Periode | Renæssancen
Årstal | 1168
Årstid | Efterår
Måned | Oktober
Den sidst registrerede bruger er Victoria
Vores brugere har i alt skrevet 164973 indlæg i 8752 emner
The search. ~Sakref~
Side 2 af 4 • 1, 2, 3, 4
Sv: The search. ~Sakref~
"hvis i ønsker et sted at slå til ro for solen så må i med glæde blive her til aftentid" tilbød Makkadin så venligt som han altid så ud til at være.
selve salen var meget lyst op men ikke fordi det var sollys der så bare så rent og lyst ud i hele rummet. der var faktisk ingen mørke hjørner i rummet.
"Det ville være dejligt." Svarede hun blot. Hun kunne ikke se hvor de ellers skulle gå hen, medmindre Sakref havde et brændende ønske om at slippe væk fra sin bror. Caroline kiggede lidt på dem, og anede ikke hvad hun skulle sige eller gøre ligenu.
Gæst- Gæst
"det er blevet bestemt. vi overnatter her bror" sagde Sakref med en hånd på sin stav.
Makkadin nikkede.
"jeg vil lade jer være i fred så, bror, du kender stedet så kan du vise den unge Caroline til et gæsteværelse der vil være passende til hendes smag" sagde Makkadin og vendte sig om og var på vej hen imod døren til udenfor.
"kom. lad os finde et ordenligt sted at sidde og snakke end her" sagde han og begyndte at gå hen imod en stor dør.
inde i det næste rum var en stor stue med flotte møbler og statuer af engle hist og her som så ud til at være udskåret i stolperne så de holder på loftet.
Sakref satte sig i en sofa der var skåret i flot hvidt træ.
"kom og sid jeg har noget jeg skal fortælle dig" sagde Sakref og holdte hånden ud som tegn til at sætte sig i sofaen.
Sakref havde givet slip på sin stav men på en eller anden måde så holdte den sig helt lige hvor den stod uden at falde.
"turen derhen bliver ikke så svær og jeg skal nok hjælpe dig igennem men det jeg vil snakke om er noget min bror ikke har afsløret til dig men jeg kunne læse det på ham." sagde Sakref og sukkede før han sagde noget.
"min bror nævnte at du skulle testes men du skal huske på hvem der tester dig, det er selve lysgudinden Elona'dal der skal teste dig og på sin vis skal du testes for dit værd til blodet men det er ikke på den måde at du skal testes på hvor stærk eller hurtig eller klog du er kun men også hvor god du er. du skal regne med at det du skal testes er om du er ren og god nok til at få blodet selv om du er en vampyr, en skabning af mørket. det du skal testes for er at du ikke er en fjende af lyset men en som vil kæmpe for det gode og lyset." sagde Sakref
"det er i hvert fald det jeg kan læse på min bror og udregne" sagde Sakref og kiggede alvorligt på Caroline.
"det var så lidt, skulle nødig have hjulpet dig så meget for at så ende med at fejle til sidst" sagde han venligt og smilte.
han ville jo gerne have blodet men han synes bare i det hele taget rejsen var også hyggelig og sjov, han elskede eventyrer.
"ja det bliver det, men jeg tænkte på at hvis du overlever testene og får blodet ud af dens opholdssted, om hvad du vil så sige til at hvis jeg skal på flere eventyrer eller lignende at jeg så kontakter dig så hvis du ønsker at tage med at du så kan?" spurgte Sakref. han kunne nemlig godt lide hvor målrettet Caroline var og hun så ud til at tage lige så stor nydelse i selve eventyrerne og selve rejsen som han også selv gør.
"Jo det vil jeg gerne, men udover et godt eventyr. Hvad får jeg så ud af det?" Spurgte hun, for hvis det var missioner hvor livet kunne gå tabt. Så ville man da have noget for det. Men selvfølgelig overlevede hun missionen til blodet, det havde hun på fornemmelsen. Og hun ville ikke give op!
Gæst- Gæst
"selvfølgelig så får du noget af de skatte der bliver fundet på eventyret, hvilket normalt når jeg tager på eventyr at der er masser af guld og juveler, men ellers får du muligheden for at møde mine lærlinge og få lov til at træne med dem hvis du så ønsker, og selvfølgelig får du penge som en før betaling for hvis der nu ikke er noget guld eller juveler på rejsen" sagde han med et smil.
han har før arbejdet meget med sådan noget her, han har rejst i over de 10.000 år han har levet.
"det lyder godt men kom lad mig vise dig hvor du kan hvile dig indtil det bliver nat, det er ikke lang tid før det bliver det men nogle timer på øjne vil være godt for dig for vi skal gå hele natten så meget som muligt inden solen står op ellers ender vi med at blive stegt meget hurtigt" sagde Sakref og rejse sig op. han tog fat i sin stav og begyndte at gå afsted hen til en anden dør som førte op af nogle trapper.
"Ja det kunne være godt med at lukke øjnene lidt i." Caroline sendte et lille bredt smil på sine læber, og kiggede kort på Sakref. Men hurtigt rundt omkring sig, trods alt havde hun jo aldrig været her før. Hun fuldte efter ham.
Gæst- Gæst
"her er dit værelse og jeg er i værelset lige ved siden af" sagde han og begyndte at gå ned til sit værelse.
han så frisk og klar ud til den lange rejse med en lille taske over den ene skulder der ville svare til det man ville sige mad og drikke til turen.
//sorry det er lidt kort men er ikke i det vildeste opfindsomhed lige nu :///
"Så er jeg klar, lad os komme af sted." Sagde hun frisk med et skævt smil, og kiggede Sakref i øjnene. Caroline kunne forstille sig at det lød ganske let, men det betød ikke at det ville blive let for dem. Måske var der dødsbringende farer, som selv ikke Nicolas kunne prøve at redde hende fra. Hun måtte være god i sind, men stadigvæk holde øjnene åbne.
/Iorden ^^ Vi prøver bare så godt vi kan at finde på noget
Gæst- Gæst
han åbnede døren for hende og holdte hånden imod udgangen.
"damerne først" sagde han rigtig gentlemans agtigt.
udenfor var himlen lyst blidt op af månen og en kold brise fløj ind fra åbningen fra døren og imod hende
"alle veje er hurtigst det gælder kun om eventyret" sagde han og gik forbi hende og ned af vejen ned imod den store port der førte dem til den store brændende ørken der ikke brændte på grund af at det var nat.
Sidst rettet af Caroline Man 13 Maj 2013 - 12:21, rettet 1 gang
Gæst- Gæst
Side 2 af 4 • 1, 2, 3, 4
» A Search? -Ancalagon-
» What do you search for? //Callie//
» A royal search for knowledge
» Dad i'm sorry...Help me //Sakref//
Igår kl. 16:54 af Katrina
» Your new home, my little sweetheart
Igår kl. 14:38 af Celenia
» please safe me - Savas
Tors 21 Nov 2024 - 13:42 af Savas
» The Fever Called Living ~ Dr. Trott
Tors 21 Nov 2024 - 13:17 af Dr. Trott
» As if anything would change (Valentine)
Tors 21 Nov 2024 - 13:00 af Sean
» Aften a long time - Sean
Søn 17 Nov 2024 - 21:04 af Lori
» Oh what a circus -Natalie
Søn 17 Nov 2024 - 15:56 af Madelena Gray
» Who am I now?? //Jake//
Søn 17 Nov 2024 - 7:40 af Jake
» A royal search for knowledge
Lør 9 Nov 2024 - 17:39 af Elizabeth