nogen."

Han skyndte sig over og fandt noget papir at skrive på sammen med noget at skrive med, sådan at han kunne begynde at få noteret ned de informationer han skulle bruge om hendes hånd. Da hun begyndte at fortælle om hvad hun skulle bruge kniven til og at den altså var til hende, så gik han over til hende og rakte sin hånd ud for at hun skulle lægge sin hånd i den.

"Jeg skal lige vide hvor stor din hånd er, så jeg ved hvad du kan og bør gribe om."

Han begyndte så at måle hendes fingerled, og notere ned. Han lyttede til hendes fortælling omkring alle de andre der havde dårlige knive, og han forsøgte ikke at fnyse. Mest fordi han havde selv noget imod folk der ikke tog sig ordentligt af deres værktøj fordi der var altid en eller anden der havde lagt et godt stykke arbejde i at lave det værktøj til dem.

"Du burde fortælle dem at de så skal få deres tjenestefolk til at slibe deres knive, det er ret så meget spild af deres egen tid, og smedens tid der lavede kniven at de ikke tager sig ordentligt af dem."

Han slap hendes hånd, da han havde noteret det ned han skulle og lod hende så vandre hen til vinduet. Han kiggede efter hende, det undrede ham en smule dog at hun var så oprørt omkring det med knivene, han havde sin stolthed som smed men hvad havde hun omkring knive der gjorde hende så interesseret i at de skulle holdes godt?

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

A friend of my sister? Great. -Markos Empty Sv: A friend of my sister? Great. -Markos

Indlæg af Gæst Tirs 3 Maj 2016 - 23:44

Ødelægge den? Det var slet ikke mine intentioner. Det ville være ærgerligt at ødelægge sådan et godt håndværk.” sagde hun roligt og smilte let. Hun kløede sin hage let og så på ham, let overvejende hvordan hun egentlig ville have den skulle være, udover at ligne den kniv hun havde taget ned.
Hun måtte dog indrømme at hun sandelig blev skuffet over hans svar til hendes kompliment. Dog viste hun det ikke. I stedet lagde hun hovedet på skrå, lettere interesseret i hvem denne person kunne være:” Det kommer ikke bag på mig, når du ser sådan ud. Hvem er den heldige, hvis det da ikke er en hemmelighed?” spurgte hun så en anelse uskyldigt, hendes væremåde fik hende til at virke som en kvinde der levede for en god sladder. Men også ufarlig. Det var hendes stærkeste middel. At hun så, så fin og uskyldig ud at ingen ville kunne tro på hvad hun virkelig var i stand til.
Hun lod ham måle hendes hånd, et let smil gled over hendes læber, inden hun fortsatte sin historie. Som hun stod ved vinduet kiggede hun ned. Der var noget der fangede hendes blik. I vindueskammen, fra en varulv. Tera. Hun løftede sit hoved igen mens hun blot betragtede mærkerne, mens et roligt smil gled over hendes læber:” Har de husdyr i en smedje?” sagde hun så og vendte blikket tilbage mod ham inden hun pegede mod mærkerne. Hun rystede bare let på hovedet til det han sagde:" Det er ikke så simpelt. Fordi vi er så rige... Så tror de at de kan gøre som det passer dem. Uden at tænke på andre." konstaterede hun så bare.
Roligt gik hun tilbage til ham og lagde en hånd på hans bryst, først uden rigtig at sige noget. Et uklart blik var i hendes øjne:” Jeg undskylder på forhånd til personen du kan lide. Men jeg kan ikke lade være.” sagde hun så inden hun skubbede ham en anelse tilbage og rykkede tættere op af ham. Var dette manden som Tera kunne lide? Sikke en fryd. Hun måtte dog ikke vise den, for alt i verdenen måtte han ikke finde ud af hvem hun virkelig var. Ikke før hun besluttede sig for det.
Hånden på hans bryst gled roligt op og greb fat i hans krave inden hun trak ham ned mod sig og pressede sine læber mod hans i et blidt kys. Hun rykkede så let væk fra hans ansigt og så på ham igen. Blikket gled roligt fra øje til øje i et hurtigt tempo mens hun afventede hans reaktion. Ville han blive vred? Eller ville hendes udseende være nok til at forføre ham? Hun kunne ikke vide sig sikker.

