Periode | Renæssancen
Årstal | 1168
Årstid | Efterår
Måned | Oktober
Den sidst registrerede bruger er Victoria
Vores brugere har i alt skrevet 164958 indlæg i 8752 emner
Children Knowledge(Luce)
Side 1 af 2 • 1, 2
Children Knowledge(Luce)
Luften ramte Delilahs kinder idet hun susede igennem træernes piskende grene, og kølede hendes hud ned. Selvom lette sveddråber samlede sig på hendes pande og banede deres vej ned over hendes kind og kæbe, så følte hun derfor ikke en voldsom varme opbygge sig i hendes krop. Hendes åndedræt kom i dybe men alligevel hurtige stød, der sørgede for at bringe iltrig luft ned til hendes arbejdende krop. Hendes muskler arbejde endnu på højtryk, selvom den havde været i gang i flere timer nu. Bag hende svingede den højtopsatte hestehale, og selvom skoene der beklædte hendes fødder var højhælede så satte hun hvert skridt perfekt imellem skovbunden hvor grenene stak opad som brudte knogler.
Kort sagt, var Delilah ude at løbe.
Læderbukserne der ikke syntes være det oplagte valg at træne i, klistrede ikke til hendes ben selvom man skulle tro det. De sad som malet på og fulgte hver af hendes bevægelser tæt så hun fik utrolige elegante, næsten katteagtigt smidige bevægelser, men disse læderbukser var utroligt effektive at svede i for det var som forsvandt alt det fugtige inden i bukserne til en hvis grænse. Og i forhold til de mindst lige så upraktiske stiletter, så var de for Delilah både et våben idet der var indbyggede knive, men også det hun ville ende med at jagte et væsen i når hun var på jagt. Så hvorfor ikke bruge dem til træningen også?
Det var dog ikke det man bemærkede først, når man så Delilah. For på trods af det næsten perfekte ydre der kun kunne tilhøre en succubus, så ville blikket først glide ned til hendes mave. Delilah var ikke tyk, og det var tydeligt - Hendes fingre var lange og slanke, og hendes ansigt var ligeledes slankt. Hendes ben var stramme og hendes arme syntes kun at indeholde næsten usynlige muskler. Og alligevel bulede hendes mave tydeligt ud - Selvom det dog ikke var voldsomt på nogen måde.
Delilah brød ud af træernes omfavnelse, idet hun endte i en lille lysning. Foran hende strakte vandet sig, og glinsede i solens stråler. Hendes løbende trav ændrede sig til en lunten, hvorefter hun gik ned i skridt. Hendes krop rystede en smule af anstrengelse, og hun kunne næsten smage blodet i sin mund. For Delilah var træning at presse sig til det punkt der var tæt på besvimelse - for hun ville være stærk igen. Hun kunne ikke holde ud at være svag, for selvom hun faktisk var stærk i forhold til en succubus' standard .. Så var hun svag i forhold til sin egen. Og det irriterede hende mere end noget andet.
Evner/magibøger : I'm connected to the spiritual world, both physically and mentally. Improved body-skills and senses.
Sv: Children Knowledge(Luce)
Evner/magibøger : Evne: De mørke flammer
Et legende barneskrig afbrød hendes tankegang, og skar sig ind i hendes opmærksomhed. Selvom hun ikke på sekundet snurrede rundt i en hvirvelvind, så var hendes reaktion forholdvist hurtig. Med en lang, smidig bevægelse gled hendes hoved imod siden så hendes hår dansede i luften som en maltrakteret glorie, hvorefter det lagde sig tungt omkring hendes skuldre. Hendes blik fandt omgående den eneste ting der bevægede sig ud over træernes blade - Nemlig en lille dreng der knap kunne være mere end et par år gammel.
Mange forskellige følelser flakkede over Delilahs ansigt da hendes blik faldt på denne dreng. Overraskelse. årvågenhed. Mild forvirring, forundring. Og det underligste der nåede at flakkede henover hendes ansigt var noget der næsten kunne minde om en venlig form for et desperat ønske om kærlighed.
For selvfølgelig ønskede Delilah at elske barnet der voksede i hende. Der var ingen tvivl om at hun ønskede at være en god mor, der kunne opdrage barnet. At hun kunne skabe en familie. Men det vidste hun godt at der ikke var noget håb for, idet Delilah ikke kunne forestille sig selv være en god mor. Så da hun så det lille barn der løb omkring med sin mor siddende kun en smule bag hende, kunne hun ikke ignorere den smule varme der lagde sig omkring hendes hjerte som et tæppe.
