Periode | Renæssancen
Årstal | 1168
Årstid | Efterår
Måned | Oktober
Den sidst registrerede bruger er Victoria
Vores brugere har i alt skrevet 164973 indlæg i 8752 emner
uhh hej...i geuss your kind isn't that bad after all -/Rowan/-
Side 1 af 2 • 1, 2
uhh hej...i geuss your kind isn't that bad after all -/Rowan/-
Sted: Doomsville Rotten Root District - Gågaderne
Omgivelser: Der er godt mennesketomt og ikke mange væsner, måske et par af nattens børn som lusker rundt i mørket, men ellers ikke så mange
Vejr: Solen er for længst gået ned, temperaturen er faldet og ligger vel tæt på frysepunktet ellers er det forholdsvis godt vejr, det hverken blæser, regner eller stormer
Påklædning: [For at se dette link skal du være tilmeldt og logget ind.]
De mange gågader af byen, kunne let fange folk, hvis man anede det smukke der hvor der måske normalt ikke var nært så smukt. F. eks kunne der være stor skønhed ved et faldefærdigt hus, da hun selv kunne forestille sig hvordan stedet ville havde set ud, blot hundrede år tilbage. Nok var det bare sådan hun tænkte eftersom hun selv havde levet i nu 219 år, derfor kendte hun til den proces der skete når et hus blev for gammelt, f. eks hendes gamle barndoms hjem var intet andet end brædder nu, på trods af at det var på alder med hende og på grund af vampyr genet forandrede hun sig aldrig udsens mæssigt, men forholde sig på altid i det samme udseende og samme form...uagtet hvor mange år der gik.
Derfor kunne der let gå hundrede år, hvor hendes varmblodet venner og familie blev ældre, mens hun aldrig forandrede sig en dag. Dette var både en forbandelse og velsignelse. Hun kunne aldrig få børn, ville ikke se solen igen, hendes familie og venner, som ikke selv var vampyrer ville dø langsomt ved hendes side, mens hun forblev ung...dog ville hun aldrig blive syg, hun ville se denne verdens vidundere uden at dø.
Stående op af en mur, med armene over kors, tænkte hun tilbage over sine mange opdagelser hun havde lavet gennem livet, da hun startede som sygeplejerske, blev forelsket...hendes korte ægteskab, der sluttede den dag hun blev forvandlet og kom til at slå ham ihjel i sin blodrus. Alt sammen minder, som hun bar tæt på sig, brugte tid på at tænke tilbage på, aftner som i aften.
Gæst- Gæst
Sv: uhh hej...i geuss your kind isn't that bad after all -/Rowan/-
Den kolde natteluft var let og frisk, og Rowan tog lange dybe indåndinger, for at fylde lungerne helt ud med ren ilt. Han havde taget sin jakke af og gik blot i sin lyse skjorte, da han ikke behøvede særlige klæder for at holde kroppen varm. Imens han gik der, og nød den kolde natteluft, sneg en særlig duft sig ind på hans sanser.
Rowan stoppede sit raske tempo og vendte blikket mod en skikkelse, der stod lænet op ad en husmur ikke langt fra sig. Der var ingen tvivl i luften - en vampyr. En lugt der var let genkendelig. Han sank en klump, og var ganske klar over at han måtte være yderst varsom nu. Han skulle nødig ødelægge en god aften. Faktum var bare, at han skulle passere den mur hun-vampyren stod op ad, og det ikke var noget han havde særlig meget lyst til. Man kunne aldrig vide med de bæster, tænkte han, pludselig springer de efter dig! Haps, og det er slut! Han tog en dyb indånding, rettede ryggen og gik langsomt tættere på hende. "Godaften," sagde han mildt og smilte roligt; han skulle jo helst undgå at forskrække hende.
Gæst- Gæst
lugten af varulv slog hende ud af hendes tankestrøm og hendes øjne fjernede sig fra himlen, for at finde den unge mand der var på vej mod hende. Normalt havde hun hørt hvordan fighten mellem varulve og vampyre fik dem til det værste...men hvor kom den fra og hvorfor kunne man ikke tage det store skridt og måske lære vedkommende at kende, før man ærkle personene for en dødsfjende eller hvad man nu kaldte dem.
Hun nikkede kort og smilede blidt "goddag" sagde hun go lagde hoved på skrå, hun betragtede ham stille, med de dådyr brune øjne
Gæst- Gæst
"Sikke en dejlig aften," sagde han, for at undgå at den konstante øjenkontakt blev direkte akavet og ubehagelig. Han bevægede sig langsomt mod hende, for at passere hende så han kunne komme hjem. Men hans kommentar lå på tungen, klar til at blive sagt. Han havde sådan en uforklarelig lyst til at sige noget dumt, af ukendte grunde. Måske for at provokere hende, hvilket dog ikke ville være fair. Bare fordi hun var vampyr, betød det ikke at hun var en ond vampyr, tænkte han og sendte hende et mere roligt smil.