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

A friend of my sister? Great. -Markos Empty Sv: A friend of my sister? Great. -Markos

Indlæg af Gæst Ons 4 Maj 2016 - 0:05

"Det er godt at høre, det ville jeg på ingen måde synes særligt pænt om."

Han kiggede på hende, indvendigt en smule irriteret over hendes nysgerrighed. Kunne han ikke bare få lov til at arbejde? Altså... Kunne hun ikke gå ud og finde nogle andre knævregøje at snakke med i stedet for at belemre ham med hendes nysgerrighed. Hun mindede ham på det punkt om en gammel krave, selvom det jo slet ikke passede på hendes ungdommelige ansigt.

"Åhhh hun er bare en af de lokale, en sød pige."

Det var lidt, at sige navne eller lignende gjorde ham utilpas. Han kiggede undrende på hende da hun spurgte ind til husdyret. Det var da et underligt spørgsmål, men da han opdagede hvad hun snakkede om, så vidste han ikke hvad han skulle svare... Måske han skulle sige det var fra nogle knivmærker? Nej hun lod til at vide at det kom fra noget dyr af.

"Øhhh nej... Men det kan være at min mester har haft nogle kunder inde der havde et dyr med ind."

Han trak på skuldrende som svar, til det med at de mente de kunne gøre som de ville. Han vidste ikke hvordan livet som en rig var, han havde ikke problemer med at få mad på bordet, men derfor var han godt nok heller ikke blandt de rigere i befolkningen. Han tænkte lidt over hvordan det var, og over hvor pænt mon Tera boede. Han stod lidt i hans egne tanker som han hørte hende sige noget om undskyld. Han mærkede så hendes hånd, og han syntes det var underligt, men vidste ikke helt om han skulle sige hende imod, hun havde jo penge så det kunne være farligt. Da hun så kyssede ham forsøgte han at dreje sit hoved væk, og hvad der nok mest af alt var fornærmelse slap hans læber.

"Ja jeg kan se du er rig lige som de andre, sådan som du tror du kan gøre som det passer dig!"

Han pegede så over imod døren da han gerne ville have hende til at gå. Han havde fortalt hende at han så nogen, og ifølge ham havde hun ikke vist at hun havde noget som var bedre end Tera.

"Hvis du vil have kniven stadig, så sig det nu og så kan du hente den i morgen..."

Han mumlede så noget uforståeligt bagefter, men det lød mistænkeligt meget som om ordene 'forbandede skøge' var i blandt dem. Han havde allerede vendt sig rundt og var begyndt at finde noget frem, deriblandt noget metal og noget værktøj.

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

A friend of my sister? Great. -Markos Empty Sv: A friend of my sister? Great. -Markos