Uden hun havde bemærket det, var hun begyndt at træde over imod denne familie. Men ikke over imod moren, men det lille barn der grinende løb rundt i dens egen lille verden af lykkelig leg. Den stødte ind i hende, før den bemærkede hendes tilstedeværelse. Dens grin stoppede, hvorefter den med store øjne så op på hende. Alt imens han løftede blikket, gled hun en smule ned på knæ så hun var i samme højde som han var. Derefter løftede hun en finger, og strøg et hår væk fra hans ansigt.
"Hej. Hvad hedder du? Er dét din mor?"
Hendes varme smil smittede hendes stemme, og tilførte en venlig glød til hendes blik. Hun løftede samtidig en slank pegefinger, og rettede den imod kvinden bag drengen. Hendes blik fulgte denne finger imod kvinden, og ubevidst trak hun tanktoppen en smule ned så den dækkede hendes mave lidt bedre.
Evner/magibøger : I'm connected to the spiritual world, both physically and mentally. Improved body-skills and senses.
Luce kiggede undrende på kvinden og rejste sig op. Hun gik hen og stilte sig ved siden af Bruce og lagde en arm hen over hans ene skulder. Hun kiggede på den fremmede kvinde. Lugten af en anden dæmon skar i hendes næse. Hendes øjne gik fra roligt og mildt og direkte over i frygt. Hun løftede Bruce op i sin favn og holdt ham ind til dig. Man kunne sagtens se på Luce, at hun var blevet bange.
"Hej Bruce. Mit navn er Delilah."
Hun løftede et par fingre og vinkede til ham. Men så snart morens bevægelser blev opfanget af Delilahs sanser, gled hendes blik over imod hende. Hun trak sig op i stående stilling, men hun trådte ikke væk fra barnet. Istedet var Delilahs reaktion en helt anden, da morens spærredes let op i frygt.
"Er der noget galt?"
Hendes stemme var en smule bekymret, og det var som var den rigtige Delilah forsvundet fuldstændigt for en tid. Hun trak endnu engang tanktoppen der var kravlet opad ned over hendes mave, uden at slippe kvinden med blikket. Hun løftede en hånd imod kvinden, og trådte et skridt henimod hende - langsomt.
Luce trak sin arm til sig og satte Bruce ned "Leg du bare videre min dreng" hun smilte roligt til Bruce. I det samme kom en sommerfugl flyvende foran ham og han begyndte straks og jagte den som han havde gjort for lidt siden. Hun kunne høre ham grine. Hun smilte kort og så derefter på kvinden igen. Hun kunne se der var noget hun skjulte, men hvad viste hun ikke rigtigt hun kunne ikke tænke klart. Det hele var blevet sløret for øjnene af hende. Hun vaklede lidt. Hendes øjne sortnede. Hun stod stadig op. Bare meget ustabilt end hun normalt ville gøre.
Kvindens ord beroligede egentligt ikke Delilah, men hun trak hænderne til sig. Kvinden virkede næsten bange for Delilah, som var hun bange for at hun ville skade moren. Eller barnet måske? Delilahs blik gled igen imod barnet, hvor det blev sat fast indtil kvinden forklarede hvad hendes navn var.
"Som jeg sagde til Bruce, er mit navn Delilah. Jeg ... kunne bare ikke modstå at sige hej til din søn."
Hendes stemme var en smule tøvende, som vidste hun egentligt ikke hvordan hun skulle forklare hvad hun egentligt havde villet. Hun vidste ikke engang hvad hun egentligt havde villet. Måske ville hun bare forsikre sig selv om at hun kunne være sammen med et barn uden at ødelægge det fra første sekund, og tvinge det til at hade hende som alle andre tilsyneladende havde tendenser til.
Hendes blik fulgte Bruce da han fulgte sommerfuglen. Dog gled det hurtigt tilbage til Luce, hvor det kun nåede at sidde i nogle sekunder idet hun i det samme vaklede og så ud som kunne hun vælte hvert sekund. I ren refleks dansede Delilah hastigt fremad, og greb fat i hende med en fast hånd så hun ikke væltede. Derefter lagde hendes anden hånd sig blidt imod Luces anden arm.