"Står De og nyder natteluften?" spurgte han endelig, og forsøgte at skubbe alle fordomme og spydige kommentarer ud af hovedet. Han skævede op i himlen i et kort sekund, som for at sikre at det i mellemtiden ikke var blevet fuldmåne. Heldigvis opførte naturen sig normalt. Han vendte atter blikket mod hun-vampyren og trådte varsomt forbi hende.
Gæst- Gæst
Hun fjernede sig fra muren, stod med fronten til ham og hoved på skrå "meget dejlig, nok den bedste i denne uge" sagde hun og gik stille frem mod ham.
Hun havde armene omme bag ryggen, en perfekt holdning og en gang der mindede om et rovdyrs måde at cirkulere om sit bytte, perfekt og forførende "det kan man sige jeg gør" sagde hun og holdte sit blik mod hans. Underligt nok var hendes øjne, bløde og stik mod hvad man skulle forvente var de hverken hårde under det bløde, men bare venlige helt ind til kernen "sig mig er du bange for mig" spurte hun og gik helt hen til ham
Gæst- Gæst
"Bange?" sagde han og trak på smilebåndet. "Bestemt ikke." Han tog endnu et skridt bagud. Han var en anelse nervøs, men ville ikke kalde det for direkte frygt. Desuden ville han ikke lade sig kue af en hun-vampyr. Der var dog ingen grund til at udfordre skæbnen.
"Jeg frygter ikke så meget," indrømmede han, hvilket var sandt. Han havde modet på sin side. Men det havde dog også fået ham i uheldige situationer igennem tiden. Han skævede mod den lille åbning mellem nogle huse, som han havde sigtet efter. Hun havde stilt sig imellem ham og udvejen igen. Han var ikke helt komfortabel ved situationen, men nægtede at lade hende se det.
"Prøver du da at skræmme mig?" spurgte han med hævede øjenbryn.
Gæst- Gæst
Nok gik der mange historier om disse to arter, bland andet oom varulves dyriske side og den manipulerende og koldblodige side af vampyrerne, ja det var da sand hvis man skar dem ned til de intet andet var, men alle følelserne var der også, plus hver person var forskellige, der var hverken en varulv eller vampyr der var fuldkommen ens. De ville altid være forskellige på en eller anden måde, det kom meget an på hvem det var.
hun klukkede og fortsatte frem mod ham, hendes latter var blid og smuk som denne rene musik "nej da, jeg føre en samtale med det mine medvampyrer ville kalde en hund....mig selv ved jeg ikke hvad jeg skal kalde dig andet end et barn" sagde hun og smilede svagt drillende. Han var et barn i forhold til hendes 219 år, dog så hun ikke ud til at være en dag over 25, måske endda yngre "jeg ville bare høre om jeg bragte frygt i dig, siden du går væk, forventer du at jeg hvert sekund vil flå dir hjerte ud" spurte hun stille, med hoved på skrå og et næsten uskyldigt udtrykke i de brune øjne
Gæst- Gæst
"Du bør passe på - en barnlig hund som jeg kan jo bære alskens ubehagelige sygdomme." sagde han kækt og betragtede hendes blege ansigt, med de røde læber. Han tog endnu et par skridt bagud, for at lægge lidt sikkerhedsafstand mellem dem. Hans øjne var dog trofaste mod hans sind, og han viste ingen åbne tegn på frygt. Men nervøsiteten lurede dog i tæerne, som hele tiden var klar på at springe ham væk fra kvinden.
"Frygt, nej." svarede han med et roligt stemmeføre. "Men man ved jo aldrig med jer blodsugere," påpegede han og og lagde armene over kors. "Pludselig bliver I lidt sultne, og så står man selv og mangler sit livsblod og sine indre organer. I går jo ikke ud og spiser, som resten af den civiliserede verden." Hvad lagde hun op til? Ønskede hun at se ham skælve af skræk? Han ville af princip ikke vise det mindste tegn på frygt overfor hende, det lovede han sig selv nu. Han satte fødderne resolut på jorden, og besluttede sig for at han ikke ville flytte sig mere. Så måtte hun komme så tæt på hun ville - han skulle ikke vise frygt - tykhovedet og stolt som han var, ville han tage den risiko.
