Periode | Renæssancen
Årstal | 1168
Årstid | Efterår
Måned | Oktober
Den sidst registrerede bruger er Victoria
Vores brugere har i alt skrevet 164955 indlæg i 8752 emner
Dragom peak is like a home (Nille=privat)
Side 1 af 2 • 1, 2
Dragom peak is like a home (Nille=privat)
T: Lidt over midnat
V: Kan ikke ses for det er inde i midten af bjerget
O: Ikke rigtig nogen lige her hvor han nu var
Markulius var gået rundt inde i dette utroligt store bjerg landskab. Det var en kæmpe by bygget inde i bjerget. Det var ret spændende at undersøge. Men alligevel var det ikke derfor han var der. Han ville finde ud af om rygterne var sande. Han havde hørt om en. En som han ikke kendte navnet på. En som kunne hjælpe ham godt på vej med at blive stærkere. Han kunne måske vinde denne persons tillid og på den måde udvide sit netværk. Hvis hans netværk var stort nok behøvede han aldrig at flygte for sit liv igen. Aldrig gemme sig. Det var drømmen. Han var så tæt på. Det var som om han kunne smage friheden. Smerten gik i brystet på ham så han nærmest blev skubbet på knæ. Fornemmelsen af en kniv siddende i ryggen lidt ved siden af hjertet. "Hvordan fandt du mig." Kom det svagt og hviskende fra ham. Manden bag ham grinte hånligt og greb fat i nakken på Markulius. "Jeg kan mærke hvor du er selv hvis du gemmer dig under jorden." Hvorfor havde Markulius så ikke mærket ham. Hvordan vidste manden hvordan man skjulte sig fra den forbandelse Markulius havde givet ham for så mange år siden. Markulius Rykkede svagt på sig. Og med et voldsomt spring hoppede han fremad fra sine knæ på maven så kniven gled ud af ham. Smerten bagefter var voldsom. Det var som om den havde sat sig fast i ham. Markulius så på manden. Smilet på hans ansigt var så forfærdeligt velbekendt at man skulle tro det var løgn. Og foran ham stod hans tidligere bedste ven. Forvandlet af hans blod. En mand der havde viget sit liv som vampyr til at dræbe andre vampyrer. Som det første mål var markulius. Men det havde ikke været hans første mord. Hans første mord var Markulius'es tidligere kæreste. Som osse var vampyr. Synet af hans ansigt fik ham til næsten at græde. Mindet stormede over hans hoved som om der intet der kunne stoppe det. Skriget. Det var det værste. Markulius fik sig rejst op og så på ham. Markulius'es øjne skiftede langsomt farve. Den røde glød fra hans øjne fik manden til at tage et skridt tilbage. "Hvorfor kan du ikke bare lade mig være." Sagde Markulius og fandt sine 2 knive frem fra sin holder ved sin læn under hans læderjakke. Manden foran ham fandt osse selv en kniv mere. Hans øjne blev ligeledes røde. Men ikke af sorg som Markulius'es af vrede. Det var Markulius'es styrke hans sorg og hans hævntørst. Men manden foran ham havde noget værre end det. Manden havde vrede. Vrede over den måde han mente Markulius havde forrådt ham og hans familie ved selv at blive forvandlet til det monster som havde dræbt Markulius'es familie. Det som manden ikke indså var at han ikke havde haft noget valg. Og at Markulius ikke havde nogen anden vej end forblive dette monstrum.
Gæst- Gæst
Sv: Dragom peak is like a home (Nille=privat)
Hvorfor kan du ikke lade mig være...
Nille var næsten inde i midten af bjerget. Hun stoppede op. Hun kunne se to mænd, en af dem havde to knive, og den anden kun en. De var tydeligvis ved at kæmpe... PERFEKT! Nille hostede lidt for at få deres opmærksomhed. "Hvis i skal slås, vil i så være søde, og gøre det et andet sted?" Hendes stemme var drillende, og flabet. Hun gik hen imod dem, og de blå øjne glimtede faretruende. Hun var Censor for Rafael, hun behøvede ikke at frygte nogen. Det mente hun ikke selv. Hun stoppede med at svinge sværdet, men holdte det stadig i hånden. Hun ville ikke stå ubevæbnet. Hun stoppede op, og grinede kort. Hun var skammer, det betød en del... Hun så skiftevis på dem.