Indlæg af Gæst Fre 6 Maj 2016 - 1:45

Et smil gled over hendes læber da han prøvede at forklare kradsemærkerne. Hun var nu helt sikker på at hendes søster havde været her. Duften, mærkerne. Og tilmed var han hendes lille søde kæreste! Kunne det blive bedre? Det var også blandt andet derfor hun kyssede ham.
Hun havde ikke regnet med at han ville kunne lide hendes kys. Med et tilfreds smil, lagde hun blot hovedet på skrå:” Smager jeg ikke lige så godt som hende? Vi har ellers de samme gener. Jeg tror at jeg kan gøre hvad der passer mig og mere til. Men forskellen på mig og min søster, er at jeg gør det med stil.” sagde hun så, inden hun i lynets hast samlede kniven op fra bordet og pressede den truende mod hans hals, smilet forsvandt helt og hendes øjne havde et lettere vredt udtryk. Men vreden var ikke rettet mod ham.
Du er personen min søster har gemt sig hos, for at jeg ikke ville kunne finde hende. Men jeg har endelig fundet det. Så fortæl mig, Markos. Hvor meget sætter du pris på dit liv…. Eller min søsters?” spurgte hun så og lagde hovedet på skrå igen inden hun kneb øjnene let sammen, kniven blev blot presset en anelse mere truende mod hans hals. Hun løftede pegefingeren og lavede et par klikkelyde med munden inden hun så sagde:" Hvis du har nogen planer om at kæmpe imod, vil jeg stærkt fraråde det." Et stort smil gled over hendes læber, som afslørede de unikke 2 sæts skarpe hjørnetænder som hun havde. Blot for at lade ham vide at hvis han prøvede på det mindste, ville hun være klar.
Fordelen ved at være vampyr var jo de umenneskelig hurtige reaktioner som hun havde:” Vi skulle nødigt have at Tera skulle miste sin kæreste, skulle vi? Så jeg vil råde dig til at give mig de informationer jeg skal bruge, og så kan jeg gå min vej igen.” foreslog hun så, ved nærmere eftertanke havde hun ikke ligefrem nogle planer om at grisse sit elegante outfit til i dag. Men hvis det blev en nødvendighed, måtte hun jo bare skaffe noget nyt.
Døren gik op og en kunde trådte ind. Lavender fjernede hurtigt kniven inden kunden kunne se noget og stirrede så blot på ham. Kunden begyndte roligt at pludre om noget i stilen af at han skulle bruge et sværd. Hendes læber dirrede svagt af vrede og hun ventede egentlig kun på at kunden havde fået hvad han skulle bruge. Det var op til Markos hvor længe han ville holde kunden henne indtil da.

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

A friend of my sister? Great. -Markos Empty Sv: A friend of my sister? Great. -Markos

Indlæg af Gæst Fre 6 Maj 2016 - 2:04

Han kiggede på hende, nåede ikke at svare hendes kommentar før han mærkede kniven mod hans hals. Han så hende chokeret men vredt i øjnene, troede hun virkeligt at han havde tænkt sig at gøre som hun sagde? Troede hun virkeligt at han aldrig havde diskuteret med agressive kunder før, af diverse racer. Han så hende bare i øjnene.

"Du gør intet med stil, du kan ikke engang overleve uden nogen at drikke af, du kan ikke overleve uden at skade menneskelige væsner eller finde nogen der er villige til at give dig deres blod... Intet over en vampyr er stil... For at være ærlig varulve har mere stil da de trods alt er mere ægte, naturlige, ærlige!"

Han sagde det med et bid i stemmen, han ville ikke gøre noget hun bad ham om. Og han kendte godt til varulve og vampyres had til hinanden, så det var en glæde for ham at kunne bruge det mod hende, og så at hun var vampyr og Tera var en varulv gjorde det bare endnu bedre for ham at sige til hende. Han skulle lige til at svare hende mere omkring at han ikke ville fortælle hende noget som helst omkring Tera, eller sig selv som der kom en kunde ind. Han kunne godt regne ud at hun ikke ville gå, så da kunden bad om et sværd fandt han to frem, kunden valgte det ene betalte og gik så. Markos tog så det ene i hånden og stod klar til hvis hun ville gøre noget.

"Som jeg var ved at ville have sagt tidligere, jeg er ikke bange for at komme til skade, og jeg har ikke tænkt mig at fortælle dig noget som helst! Og om jeg så skal spidde dit frastødende ansigt med sværdet her, skal jeg nok få dig ud herfra!"

Han gjorde alt han kunne for at pisse hende af lige nu, han ville gøre hende sur, vred, sådan at han havde en større chance for at hun ville gøre noget dumt hvis hun ville begynde at slås med ham.

