Periode | Renæssancen
Årstal | 1168
Årstid | Efterår
Måned | Oktober
Den sidst registrerede bruger er Victoria
Vores brugere har i alt skrevet 164955 indlæg i 8752 emner
Forgotten. -Nille-
Side 1 af 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Forgotten. -Nille-
O: Man kan næsten ingenting se pga. tågen. Man kan kun ane at der er træer, buske og en sti rundt omkring.
T: Efter solnedgang.
V: Overskyet og koldt.
Der var egentlig gået noget tid nu. Det var gået stærkt, uden at han havde bemærket det. Livet var bare spolet forbi ham. Han gik og gik, men han vidste egentlig ikke hvor han gik hen. Der var ikke rigtig nogen at snakke med, udover den unge Josh der var hjemme i huset. Jacob var meget taknemmelig over at Josh var der, for ellers havde han ikke kunne kæmpe videre, så havde ensomheden overtaget ham og langsomt slået ham ihjel. Hvilket nok ikke ville være så svært for den, eftersom han allerede var voldsomt skade på næsten hver centimeter af hans krop. I maven havde haft en kniv igennem sig, præcis det samme sted hvor han engang havde haft en istap igennem sig, så såret var blot blevet større. Hans ene arm hang lidt og dinglede, ville ikke rigtige samarbejde efter at den var blevet vredet om. I panden strakte et langt ar sig fra tindingen og ind til midten af panden. Under fødderne var der stadig en smule aftegninger fra de bakterier der nær havde overtaget hele hans krop og sidst men ikke mindst, var der et bide mærke i hans skulder og et par blå mærker rundt omkring på hans krop. Så, ensomheden ville let have kunne slået ham ihjel hvis det var det den ønskede.
Han sukkede og fortsatte med at gå, bare for at slippe alle tanker løs, selvom det var svært ikke at tænke på Nille. Han savnede hende, men var begyndt at vænne sig til at savne hende.. Og Caroline.. Angreb ham som var han en fjende der ville slå hende ihjel.. Dog var hun kommet til sig selv og havde sagt undskyld, men selvfølgelig skræmte det ham stadig.. Den store Josh havde han heller ikke set noget til.. Hvad lavede knægten mon for ballade nu, siden han ikke kom hen til ham? Pludselig kunne han høre noget rasle i busken, så af ren reaktion stoppede han op og kiggede nysgerrigt derhen imod..
Gæst- Gæst
Sv: Forgotten. -Nille-
De engang små fine ar på venstre arm, var nu blevet større og knap så fine. Arrene var ved siden af hinanden, tæt på håndleddet. Udover det, havde hun små skrammer efter den slemme tortur hun havde været igennem. Hun kunne ikke skelne forskellen mellem venner og fjender mere. Hun stolede på Caroline, som den eneste lige nu. Alle andre var hendes fjender i hendes øjne. Hun kunne snart ikke mere. Hvorfor skete al muligt dårligt hende? Det var noget hun ikke forstod. Selvom hun var ved at blive træt af det hele, skulle hun fortsætte! Der var ingen kære mor mere, det havde der aldrig været. Så i stedet var der ingen kære... Vent. Jo. Selvom Sylva rigtigt havde været Nilles mor, ville hun aldrig være en mormor i Nilles øjne. Der var ingen kære mormor mere. Nille slæbte sine ben efter sig, mens hun var ved at falde hele tiden. Hun var svimmel. Hun kunne mærke smerten fra pisken, kniven som havde været dyppet i vievand. *Jeg kan ikke mere.* Hun faldt. Hendes fald fik nogle af en busks grene til at knække. Hendes hånd rørte ved en busks blade så det raslede svagt. Hun fangede en meget bekendt fært. Jacob. Nej!
Hun rejste sig op hurtigt op, men var lige ved at falde igen. Hun havde gemt sine to daggerts i sine læder støvler. Hun var træt. Hun havde flygtet hele natten fra alt og alle. Hun kunne se Jacobs hvide hår. Hendes hjerte bankede afsted, både af glæde men også af frygt. Hvordan var det dog han så ud?! Hun nåede ikke at sige noget, eller gøre noget. Han havde fået øje på hende. *Fjende! Løb!* Hun rørte sig dog ikke ud af stedet. Hun rystede svagt i hele kroppen, mens tårerne gled ned af hendes kinder. Ville han gøre hende fortræd? Han var sikkert sur over at hun havde forladt ham! Han ville have hævn... Han ville slå hende ihjel...