Gæst- Gæst
Hun nikkede stille og et oprigtigt smil listede sig op på hendes læber "jamen det er jo god" sagde hun kort. Hun holdte hoved højt, holdte desuden også øjenkontakten med ham, vidste svagt drillende humør i de brune øjne "jeg har spist at du ved det, meget lægger årgang" hun grinede blidt og lagde hoved på skrå betragtede ham let.
hun trak på skulderne "vi spiser ligesom du spiser kød, det er bare en anden form for mad, det er virkelig hykleristisk ja vampyrer drikker blod, men mennesker og for den sags skyld andre varmblodet dræber da dyr, det er da også et mord, plus der er bloddæmoner, de drikker ligeså meget blod" pointerede hun med endnu et skulder træk
Gæst- Gæst
"Nuvel." mumlede han sparsomt, og missede med øjnene. Han rykkede sig ikke og lod blot sit blik falde sammen med hendes. Der var noget fascinerende ved vampyrer, det måtte han indrømme - men han havde aldrig haft sympati med dem. Og det ville han næppe få.
"Mennesker dræber dyr, og æder alt kødet og bruger skindet." påpegede han. "Vampyrer tømmer en krop for blod, og lader så bare et kadaver ligge tilbage." Tanken om det, fik hans mave til at vende sig en smule. I hans optik var vampyrer hverken dyr eller mennesker - de var tomme kroppe, der søgte energi og liv, uden at finde det. Han rynkede næsen; duften af hende var overraskende behagelig, men han var ikke sikker på hvorfor.
Han trak på smilebåndet. "Så fordi bloddæmonerne gør det, så er det i orden?" svarede han spydigt, og tøvede straks efter. Måske skulle han ikke pirre hende. Han løftede hænderne foran sig, som for at signalere en undskyldning. "Jeg ønsker ikke at tale om jeres spisevaner, jeg beklager. Det gør mig en anelse utilpas." indrømmede han blankt, og overvejede om han skulle bryde sin egen regel og alligevel tage et enkelt skridt bagud.
Gæst- Gæst
Hun rystede på hoved "det sagde jeg aldrig noget om" sagde hun og grinede over hans måde at tøven også ellers det at han holdte sine hænder næsten overgivende oppe, som havde hun planlægt at angribe ham over det han sagde "jamen fint nok" svarede hun og rynkede brynet da han trådte et skridt tilbage....dumt træk "hvis jeg var dig ville jeg stå stille. Har du aldrig hørt om løven, den spiser ikke mennesker, men deres flugt sætter gang i rovdyret, præcis som du kan gøre ligenu" sagde hun stille
Gæst- Gæst
"Ikke for at tale nedladende om dine løbeevner, men..." han lod blikket falde på hendes skotøj, "Jeg tror jeg kan løbe lidt hurtigere end dig." Det var for det meste ikke helt løgn. Han var hurtig, og som ulv var han endnu hurtigere. Han ville nok kunne få lagt afstand mellem dem uden for meget sved på panden. Og hendes sko ville ikke gøre det lettere for hende at følge med.
Hun havde klædt sig pænt, men ikke ligefrem praktisk. Det tydede måske på at hun ikke var ude på noget. Alligevel kunne han ikke lade være med at reagere på hendes lille opspil. Han kunne ikke lade hende stå der og 'spille med musklerne'. Han tog et skridt frem, så de stod relativt tæt igen.
"Men hvis det gør dig bedre tilpas at have mig inden for rækkevidde, så kan vi godt lege dén leg."
Gæst- Gæst
Hun grinede endnu engang da han trådte tættere på, hvilket hun også selv gjorde. Hendes kolde blomster agtige ånde ville ramme direkte på ham, det samme ville hendes krops lugt, to ting der sammen med alt andet ved hende skulle lokke folk til sig. Gode ting, men også sjovt at noget som hendes ånde kunne fungere som et værktøj når man skulle jage efter mad "mhh om det gor, godt spørgsmål" hviskede hun og lod drillende sit blik glide ned over hans hals, stoppede lige netop over hans store halspulsåre. Hun bed sig kort i læben før hun igen kiggede ham dybt i øjnene
Gæst- Gæst
Hendes duft var svær at beskrive. Den var indbydende og behagelig, men samtidig vækkede den ham og mindede ham om at hun var farlig. Hun duftede af fare, på en indbydende måde. Dog kunne det ikke skjule lugten af vampyr. Han betragtede hende og kunne mærke en kold rislen ned ad nakken, da hendes blik faldt på hans hals. Han var dog klar over at det sandsynligvis var for legens skyld. Hun nød sikkert at gøre ham ukomfortabel.
