Periode | Renæssancen
Årstal | 1168
Årstid | Efterår
Måned | Oktober
Den sidst registrerede bruger er Victoria
Vores brugere har i alt skrevet 164955 indlæg i 8752 emner
A Fallen.. -Mia Szhirly-
Side 3 af 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Sv: A Fallen.. -Mia Szhirly-
"Det skal du ikke tænke så meget over," sagde han og rettede sig op, strækkede sig en anelse, inden han fulgte med hende hen til døren og blev ved med at gå, selvom hun stoppede op og spurgte ham om noget. "Jep, bare følg med mig," Han smilte en sidste gang til hende, inden han gik igennem den smalle gang og ned af trapperne, hvor en lille krostue afslørede sig for deres blikke.. Der duftede af mad og stemningen så ud til at være god..
Gæst- Gæst
De drejede ned af gangen, hvor der for enden lå noget der duftede af mad. Det viste sig at være en krostue, sikkert den Josh havde snakket om, og hun kunne mærke hvordan det vendte sig i maven på hende. Hvrofor var hun pludselig så sulten? Hun havde spist lige før hun var taget hjemme fra Amun og Sylar, for at gå på opdagelser, men så kunne hun da ikke allerede være sulten? Hun prøvede at holde trit med Josh, så hun ikke ville sakke bagud, og blive væk i mængden af fremmede, lalleglade mennesker, som så ud til at hygge sig gevaldigt. Det var næsten til at få kvalme af..
Gæst- Gæst
"Hvad kunne du så tænke dig at spise, jeg tror de servere alt her, bortset fra sjæle og blod," sagde han, efterfulgt af et lille grin, da han godt vidste at det ikke var det hun spiste, men den skulle nu også mere være rettet imod vampyrer og dæmoner. Da de kom for enden af trappen, gik han med fortsatte afslappede bevægelser hen imod baren, uden at bemærke de spørgende blikke der faldt på ham og Mia.
Gæst- Gæst
Hendes tanker blev brudt, da han pludselig spurgte om noget, og med et forvirret blik, så hun sig om, da de pludselig stod nede i en kælder, foran en bar.
"Jeg er vegetar..." Svarede hun bare, og så sig om. Hun brød sig ikke om føelsen af, at nogen stirrede på hende...
Gæst- Gæst
"Så.. Skal jeg bestille en salat til dig?" spurgte han med et venligt smil og så spørgende på hende. Et kort øjeblik kiggede han selv rundt i kroen, hvor han mødte et blik fra forskellige væsner, der hurtigt kiggede væk igen.
Gæst- Gæst
"Hvor skal vi sætte os hen?" Spurgte hun, uden at se på Josh, mens hun fik alle andre, som kiggede på dem, til at se den anden vej, eller ned i bordet. Det var bare ikke pænt at stirre!
Gæst- Gæst
"Du finder bare en plads, så kommer jeg med vores mad lige om lidt," sagde han med et smil og henvendte sig til baren igen, hvor kromutteren stadig var igang med at lave deres mad. Så snart maden kom til dem, tog han imod dem og satte sig der, hvor Mia nu havde fundte pladser til dem.
Gæst- Gæst
"Hvofor har du ikke sagt, at jeg havde hul i min bluese?" Hendes øjne var knebet sammen i vrede.
Gæst- Gæst
"Jeg aner ikke hvad du snakker om?" sagde han til hende og så væk fra hende, for at skubbe hendes tallerken hen foran hende. "Jeg har ikke set noget hul i din trøje, så hvorfor skulle jeg have sagt det til dig?"
//Ik så meget krea.. Sorry :3//
Gæst- Gæst
Det var mere middagsmad end aftensmad, selvom det mere føltes som langt ud på natten. Det var sikkert skoven, der gjorde det hele! Den havde været så mørk, at man ikke havde kunnet se solen, og derfor havde hun nok fået en anden opfattelse af dagens rutiner. Men hun kunne mærke langt ned i maven at hun var sulten, og så længselssfuldt efter den tallerken Josh skubbede hen til hende. Men hun holdte sig lidt endnu og så bare på ham med vantro øjne. Der var et mellemstort hul i hendes trøje, og så havde han ikke engang opdaget det? Hendes øjenbryn løsnede sig en smule fra den mistænksomme mine, og hun fat om gaflen, og stak lidt i salaten inden hun puttede noget i munden. Det smagte bedre end hun havde forventet, men hendes ansigt var stadig udtryksløst. Hun viste ikke engang hvor sulten hun var, og spiste bare stille og roligt i et roligt tempo. Hun skulle ikke nyde noget af flere nysgerrige blikke...