"Du rører mig ikke!" Skreg hun, vendte ryggen til og begyndte at løbe væk. De onde tanker havde fået kontrol over hende.
Gæst- Gæst
Gæst- Gæst
Stop? Vent? Nej! *Løb, løb, løb!* Det kunne ikke gå for hurtigt! Dog faldt hun, på grund af en rod. Hun skreg op da hun bemærkede at hun var ved at falde. Hun landede på siden, rullede om på ryggen, mens hun løftede sig lidt op. Da hun ville rejse sig, sad hun fast. Roden havde et tag om hendes læder støvle. Hun kiggede på Jacob.
"Hold dig væk!" Hun løftede sin hånd med håndfladen mod ham, samtidig med at hendes øjne blev sorte. "Hvis du ikke går din vej, bruger jeg min evne mod dig!"
Gæst- Gæst
"Nille," sagde han med en blid stemme. Han gik fortsat hen imod hende med rolige bevægelser. "Jeg er ikke din fjende, jeg elsker dig og det ved du," Han så hende i øjnene, endda selvom de var sorte, han var ligeglad. "Du vil ikke bruge din evne imod mig.. og jeg er ikke bange for at se dig i øjnene," Han gik fortsat roligt hen imod hende..
Gæst- Gæst
"Lad mig være!" Skreg hun og vred sig for at komme fri. Han gik tættere på hende. Han skulle væk! væk! "Væk!" Endelig fik hun sin fod fri. Hun rejste sig op. "Se mig i øjnene..." Sang hun med sin hypnotiserende skammer stemme. Medmindre han fik noget foran sig, så hun ikke kunne se på ham, var han tvunget til at se hende i øjnene og minderne ville begynde at vises for dem.
Gæst- Gæst
Han kunne føle slagene imod sin krop. Lugten af blod hang i luften og spanden med vand lå og flød på gulvet. Det havde ikke været med vilje og alligevel kunne han få ham til at skamme sig.
"Møg unge!" råbte hans skærende stemme.
Jacob kiggede op på sin far, de store brune øjne søgte efter tilgivelse i stedet for at skulle drukne i skam. "Det var jo ikke med vilje herre, jeg tabte den bare," Hans stemme var så lille og ynkelig, så skørbelig som et nyfødt barn. Nethan lod sin hånd smække imod Jacobs kind, så den skrøbelige barnehud blev rød og den unge dæmon måtte kæmpe for ikke at græde overfor sin far.
"Tabte den? Du skulle skamme dig! Lær dog at være mere forsigtig møgunge!"
"Du lovede at komme hjem tidligt!" Josh stemme skar igennem Jacobs hjerte. Den skrøbelige barnestemme og de skuffede øjne skar igennem ham som knive. "Hvorfor kom du først hjem nu! Hvor var du henne og hvorfor kan du ikke holde hvad du lover!" Josh kiggede op på ham med knyttede næver, han gjorde alt hvad han kunne for at virke vred og skræmmende, men Jacob kunne se at bag den facade havde han mest lyst til at græde og bare løbe sin vej. Jacobs stemme skælvede da han svarede. "Josh, det må du undskylde men jeg.. der kom noget i vejen, jeg lover at næste gang jeg lover dig noget, så holder jeg det!" Jacob bed sig i underlæben, skammede sig over at han sådan havde brudt sit løfte til sin lillebror. I stedet for at nikke og stole på ham, kiggede Josh bare skuffet på ham, hvor han derefter satte i løb hen imod døren.
"Josh!" Jacobs stemme skar igennem luften..
Minderne skar i Jacob, men han ville ikke bryde sammen.. Han nægtede at bryde sammen!
Gæst- Gæst
"Skam dig.... Du gør alting forkert... Lille møgunge..." Hun fortrød de ord mens hun sagde dem. Men det var som om en anden del af hende, fryd sig over dem. Den del var Rebecca. Det lille stykke af Rebeccas sjæl var blevet stærkere af at Nille var blevet svagere. Alting gik ned af bakke. Når Nille kom til sig selv, når den indre kamp var slut, ville hun skamme sig som aldrig før over hvad hun nu gjorde ved Jacob. Hun prøvede at knuse ham.
