Periode | Renæssancen
Årstal | 1168
Årstid | Efterår
Måned | Oktober
Den sidst registrerede bruger er Victoria
Vores brugere har i alt skrevet 164955 indlæg i 8752 emner
Rain. -Rebecca-
Side 1 af 3 • 1, 2, 3
Rain. -Rebecca-
V: Det støvregner fra en grå himmel.
T: Eftermiddag.
O: En masse væsner klemmer sig ind under halvtagene og nogen ignorerer støvregnen og fortsætter igennem byen.
River var en af dem der gik ude i støvregnen. Den lille smule vand skulle ikke få ham til at krybe ind under et halvtag. Det var spild af tid i følge ham. De halvmørke øjne spottede rundt i den vågne by. Et par enkle væsner besluttede sig for at underholde, ved at danse og spille musik. En lille pige fangede publikum ved at danse lystigt rundt til en mand der spillede på violin. Hun snurrede rundt og rundt, de lange lyse lokker svingede efter hende og de safir farvede øjne flakkede rundt, betragtede omgivelserne så godt hun nu kunne imens hun snurrede rundt. River rystede blot på hovedet. Der skulle mere end det til at fange hans opmærksomhed. Lyden af musik havde dog altid formået at gøre ham glad, på en måde der ikke var til at beskrive. Med hænderne godt begravet i lommerne, fortsatte han igennem byen med et rovdyrs smidige bevægelser. Selvom det ikke så ud til at han var på vagt, så skulle man ikke undervurderer ham. Han lod mærke til hver en bevægelse omkring ham. Endda selvom han ikke engang så på væsnerne, kunne han høre hvordan blodet pumpede i deres kroppe og hvor hurtigt hjertet slog. Han smilte lumsk for sig selv. Da der ikke var noget han skulle nå, besluttede han sig for at stille sig op af en væg og bare betragte omgivelserne som de nu var. Han lænede hovedet bagover, lukkede svagt sine øjne i og foldede armene under brystet. Regnen havde gjort hans tøj en smule klistret og det samme med håret, han nægtede dog at lade det gå ham på. Øjnene blev lidt efter åbnet igen og spejdede endnu engang rundt i omgivelserne..
Sidst rettet af River Tors 5 Sep 2013 - 10:46, rettet 1 gang
Gæst- Gæst
Sv: Rain. -Rebecca-
Gæst- Gæst
*Brug for hjælp eller klare du den selv?* Hvis Rebecca lyttede godt efter, så ville hun kunne være i stand til at høre den tanke han sendte igennem hendes hoved... han håbede på at hun hørte den, hvis ikke, så kunne man nærmest også ane spørgsmålet i de mystiske øjne han besad..
Gæst- Gæst
"Ligner det at jeg kan gå hjem selv?" Hendes stemme var smuk, selvom hun havde hvæset ordene af ham. "Ja, jeg har brug for hjælp!" På grund af situationen havde hun ikke rigtigt lagt mærke til at han ikke havde snakket, at hans stemme havde været inde i hendes hoved... Det havde hun ikke lagt mærke til, men det gjorde hun nok senere.
Gæst- Gæst
*hvor vil du sættes af?* sendte han en tanke igennem hende.. Han skabte ikke øjenkontakt med hende.
Gæst- Gæst
Hun fnøs over hans sarkasme og hvæsede en sidste gang, da han løftede hende op. Hun betragtede ham lidt, han var pæn... Men hun ignorerede det... og han var vampyr... hvorfor var verdenen så ond imod hende? men hun havde ikke lyst til at få flere drenge problemer, så hun ignorerede det med at han var pæn og vampyr. Da han spurgte hende om hvor hun ville sættes af, spjættede hun. Hun så forskrækket på ham. "Hvad fanden?!" Han havde... hvad... "Hvad fanden gjorde du lige der?!" Skreg hun, ligeglad med at hun var ret tæt på ham, hun skreg bare.
Gæst- Gæst
Et par unge mænd kom forbi ham, fløjtede af Rebecca og lavede trutmund til hende. River ignorerede dem, ventede blot på at Rebecca skulle svare ham..
Gæst- Gæst
De unge mænd der fløjtede og lavede trutmund, fik en hvæsen til svar. Hun hvæsede højlydt af dem og viste sine skarpe tænder. Hun var ikke i humør til det. "Den der vej.." Hun nikkede mod en gade, der ikke var så mange mennesker ved. "Og så til højre første gang, du kan dreje til højre." Hun sagde det mere blidt.
Gæst- Gæst
Nøjagtig som hun havde degageret, gik han til højre og fulgte præcis hendes instrukser. På vejen sagde han ikke noget til hende, kiggede bare frem til sig og regnede med at hun fortalte hvor han skulle gå hen.