"Er du sikker på at du er okay?"
Han rystede og hulkede "Mor vågn!" han hulkede ordende og kiggede grådende op på Delilah "Hvad sket? Hvem passe mig nu?" han kunne ikke forstå det hele længere.
Heldigvis havde Delilah for længst lært at tage fra for sådan et fald uden at gøre skade på sig selv, hvilket også var grunden til at hun automatisk strakte henover fremefter og lod hænderne ramme jorden først. Derefter skubbede hun med benene hvilket resulterede med at hun lavede et slags rullefald, og derefter kunne hive sig op og stå på den anden side. Hun nåede dog knap at komme på benene, før hun snurrede omkring og lod blikket fange Luce der havde ramt jorden. Endnu i den samme bevægelse der var blevet skabt da Luce væltede, gled Delilah ned på hug. Hendes ene hånd løftede blidt Luces hoved op, imens den anden lod et par fingre lægge sig imod hendes hals så hun kunne mærke at Luce endnu havde en puls.
Bruces ord trak Delilah tilbage til virkeligheden. Hun lagde en hånd imod hans ene arm, og sendte ham et beroligende smil. Dog var hendes sind nærmere i chok, fordi hun ikke havde nogen anelse om hvad der netop var sket. Denne kvinde var bare faldet uden nogen synderlig grund.
"Se her Bruce, hun er ikke død."
Hun tog blidt fat i hans hånd, og førte den ned til Luces hals. Derefter sørgede hun omhyggeligt for at han kunne mærke hendes puls.
"Kan du mærke det? Det betyder at hun lever."
Hun flyttede en smule på Luces hoved, så Delilah kunne sætte sig under hende. Derefter lagde hun Luce op af hende, så hun ikke lå direkte på jorden. Hendes blik blev derefter rettet imod Bruce igen.
"Vil du sidde med mig og vente på hun vågner? Og ved du hvorfor hun besvimede?"
Der gik nogle timer før Luce vågnede igen. Solen skinnede stadig og der var ingen vind overhovedet. Hun åbnede sine mørke drage øjne med et lillaet skær i sig. Hun satte sig op og kiggede mere eller mindre forvirret rundt "Hvor er jeg? Hvad der sket?" hendes stemme virkede lidt nervøst. Hun kiggede på Bruce som kom løbende hen i favnen på hende. Hun smilede roligt og omfavnede ham. Hun havde det lidt svært ved det. Hun begyndte og tænke på det barn hun gik rundt med nu...
Hun kiggede på Delilah imens hun omfavnede Bruce. Bruce så op på Luce "Mor, Delilah passede på mig mens du sov" han smilte roligt til Luce. Luce kiggede hen på Delilah og smilte kort "Tak for at du passede på ham imens jeg....sov..." hun kiggede lidt undersøgende på hende. Hun virkede nu til og være god nok. Skulle hun mon give hende en chance? Hun havde trods alt passet på Bruce imens hun var mere eller mindre væk.
Delilah vidste ærlig talt ikke om Luce sov, eller om hun var besvimet. Det kunne være langt mere seriøs, men den bekymring ville hun på ingen måde bebyrde Bruce med. Måden han blidt strøg hende over håret og betragtede hende med et beskyttende blik, rørte et eller andet i Delilahs hjerte endnu engang. Det var ufatteligt så meget Delilah havde ændret sig i det split sekund hun så Bruce løbe rundt, men der var ingen tvivl om at hun kunne glide tilbage hvert sekund det skulle være. Men det var som tvang denne drengs uskyldighed hende til at blive i hendes egen uskyldighed, og lod en underlig venlighed lægge sig om hende og påvirke alle hendes bevægelser og tanker. Hun var dog sikker på at hun ikke ville blive sådan når det var hendes eget hun var med, men et eller andet bristede i hende ved tanken om at hun ikke skulle befinde sig et sted imellem den kulde hun normalt bar rundt på, og denne varme der bankede i hendes krop netop nu.
"Sagde far at mor var syg? Ved du hvordan han sagde mor var syg?"