"Du kommer aldrig hjem til tiden... Hvor er du dog... Hvad laver du... Svar mig!" Hun ville ikke stoppe. Skammen skulle blive ved. Et ryk mere. Skam. Nille. Rebecca. Døden. Skam. Et ryk mere. Hun gik bagud, men holdte sine øjne mod hans. De sorte øjne ville ikke blive blå. De gav ikke op. Så stoppede hun med at gå.
Hun trådte et skridt frem mod ham. "Skam..." Et skridt mere frem. "... Dig." Et skridt mere frem. Hun stod tæt på ham nu, men havde ikke taget sine øjne fra hans et øjeblik. "Hvor var du da jeg behøvede dig... Du kan ikke komme til tiden... Du taber hele tiden..." Hun kunne ikke stoppe sig selv. "Skam... Jeg kan se al din skam... Det du flygtede fra... Frygt fra din far... Jeg ser en pige i hvidt... Og hun elsker dig højt... Men hendes pligter stopper hende... Fra at elske dig... Være hos dig... Undskyld..." Hun kunne ikke mere. Hendes øjne blev blå. Som om hun havde fået en knytnæve i maven, sprang hun væk fra ham. Hun stirrede først på ham. Så kom tårerne frem i hendes øjne. "Undskyld, undskyld, undskyld!" Hviskede hun hurtigt... Hvorefter hun faldt om af udmattelse. Det havde krævet al hendes energi... Hun ville nok først vågne efter nogle timer.
Sidst rettet af Nille Søn 16 Jun 2013 - 21:02, rettet 1 gang
Gæst- Gæst
"Stop!" skreg han med sin lungers fulde kræft. "Jeg ledte efter dig! jeg ledte efter store Josh og Caroline!" Han svarede så godt han nu kunne, selvom det var som at skulle svare, imens man langsomt blev flået i flere stykker. "Jeg ledte efter alle, det var som alle var væk!" En enkelt tåre trillede ned af den blege kind.. Han ville ikke mere, ville hun ikke nok stoppe!
Da han hun endelig stoppede, åndede han tungt ud, som havde han været ved at drukne. Luften beroligede ham og det at han ikke længere kunne se de skræmmende minder.. han kiggede hen på hende, hørte hende sige undskyld, lige inden hun besvimede og efterlod ham alene..
Tilbage i hans hytte, der ville hun vågne. Den dejlige duft af ild i kaminen og fyrreskov ville omringe hende. Ved hendes side, ville Jacob sidde på gulvet med lukkede øjne og en rolig vejtrækning. Selvom hun havde fået ham til at se alle de minder, så elskede han hende og ventede på at hun endnu engang skulle åbne sine smukke øjne..
Gæst- Gæst
Rebecca gav slip. Nilles tanker blev mere normale. Hun fik kontrol igen. Fri vilje.
Mørkt. Et lys trængte ind. Viste vej. Et lys fra en gnist. En flamme til sidst. Lad mig se hvem du er. En flamme bliver flere. Og jeg ser du vil skjule dig, så dybt i din hule. Skyggerne i hulen springer frem. Stå nu fast. Ikke flygte. Du har intet at frygte. Se nu ind i spejlet. Du er klar... Der i spejlet findes dine svar... Skam. Jeg kan se al din skam.
Af en eller anden grund var den sang i hendes hoved mens hun var besvimet. Hendes skammer stemme... Hendes ord. Hvad de handlede om vidste hun ikke. Hun vidste blot, at det var hendes ord, hendes skammer stemme... De lysende blå øjne lyste op da hun åbnede sine øjne. "Skam..." Kort blev hendes øjne helt sorte, derefter hvide, derefter blå. Hun gispede svagt... Vred sig så meget, at hun faldt ned af sofaen. Hun skreg op, smerten skød op af hendes krop, mens hun landede på gulvet, ved siden af Jacob. Hun havde lukket sine øjne igen.