Gæst- Gæst
"I det mindste har du en evne, så du kan snakke med nogen, i stedet for at være helt hundrede procent stum." Sagde hun forsigtigt og så på ham. Hun så rundt. "Nu skal vi bare lidt frem, og så er vi der... Det er den bygning, den mand læner sig op af." Hun nikkede mod en mand der lænede sig op af en bygning.
Gæst- Gæst
*Ja, det er det vel, desværre er det bare udmattende at snakke igennem tanker,* Stadig uden at se på hende, fortsatte han igennem gaderne med hende i sine arme. Der blev sendt en masse blikke efter dem, nogen misundelige og andre mistænkelige, for River kunne de tænke hvad som helst de vil. Det skulle sku ikke gå ham på hvad andre tænkte! Med sine afslappede bevægelser gik han hen imod bygningen, forbi manden der lænede sig op af væggen.. Han kiggede ned på hende. *Hvilket nr. af lejlighed bor du i?* Uden han tænkte over det, sendte han hende et nærmest alt for venligt smil der ikke passede til ham. Hurtigt fjernede han det dog hurtigt og håbede på at hun ikke havde set det. Langsomt satte han sig selv til at gå igen.. Ind i bygningen og dets varme luft..
Gæst- Gæst
Hun smilede over de genkendte omgivelser. Før hun kunne nå at stoppe sig selv, spurgte hun ham roligt, "hvad er dit navn?"
Gæst- Gæst
*selvom det ikke ser ud til at den kræver meget, så gør den faktisk en smule,* han så ned på hende. *jeg skal både sørge for at skubbe alle dine andre tanker væk og kun fokusere på at det er dig jeg skal snakke med,* Han stoppede med at sige noget for at holde en pause, sætningerne kunne heller ikke være så lange af gangen. *Det er svært at forklare,*
Som var han en hund, fulgte han hendes ord og gik to etager op, stadig med hende i sine arme som vejede hun ikke mere end et spædbarn. Man kunne ikke mærke eller se på ham om han var træt eller ej. Det kommer af at han var mester i at skjule følelser bag en facade. Da de kom op på anden etage, kiggede han rundt og ledte efter hendes dør. Da hun spurgte ham om hans navn, kiggede han hende i øjnene. *River,*
Gæst- Gæst
Dér! Hun fik en dejlig fornemmelse af tryghed da hun så døren. Hun nikkede hen mod døren, en fin dør der lavet af pænt træ. "Bag den dør, er min lejlighed." Sagde hun blidt og så på ham. "Og... når vi kommer derind, kan du så ikke finde et tæppe efter at have sat mig et ordentligt sted?" Spurgte hun høfligt.
Gæst- Gæst
Bag døren var hendes lejlighed, af en eller anden mærkelig grund lettede det ham at høre hende sige det. Lettelsen kom dog som en overraskelse, hvorfor lettede det ham? Hun var jo ikke irriterende eller noget, i starten en smule sarkastisk, men det rørte ham jo ikke en disse. Hurtigt var han henne ved døren, åbnede den og da han var indenfor, lukkede han dem bag dem og kiggede rundt.
*Jeg kan gøre mit bedste,* han sendte hende et kækt smil, hvor han hurtigt derefter lagde hende ned på sofaen og straks var rundt i lejligheden for at finde et tæppe. Da han endelig fandt et, løb han tilbage til hende og lagde det over hende, så hun ville mærke det varme stof over sin krop.
Gæst- Gæst
"Tak." Hun modtog tæppet men ville ikke bruge det til at få varmen. Hun tørrede sin hale ved hjælp af tæppet, og nogle minutter efter, havde hun ben igen. Hun trak hurtigt tæppet omkring sig, så den dækkede hendes krop, hun havde jo ikke noget på, og selvom hun ikke var bange for at vise sig nøgen, ville hun ikke nu. Hun gik ind i soveværelset og fandt noget tøj frem. En langærmet trøje, der var lidt for stor, og sorte jeans. Og selvfølgelig undertøj. Hun gik ind i stuen igen. "Tak for hjælpen." Hun smilede kækt.
Gæst- Gæst
*Pokkers til sol,* tænkte han for sig selv, men kom til at dele tanken med Rebecca også.
Gæst- Gæst
"Hey, er du okay?" Spurgte hun undrende og gik undrende hen mod ham. Det var rart at have ben igen, hun foretrak at have ben.
//kreasvigt...
Gæst- Gæst
Gæst- Gæst
"Nej, du går ikke udenfor, når solen er fremme. Du hjalp mig, nu hjælper jeg dig. Du bliver her, indtil solen er væk, vi kan ikke have at solen dræber dig, kan vi vel?" Sagde hun insisterende og så på ham, prøvede at få øjnekontakt...