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

A friend of my sister? Great. -Markos Empty Sv: A friend of my sister? Great. -Markos

Indlæg af Gæst Tors 9 Jun 2016 - 18:43

Hun lyttede til det han sagde og ventede til han var færdig inden hun kneb sine øjne sammen og pressede kniven tættere mod hans hals:” Menneskelige væsener? Så bare fordi de går på to ben og ligner os, betyder det at de har mere værd end dyrene der bliver slagtet nådeløst? Nej. Mine ofre får lov til at kæmpe for deres liv” sagde hun gennem sammenbidte tænder. Denne draconianer skulle ikke stå og tro alt muligt om hende, og især ikke punke hende for hendes spisevaner. Derfor fortsatte hun:” Mine ofre får en værdig død, og jeg ærer dem alle sammen. Du tror måske jeg er en af de snobbede vampyrer der narrer mennesker til deres død, men det er din egen fordom.” sagde hun så inden hun fjernede kniven.
Lavender kunne godt mærke på hele situationen at der var ingen måde for at hun kunne få sin vilje. Men hun var også begyndt at blive ligeglad med det. Hvis blik kunne dræbe, så havde kunden været død for længst, hvilket han godt havde kunne mærke, så han havde ikke spildt tid på at vælge sværd. Lavender kom med en tung udånding og vendte sig mod Markos igen for at se at han havde trukket et sværd. Hun fnøs kort og lagde kniven fra sig:” Ingen forhastede konklusioner. Vi er trods alt civiliserede mennesker.” sagde hun så roligt inden hun skubbede kniven over til ham. Hun havde alligevel ikke brug for en kniv hvis det kom til stykket. Hun kunne bare scanne hans muskler og slå på den der så svagest ud.

Et grin lød i rummet efter han var begyndt at tale igen, det var Lavender. Hun kunne simpelthen ikke lade være:” Åh. Det er godt at du prøver at gøre mig vred. Men det nytter ikke noget. Jeg har mistet interessen for at slås lige nu.” sagde hun så roligt og rystede let på hovedet. Hun vendte sig bort fra ham og gik over til våbnene der bare hang. Hendes blik var lettere sørgmodigt men det ville han ikke kunne se. Det var også derfor hun tillod sig at lade sine følelser tage over. Stilheden blev brudt da hun pludselig begyndte at tale. Det var ikke hendes mening, men det fløj bare ud af hende.
Jeg har ikke engang lyst til at slå hende ihjel.” hun spændte en anelse i kæben mens hun knyttede sine hænder og stirrede skråt ned uden rigtig at kigge på noget.
Jeg holdt hende i mine arme, hjalp hende med at vokse op." et smil faldt over hendes læber ved mindet:"..Jeg hjalp alle mine søstre. For det var jo min pligt at de skulle beskyttes og pussenusses omkring. Mine forældre gad egentlig bare ikke have besværet selv.” sagde hun, men da hun nævnte sine forældre var der en foragt i stemmen der ikke kunne tage fejl af.

Et kort suk undslap hendes læber og hun tog en hånd op til hagen og kløede den let:” Jeg har ikke selv valgt det her. Det vil jeg have du fortæller hende.” hendes ord var tunge og hun var nød til at lukke øjnene kort. Der var ingen ord der kunne forklare byrden som hun måtte bære på. En byrde som han garanteret var fuldstændig ligeglad med, så længe det betød at Tera kunne være i fred. Det var hun godt klar over. Hun kørte en hånd igennem sit hår og blinkede et par gange inden hun var præsentabel til at vende sig mod ham:” Så jeg vil lave en handel. Få hende til at stoppe med at ødelægge familiens navn. Stop hende i at sælge slaver og få O’Quinn-familien til at ligne skurke.” der var måske en svag antydning af at hun bønfaldt ham om det. Hun rettede sig lidt op og så afventende på ham, hendes blik var dog følelsesløst, selvom hendes ord skreg hvilke følelser hun følte i øjeblikket.