"Jeg kan forsikre dig om at jeg ikke smager særlig godt." sagde han med et mildt smil og en rolig stemmeføring. "Og så er mit kød sejt og senet."
Det gik op for ham at de havde stået herude i nogen tid og talt om... Ja om ingenting, vel.
"Men hvad bringer dig herud i mørket, helt alene? Burde du ikke tilbringe tiden med dine vampyrvenner?"
Gæst- Gæst
Hun grinede igen, det var som i hans selvskab, kunne ikke lade hver med at grine over de ting han gjorde eller sagde "det siger de alle, men nej jeg har som sagt allerede spist og jeg har heller ikke lyst til at spise dig" sagde hun og lagde armene om bag ryggen "mhh nok fordi jeg ikke er som andre vampyrer, jeg er empatisk overfor andre...elekser at hjælpe" sagde hun og vidste at dette nok ikke var hvad man skulle tro, men nu legede hun også med ham, fik ham til at tro anderledes om hende end der englelig var rigtigt. For selvfølgelig slog hun ikke ihjel til højre og venstre. Hun havde køleskabet fuld af blot, samt en masse flasker, kun for ikke at miste kontrollen og slå nogen ihjel som hun havde slået sin forlovede ihjel dengang for mange år siden
Gæst- Gæst
"Selvfølgelig siger de alle sammen det," kommenterede han smilende. Det ville også være tosset at fortælle en vampyr, hvis man smagte dejligt og 'jern-agtigt'. Da hun påstod at hun ikke var som andre vampyrer, troede han på hendes ord med det samme. Hun virkede bestemt ikke som andre vampyrer. Det lod til at hun havde mere kontrol over sin tørst, hvilket var ganske behageligt.
"Det er jeg glad for. Men... hvordan hjælpe?" spurgte han, både nysgerrigt og mistroisk. "Og jeg er heller ikke som alle varulve." sagde han, trods han ikke var sikker på om det var helt sandt. Så mange varulve havde han faktisk ikke mødt. Én ting var dog sikker - han var ikke ligesom den ulv, der i tidernes morgen havde bidt ham. Han ønskede ikke at være en ulv, der spredte sorg og smerte på dén måde. "Men alle I vampyrer siger vel at I 'ikke er ligesom de andre', gør I ikke?" sagde han med et kækt smil og et glimt i øjet.
Gæst- Gæst
Hun lagde hoved på skrå, betragtede ham stille "ikke det, var du ikke født med virussen" spurte hun stille og lagde armene over kors. Hun havde hørt om dem der blev født som varulve, men så var der dem der blev bidt og så senere hen forvandlede sig til ulven...meget smertefuld havde hun også hørt, næsten som tranformation til vampyr
Hun trak på skulderne "havde jeg været som alle andre vampyrer var du død inden du nåede at sige godaften" pointerede hun med et svagt smil
Gæst- Gæst
Da hun spurgte ind til hans egen 'forbandelse', tøvede han et øjeblik. "Jeg er ikke lige så aggressiv som andre ulve, har jeg fået fortalt." påpegede han, hvilket var sandt. Han var god til at holde fatningen, men temperament havde han dog.
"Jeg blev bidt." sagde han kortfattet. Det var ikke en historie han nød at fortælle - faktisk var der næsten ingen der kendte den. Og der var faktisk heller ikke mange af dem fra det liv, han havde forladt, der vidste hvad der var sket med ham. Hans egen bror var efterladt i uvidenheden.
"Det var smertefuldt. Det var rystende. Og det virkede så ligegyldigt og tilfældigt, at det lige skulle være mig." sagde han spidst, men en kølig stemme. Det var tydeligt at blot tanken om hans egen forbandelse frustrerede ham. Han rømmede sig og vendte blikket mod hendes øjne. Han tvang et smil frem.
"Jeg er glad for at du ikke er ligesom andre vampyrer, i så fald!"
Gæst- Gæst
hun nikkede stille "det er da en god ting, ikke at være nær så agrassiv" med gjorde hun med et blidt smil og en varmere mine. Hun bed sig i læben, da han fortzalte om at han var blevet bidt. Hun blev overrasket over han fortalte hvordan det var "jeg husker også min forvandling, det værste var frygten, jeg kunne fornemme og høre nogen, men ikke se dem" hun lagde armene om sig selv og betragtede ham stille, som hans øjne fandt hendes "det gør mig ondt, et er at blive født sådan, men forvandlet" hun rystede på hoved "det må være skrækkeligt" sagde hun kort
Gæst- Gæst
"Sulten gør vel noget ved jer..." mumlede han, med et hævet øjenbryn. "Og ved os. Det er ikke så let at styre sine nye instinkter."