Delilah stemme var endnu blid og beroligende, og selvom hun ikke selv bemærkede det var hun begyndt at sige 'mor' og 'far' om drengens forældre, selvom det ikke var noget hun nogensinde havde forestillet sig at hun kunne finde på at gøre. Med ét løftede hun blidt Luce, og bar hende over til et nærmeste træ. Der satte hun hende op af dette træ i skygge fra solens stråler, og sørgede omhyggeligt for at hun ikke ville falde. Derefter vendte hun sig omkring, og sendte Bruce et smil.
"Vil du med ud og bade?"
Delilah var gennemblødt, ja. Hendes krop klistrede til hendes krop, og afslørede alt - også den mave der vidnede om hendes graviditet. Men selvom hun praktisk talt dryppede af væske, så bemærkede hun det ikke rigtigt. Hendes arme holdt omkring Bruce, idet hun sørgede for at han blev holdt oppe i vandet. Hun vidste at han højst sandsynligt ikke kunne svømme, og derfor havde hun i de sidste par timer givet ham hvad der kunne minde om svømmetimer. Derfor kunne han faktisk næsten holde sig oppe uden hendes hjælp - men kun næsten. Hun vovede ikke at slippe ham.
Og det underligste var at Delilah faktisk havde syntes det var hyggeligt. Hun havde med et lille smil fulgt ham omkring i det vand der knap gik hende til taljen, og havde kun enkelte gange sat ham op på bredden. Det var i de øjeblikke hun var dykket helt under vandet, og selvom han havde spurgt hende om hun ville hjælpe ham med at dykke havde hun ikke gjort det - hun ville ikke risikere at han fik en dårlig oplevelse med vand.
Hvorfor tænkte hun overhovedet sådan? Det var ikke engang hendes unge. Hun kendte ikke engang moren, så hvorfor havde hun denne følelse i sig? Disse tanker snurrede i hendes hoved, og gjorde det svært ikke at forvirre hende mere end hun allerede var. For hun var uden tvivl forvirret. En bevægelse ovre ved Luce, vækkede Delilahs opmærksomhed. Hun havde optrænet sine sanser til at opfange enhver bevægelse, hvilket også var grunden til at hun bemærkede den svage bevægelse og reagerede på den før hun registrerede hvad der faktisk skete.
Hun løftede Bruce op på bredden, og pegede over imod Luce.
"Se Bruce, din mor er vågen. Løb over og giv hende et stort kram!"
Delilah trak sig op af vandet i armene, imens han løb imod Luce. Der gik derfor ikke lang tid før hun fulgte drengen over til moren, og hun havde i et øjeblik glemt hvordan hendes mave nu var helt tydelig på grund af vandet. Delilah var ikke mere end nogle måneder henne hvilket også var grunden til at hendes mave ikke var enorm, men den var tydelig.
"Det skal du ikke tænke på. Bruce er en sød dreng - han kan næsten svømme nu."
Hun smilede let, og gjorde en lille bevægelse over imod vandet for undestrege sine ord. Derefter rakte hun en hånd ned imod Luce, som et tegn på at hun gerne ville hjælpe hende op hvis hun ville have hjælp.
"Hvorfor faldt du i søvn? Bruce siger at du er syg?"
"Det var min fornøjelse. Jeg måtte jo sørge for at han glemte hvad der skete med dig. Han var utroligt bange."
Hvor var alle hendes bandeord? De ord hun ikke blot snerrede i sindet når hun blev vred, men de ord som var en fast del af hendes sprog. De var forsvundet, som kugler af dug for en svag solopgang. Måske var hun syg. Måske var det hendes graviditet der var gået ind, og havde påvirket hendes hjerne så hun ikke kunne tænke og se klart - så hendes virkelige følelser blev undertrykt og erstattet af nogle sindssige følelser der kunne forveksles med venlighed og en vilje for ikke at lade noget ondt ske til nogen.
Så snart Luce sagde at hun ville være en god mor, lagde Delilahs hånd sig automatisk på hendes mave og hendes blik klistrede sig et kort øjeblik til det selvsamme sted.
"Det tror jeg ikke du skal regne med. Faren er ikke lige frem en engel, og jeg selv .. Ja, jeg er vel endnu værre."