Gæst- Gæst
Manden's knive
Markus'es knive er på hans profil
Gæst- Gæst
Blande sig udenom? nænæ, den gik ikke! Hun var nysgerrig, og så gik det altså ikke at man bare sagde at hun skulle blande sig udenom. Den gik så ikke lige! Hun lagde utilfreds armene over kors, og betragtede dem. Til sidst stod de med knivene mod hinanden, og så hadsk på hinanden. Nille rullede øjne, og sukkede irriteret. Mænd... Altså. De var jo helt ustyrlige.
"Jeg blander mig ikke udenom, og lad være med at opføre jer som pattebørn." Hun regnede med at de ville ignorere hende... Så... "Se mig i øjnene..." Skammer stemmen. Folk kunne ikke sige nej til den når hun sagde de skulle se hende i øjnene. Der var bare et problem... Hun så på den mand der havde mørkebrunt hår. (Markulius), og det virkede kun på ham. Kun på den person... Stemmen sang, altså hun sang. Stemmen var utålelig, uskyldig, og lød som en engel. Det var Skammernes stemme. Hun havde bare ikke hvidglødende øjne så når han så hende i øjnene ville intet ske. Hun ville bare have ham til at se hende i øjnene.
Gæst- Gæst
Gæst- Gæst
"Jeg vil have jer til at stoppe med at slås, der er faktisk nogle der gerne vil gå igenmen denne tunnel for at komme hen på den anden side, og de vil sikkert ikke blive snittet i to stykker." Hun smilede, og lagde armene over kors. "Tør i virkelig at se mig i øjnene, drenge? I burde vide bedre..." Hun elskede det! Hun elskede at lege mystik! Hun elskede elskede elskede det! Hun lagde hovedet lidt på skrå.
Gæst- Gæst
Gæst- Gæst
"Hold så op!" Snerrede hun. Ej, nu var det nok! hun tog sit sværd, trådte hen ved siden af drengen(markulius), og rettede sværdets spids mod hans fjende. Hvorfor hun valgte hans side? Han interesserede hende... Hun var blevet nysgerrig omkring ham. De blå øjne blev kort hvidglødende, men blev så blå igen.
"Jeg ville foreslå at gå... Inden du bliver blæst omkuld." En stærk vind greb fat i Nilles hår, og fik det til at piske bagud. Hun smilede skævt.
Gæst- Gæst
Gæst- Gæst
"Jeg er din skytsengel." Et smørret smil kom frem, og en anelse drillende. Løgn, hun var ikke en engel. Direkte det modsatte. Hun var sjæledæmon. Hun grinede kort over det han sagde.
"Nej, virkelig? Det så nu ikke sådan ud." Hun hævede det ene øjnebryn da han faldte på knæ, og lignede en der havde utrolig stærke smerter. Hvis han troede at hun ville komme hen til ham, og sige at hun ville hjælpe... Tog han fejl. Hun lagde armene over kors, og lagde hovedet lidt på skrå.
"Søde, har du ondt?" Spurgte hun flabet, og grinede kort.
Gæst- Gæst
Gæst- Gæst
"Jah, en vampyr." Hun gættede, og håbede på det var sandt. "Er du klar over hvem jeg er?" Skammer, sjæledæmon, og censor. Det var hvad hun var... Men man skulle nok mere frygte det med Skammer delen. Hun var en skammer, pigen med de hvidglødende øjne.
Gæst- Gæst
Gæst- Gæst
"HVem er du på udkig efter? Måske kan jeg finde min kikkert frem, og søge?" Okay, det sidste var lidt flabet. Hun smilede uskyldigt, og grinede kort.
Det var hende fuldkommen ligegyldigt om hvad han mente om hende, han skulle bare ikke tro at han var bedre, eller stærkere.
Gæst- Gæst
Gæst- Gæst
Hun ignorerede fuldkommen hans dumme kommentar, det rørte hende ikke. Hun så ham koldt i øjnene, og mærkede hjertet hamre af sted af hans næste ord... Find skammen.... Find Skammen... Hende! Hun var skammeren... Den sidste rigtige... Det... Var hun i hvert fald sikker på. Det var hun! Det var hun! Hun lagde armene over kors, og grinede. En latter der kunne vel meget minde om en engels. Hun lagde hovedet på skrå, og rystede lidt på hovedet.
