Periode | Renæssancen
Årstal | 1168
Årstid | Efterår
Måned | Oktober
Den sidst registrerede bruger er Victoria
Vores brugere har i alt skrevet 164955 indlæg i 8752 emner
Ventetid - Raco
Side 2 af 3 • 1, 2, 3
Sv: Ventetid - Raco
Gæst- Gæst
"Det er svært at sige. Jeg har været glad for at sejle med hende indtil for nogle år siden, da hun begyndte at skifte mening som vinden blæser. Har flere gange måtte hjælpe besætningsmedlemmer som var blevet såret, fordi hun havde fået andre ideer imens vi var sendt på plyndring. Har også oplevet at måtte rejse flere dage og uger, for at finde The Lady her i byen. I stedet for at vente som hun havde lovet." Hun tømte sit krus, som blev fyldt igen. Hun rettede et hurtigt smil til pigen som fyldte kruset. Et vink fra Talia og pigen gik hen til Raco imens hun løftede romkanden som et spørgsmål om opfyldning.
"Sidst vi var på havet, før jeg mødte dig, var hun ikke til at få en bestemt ordre ud af. Hver ordre modsagde den første. Hvilket var skyld i at vi røg ind i en storm, som nær havde kostet vores liv. Quatermaster og jeg fik med held redet skibet og mandskabet. Jeg ved ikke om du så skibet i Minotaris, men det vil tage måneder inden The Lady bliver klar til at sejle igen, hvis hun overhovedet kan redes. Hvis jeg muligheden for at komme under en anden kaptajn, så vil jeg takke ja." Hun trak vejret dybt, hendes krop og tone blev anspændt. "Selv hvis det betyder at jeg skal begynde at dræbe."
Evner/magibøger : Naturbogen
Gæst- Gæst
"Jeg husker at du snakkede om en stilling på Black Breath. Men også at du sagde, at Seuzan havde tolket mit talendt for..." Hun blev afbrudt af drengen, som kom løbende ind. Hun rejste sig og så rundt på folk, som så tilbage på hende.
"I ved hvor i kan finde sikkerhed." Hun så på Raco. "Vi er nød til at komme tilbage til varehuset. Dette kan være hvad vi har ventet på, men det kan også være problemer."
Gæst- Gæst
"Jeg vil gøre, som beordret. Hvis det kommer til drab, så er der en risiko for at jeg vil tøve. Har kun dræbt, hvis det var absolut sidste udvej." Hun håbede at han kunne godkende dette.
men det er noget beroligende ved storme. Alle ombord på Black Breath og Resolute finder en storm beroligende." Han klukkede ved tanken. "Seuzan so med vinduet i hak under hver eneste storm. Lydene var som en Lullaby for ham." sagde han og tog en slurk af øllet. Han slikkede overlæben og lænede sig op af dørkarmen. Han så på de enkelte børn der legede ude i regnen. Så unge og uden bekymring for livet.
Gæst- Gæst
"Jeg har en gang før være ombord på Resolute. Der så jeg for første gang, hvad det vil sige at sejle under en respekteret kaptajn." Hun tog en slurk af øllet og sukkede. Hun tænkte tilbage på den første gang, hvor hun enlig skulle besøge sin kusine og endte ud med at komme ombord på Seuzans skib. ...Seuzan... Hans ansigt trådte frem foran hendes øjne. Endnu et suk forlod hende og hun gned sig i ansigtet med den ene hånd. Hvorfor var han så meget i hendes tanker?
"For mit vedkommende så er den blide raslen af træernes blade min vuggevise."
Gæst- Gæst
"Jeg var på vej for at besøge min kusine og fætter ved Emerald Of Dreams, men det blev til et kort møde, inden min tante og onkel tvang dem tilbage i skoven. Sjovt nok havde de mødt Seuzan på markedspladsen, og på den måde mødte jeg ham." Hun klukkede og forsatte. "Det endte med at vi fuldtes ned til stranden, hvor jeg alligevel skulle møde Vivian om aftenen, men Gudinden ville at vores samtale på stranden blev kort, på grund af nogle andre skibe som åbenbart jagede Seuzan ankom. Jeg fik tilbudet om at komme med ombord, og tog imod det. Kort efter at Resolute havde sat sejl, trak det op til hård vind og regn. Jeg hjalp til hvor jeg blev bedt om det."
Hun tømte kruset og så ud over havnen igen.
"Hvad angår Seuzan.. tja... Jeg vil ikke sige at jeg kender så meget til ham personligt, som jeg kender til rygter og myter om ham. Dog kan jeg sige at de fleste rygter og myter er det rene løgn. Han er ikke en nådesløs morder og slyngel. Han..." Hun vidste ikke hvordan hun skulle sige det. Hun lod sin tunge løbe over læberne. "Han virker som en mand, der forstår sine folk, respektere dem. Jeg kan fornemme på hans folk at de vil gøre alt for ham, selv gå i døden." Hendes øjne var letter sløret, som om hendes tanker var på vandring.
Gæst- Gæst
"Så Han dræber ikke selv?" Hun smilede skævt. "På det punkt minder han om mig. Jeg dræber kun hvis der ikke er anden udvej. Det ligger til min races natur." Hun så sig over skulderen og Mikkel kom hen med et par kander øl. Hun tog den ene kande, fyldte sit eget krus og rakte kanden frem imod Raco. Hendes øjne havde fået et svagt drilsk skær. "Hvis vi forsætter sådan her, er jeg fuld inden middag. Men hva.. Det er under hyggeligt selvskab."
Gæst- Gæst
"Hvorfor kan jeg ikke fokusere?" Hendes stemme var svag og næsten ikke til at høre igennem hænderne.
Gæst- Gæst
Gæst- Gæst
Hun tænkte lidt imens hun fulde Raco med blikket. Endnu et indvendigt suk, og hun havde besluttet sig for at hun skyldte ham at være ærlig overfor ham. Når de blev alene ville hun fortælle ham sandhenden. Så måtte det briste eller bære..
Gæst- Gæst
"Du spurgte før hvad der er galt." Hun sukkede og nikkede hen imod en tom kajplads knap en halv meter fra dem. Hun satte sig og lod benene hænge ud over kanten. Hun gned sig i nakken og havde problemer med at komme igang.
"..mm... jo, ser du... Jeg tror jeg har følelser for Seuzan... Jeg kan ikke stoppe med at tænke på ham, og hans ansigt bliver ved med at dukke op i mit hovede... Jeg ved ikke hvorfor, eller hvad det er ved ham. Men der er noget ved ham som er anderledes." Hun drejede hovedet en smule og så på ham. Nu hun tænkte over det, så hun mere og mere lighederne imellem dem. Hun smilede en smule. "Jeg har ikke været tiltrukket af en mand i lidt over 50 år. Selv den sidste blegner i forhold til Seuzan." Hun så igen ud over vandet. Hun havde lyst til at hoppe i, bare for at få tankerne på noget andet, men hun var ikke sikker på at det ville hjælpe hende ret længe. Hun sukkede. Hvad skulle hun gøre? Fornægte det eller give ham rent besked næste gang hun så ham? Hun lagde den ene hånd over hendes ansigt, som om den kunne gemme hende og fjerne alle hendes problemer.
Gæst- Gæst
"Hvis jeg skulle gætte, vil jeg sige at det smil er til den drilske side. Et smil som får de fleste til at passe på omkring en." Hun smilede skævt og fik et drilsk glimt i øjnene. "Bare for at være nysgerrig. Hvilken stilling havde du så tænkt over på Black Breath?" Hun tog en slurk af rommen, og kunne begynde at mærke alt den alkohol hun havde fået her til formiddags.
I havnen kom et piratskib ind. Et skib der var kendt i byen. Der opstod en mumlen og hilsen. Mange genkendte denne pirat og rygtet løb hurtigt til varehuset. En lille dreng kom med besked til Taliia.
Gæst- Gæst
"Hva så rødtop? Dejligt at du er i byen for en gang skyld." Han kom ind og rystede jakken lidt, så de sidste vandråber landede på gulvet. Han så sig lidt rundt og fik øje på manden som sad ved samme bord som Taliia. Han så nysgerrigt på manden, inden han rettede opmærksomheden på Taliia igen. Et kæmpe smil bredte sig på hans ansigt og han åbnede armene som en varm modtagelse.
Evner/magibøger : The Book of Air: Kontrol over luft. Samt forvandle sig til en sort drage
"JAKE!! Ved gudinden, hvor fanden har du været din tossede draconir." Hun var helt overvældet over at se ham igen. Det var nok omkring 10 år siden de havde set hinanden sidst.
Hun faldt en lille smule til ro og trådte væk fra hans favntag. "Kom hen og mød en ven." Hun så på Raco. "Eller er jeg for tidlig på den med det, Raco?" Hun håbede ikke at han blev gal over at hun havde kaldt ham ven. Hun så fra den ene til den anden.
"Jake, må jeg præsentere dig for Kaptajn Raco Fire. Raco, må jeg præsentere dig for Kaptajn Jake Black. Jake er Vivians leder." Hun skyndte sig at fange en ekstra stol imens de to forhåbentlig fik hilst på hinanden. Folkene i varehuset havde fået tørret det spildte øl op og var kommet med et nyt krus til Taliia og et til Jake. Taliia satte sig på stolen og så nysgerrigt på Jake. "Jeg ved ikke om du har hørt det sidste fra Minotais omkring Vivian og The Lady?"
Side 2 af 3 • 1, 2, 3
» Let the sea, set you free. >Raco<
» Trouble always have it's way around me - Raco
» Møde om mulig alliance - Gabriello, Katrina og Raco
» Pleas forgive me - Raco
Fre 1 Nov 2024 - 12:48 af Juniper
» Bog klub - idetråd til bøger
Tors 31 Okt 2024 - 15:29 af Genevira
» A royal search for knowledge
Tirs 29 Okt 2024 - 19:47 af Renata
» What do you get, when you mix a broken heart with bad company?... A sinful cocktail.
Man 28 Okt 2024 - 23:38 af Victoria
» Wait a meow-ment... this can't be good! - Dr. Trott
Søn 27 Okt 2024 - 2:02 af Vinyx
» Ny hersker af Aquener (admin nyhed)
Lør 26 Okt 2024 - 17:53 af Victoria
» In the Hands of a Demon - Emery
Ons 23 Okt 2024 - 23:18 af Emery
» Your new home, my little sweetheart
Tirs 22 Okt 2024 - 20:12 af Renata
» As if anything would change (Valentine)
Søn 20 Okt 2024 - 23:20 af Valentine