Hvorfor fortalte hun det her? Og til en fremmed!? Uden at tænke over det, trådte Delilah nogle skridt tilbage - men ikke for at komme væk fra Luce, men nærmere for at tage afstand var sine egne ord. Hun havde kun fortalt at hun havde det sådan til Sajro selv - ikke engang Castle havde hørt om dette. Hvorfor øsede hun pludseligt ud med det, til en fuldstændig tilfældig kvinde i skoven? Hun reagerede derfor heller ikke synderligt da Bruce endnu engang blev optaget af en leg, og efterlod de to kvinder alene. Delilahs lettede forvirrede blik var alligevel rettet imod Luce, selvom hendes hånd ikke syntes at kunne flytte sig fra hendes mave.
"Forbandet? Fortæl mig om det. Hvad skete der? Du må have været igennem noget utroligt traumatisk - det lyder sådan."
Delilah så på hende i nogle sekunder, og vippede så hovedet en smule til siden.
"Er der noget jeg kan gøre for at hjælpe - overhovedet?"
Hun kiggede ned i jorden og sukkede. Skulle hun fortælle det? Hun kiggede op på Delilah. Hun bed sig kort i læben "Ja forbandet. Forbandelsen er, at jeg ikke kan lægge mig til og sove ligemeget hvornår det er. Fordi når jeg prøver og sove kommer der billeder frem af...en dårlig oplevelse jeg havde for noget tid siden og alle følelserne og smerterne jeg mærkede den aften kommer tilbage med en dobbelt kraft. Det gør jeg ikke sover. Der kan gå flere dage imellem, hvor jeg sover eller retter min krop siger stop og det som du så for lidt siden sker..." hun vidste ikke om hun skulle fortælle hende det. Hun kiggede op på himlen. Hvorfor var det så svært, at komme videre over det? Udover, at det altid kom tilbage når hun prøvede og sove. Hun kiggede på Delilah "Vi kan vel bare sige, at jeg er blevet tortureret...temmelig voldsomt endda..." hun sukkede kort og så på Delilah med et trist og forvirret blik.
"Jeg er værre end Sa - ... Øh, faren, uden tvivl på det punkt."
Hans navn havde næsten passeret hendes læber, men af en eller anden grund havde hun trukket det tilbage og smidt 'faren' istedet for. Selvfølgelig kunne hun ikke se en rigtig grund til at holde det tilbage, og ville nok også lade det falde hvis Luce spurgte direkte ind til det - men det virkede ikke nødvendigt at fortælle det hvis der ikke blev spurgt. Og hvorfor egentligt det? Hun skammede sig ikke over det, og der ville nok ikke være noget problem i at fortælle det. Luce så ikke ud til en person der fik den største lyst til at kunne bruge det imod dem, og hun kunne heller ikke rigtigt se hvordan det skulle kunne bruges imod dem.
"Men tak fordi du tror på mig. Og jeg er sikker på at du også bliver en lige så god mor anden gang."
Delilah nikkede næsten usynligt imod hånden der lå på Luces mave - helt ubemærket var det ikke gået hen. Men de næste ord der kom over Luces læber vakte faktisk noget der kunne minde om chok i Delilah, selvom det ikke helt var det alligevel.
"Kan du ikke sove? Hvem har gjort det!?"
Delilahs blik blev ikke venligere da Luce nævnte tortur, selvom det på ingen måde så ud til at være rettet imod Luce selv, men nærmere imod personen der havde gjort alt dette imod hende.
Så tog hun en hurtig beslutning.
"Faren er Sargonis - Og jeg er sikker på at jeg vil være en værre end han vil. Jeg har nogle ting, der gør at jeg aldrig vil kunne passe ordentligt på et barn."
Hun kunne ikke lide følelsen af at være så melodramatisk. Det føltes som øsede hun ud af følsomme minder og ubehagelige tanker der kun tilhørte hende til en fremmed, men hun kunne ikke lade være med at gøre dette. Og oven i alt det, så forvirrede det selv hende da hun sagde det Sajros rigtige navn fordi hun aldrig nogensinde gjorde dette, men hun regnede ikke med at Luce kendte hans kælenavn - den eneste grund til at hun ville kende ham, hvis hun overhovedet gjorde, måtte være fra dusørplakaterne. På grund af alt dette, tilføjede hun en munter sætning for at lade stemningen bløde en smule op.
"Men det får jeg jo at se! Ligesom kønnet - det bliver en overraskelse!"