Da hun lød til at kondolere for hans egen forvandling, trak han atter på skuldrene. "Det er længe siden nu," sagde han, som var det ingenting. "Født eller bidt; vi er hvad vi er, og det må vi vel bare lære at leve med." lød det fra ham, vis som han følte sig.
"Men man skal ikke se ned på de evner vi har fået. Dine vampyr-fordele og mine ulve-instinkter," påpegede han, "det er vel ikke altsammen helt forfærdeligt i sidste ende." Han forsøgte at opmundre situationen, der havde taget en underlig og sørgmodig drejning.
Gæst- Gæst
Hun nikkede "det har du ret i, vi er dem vi er, som man siger, vi kan ikke styre hvad der skal ske, men vi kan styre hvordan vi vælger at reagere" hendes blik skød op mod himlen og smilet blev blidere, varmere og mere åbent end førhen.
Hun klukkede kort, da hendes øjne endnu engang landede på hans "det har du ret i, men du lever ikke evigt, så du skal ikke se alle du kender dø omkring dig" pointerede hun, med et skulder træk, nok levede dæmonerne evigt og et par andre, men hvad hun havde hørt gjorde varulve ikke, så derfor kunne de leve et liv sammen med dem de elskede, få børn og blive gamle
Gæst- Gæst
Overraskende nok følte han sig en smule mere tryg nu, til trods for at han intet anede om denne vampyr-kvinde. Der var noget roligt ved hende. Noget beroligende. Det var måske en anelse farligt, så han lovede sig selv at holde sit forsvar parat.
"Nej, jeg lever ikke evigt ligesom jer vampyrer. Mit liv har en slutning, forhåbentlig om mange år," lød det fra ham, "men jeg skal også se min familie og mine menneskelige venner dø." påpegede han. Et liv, der kunne nå over 200 år, var alt for langt i hans øjne. Hvordan han dog skulle bruge al den tid, det var han ikke sikker på.
"Men jeg har ondt af jer vampyrer." tilføjede han. "Et evigt liv... Det er for langt. Mange års ensomhed, kan jeg forestille mig." mumlede han, ikke sikker på om han overhovedet havde lov til at udtale sig om hendes liv.
"Jeg beklager. Det er ikke noget vi behøver tale om." sagde han hurtigt efterfølgende.
Gæst- Gæst
Hun hævede øjenbrynet af hans ord, havde han ondt af vampyrer. Hun trådte frem mod ham "du har ret, mange bliver dog sammen med deres skaber eller dem de selv har skabt....vampyrer kan have alt, men intet på samme tid. På grund af denne manglende menneskelighed, ser vi ikke de ting vi har som gode....før vi mister det hele" med gjorde hun, hun var på mange punkter enig med ham, de ting han sagde om ensomheden ved at være vampyr, det var et ganske ensomt liv.
hun klukkede og klappede ham på skulderen "hej det gør intet, jeg tager mig ikke så meget af det, for det er jo rigtigt det du siger" hun med smilede beroligende til ham
Gæst- Gæst
Gæst- Gæst
Hun kluklo blidt "det gør skam intet, jeg er vant til værre behandling, men en fornøjelse at møde dig Rowan" hun trykkede hans hånd med sin egen kolde "mit navn er Everlyn og fornøjelsen er min side, forresten ikke så fin i sproget, vi er dus" sagde hun bestemt, men dog med et drillende smil. Hans ord, fik varmen frem i hendes øjne "fortæl mig, hvorfor skulle jeg råbe eller angribe dig" spurte hun stille
Gæst- Gæst
Side 1 af 2 • 1, 2
» One of a kind // bethany //
» What kind of magic is this?
» Who are you? And what kind of world is this?
» Fravær kind of not really
Igår kl. 16:54 af Katrina
» Your new home, my little sweetheart
Igår kl. 14:38 af Celenia
» please safe me - Savas
Tors 21 Nov 2024 - 13:42 af Savas
» The Fever Called Living ~ Dr. Trott
Tors 21 Nov 2024 - 13:17 af Dr. Trott
» As if anything would change (Valentine)
Tors 21 Nov 2024 - 13:00 af Sean
» Aften a long time - Sean
Søn 17 Nov 2024 - 21:04 af Lori
» Oh what a circus -Natalie
Søn 17 Nov 2024 - 15:56 af Madelena Gray
» Who am I now?? //Jake//
Søn 17 Nov 2024 - 7:40 af Jake
» A royal search for knowledge
Lør 9 Nov 2024 - 17:39 af Elizabeth