Periode | Renæssancen
Årstal | 1168
Årstid | Efterår
Måned | Oktober
Den sidst registrerede bruger er Victoria
Vores brugere har i alt skrevet 164958 indlæg i 8752 emner
Young one. What's wrong? ~ Fortidsemne
Side 1 af 2 • 1, 2
Young one. What's wrong? ~ Fortidsemne
Sted: Uden for Ashen Wood Forest
Omgivelser: På landevejen med marker på den ene side og skoven på den anden.
Dag: Tirsdag
Vejr: Regnfyldt
Dato: 6/7
[For at se dette link skal du være tilmeldt og logget ind.]
Regnen fladt tungt den dag. Folk søgte læ i deres huse og lader. Selv normader havde slået deres telte op og holdte sig indendøre. Men jorden og naturen havde brug for det vand lige nu. Det havde været en tør sommer indtil videre. Mange havde gået og ventet på regnen. De havde endda sat udkigposter op for at holde øje med regnskyer. Da den endelig kom satte de spande, kar og gryder ud, men nu hvor regnen var på sin syvende dag begyndte folk at være træt af den.
En høj skikkelse gik på landevejen mod Firewood Village. Han havde to taske på ryggen. En kappen slynget tæt omkring sig samt hætten oppe og klædt som en normade fra de varmere lande. Han havde en let og stærk gang. Man kunne se hans skæg gennem kappens skygge. Obi-Wan var en mand i sin bedste alder. Han havde rejst meget og talte mange forskellige sprog. Han havde et godt hjerte og altid klar til at hjælpe. Han gik rundt i sine egne tanker da noget fangede hans opmærksomhed.
Udenfor skoven sprang en ung ulv rundt. Nok på jagt efter mus og andet småt. Ham standsede og lagde hovedet på skrå. De mørke øjnene så på hvert enkelt bevægelse den foretog sig. Ret ung faktisk. Ikke mere 10-12 år. Han så sig omkring. Normalt ville ungens forældre holde sig tæt ved. Han vidste at hun var en Shapeshifter. Noget han selv kendte alt for godt. Han tog chancen og gik langsomt nærmere mod hende.
Cody- Antal indlæg : 179
Evner/magibøger : Healende hænder
Sv: Young one. What's wrong? ~ Fortidsemne
"Hvem er du?" Spurgte hun en anelse nervøst. Hun løftede sværdet op og sank en klump.
Duften. Færten sagde shapeshifter, hvilket gjorde hun sænkede sit våben - blot en anelse. Tatia sank atter en klump. Hun rystede. Frøs. Hun frøs helt vildt, men kulden bemærkede hun knap nok på grund af hendes sorg. Tatia flyttede ikke blikket fra den fremmede. Hendes øjne var stærke, dog fyldt med sørg. Hun havde en tårer løbende ned af sin ene kind. Dog var den ikke til at se på grund af regnen som allerede løb henover hendes hud. Tatia satte sit sværd om bagved ryggen, og løftede hænderne op til at hun ikke ville angribe. Hun var ung, men allerede trænet i at være kriger. Bare lidt havde hun nået før hun havde mistet alt.
Gæst- Gæst
"Tatiana, men jeg går under Tatia." Svarede hun ganske mildt. Tatia bed sammen da han spurgte om hun havde mistet nogle. Tanken fik hende til at bide hårdt sammen og knytte næverne.
"Min far blev dræbt for et par dage siden af nogle jægere... Så ja. Den Forældreløse shapeshifter." Svarede hun og sank en klump igen. Han rakte hende en kappe og hun tog imod den. Let nikkede kort og svang kappen over sig.
"Tak for venligheden. Og jo, jeg er ret sulten." Svarede hun ganske mildt. Tatia trak lidt skævt på smilebåndet.
Gæst- Gæst
"Nej. De er begge døde. Ingen søskende." Svarede hun lidt lavt og rømmede sig lidt. Hun flyttede hovedet op da han lagde en hånd på hendes skulder. De blågrønne øjne kiggede op på ham.
"Tak... det gør også mig ondt." Svarede hun og tog imod det mad og vand han gav hende. Hun spiste som om, at hun ikke havde spist i flere dage, og det havde hun næsten heller ikke. Vand havde hun fundet ved søerne.
"Hvorfor er du så venlig overfor mig?" Spurgte hun lidt nervøst.
Gæst- Gæst
"Jægere. De var efter mig. Min far reddede mig, han faldt. Jeg stak af." Svarede hun og sank en klump. "Min mor døde ved sygdom da jeg var 5." Tilføjede hun og slog atter blikket ned. Da hun havde spist snakkede han igen. Han havde et forslag. Nysgerrig løftede hun blikket let op. Så tog hun imod hans hånd og rejste sig op. Tatia fulgte med ham hen til grotten. Det ville være dejligt med noget varme. Tatia kunne sagtens tænde et bål og overleve i naturen, men hun havde aldrig prøvet at være alene før.
Gæst- Gæst
"Der burde være en hytte ikke så længe herfra." Svarede hun og sank en klump. Så bevægede hun sig stille i retningen som hun pegede hen imod. På trods af hendes unge alder så kunne hun gå så længe hendes krop tillod det.
"Jeg kan gå så længe jeg er nød til." Svarede hun og svagt. "Den første regel for overlevelse er, at man skal blive ved med at kæmpe. Det sekund man opgiver, er man så godt som død."
Gæst- Gæst
Hytten var en god størrelse med to etager. Køkken og stue fyldt rummet nedunder. En lille dør førte ud til badeværelset. Stuen var møbleret med to soafer og en stor stol. Spisebordet var beregnet til fire mand. Køkkenet er åbent og der så ud til at være mad, så der er kun et par dage siden der sidst havde været nogen. Pejsen var fyldt med nyt træ. Badeværelset havde et toilet og håndvask plus et badekar. Ovenpå var der tre værelser. Sengene var rummelige og dejlige. Det største soveværelse var forældrenes. En mellemstor seng. Et skab til tøj. Skrivebordet stod ved det store vindue. De to andre værelser var mindrede og ligende hinanden. Værelserne havde en enkelt mand seng. Et skab til tøj og et til legetøj. Skrivebord og en dejlig stol. To vinduer.
Obi-Wan så sig om og gik hen til pejsen. Han lagde taskerne ned ved siden af pejsen. Han begyndte at tænde op i den og pustede liv i de små gløder der kom. "Sæt dig til rette, yndling. Vi må nok blive her til stormen og regnen driver væk." sagde han og rettede sig op.
Hun gjorde som han sagde og satte sig hen i en lænestol foran pejsens varme. Det var dejligt. Den varme som ramte den våde hud.
"Jeg må hellere gå ud og se om de har noget tørt tøj." Sagde hun så og sprang ret hurtigt op fra stolen igen. Hun lagde sit sværd på sofabordet og gik ovenpå. Hun kom ind på et af børnene værelserne som var et pige værelse. Her fandt hun noget tørt tøj, et par bukser og en trøje. Hun gik ud på badeværelset og tørrede den våde hud og det våde hår, før hun så klædte om. Så gik hun tilbage i stuen og satte sig ind i stuens varme. Hun gabte lidt.
"Her er rart." Hviskede hun lidt lavt, men højt nok til at han ville kunne hører hendes stemme. Let lukkede hun øjnene i og fald i søvn.
Der gik lidt tid før hun slog øjnene op igen efter en dejlig nattesøvn. Hun gabte og strakte sig. Tatia gned søvnen ud af øjnene. Et smil dansede op på hendes læber da hun så Obi-Wan. Det var rart endelig med noget selskab igen. Specielt hvis man havde været alene som hende.
Gæst- Gæst
Da morgnen kom gik han ud i køkkenet for at se hvad de havde at lave mad af. Han ville lave noget lækkert at det de nu havde. Han satte først en spand ud ror at få lidt vand og begyndte så at finde gryder, tallerkener og krus frem. "Hvad drikker du til morgenmad, yndling." spurgte han og så på hende med et mildt blik. Selvom de havde kendt hinanden i mindre end et døgn kunne han allerede lide hende.
"Godmorgen. Jeg drikker blot vand." Sagde hun og sendte ham et skævt smil. "Skal du have hjælp med noget?" Spurgte hun og rejste sig op. Tatia var meget hjælpsom anlagt og hun var ekstremt uselvisk. Tatia gik stille ud i køkkenet. Her hoppede hun op på køkkenbordet for at se hvad han lavede. De blågrønne øjne var fyldt med nysgerrighed og eventyrlyst.
"Du sagde du havde et tilbud til mig?" Spurgte hun så nysgerrigt. Hun svang benene overkors og vippede hovedet på skrå.
"Men inden du tilbyder mig noget.. skal du vide hvad jeg har gjort." Lidt flovt slog hun blikket ned i jorden. "Jeg dræbte en af de jægere som slog min far ihjel... " Mange mente drab var forkert, selv hvis det var ment af selvforsvar. Dog synes hun, at det var den bedste ide at sige det i stedet for at holde det tilbage.
Gæst- Gæst
"Jeg kan godt lide overraskelser." Svarede hun simpelt på det han sagde.
Tatia vendte opmærksomheden fuldt på Obi-Wan til hans næste spørgsmål.
"Min far var lidt som min mentor... vil jeg tro. Men ellers ikke." Svarede hun ham og drejede fonten imod ham. Hun fik et lille chok tordenskraldet udenfor. Hun vendte blikket derover imod vinduet. Lysglimtende, det var ikke fordi, at hun var bange. Harley havde sagt til hende at hun ikke skulle være bange. Så frygt var ikke det som Tatia bar mest af.
Gæst- Gæst
"Min far har allerede lært mig lidt. Og min form fik jeg allerede da jeg var 2. Men jeg har stadigvæk svært ved at kontrollere den... så jo. Jeg er frisk." Svarede hun med et smil på læberne, stort og oprigtigt. Det var første gang han så sådan et stort smil fra hende. En fosterfamilie. Hun var ikke meget for at skulle ind til en bunke fremmed og kalde dem mor, far, søster og bror. Hun havde ikke brug for en ny familie. Hun havde bare brug for nogle omkring sig.
"Jeg vil ikke have en ny familie. Jeg ønsker ikke nogle skal være tvunget til at passe på mig.. Hvis det endelig skal være, tror jeg at jeg vil kunne klare mig selv." Svarede hun og slog blikket lidt ned. Tatia tog noget mad på sin tallerken.
"Jeg ved ikke, hvem jeg kan stole på længere.. jeg har ingen familie tilbage.. familievenner er væk forlængest.." Fortalte hun og spiste noget.
Gæst- Gæst
"Jeg ville gerne lærer dig hvad du ville." Han spiste ægget og skyllede efter med vand. Han lænede sig tilbage og studere Tatia. Hun havde en krigers form. "Sig mig yndling. Hvad er dit dyr?" spurgte han og lænede hovedet tilbage. Han havde fået hold i nakken i løbet af natten. Man kunne stadig høre regnen tromme mod taget
"Hvis du kan holde mig ud.. så må du vel gerne." Svarede hun og bed sig lidt i læben. Det ville alligevel være rart med nogen til at holde øje med sig imens livet gik i modgang, måske det kunne blive bedre end hun lige først troede. Let bed hun sammen.
"Jeg er fra Firewood Village." Svarede hun og kørte en hånd igennem de mørke brune lokker.
"Jamen, jeg ser frem til at gå igang." Svarede hun med et skævt smil og spiste sit æg. Hendes dyr. Kæmpe ulve var sjældne. Det havde hendes far sagt.
"Kæmpe ulv." Svarede hun og sank en klump. Tatia var samme dyr som hendes far havde været, og hendes mor havde været en kæmpe jaguar - heldigt for Tatia som bedst kunne lide ulven.
"Hvad med dig?" Spurgte hun så nysgerrigt.
Gæst- Gæst
Regnen trommede hårdt mod taget og dyrene havde søgt tilflugt i deres huler. Der var bare opstået et nyt og stort problem. Floder og åer var ved at gå over deres breder. Meget få kendte til dette. Obi-Wan stod ude på bagverranden der var overdækket og så på regnen. Haven bagved så meget lovende ud. Jorden var rig på muld og andre vigtige minrealer. Han kunne godt tænke sig at slå sig ned her og hvis den unge Tatia blev så var den en stor mulighed.
"Dejligt stykke land." sagde han og hvilede hånden på en af stolperne. Han var stadig klædt i sit normadetøj og han nød det. Han tog en dyb indånding og kunne næsten mærke regnens luft i sine lunger. Han så ind mod huset. Der var meget der skulle gøres før han kunne bo og han havde en lærling at se til. Nok mere en datter.
"Skoven har også altid tiltalt mig mest." Sagde hun med et smil og kiggede lidt ud. Det regnede voldsomt stadigvæk, hun var heldig at have fundet husly. Meget heldig overhovedet at få sovet og få noget mad. Hun vippede hovedet let på skrå over hans dyr. Det var ikke et hun havde hørt om før.
"Det er en stor verden, det er ikke sikkert at du er den sidste." Sagde hun ganske mildt. Hun nikkede let da han tilbød hende et bad.
"Et bad. Et bad ville være rart." Svarede hun og sendte ham et nik. Så gik hun op på badeværelset og tog sig et varmt bad. Det var rart, med det varme vand der ramte hendes hud. Vaskede snavsen ud af hendes brune lokker. Så snart hun var færdig med sit bad tørrede hun sin krop og klædte sig på igen. Så gik hun nedenunder og satte sig i vindues karmen for at kigge ud.
Tatia beundrede regnen og tordenvejret. Det kunne virke skræmmende. Men hun fandt det smukt. Ekstremt smukt. Et af de naturfænomener hun elskede mest. Regnen kunne virke så dræbende men også så beroligende. Tatia sukkede let og lagde hovedet tilbage imens hun betragtede vejret.
"Ai hod yu in. Leidon." Hviskede hun til sig selv, jeg elsker dig, farvel. Det var til hendes far. Til hendes gamle liv. Trigedasleng var hendes ene modersprog, så selvfølgelig var det noget hun snakkede. Blot ikke med fremmede. Så vendte hun blikket imod Obi-Wan. Et skævt smil spredte sig på hendes læber. Det var egentlig rart med venlige folk. Venlige folk som stadigvæk ville give hende en chance i livet. Det var rart. Meget rart.
Gæst- Gæst
Efter han havde klædt sig på gik han atter ned i stuen. Han stod op af væggen ved trappen og så på Tatia. "Har du nogen spørgsmål eller noget du ville vide?" spurgte han og gik hen til sofaerne. Han satte sig til rette og hvilede hovedet bagover. Med lukket øjnene lyttede han til Tatias åndedræt og regnen. Han var van til varmen ved Burning Desert, men han kunne godt vænne sig til alt slags vejr. "Hvad har du lært og hvad vil du lære? Kan du læse og skrive godt. Hvor mange sprog forstår du?" Han så på hende fra sin postion på sofaen. Hun kunne næsten mærke hendes sorg.
Pludselig ramte en smerte hans hjerte. Han gispede og greb sig til brystkassen. Efter forbandelsen havde ramt ham, havde han haft problemer med sit hjerte. Han kom på benene og støttede sig til en væg. Han vidste at meget få folk kunne accepter denne svaghed han havde. Bare hun ikke slår min hånd fra hende, tænkte han og så ned i gulvet.
"Jeg har ingen spørgsmål, men hvis jeg får nogen.. skal jeg nok stille dem." Svarede hun med et smil på læben. Så vendte hun blikket udenfor igen. Lyttede til hans næste spørgsmål.
"Min far var kriger, jeg har lært noget nærkamp." Sagde hun og sank let en klump. "Jeg har læst at læse lidt og skrive lidt... men jeg er ikke helt fantastisk til det.." Tilføjede hun. Hun var 9, det var ikke fordi at hun ikke kunne blive bedre, men hun ønskede at blive bedre.
"Min mor talte flydende Trigedasleng, så det kan jeg flydende.. også dette sprog." Svarede hun ham og kunne høre han satte sig i sofaen.
Så snart han gav et gisp fra sig reagerede hun og fløj hun op. Tatia fik et bekymret udtryk i sit ansigt, og løb hen til ham.
"Er der noget jeg kan gøre ?" Spurgte hun bekymret og lagde en hånd imod hans arm. Det var naturligvis ikke hendes job som barn at passe på den voksne, men, hvis hun kunne gøre noget. Så ville hun da gøre, hvad hun kunne for at hjælpe.
Gæst- Gæst
Side 1 af 2 • 1, 2
» Am i a freak? Is there something wrong with me? (Fortidsemne)
» Wrong Place At The Wrong Time -Alitheia-
» Wrong place at the wrong time - Ancalagon
» Everything that could go wrong, did go wrong ~ Sean
Idag kl. 0:09 af Valentine
» Who am I now?? //Jake//
Igår kl. 20:47 af Jake
» Oh, My Sweet Summer Child - Juniper
Fre 1 Nov 2024 - 12:48 af Juniper
» Bog klub - idetråd til bøger
Tors 31 Okt 2024 - 15:29 af Genevira
» What do you get, when you mix a broken heart with bad company?... A sinful cocktail.
Man 28 Okt 2024 - 23:38 af Victoria
» Wait a meow-ment... this can't be good! - Dr. Trott
Søn 27 Okt 2024 - 2:02 af Vinyx
» Ny hersker af Aquener (admin nyhed)
Lør 26 Okt 2024 - 17:53 af Victoria
» In the Hands of a Demon - Emery
Ons 23 Okt 2024 - 23:18 af Emery
» Your new home, my little sweetheart
Tirs 22 Okt 2024 - 20:12 af Renata