Selvom hun smilede let, fandt hun det ikke selv morsomt. Men hun havde af uforklarlige grunde lyst til at lade være med at bebyrde denne kvinde med alle sine problemer - det kunne selvfølgelig være fordi Delilah havde seriøse problemer med tillid, og med at lade andre vide noget som helst om hendes fortid og om hendes faktiske følelser. Størstedelen af tiden lod hun derfor sine følelser blive skjult i sex, alkohol og missioner.
"Hvorfor dog ikke?"
Hun rynkede panden let, og kunne ikke lade være med at blive en smule forvirret over denne sætning. Hvorfor skulle det være et problem for hende at passe dette barn lige så godt som Bruce? Godt nok havde hun hørt at det var besværligt at passe det andet barn og det første samtidig, men alligevel.
De næste ord Luce sagde, antændte en vrede i hende.
"Rafael!? Har Rafael gjort det?! Det .. Det .. Svin! Hvad er der galt med ham! Og jeg som troede at det måske var muligt at han en dag ville forbedre sig bare en smule! Bare lidt!"
Delilah kunne uden problemer huske at Rafael altid havde været hårdhændet, og at tortur havde været hans stil. Hun havde endda hjulpet mere eller mindre til med dette nogen gange. Men Luce så ikke ud til at have gjort noget der kunne retfærdiggøre tortur, og da slet ikke noget der gjorde at hun ikke kunne sove! Det måtte jo ødelægge hende op indefra.
Hendes smil udstrålede opmuntring, idet hun ikke brød sig om at Luces blik hele tiden flakkede nedad som var hun i stor sorg. Selvfølgelig forstod Delilah til dels hvorfor hun var i sorg, for det var aldrig fedt at få et barn med en person man så tydeligt aldrig ville se igen. Luce virkede endda bange for Rafael - og det var ikke fordi Delilah ikke forstod hvorfor hun var bange for Rafael. Nærmest alle var bange for ham, på grund af hans magt, størrelse og styrke. Delilah selv havde til tider endda haft et let stik af noget der kunne minde om en skygge af svag frygt for ham, men ellers havde hun drillet ham præcis som alle andre.
Delilah kendte frygt, men vidste også at det var noget psykisk. Hun vidste at der var vigtigere ting end at frygte, hvilket var grunden til at hun for længst havde lært hvordan det blev skubbet væk. Derfor var Delilah på ingen måde bange for Rafael, men hun var derfor også på kanten til at blive slået ihjel for ting hendes frygt burde have stoppet - flere gange.
"Hvem er det? Hvem er det du vil have til at passe barnet?"
Hun vippede hovedet en smule til siden, og sendte Luce et lettere nysgerrigt smil.
Delilahs stemme svandt ind, idet hun tøvede let. Rafael var en slem mand - det skulle Delilah ikke være den sidste til at sige, idet hun havde oplevet hans tortur på mange folk igennem tiden - men det betød ikke at alle hans gener var slemme. Så dag Delilahs unaturligt blide og nærmest syngende stemme genoptog sætningen, havde den en fasthed der var tydelig, og ordene sig selv gav en klang af at hun faktisk havde oplevet hvor sande hendes egne ord var på egen krop.
"Et barn kan være så forskelligt fra sine forældre, så du skulle tro det var løgn. Generne betyder i virkeligheden ikke noget, og jeg tror ikke engang opdragelsen kan ændre på noget - barnet er som det er, og sådan vil det være lige meget hvor latterlig en far der er. Og når barnet bliver træt af at være fanget af sine gener og sin opdragelse, så vil det bryde fri og vise sig selv til verden. Koste hvad det koste vil."
Delilahs stemme var indtrængende, og syntes at kravle fra hendes læber og imod Luce for at indtage hendes tanker og ændre på disse. Men Delilahs ord var ikke længere rettet imod Luce, men var et spejl af minder fra hendes egen tid. Hun så igennem et slør af minder, da hendes blik var rettet imod Luce idet hun faktisk ikke så Luce rigtigt, men istedet så sin fortid udspille sig.
Delilah vidste noget om dette emne. Hun var så ulig begge sine forældre, at man ikke ville tro de var i familie hvis man hørte om dem. Det var også derfor Delilahs blik var roligt og fast, og hendes stemme var tydelig og bevidst om hvad hun sagde - for i lige netop dette havde hun ret. Gener var intet sammenlignet med barnet selv, for det var dét der betød noget. Det måtte Luce forstå, men Delilah vidste også at hun ikke var den bedste til at overtale folk med ord.
Hun plejede at bruge sin seksualitet til at overtale folk - men det var ret svært, når Luce var en heteroseksuel kvinde.
"Sean?!"
Delilah fløj nogle skridt fremad, og greb ubevidst fat i Luces arm, imens hun rystede kraftigt på hovedet så hendes hår svævede omkring hende i små ryk.
"Lad være med at give dit barn til Sean, Luce! Han prøvede at torturere en uskyldig mand, Luce, og da jeg stoppede ham i det slog han istedet et lille barn ihjel! Langsomt og smertefuldt!"
Hendes ord blev slynget hurtigt ud, og denne gang var intensiteten i sætningen på en helt anden måde. Hendes blik borede sig fast ind i Luces, og nægtede at slippe det.
"Lad være! Han er ikke en god person! Han nyder at se folk lide, og finder det sjovt!"
Hun fik en klump i halsen af og tænke på fortiden. Hun fik et mindre chok da Delilah nævnte Seans navn og tog fat i hendes arm. Hun kiggede på hende med et forvirret blik og spekulerede over, hvad der var galt med hende. Hun lyttede til det hun fortalte om ham. Hun troede ikke på det hun sagde om ham. Hun ville ikke tro på det fordi hun havde aldrig set den side af ham. ALDRIG! Han havde været sød ved hende og hun stolede på ham. Hun så på hende "Jeg kan ikke tro på det du siger fordi han har været sød og rar overfor mig. Han har hjulpet mig og aldrig ønsket mig noget ondt. Han hjalp mig efter Rafael havde været efter mig. Han var den eneste der prøvede og hjælpe mig med min forbandelse, han hjalp mig med og klare mig alene efter jeg havde fået en hjernerystelse. Han har aldrig vist tegn på, at det morede ham, at se mig lide" der var en skjult følelse bag hendes stemme. Hun havde prøvet så vidt muligt og skjule den, men vidste ikke helt om hun havde kunnet klare det.
Faktisk var Delilahs stil helt modsat. Hun var meget impulsiv, og hendes temperament styrede hende mere end hun ville indrømme. At vente var for hende som at lade svaghederne overtage, og give de andre en kæmpe fordel idet de i såfald havde overraskelsesmomentet og dermed havde en stor sandsynlighed for at vinde i det endelige slag. Sådan var Delilahs sind opbygget, og sådan var krydderiet hun strøg henover enhver af hendes sætninger lavet. Delilah var en dæmon der var bygget i voldens og dødens billede, og det ville intet kunne ændre på. Sådan fungerede hendes tanker, og sådan havde hun overlevet de sidste mange år.
Da Luce takkede Delilah, syntes hun ikke lige at vide hvordan hun skulle reagere på disse ord. Delilah var ikke typen man takkede. Hun var typen man bandede over, slog ud efter og ønskede at have smidt på bunden af en sø med tredive døde lig bundet til halsen, så hun ikke kunne svømme op derfra igen. Derfor lod hun bare et akavet nik flyde imod Luce, uden rigtigt at vide hvorvidt denne reaktion var ordentlig.
Delilah kunne godt se chokket der bølgede over Luce ved Delilahs pludselige reaktion, men med ét var det blevet meget vigtigt for hende. Hun kunne ikke lade Luce give sit barn til denne ... barnemorder. Han havde koldblodigt slået det uskyldige menneskebarn ihjel, med et grin på sine læber og forlangt at hun selv havde gjort det samme ved et andet barn. Det kunne hun ikke tillade.
"Luce. Jeg så barnets liv svinde ud, idet han skar halsen over på den - efter at have fortalt den hvordan han havde slået barnets mor og far ihjel, og ville gøre det samme med dens søster. Han er ikke en god mand."
Delilah var ikke dum. Hun havde hørt det kærlige i Luces stemme, og havde selvfølgelig også en kommentar til dette. Luce måtte ikke forelske sig i sådan en mand. Det måtte hun ikke.
"Luce, lad være med at forelske dig i ham. Han er en dårlig person. Måske har han gode sider, men han er ikke god inderst inde."