"Find skammen? Søde ven, jeg er skammeren." Hvis han nu ikke troede hende... "Jeg er Skammeren som sagt, jeg fik dig, og din fine ven til at se mig i øjnene, ikke sandt? Jeg kunne let have fået mine øjne til at blive hvidglødende, og se dine minder... Men det gjorde jeg ikke." Hun trak på den ene skulder, og fulgte ham med øjnene. "Hvis du ikke tror mig, skal jeg så overbevise dig?"
Gæst- Gæst
Gæst- Gæst
Gæst- Gæst
Hun forstod ikke ret meget af det han sagde, men lagde hurtigt mærke til en sætning.
Jeg har intet at skamme mig over.
Dem der sagde det... Var godt dumme i hovedet.
Hun sukkede, og lagde armene over kors, og lyttede efter selvom det var svært. Hun hørte ikke meget efter, så ham bare i øjnene. Jaja, mange piger ville sikkert falde for ham, og hans øjne, men det rørte hende ikke. Hun var ligeglad. Hun kunne se flere mænd i øjnene uden at føle sig draget af dem, hun kunne give mænd et kys, og så bagefter dræbe dem hvis det lystede hende. Hun var skammeren. Hun løj ikke, og derfor kunne det ikke ses.
Hendes øjne var kolde, men ingen løgn at tyde.
"Hør her... Alle har noget at skamme sig over. Nej, lad være med at sige noget igen." Hun løftede en hånd for at sige 'stop'.
Hun sukkede kort.
"Men jeg er skammeren."
Gæst- Gæst
Gæst- Gæst
"Nej, men nogle gange så går folk for vidt. En morder dræber fordi han kan lidt det, men de går for vidt. Der kommer skammerne ind i billedet. Vores oprindelse blev kun til fordi at mordere, tyve, og slavehandlere gik for vidt." Hun smilede skævt, og de blå øjne glimtede. Et glimt der kunne få den stærkeste mand til at løbe skrigende bort hvis han vidste hvem hun var... Og hvad hun kunne.
Gæst- Gæst
Gæst- Gæst
Ære var stærkere end Skam? NEJ!
"Nu hører du godt efter! Har Ære en gudinde? Har Ære nogle der går rundt, og kan få Ære ind i folks sind? Det tror jeg ikke!" Hun snerrede, og trådte et skridt tilbage da hun mærkede den kulde der kom fra ham.
"Med hvad?" Hun så spørgende på ham.
Gæst- Gæst
Gæst- Gæst
"Skam er stærkere, og en livsstil for skammerne. Men de skammere er døde nu... Jeg er den sidste." Hun vidste ikke hvorfor hun fortalte ham det... "Så hvis en dræber mig... Er skammerne ikke længere her. Morderne ville få fri fod... Skammen ville være væk." Hun sank en klump igen.
"Hvordan skal jeg skaffe dig tid?" De længselsfulde øjne fik hende til at tænke lidt... Over hvad han følte længsel efter. Hævn? Hun vidste det ikke... Men håbede at finde svar.
Gæst- Gæst
Side 1 af 2 • 1, 2
» Home But Not Alone.~Nille~
» This is my way to live //Nille privat//
» mødes igen //Privat Nille\\
» i am not helping you i just need answer//Nille og Sean privat//
Fre 1 Nov 2024 - 12:48 af Juniper
» Bog klub - idetråd til bøger
Tors 31 Okt 2024 - 15:29 af Genevira
» A royal search for knowledge
Tirs 29 Okt 2024 - 19:47 af Renata
» What do you get, when you mix a broken heart with bad company?... A sinful cocktail.
Man 28 Okt 2024 - 23:38 af Victoria
» Wait a meow-ment... this can't be good! - Dr. Trott
Søn 27 Okt 2024 - 2:02 af Vinyx
» Ny hersker af Aquener (admin nyhed)
Lør 26 Okt 2024 - 17:53 af Victoria
» In the Hands of a Demon - Emery
Ons 23 Okt 2024 - 23:18 af Emery
» Your new home, my little sweetheart
Tirs 22 Okt 2024 - 20:12 af Renata
» As if anything would change (Valentine)
Søn 20 Okt 2024 - 23:20 af Valentine