Gæst- Gæst
*Tak, det sætter jeg pris på,* Et kort øjeblik vendte han ryggen til hende, gik ind i midten af lejligheden, før han vendte sig om imod hende igen og så hende i øjnene. *men, kunne du ikke være ligeglad med mig egentlig? jeg er vampyr og.. du kender mig jo ikke?* Hovedet satte han på skrå, mens hans blik var fast plantet ind i hendes, bundet sammen med hendes. Hans øjne strålede af en svag form for nysgerrighed.
Gæst- Gæst
Hun smilede da han bestemte sig for at blive. Hun trådte væk fra døren og fulgte ham med øjnene. Hun sukkede over det andet han sagde. "Du hjalp en sirene. En sirene. Du ved godt at sirener æder mænd, ikke sandt?" Hun hævede et øjnebryn, lagde armene over kors og kiggede på ham. "Jeg er ikke bange for en vampyr, selvom du er fremmede. JEg er ikke en lille pige der er helt forsvarsløs, jeg kan forsvare mig selv, desuden... hvis du ville skade mig, havde du gjort det for længst." Hun satte sig i sofaen og smilede kækt til ham.
Gæst- Gæst
*Ja, det ved jeg, men jeg er ikke bange for at du spiser mig,* han satte sig ved siden af hende i sofaen. Et par enkle brune lokker klistrede sig til panden efter den tidligere støvregn der havde hersket udenfor. *Bider du mig, så bider jeg dig,* Det blev sagt på en drillende måde, men han mente det skam. *Jeg kan godt forstille mig at du kan klare dig selv, så har vi noget tilfælles vi to,* tøvende lænede han sig bagud og lod hovedet hvile på sofaens ryglæn. *jeg plejer normalt heller ikke at hjælpe andre, så.. at jeg hjalp dig var en engang forestilling,*
Gæst- Gæst
Hun grinede svagt over hans ord, hvis hun bed ham, bed han hende... javel... "Hvis du da kan få dig til det. Ved du ikke at sirener har den smukkeste sangstemme?" Hun smilede kækt, og fik et glimt i øjet, et glimt der viste at hun godt turde at synge for ham, hvis det endelig skulle være... "Det er enten at klare sig selv, eller hænge op af andre. Jeg foretrækker at være mig selv, og ikke være afhængig af andre." Sagde hun med et svagt smil om læberne. "Hvorfor hjalp du mig?" Hun så spørgende på ham.
Gæst- Gæst
*Og den sangstemme skulle få mig til at gøre alt hvad du siger eller hvad? Eller hvad gør den helt præcis ved mig?* Han så hende i øjnene, ligesom hendes var der et glimt i dem og han udfordrede hende nærmest. Tydeligvis var hun ikke bange for at bruge sine kneb imod ham og det var han heller ikke for at bruge dem overfor hende. Til de andre ord hun sagde, skræmte det ham nærmest over hvor meget de allerede lignede hinanden på de punkter. *Jeg kunne ikke være mere enig med dig, hvem behøver et hjerte når et hjerte kan blive knust?* De halvmørke øjne rettede han frem for sig igen. Han stirrede bare ud i luften med et roligt blik over sit ansigt. *Jeg er ikke sikker, der var bare noget i mig der.. Jeg ved det ærligtalt ikke og som sagt..* han kiggede hen på hende, fik øjenkontakt med hendes øjne. *Det var en engangsforestilling,* Det blev sagt i en lidt hård tone, men mest af alt fordi han ikke vil fremstå som svag, han behøvede ikke at hjælpe andre, ingen skulle holde af ham og han skulle ikke holde af nogen.. sådan var det bare.. En smule akavet kløede han sig i nakken. *Og jeg går ud fra at du hjælper mig fordi jeg hjalp dig? Det er jeg ikke van til, folk undgår mig som regel, vampyrer er ikke de mest elskede væsner,* I tankerne kunne man høre at han undslap et svagt lille grin, der var blandet med et TH..
Gæst- Gæst
Side 1 af 3 • 1, 2, 3
» Who are you really? ∞ Rebecca
» the rain... ~ Serkan
» Stand in the rain of pain. ~Noa~
» Rain. - Marie.
Fre 1 Nov 2024 - 12:48 af Juniper
» Bog klub - idetråd til bøger
Tors 31 Okt 2024 - 15:29 af Genevira
» A royal search for knowledge
Tirs 29 Okt 2024 - 19:47 af Renata
» What do you get, when you mix a broken heart with bad company?... A sinful cocktail.
Man 28 Okt 2024 - 23:38 af Victoria
» Wait a meow-ment... this can't be good! - Dr. Trott
Søn 27 Okt 2024 - 2:02 af Vinyx
» Ny hersker af Aquener (admin nyhed)
Lør 26 Okt 2024 - 17:53 af Victoria
» In the Hands of a Demon - Emery
Ons 23 Okt 2024 - 23:18 af Emery
» Your new home, my little sweetheart
Tirs 22 Okt 2024 - 20:12 af Renata
» As if anything would change (Valentine)
Søn 20 Okt 2024 - 23:20 af Valentine