Sidst rettet af Nille Søn 13 Okt 2013 - 23:02, rettet 1 gang
Gæst- Gæst
"Shh Nille," hviskede han blidt imod hende øre. "Jeg er lige her, der sker der intet, ikke så længe jeg er her," Han hadede at hun skreg og det eneste han ønskede var at hun skulle stoppe, bare åbne sine øjne op og ikke se på ham med afsky, men se på ham som den fyr hun elskede. Han bed sig i underlæben, vidste ikke hvad han skulle gøre hvis hun endte med at gå fra ham. "Jeg lover dig at jeg altid vil være her.. altid," Han sukkede og fortsatte med at kramme hende.. Han ventede bare på at hun skulle holde op med at lide.. Dæmon hjertet bankede i kroppen på ham og han havde det som om at det kunne brase ud af hans krop.
Gæst- Gæst
"Jacob, hvad er der sket?" Hun sagde slet intet til hvad der lige var sket. Hun havde nærmest glemt det... Men det var nok bedst at huske hende på det. "Hvem har gjort det mod dig?" Hun så spørgende på ham.
Gæst- Gæst
"En vampyr, hun ønskede at skade nogen børn og jeg stod i vejen, så det endte med at gå udover mig," svarede han og kløede sig kort i nakken. "Men, det er ikke noget særligt, jeg klare mig, det ved du," Han smilte skævt og så hende i øjnene.
Gæst- Gæst
"Ikke noget særligt? Jacob, det er noget særligt!" Hendes stemme var skarp som en kniv, den kunne skære. Hun lagde sin højre hånd mod hans hals, kørte den ned til hans hættetrøje, mens hun lukkede øjnene. Hun hev blidt ned i hans hættetrøje, så hans skulder blev blottet. Hun åbnede øjnene... Men fortrød. Hun lukkede brat øjnene, og satte hættetrøjen på plads. Så åbnede hun øjnene igen. Hun havde haft en fornemmelse af at, der ville være flere ar... Der havde været et bidemærke... Hun lagde igen sine hænder mod hans kinder, lænede sig mod ham som om hun ville kysse ham, men nej, det var ikke det hun ville. Hun så bund alvorlig ud. Så kom minderne om hvad hun havde gjort mod ham tilbage, hun havde haft en smule hukommelsestab. En af svaghederne ved evnen. "Jacob, ved du hvad hun hed? Hvordan så hun ud? Du må ikke lyve overfor mig." Hviskede hun.
Gæst- Gæst
"Jeg kan ikke huske det," svarede han og kiggede ind i hendes øjne. "Det eneste jeg husker er jeg blev angrebet og så senere stak hun af.. andet husker jeg ikke," Ordene kom ikke let ud af hans mund, men han syndes det var det rigtige at gøre i denne sag, både for Caroline og Nilles skyld. Nille skulle ikke have mere at bekymre sig om end hun allerede havde og det skulle Caroline hellere ikke.. Han smilte skævt. Tankerne om hun vidste at hun havde brugt sin evne på ham strejfede ham..
Gæst- Gæst
"Jeg håber virkelig for din og min skyld at du ikke lyver." Sagde hun, mens hun trak sig lidt væk. Hun rejste sig op. "Og, hvis du lyver for mig... Kender du udmærket konsekvensen. Ærlighed er noget vi Skammere sætter pris på." Hun sagde det fordi hun havde en fornemmelse af han løj. "Men udmærket." Hun så rundt. "Og beklager at jeg så dig i øjnene." Hun virkede ikke specielt ked af det, men hun gemte det. Indeni kæmpede hun for at holde gråden inde, men det var heldigvis ikke til at se udvendigt.