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

A friend of my sister? Great. -Markos Empty Sv: A friend of my sister? Great. -Markos

Indlæg af Gæst Tors 9 Jun 2016 - 20:03

Han lod hende tale, sagde ikke rigtigt noget lyttede bare indtil kunden kom og gik. Det var ham lige meget nu. Hendes ord derefter betød heller intet for ham, at hun var sørgmodig og virkede tynget af noget da hun talte til ham rørte ham ikke. Hun havde truet ham i hvad der lige så godt kunne have været hans hjem. Så han havde lige så lidt tilovers for hende som han havde for en igle der satte sig på hans læg.

"Du mistede din ret til at kalde dig selv eller nogen anden for civiliseret da du truede mig tidligere. Så hvis du vil bevare bare lidt af din ret til at kalde dig selv civiliseret så går du nu!"

Han sukkede højlydt og irriteret da hun blev og fortsatte med at snakke. Hun irriterede ham, mere fordi hun var så selvmodsigende, hendes ord sagde en ting men hendes handlinger sagde det modsatte. Han kiggede på hende med et tomt blik, og rystede på hovedet da hun sagde hun ikke havde lyst til at slå Tera ihjel og at hun ikke selv havde valgt det.

"Hvis du ikke har lyst og ikke har valgt det selv, så lad være... Hvis du gør det og du ikke har lyst så har du alligevel selv valgt det. Så lad være med at sige andet! Du håner både mig og Tera med at sige at du ikke selv har valgt det, det er en sølle undskyldning for at få dig selv til at få det bedre."

Han havde ingen positive følelser lige nu, ingen sympati, ingen empati. Hun havde truet ham og Tera. De trusler var alt han så når han kiggede på hende. Han knugede derfor bare hårdere om skæftet på sværdet. Det var en ting at true ham, det var en anden ting at true Tera, og det var helt tredje og være ting derefter at komme med sølle undskyldninger og forsøge at vinde hans sympati.

"Nu hører du fandeme her. Du kommer her, truer mig, truet Tera og så har du fandeme også nerverne til at prøve at vinde min sympati for at slå en handel af? Du er en skændsel! Næste gang du vil slå en handel af med nogen så skulle du måske starte med det, så kunne det være folk ville lytte! Nu går du, fordi ellers så bliver du nød til at gøre noget du siger du ikke har lyst til og det er at slås."

Han var blevet en smule vred nu, men det der skinnede mest igennem var foragt for kvinden foran ham. Han vidste inderst inde at han burde lytte til hendes forslag og lytte til hendes sorg men han kunne ikke. Det var for ham som at stå foran et monster der repræsenterede had, død, sygdom og ødelæggelse. Lige nu var hun det værste i verden for ham, så uanset hvad der burde være det rigtige at gøre så ville han af med hende.

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

A friend of my sister? Great. -Markos Empty Sv: A friend of my sister? Great. -Markos