Hun kunne ikke acceptere, at Delilah snakkede sådan om Sean som hun gjorde, men hun ville ikke starte noget stort vrøvl ud af det så hun lod som om det ikke rørte hende selvom det inderst inde brændte inden i. Hun stollede ikke på det folk sagde til hende før den person der var snakket om havde modbevidst Luce det hun troede om personen. Så var hun ligeglad med hvad andre syntes. Hun kiggede på hende og lyttede stille og roligt til det hun sagde og kæmpede med og holde sit temperament nede. Hun så roligt på Delilah "Det kan være, at han har forandret sig siden dengang. Alle forandre sig med tiden. Intet vil være sådan som det er for altid. Alle forandre sig på den ene eller den anden måde. Nogle går fra og være onde til gode og omvendt. Det kan ikke stoppes ligemeget hvad folk prøvede og overbevise sig selv om, at de kan stoppe udviklingen, men det kan de ikke. Det er der ingen der kan. hun undrede sig lidt over, hvor alle de vise ord kom fra. Hun plejede ikke ligefrem være den som kom med nogle vise ord, men det gjorde hun så denne gang. Hun blev lidt forvirret da Delilah sagde, at hun ikke måtte forelske sig i Sean. Hun var da ikke forelsket i ham eller var hun? Hun vidste det ikke. Alt var pludselig så forvirrende efter han var kommet ind i billedet. Efter han havde ændret hendes synspunkt på ham. Hun kiggede mindre forvirret på Delilah "Er ikke forelsket i ham" man kunne godt høre svagt i hendes stemme at hun var forvirret "Som sagt folk ændre sig"
Delilah var for længst blevet opslugt af alle de negative sider der fandtes i en person; Hun var stædig, temperamentsfuld, uvenlig, grov og var på basisplan et utroligt irriterende væsen. Dette havde hun for længst accepteret, og hun gad ikke længere bekymre sig om at være en person man kunne være sammen med i mere end fem minutter uden at blive sindssyg. Men i de par timer hun havde været omkring Luce, havde hun været sød som en killing i lammedragt. Delilah ville højst sandsynligt flippe ud så snart Luce var væk fra hendes syn, men det syntes ikke som en mulighed når Luce var inden for rækkevidde.
Og det var fandens irriterende!
Så snart Luce sagde at Sean havde forandret sig, flakkede et minde henover hendes tanker. Et minde om den følelse af at kunne genkende hans ord da han talte, og føle af der var en forbindelse imellem deres liv - de havde været igennem så mange af de samme ting, men havde bare valgt at reagere forskelligt på det. De havde stået overfor de samme valg, men havde gjort noget forskelligt. De var så ens på så mange måder.
Men det skulle fandme ikke forhindre hende i at hade ham alligevel, og vide at han var en person der burde udryddes fra planeten hvis det var muligt! Uden set hvor langt hen af vejen hun kunne se sin egen fortid i ham, så havde han stadig myrdet et barn uden grund. Han ville stadig torturere uskyldige. Han ville stadig ikke kunne se det slemme i slaver, og han ville stadig være en dårlig person hele vejen igennem. Det var hun også selv, men hun burde egentligt også udryddes fra jordens overflade - det havde hun dog ikke tænkt sig at blive.
"Luce, Sean sagde direkte til mig at mange havde prøvet at ændre på ham, men ikke kunne."
Den intensitet der havde brændt i hendes stemme var væk, og var blevet erstattet af denne intethed der rungede af tomhed.
"Måske ikke endnu."
Side 1 af 2 • 1, 2
» A royal search for knowledge
» The way to the top ~Luce~
» So... (Luce)
» Hello //Luce//
Idag kl. 0:09 af Valentine
» Who am I now?? //Jake//
Igår kl. 20:47 af Jake
» Oh, My Sweet Summer Child - Juniper
Fre 1 Nov 2024 - 12:48 af Juniper
» Bog klub - idetråd til bøger
Tors 31 Okt 2024 - 15:29 af Genevira
» What do you get, when you mix a broken heart with bad company?... A sinful cocktail.
Man 28 Okt 2024 - 23:38 af Victoria
» Wait a meow-ment... this can't be good! - Dr. Trott
Søn 27 Okt 2024 - 2:02 af Vinyx
» Ny hersker af Aquener (admin nyhed)
Lør 26 Okt 2024 - 17:53 af Victoria
» In the Hands of a Demon - Emery
Ons 23 Okt 2024 - 23:18 af Emery
» Your new home, my little sweetheart
Tirs 22 Okt 2024 - 20:12 af Renata