Sidst rettet af Nille Søn 13 Okt 2013 - 23:06, rettet 1 gang
Gæst- Gæst
"Det var Caroline," sagde han og stemmen var som en frygtende hvisken. "Hun var i sin moderiske side og kunne ikke styre sig selv, så snart det gik op for hende at det var mig, fik hun det dårligt og gjorde alt for at hjælpe mig," Han bed sig tøvende i underlæben, kunne mærke hvordan hans hjerte slog imod hans bryst, som ville det bryde ud af kroppen på ham. "Du skal ikke bebrejde hende, hun gjorde det ikke med vilje.." Han kiggede ned i jorden, men derefter op på hende med et stolt og stærkt blik i sine krystalblå øjne. "jeg har tilgivet hende, så vi snakker ikke mere om den sag," Til det næste hun sagde, beholdte han den stolte facade, men bed sig dog tøvende i underlæben. "Det er okay, jeg klarer den som altid," Han rejste sig op, spændte sine muskler og så hen på hende. "Så længe du klare den,"
Gæst- Gæst
"Hvorfor sagde du ikke at det var hende fra starten af? I stedet for at lyve?" Hun åbnede øjnene og kiggede på ham. Så ind ham ind i øjnene. Hendes lysende blå øjne var fyldt med sorg. "Tror du jeg er monster der kunne finde på at skade sin bedste veninde for at have gjort min kæreste noget? Javist, jeg ville være ret sur, men hvis du havde fortalt mig det fra starten af, også det med at hun var i sin morderiske side, ville jeg ikke være blevet sur." Hun rejste sig op. "Forhold er bygget op på ærlighed, og Skammere går op i sandhed." Hun lagde armene om sig selv, stillede sig ved et vindue lidt væk fra ham, og så blot ud af vinduet.
Sidst rettet af Nille Søn 13 Okt 2013 - 23:08, rettet 1 gang
Gæst- Gæst
Hun kunne ikke blive hos ham..
Han bed sig endnu hårdere i underlæben, for derefter at lægge sine arme på kors. "Undskyld, jeg ved godt jeg ikke burde have løjet, men jeg ønskede ikke at skabe splid imellem jer, men ja som sagt gør jeg altid tingene forkert," Han kiggede ud af vinduet, betragtede himlen der for længst var blevet sort som ibenholt. Han vidste ikke hvad han skulle sige til hende.. På en måde savnede han hende, selvom hun stod lige foran ham.
Gæst- Gæst
"Du gør ikke alting forkert! Det siger du kun fordi... Rebecca manipulerede med dig før." Hun vidste det var Rebecca. "Men du skulle have fortalt sandheden." Hun så ud af vinduet igen.
"Jeg ved godt at det hele er træls lige nu, Jacob. Men hvad vil du have jeg skal gøre?" Hun så spørgende på ham.
På en måde håbede hun sådan at han havde svaret på alle deres problemer...
Gæst- Gæst
Gæst- Gæst
"Glem den episode før med min evne... Det er ikke godt for dig, at blive husket på det, du får det bare værre." Hun lukkede øjnene, og knugede sig ind til ham. "Og jeg har et foreslag... En dag, kun os to, jeg glemmer alt om min pligt..." Hun så op på ham."vil du være med til det?" Hun så spørgende på ham.
Gæst- Gæst
Gæst- Gæst
"Imorgen." Hviskede hun svagt. "Imorgen glemmer jeg min evne." Hun åbnede øjnene og så ind i hans flotte krystalblå øjne. "Ikke idag." Hun kunne ikke idag. Der var sket for meget. Hun var træt... Tabet af energi var der stadig.
Gæst- Gæst
Gæst- Gæst
Side 1 af 5 • 1, 2, 3, 4, 5
» The forgotten world
» After all this time - have you forgotten me? [Christiana]
» Nobody gets left, forgotten or behind! //Arason
» the night, who could never be forgotten ~ Misha
Fre 1 Nov 2024 - 12:48 af Juniper
» Bog klub - idetråd til bøger
Tors 31 Okt 2024 - 15:29 af Genevira
» A royal search for knowledge
Tirs 29 Okt 2024 - 19:47 af Renata
» What do you get, when you mix a broken heart with bad company?... A sinful cocktail.
Man 28 Okt 2024 - 23:38 af Victoria
» Wait a meow-ment... this can't be good! - Dr. Trott
Søn 27 Okt 2024 - 2:02 af Vinyx
» Ny hersker af Aquener (admin nyhed)
Lør 26 Okt 2024 - 17:53 af Victoria
» In the Hands of a Demon - Emery
Ons 23 Okt 2024 - 23:18 af Emery
» Your new home, my little sweetheart
Tirs 22 Okt 2024 - 20:12 af Renata
» As if anything would change (Valentine)
Søn 20 Okt 2024 - 23:20 af Valentine