Gæst- Gæst
Gæst- Gæst
//ingen krea, Sry!//
Gæst- Gæst
Der var tavshed til stede.. Han vidste ikke rigtig hvad han skulle sige, men nu sad de jo også og spiste, så det ville nok ikke være det mest lækre at snakke med mad i munden. Dog brød han sig ikke meget om stilhed, så langsomt begyndte han at opdigte noget de kunne snakke om oppe i sit hovede. Det var ikke nemt at finde noget at snakke om, derfor gav han sig til at kigge rundt, for at se om han kunne finde noget at tale om der, og ligesom man troede der ikke var noget han kunne nævne. Kom en stor mand ind ad døren, lod den ramme væggen og skabe uro i hele det lille kroværelse. Med en grynt, satte han sig ved et bord og smed sine beskidte støvler op på det og lænede sig tilbage i stolen, lod sin underlig cowboyhat dække sit snavsede ansigt.
"Lige når man troede at man ikke kunne opleve mere i dag," mumlede Josh og kiggede hen på Mia, med et lille skævt smil, som et lille tegn til at han hentydede til den larmende mand.
Gæst- Gæst
"Ja, det må du nok have lov at sige..." Svarede hun bare, og tog endnu en mundfuld salat, mens hun betraktede manden.
Gæst- Gæst
"Så, i ungle englebasser," sagde han og trak en stol hen til deres bord, som han så gelant svingede rundt, inden han satte sig omvendt på den med armene lænende på ryglænet. "Hvad laver i helt alene på sådan en kro? behøver i ikke jeres forældre?" han smilte hånende, så Josh havde lyst til at kaste sin mad i hovedet af ham. Forældre? Troede han de var pattebørn eller hvad? Han sendte ham et blik fyldt med lyn og vrissede.
"Og hvad mig dig selv? jeg kan da ikke se af dine forældre er i nærheden?"
Manden løftede på et øjenbryn af Josh, inden han brød ud i latter og lod en hånd klappe Josh på ryggen, imellem skulderbladene.
"jamen jamen, du kan svarer igen, respekt knægt,"
Gæst- Gæst
Josh svarede manden igen, og Mia skjulte sin forbløffelse så godt hun kunne. Måske var Josh slet ikke så tosset igen? Måske kunne han være en nyttig følgesven? Måske ville de blive et godt makker-par? Han var ihvertfald det tætteste hun nogensinde ville komme på en rigtig ven. Ligemeget om hun ville indrømme det eller ej.
"Bland dig udenom!"Vrissede hun lavtrin manden, som bare så underligt på hende, som om hun havde sagt noget på et helt andet sprog.
Gæst- Gæst
Josh forstod det ærgeligt talt ikke, hvad ville en mand som dem, mon med dem? Og hvad han end ville, så var det forhåbetlig ikke noget som de kunne undgå. Manden lignede jo en anden udgave af Indiana Jones for pokker, der kunne umuligt ikke være problemer hængende over hovedet på ham. Med et knips fra mandens behandskede hænder, kom en tjener hen til dem. Selv tjeneren lignede en der allermest havde lyst til at gå sin vej, men ikke turde det. Han bestilte en drink og viftede derefter med hånden, for at få tjeneren til at smutte.
"Slap af, jeg vil her ikke noget ondt, jeg vil bare snakke med jer," sagde han og trak en smøg op af lommen, som han så sjusket fik sat ild til med en tændstik. "Hvad laver i egentlig her huh?"
Gæst- Gæst
"Hvad tror du vi laver?" Spurgte hun og nikkede med hovedet imod tallerknerne, som nu begge lå stille, uden at være i brug. "Vi spiser selvfølgelig!"
Gæst- Gæst
"Jeg kan se i spiser ja, men hvad laver i på kroen? har i ikke små gode gerninger der skal gøres?" Han så skiftevis på dem begge. Josh sendte ham et dræberblik.
"Til din oritering, så har vi bedre ting at give os til end det og du har vist ikke så forstand på engle som du tror," mumlede han irritabelt og tog en ny bid af sin mad.
Gæst- Gæst
"Så vidt jeg ved, er det for det meste kun skytsengle der gør, synlige, gode gerninger! Og hvis jeg var din skytsengel, vil jeg ihvertfald begå selvmord før eller siden!" fnøs hun, og skubbede sin tallerken længere ind på bordet. Hun var ikke længere bange for manden med cowboyhatten. Hun synes bare han var åndssvag!
Johs blik sagde hende ingenting. Alligevel vendte hun sig mod ham, og. Lagde sin gaffel.
"Kom, Josh! Vi går!"
Gæst- Gæst
"Jeg kender til noget som i helt sikker vil syndes om! Jeg kan give jer det i ønsker for pokker, jeg har brug for jeres hjælp, har i nogensinde hørt om sandheds spejlet? Kom nu i to! I lige sådan et par unge engle jeg kan bruge til denne mission!" Josh vendte sig nysgerrigt om imod ham, med armene på kors og et løftede øjenbryn. Sandheds spejlet? nej, det sagde ham egentlig ikke noget, men af en eller anden grund lød det interessant. Han kiggede spørgende hen på Mia, for at se om hun også tænkte det samme, eller om hun havde lyst til at gå.
Gæst- Gæst
" Så, nu vil du lige pludselig også bruge os? Kan du ikke bare selv gå frem til dette 'Sandheds Spejl'? Det kan da ikke være så svært!" Mia satte hænderne i siden. Hun kunne ærlig talt ikke se, hvorfor et sådant muskelbundt som ham, så bruge to (mere eller mindre) uskyldige engle til at finde et spejl? Ville han bruge dem som sporhunde, eller var det en form for slaveri?
"Nåhjo, du skal passe på, at spejlet ikke bider dig!" Sagde hun sarkastisk, og så igen på Josh. Han måtte tage beslutningen.
Gæst- Gæst
Gæst- Gæst
Der stak et eller andet under, det var hun ikke på. Man gav ikke bare andre noget, uden at få noget tilbage. Det vidste enhver da, og forhåbentligt også Josh.
"Og hvad vil vi så få ud af at finde dette 'magiske spejl'? Er det så svært at finde, at du skal have to 'søde, små, englebasser' til at hjælpe dig...?" Mia havde vendt sig om mod manden, og slap en bølgende varm aura ud. Men sarkasmen var stor i hendes spørgsmål, selvom hun blinkede heftigt med de lange øjenvipper og prøvede at se rigtig artig og uskyldig ud.
Gæst- Gæst
Manden smilte over Mia, han faldt tydeligvis for at hun virkede uskyldige med sine lange øjenvipper og et blik man ikke kunne stå for.
"I virker til at være to gode englebasser at have med sig.." sagde han og smilte til hende, med et fedtende smil. "Trods alt kan i jo.." Han blev afbrudt da hele krostuen pludselig var fyldt med damp og man intet ville være i stand til at se. Krodamen råbte og skreg, ville vide hvem der havde gjort det og midt alt mytteriet havde Josh taget Mia i hånden og trak hende ud af kroen. Så snart de var ude, sendte han hende et smil og et nik til at de skulle løbe videre, for manden ville ikke bare lade dem undslippe så let.
Gæst- Gæst
Side 3 af 5 • 1, 2, 3, 4, 5
» Søgningen - Mia Szhirly
» it has been long my friend -(Mia Szhirly)-
» Mia Szhirly - Fravær på ubestemt tid!
» hope you like music //Mia Szhirly//
Fre 1 Nov 2024 - 12:48 af Juniper
» Bog klub - idetråd til bøger
Tors 31 Okt 2024 - 15:29 af Genevira
» A royal search for knowledge
Tirs 29 Okt 2024 - 19:47 af Renata
» What do you get, when you mix a broken heart with bad company?... A sinful cocktail.
Man 28 Okt 2024 - 23:38 af Victoria
» Wait a meow-ment... this can't be good! - Dr. Trott
Søn 27 Okt 2024 - 2:02 af Vinyx
» Ny hersker af Aquener (admin nyhed)
Lør 26 Okt 2024 - 17:53 af Victoria
» In the Hands of a Demon - Emery
Ons 23 Okt 2024 - 23:18 af Emery
» Your new home, my little sweetheart
Tirs 22 Okt 2024 - 20:12 af Renata
» As if anything would change (Valentine)
Søn 20 Okt 2024 - 23:20 af Valentine