Indlæg af Gæst Lør 19 Nov 2016 - 23:50

Hun sukkede kort og rystede på hovedet. Det var som om han ikke gav hende andet valg nu. Hendes øjne skannede op og ned af hans krop, hendes daglige evne var sat i gang. I hendes hurtige elevator-blik ledte hun efter brud, svaghed eller alt hvad der kunne være en mulighed for at forhindre et muligt slagsmål. Så hendes plan lige nu bestod i at finde de nerver der blot krævede et kort tryk for at lukke bevidstheden i blot en stund.
Jeg vil virkelig ikke gøre det her gennem vold. Tænk på Tera! Min søster. Det kan godt være at jeg ikke er den bedste søster, men jeg tror ikke hun ville blive glad hvis du sloges med mig.” hun følte hun var nød til at hæve stemmen. Hendes blik var i en kort stund fuld af frustration, inden det slog over i hendes typiske kolde blik. Hun ville ikke lade sine følelser være for overvældende. Det ville hun heller ikke lige frem fået noget ud af.
Hun kørte en hånd igennem sit hår:” Hun ved det ikke endnu. Men vores søster, Clary er blevet snuppet. Givet væk til Ramsay, som et kvæg til en ulv.” sagde hun stille. Hun kiggede ham lige i øjnene og kneb dem kort sammen. Hun vidste ikke helt hvad hun skulle sige. Hun havde godt nok sagt sig selv i mod op til flere gange, men han måtte vel forstå. Det var sådan hun var blevet opdraget og selvom hun inderst inden ikke engang havde lyst, kunne hun ikke vende ryggen til hendes ansvar.
Med et fast greb, dog hun fat om hans hånd hvor sværdet var i. Hurtigere end han ville kunne nå at skade hende for at tage fat i ham, førte hun klingen op til sin hals:” Dit blik er fyldt med had. Du har lyst til at gøre det. Hvis du føler at det er det rigtige at gøre, for Tera, så gør det.” sagde hun så bare. Hun vidste at han nok hellere bare ville have at hun skulle gå, men de kunne lige så godt begge acceptere at det ikke blev en mulighed før hun havde fået hvad hun ville.
"Hvis du virkelig elsker hende, vil du lytte til mig. Om jeg er uciviliseret, uhøflig eller grov. Gør det for hende." sagde hun, med et ekstra tryk på ordet "elsker", en afsluttende sætning mens hun pressede hans hånd tættere mod sig, så klingen pressede sig mere mod hendes hals. Det var op til ham nu. Men forhåbentligt havde hun fået ham på bedre tanker.

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

A friend of my sister? Great. -Markos Empty Sv: A friend of my sister? Great. -Markos

Indlæg af Gæst Søn 20 Nov 2016 - 0:22

Hendes ord gav mening, men lige nu var det ikke logik der styrrede ham. Det var følelser, intense brændende følelser der styrrede hans handlinger. Han vidste ikke om det ville være en god ide at slås med hende, men han følte det burde være det han gjorde overfor en person der kom og truede ham og Tera. Han havde ikke oplevet noget lignende, og han vidste virkeligt ikke hvorfor han skulle gøre noget for hende, heller ikke selvom det i virkeligheden ville være for Tera han gjorde det.

"Gå!"

Han sagde ikke mere fordi han følte ikke at mere ville være nødvendigt, hun burde kunne forstå så simple ord, og hun burde fandme også at følge dem og gøre som han sagde. Da hun så valgte at presse sværdet mod hendes egen hals, blev han chokeret, til at starte med trykkede han den blot tættere på hendes hals. Han vidste hvad hun var og han vidste at et sår i halsen ikke ville være dødeligt for hende. Hun ville sikkert bare gå ud og finde nogen at drikke fra.

"Gøre hvad? Skade dig? Du går ud og drikker noget blod og så er du frisk igen, det gør ikke den store forskel."

Med de ord stødte han hurtigt klingen fremad og til siden, sådan at han ikke ville gå igennem hendes hals, men istedet bare skære hende på siden af halsen, hvis hun ikke gjorde noget for at stoppe ham. Han ville ikke lytte til hende, ikke efter hans førstehånds indtryk af hende. Den måde hun havde startet ud på.

Han var dog også begyndt at trække vejret tungt, ikke fordi han var udmattet men for at holde hans vrede bare en smule ved lige. Han vidste ikke hvad han skulle sige til noget af det hun fortalte. Han ville hellere bare glemme det, og hvorfor kunne hun ikke bare selv fortælle Tera det. Han kunne dog godt mærke på sig selv at det at han havde angrebet hende var forkert, som hun selv sagde burde han tænke på Tera. Men for at være ærlig så kunne han ikke få sig selv til at stole på kvinden foran hende, hvordan kunne han vide at hun ikke ville gøre Tera ondt.

"Jeg fortæller intet fra dig til Tera, for ud fra alt hvad jeg ved så kunne du bede mig fortælle Tera noget for at gøre hende ondt. Så jeg siger intet!"

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

A friend of my sister? Great. -Markos Empty Sv: A friend of my sister? Great. -Markos

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum