Periode | Renæssancen
Årstal | 1168
Årstid | Efterår
Måned | Oktober
Den sidst registrerede bruger er Victoria
Vores brugere har i alt skrevet 164955 indlæg i 8752 emner
A Fallen.. -Mia Szhirly-
Side 2 af 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Sv: A Fallen.. -Mia Szhirly-
Hendes hånd lukkede sig om noget hårdt. En sten. Det kunne hun mærke på de skarpe kanter. Hun samlede de sidste kræfter, og kylede stenen efter der, hvor manden stod, og var på vej hen mod hende med hastige skridt. Der var et øjeblik stille, men så skreg manden op, højere end hun havde forventet. Hun havde ramt rigtigt. Men hun nåede ikke at triumferer, før det sortnede for øjnene af hende, og hun faldt til jorden.
Gæst- Gæst
Gæst- Gæst
"Josh...?" Mias stemme var kun en svag hvisken, og hun havde svært ved at se noget. Det smertede i hendes venstre ben, og hendes hår var tungt og fuld af mudder. Hun mærkede hænder mod sin side og ryg, og vidste pludselig hvor hun befandt sig. I armene på Josh. Hun huskede kun svagt de hætteklædte, bredskuldere mænd, men kun svagt. Hun ville gøre modstand, men kunne ikke, da hun pludselig fik en skræmmende smerte i benet. Hvor var de på vej hen? Hvor var mændene? Var de stadig efter hende? Hun ville have svar på sine spørgsmål, men hendes hals var helt tør.
Gæst- Gæst
Han så kort ned på hende, men hurtigt frem ad igen og fokuserede nu kun på at nå til Firewood Village, hvor han kunne bestille et værelse og sørge for at Mia fik det bedre, da det virkede til at hun var såret.. Der gik lidt tid, men til sidst nåede han endelig til Firewood village. Hans ben brændte under ham og trængen til at sidde ned blev stærkere og stærkere! Han åbnede døren ind til kroen, blev mødt af en masse blikke, men han ignorede dem og bestilte et værelse. Krodamen gav ham nøglerne, så han gik op ad trapperne og ind på det værelse han havde bestilt. Forsigtigt lagde han Mia ned på senge, inden han gik over til vinduet og satte sig i vindueskarmen..
Gæst- Gæst
Gæst- Gæst
Vi kunne mærke at underlagt skiftede overfalde til noget mere komfortabelt. Hun ville ikke åbne øjnene, men kunne ikke lade vær, af ren nysgerrighed. Gad vide, hvor hun befandt sig nu? Hun slog øjnene op, og lod dem kører rundt i rummet. Det var stadig mørkt, men hun vidste ikke om det var fordi at gardinerne var rulle for vinduerne, eller ej. Hun satte sig med besvær op i sengen, men det smertede i benet, så hun faldt klodset tilbage på pude, som hendes våde hør havde gennemblødt. Hun lå på siden, med front mod en lille dør, og en kommode som så ud til at være tom. Væggene var farvet en grøn, neutral farve, men hun kunne ikke rigtig komme til at vende sig om for at se hvad der var i den anden halvdel af værelset. Hvor var hun? Hun kunne se på den dobbeltseng hun lå i, at der var et vindue bag hende, da det kastede en mærkelig skygge. Der sad nogen i vindueskarmen.
"Josh?" Mias hovede dunkede.
Gæst- Gæst
"Jeg er lige her," sagde han med en rolig stemme og lænede sig en smule frem, for at få en øjenkontakt med hende. Han kunne se på hende at hun ikke havde det særlig godt, så han var fristet til at spørge hende om der var noget som han kunne gøre for hende eller hente til hende. "De er ikke efter os længere, indtil videre er vi i sikkerhed her," Hans stemme var fortsat rolig..
Gæst- Gæst
"Hvor er vi hende?" Det var meget længe siden at hun havde brug taleformen 'vi', og hun blev selv overrasket over, hvor godt det lød i hendes egne øre.
Gæst- Gæst
"Vi er på kroen i Firewood Village," svarede han og så hen på hende igen. "Jeg skyndte mig at få dig væk fra mændene," han smilte skævt, inden han rejste sig op og stillede sig hen imod vindueskarmen, kiggede ud for nu at tjekke om mændene kunne stå derude. De var ingen steder at se, men nu havde han jo heller ikke udsigt til kroens indgang, så han kunne ikke engang vide om de var på vej ind ad døren netop nu. Den tanke skubbede han dog hurtigt væk igen og så hen på Mia, stadig med det skæve smil på sine læber. "Er der noget du mangler? kan jeg hente noget til dig?" han så spørgende på hende og håbede at han blot ville hjælpe, uden at få noget tilgengæld.
Gæst- Gæst
"Vand?" Hun løftede ikke engang hovedet, men håbede at han ville høre det, selvom han stod ovre ved vinduet igen. "Og måske noget is il foden.." Hun skar en grimasse, da hun prøvede at vende sig om på den anden side, men det mislykkes..
Gæst- Gæst
"Hvor gør det ondt henne?" spurgte han som et tegn på at han ville holde isen der for hende, så hun kunne drikke af sit vand.
Gæst- Gæst
For at berolige sig selv, begyndte hun med en svag stemme, at nynne for sig selv. Det plejede altid at hjælpe, så hun håbede at hun bare ville falde en smule ned, inden han kom tilbage. Melodien blev højere og højere og den smukke klang havde uheldigvis ingen sang. Det var en vuggeevise. Mia lukkede øjnene, og lå lidt og nød tonerne i luften.
Døren gik op, og Mia stoppede brat sit nynneri, mens hun forskrækket så på Josh. Havde han aldrig hørt om at banke på.
"Tusind tak, jeg skylder dig vidst en undskyldning og en tjeneste..." Hendes hals var tør, og hun tog imod glasset, og begyndte stille at drikke af det.
Gæst- Gæst
"Du skylder mig ikke noget," sagde han med et roligt smil og fjernede kort isen, men placerede den forsigtigt igen. "Specielt ikke en tjeneste, jeg hjalp dig ikke for at få noget tilgengæld," Hans stemme var ligeså rolig som hans blik og da han kiggede op på hende igen, var det et venligt smil på hans læber. Under ham kunne han mærke hvor ømme hans ben var, men han valgte at ignorer det lidt endnu.
Gæst- Gæst
"Tak.." Stønnede hun, og prøvede at slappe af, både i benet, ansigtet og resten af kroppen... "Jeg er ikke så god til sådan noget..." Sukkede hun, og så på ham med sin brune øjne, og åbnede for den positive aura.
Gæst- Gæst
"Jeg ved ikke om det er noget jeg sådan skal blande mig i, men," Han tøvede kort inden han fortsatte og lagde sine arme på kors. "Hvorfor var du så køllig overfor mig ude i skoven, det var som om at du hadede mig?" Han kiggede hende i øjnene med det fortsatte rolige blik..
Gæst- Gæst
"Det, øhmmm....."Hun så væk, uden helt at vide hvad hun skulle sige, eller hvad hun skulle gøre af sig selv. Der opstod en kort, pinlig tavshed i det lille rum, og Mia vidste egntlig godt at det var hende der burde sige noget, da han havde stilt spørgsmålet.
"Jeg har aldrig været ligesom andre af vores slags.... Lad os sige det sådan..." Fik hun til sidst tvunget sig selv til at sige, og et stille, bekræftende nik.
Gæst- Gæst
"Så.. Er vi på en måde ens på det pungt, jeg har heller aldrig været som alle de andre engle," sagde han en anelse tøvende, imens han kiggede ned i jorden, men rettede hurtigt sit blik imod hende igen. "Men.. Hvorfor har du ikke været som de andre?"
Gæst- Gæst
"Jeg har bare haft andre ønsker og behov, end andre på min alder..." Mia så op på ham med et roligt ansigt, men øjne der flakkede. Hun vidste ikke helt om han ville forstå det, men på den andre side, var de jo ens, som han lige havde påpeget.
"Og så har jeg været igennem ting, som de kun vil møde i mareridt..." Hun sukkede. Hendes barndom havde ikke bare været lutter-lagkage..
Gæst- Gæst
"Jeg vil ikke presse dig til at sige hvilket mareridt.. Men, jeg må indrømme at jeg finder dig interessant på en mærkelig måde, måske fordi jeg kan fornemme at vi har meget tilfælles," sagde han og sørgede for at hans stemme var rolig..
Gæst- Gæst
Mia sendte ham et søgende blik, da han sagde at han fandt hende intrassant. Selvfølgelig gjorde han da det... Hvem ville ikke det? Hun var da det nærmeste man kunne komme på perfekt, så hva var der at diskutere? Selvfølgelig var hun da intrassant. Intet mindre. Men havde de meget til fælles? Det lød det til, men alligevel var der noget der holdte hende tilbage.
"Men jeg ha ikke hørt om dig? I starten virkede du ikke som en..... En af min slags..." Hun brød sig ikke om ordet engel længere, for hun var ikke stolt af den hun var. Alt andet end stolt af sine forældre. Hun så på ham med et roligt blik, og vidste ikke hvordan hans reaktion ville være. Så hun lod sin aura flyde ud i en beroligende bølge. Det ville måske give ham mere selvtillid...
Gæst- Gæst
Han fortsatte med at læne sig op ad muren, uden at røre det mindste på sig, udover brystet der bevægede sig under den sorte t-shirt. Han følte sig på en måde afslappet, end siden første gang han mødte hende og blev fornærmet over den arrogance hun havde vist overfor ham, men nu var det som om at det alt sammen var blevet lagt på hylden og de kunne være afslappet i hinandens tilstedeværelse. Da hun henvendte lidt til at han skulle fortælle om sig selv, stoppede han med at læne sig op ad væggen og rettede sig langsomt op, men havde stadig noget afslappet over sig, så man ikke skulle blive bange for at han ville angribe nogen.
"Altsa jeg.. Er en søn af en dæmon og en engel.. Jeg blev født i en kælder, hvor en masse kvinder blev voldtaget hver dag, en af de kvinder var min mor," fortalte han og kiggede kort på hende med et spørgende blik, inden han tog en lav indånding og fortalte videre. "Derfor er jeg ikke som de andre engle.. Som du nok ville sige.. Jeg har dæmon blod i mig og jeg kan mærke hvordan mørket vil overtage mig nogen gange.." Det sidste blev sagt med en mumlen, inden han kiggede ud af vinduet og betragtede omgivelserne.
Gæst- Gæst
Mia kunne mærke sin aura flakke om hendes hud, da han begyndte at fortælle om sin barndom i en kælder, hvor kvinder, blandt andet hans egen mor, blev voldtaget. Hun skulle aldrig have spurgt efter hans historie, og hun fortrød med det samme. Hvis ikke det var fordi det var utrolig uhøfligt, og det stadig gjrode ondt, ville hun have holdt sig for ørerne, og var løbet ud af værelset. Hun ville ikke høre mere. Det fik hende til at sammenligne sit eget liv med hans, og fik et lillebitte stik af dårlig samvittighed over, at hun havde været så kold mod ham i starten. For at få tankerne hen på noget andet, begyndte hun med en smule besvær at sætte sig op i sengen, med det røde hår ned om ansigtet. Hun tog sig automatisk til halsen, for at tjekke hendes mods halskæde var der. Det var den. Heldigvis. Mia viste ikke hvad hun ville gøre uden den.
"Det er jeg ked af at høre..." Sagde hun bare, men hendes stemme afslørede ingenting, og det gjrode hendes ansigt heller ikke, da hun sad med ryggen til.
Gæst- Gæst
"Det skal du ikke være.. Jeg har overlevet og det er det vigtigste," sagde han med et skævt smil på læben, for derefter at gå hen foran Mia, da han bedst havde det med øjenkontakt hvis han snakkede med nogen. "Hvad siger du til at vi tager os noget mad? jeg giver," Han smilte venligt og varmt til hende.
Gæst- Gæst
"Jeg har ingen penge på mig nu, men så snart jeg får nogen på mig, lover jeg, at betale dig tilbage..." insisterede hun. Han skulle absolut ikke betale for hendes mad, det kunne hun udemærket godt selv. Intet problem. Og hun skulle også snart have et job, inden hun nåede så langt ud, at hun ikke engang kunne betale for huslejen hos Amun, selvom det ikke var meget.
Hun rejste sig op, og uden at støtte alt for meget på den vestre fod, humpede hun hen til døren, som hun gættede på, førte ud til gangen.
"Kender du vejen?" Spurgte hun over skulderen.
Gæst- Gæst
Side 2 af 5 • 1, 2, 3, 4, 5
» Søgningen - Mia Szhirly
» it has been long my friend -(Mia Szhirly)-
» Mia Szhirly - Fravær på ubestemt tid!
» hope you like music //Mia Szhirly//
Fre 1 Nov 2024 - 12:48 af Juniper
» Bog klub - idetråd til bøger
Tors 31 Okt 2024 - 15:29 af Genevira
» A royal search for knowledge
Tirs 29 Okt 2024 - 19:47 af Renata
» What do you get, when you mix a broken heart with bad company?... A sinful cocktail.
Man 28 Okt 2024 - 23:38 af Victoria
» Wait a meow-ment... this can't be good! - Dr. Trott
Søn 27 Okt 2024 - 2:02 af Vinyx
» Ny hersker af Aquener (admin nyhed)
Lør 26 Okt 2024 - 17:53 af Victoria
» In the Hands of a Demon - Emery
Ons 23 Okt 2024 - 23:18 af Emery
» Your new home, my little sweetheart
Tirs 22 Okt 2024 - 20:12 af Renata
» As if anything would change (Valentine)
Søn 20 Okt 2024 - 23:20 af Valentine