Periode | Renæssancen
Årstal | 1168
Årstid | Efterår
Måned | Oktober
Den sidst registrerede bruger er Victoria
Vores brugere har i alt skrevet 164955 indlæg i 8752 emner
Rain. -Rebecca-
Side 2 af 3 • 1, 2, 3
Sv: Rain. -Rebecca-
"Min sangstemme lokker dig." Svarede hun. "Den lokker dig til mig, så jeg kan spise dig, eller hvad jeg nu end ønsker at gøre." Sagde hun blidt og smilede svagt. Hun var ikke altid glad for at være sirene, det havde sine fordele, men det havde også sine konsekvenser. Hun åbnede øjnene. "Hvis du ikke havde et hjerte, ville du være kold. Du har brug for et hjerte, men det kan blive knust, så man skal passe på det. Det er det eneste man kan gøre ved det." Sagde hun og kørte en hånd igennem sit hår. "Hm.. Nej, det er vampyrer ikke, jeg kender meget til jer. Jeg har engang elsket en vampyr." Hun så smilende på ham. "Men tak igen for at have hjulpet mig."
Gæst- Gæst
*Sikke en magt at have,* sendte han en tanke igennem hende. Det måtte da være lidt af en magt at have chancen for at logge mænd til sig. Til det hun sagde om hjertet kom tankerne om Clarissa ind hos ham, så han pludselig kiggede tomt foran sig og rejste sig op. Han så ned på hende. *Et hjerte er skrøbeligt og ubrugeligt, det er hvad det er,* Han begyndte at gå lidt rundt endnu engang. * så det har du, hvordan gik det så?* Han så hen på hende, nikkede svagt til det med hjælpen og stoppede til sidst med at gå rundt.
Gæst- Gæst
"En magt jeg ikke altid ønsker." Sagde hun lavt og lagde armene over kors, mens hun så ned. Hun havde stadig sine arme om benene som var trukket op, så hun kunne hvile hendes hage på hendes knæ. Hun vendte sit ansigt mod River. "Nej, for et hjerte er nok noget af det stærkeste du har." Sagde hun trist. Hun fulgte ham med øjnene da han gik rundt. "Dårligt. Jeg elsker ham ikke mere, han er kun en ven for mig." Hun så ned i gulvet, da han stoppede med at gå.
Gæst- Gæst
Gæst- Gæst
"Du har haft en grim oplevelse med kærlighed, har du ikke?" Hun så spørgende på ham. "Uden et hjerte ville du dø." Sagde hun så, og så fremad.
Hun bed sig i underlæben over hans spørgsmål. Skulle hun fortælle ham det? Hun så ned, og ventede lidt med at svare.
"Jeg døde. Han er forandret, jeg er forandret. Jeg elsker ham ikke mere, problemet er bare, at han stadig elsker mig. Jeg ved det gør ondt på ham at jeg ikke elsker ham mere, og jeg hader mig selv for det... eller, jeg hader mig lidt for det.." Hun kørte sin ene hånd igennem sit hår.
Gæst- Gæst
*for meget lang tid siden ja,* øjenkontakten beholdt han med hende, medmindre hun kiggede en anden vej og lod hans øjne passe sig selv. Mere havde han egentlig ike at sige i den sag, han havde ikke tænkt sig at fortælle hende om hvad der skete. Det var ikke nødvendigt. Langsomt rejste han sig op igen, satte sig endnu engang ved siden af hende. Hendes historie lød usandsyndelig. Hvordan kunne hun dø og alligevel overleve? *hvordan kan du så side her hvis du døde?* spurgte han hende roligt, så hende ind i øjnene. Til det andet hun sagde kunne han ikke lade være med at smile en anelse svagt. *du skal da ikke have det dårligt over at han er forelsket i dig? Det kan du da ikke gøre noget ved,*
Gæst- Gæst
"Hvad skete der?" Hun så spørgende på River og lagde hovedet lidt på skrå. Hun havde fortalt ham om Markulius, det var kun fair at han fortalte hende om hvad, eller hvem, der havde knust ham så meget, så han så kærlighed som noget... noget der bare ikke var godt.
Åh. Det var ikke godt. Hun skulle have tænkt sig om! Årh, hvordan forklarede hun ham at hun havde været død engang, kommet til live, død igen, og så i live igen? Hun tog en dyb indånding. "Kender du til Skammeren?" Hun så spørgende på ham. "Jeg har det ikke dårligt med at han er forelsket i mig, jeg har det dårligt med jeg ikke er forelsket i ham..." Hun så trist ned.
Gæst- Gæst
*det skal du ikke have, det er jo ikke din skyld at du ikke føler det samme, for det kan man da ikke bare være tvunget til at være?*
Gæst- Gæst
"Det... er jeg ked af..." Det var jo meget værre end det hun havde oplevet! "Men du kan ikke bare opgive kærlighed. Det der skete er forfærdeligt, men du kan ikke bare mene at kærlighed er ondt, forfærdeligt, ligegyldigt og så videre, det kan også være det bedste du nogensinde har oplevet." Sagde hun og trak på den ene skulder.
"Du finder nok ud af, hvem hun er, en dag." Hun så væk fra ham, hun ville ikke fortælle ham det der var sket, hvordan hun døde, og så videre. Det vedkom ikke ham.
"Nej, jeg ved godt man ikke kan være tvunget, men... JEg føler mig bare så... Skyldig." Hun smilede svagt og så på ham.
Gæst- Gæst
Gæst- Gæst
"Det kan jo så også godt være at du ikke kommer til at vide hvem hun er en dag, jeg kan ikke se ind i fremtiden. Lad os nu se." Hun smilede kækt og så på ham.
"Jeg tror han har forstået det, men.. Ja, det er lige meget." Hun smilede skævt, og rystede så igen på hovedet, hun ville ikke snakke om det.
Gæst- Gæst
Gæst- Gæst
Hun sagde først ikke noget til det med at han ikke havde noget at skamme sig over. Alle skammede sig over noget, det vidste hun. Det havde en person fortalt hende, og det ville ikke tage lang tid for andre, at regne ud, hvem der havde fortalt hende det. Hvis altså de kendte den person og Rebecca. "Alle skammer sig over noget." Sagde hun. Hun så undrende på ham da han rykkede sig tættere på hende, men sagde intet til det. Hun smilede skævt, hun var glad for han forstod at hun ikke ville snakke om det. Hun stivnede svagt over det han sagde. Elskede opmærksomheden fra mænd? Hun bed sig hårdt i underlæben. "Det kommer an på hvilke mænd." Svarede hun kort og så væk fra ham, hun undgik øjnekontakt med ham. "Jeg er ikke bange for at vise mig frem, men nogle mænd... må gerne holde sig væk... og hvis de ikke holder sig væk... " Hun så på ham, hendes øjne var hårde, alvorlige. "Så bider jeg deres fingre af, og æder dem måske." Og det mente hun skam! Hun rystede på hovedet, hun burde ikke opføre sig så truende overfor ham. "Undskyld, jeg vil ikke virke truende." Hun smilede undskyldende til ham.
Gæst- Gæst
*sådan kan man godt sige det, de er ligeglad med mig, jeg er ligeglade med dem,* svarede han. Hans stemme var langsomt ved at blive en anelse kølig igen. Tanken om hans familie fik blodet inde i ham til at koge. Man troede at familien var det man kunne støtte sig op ad, sådan var det bare ikke River. Havde ens familie vendt en ryggen, så havde man det som om at alle ville vende en ryggen. *Folk kan gøre som det passer dem, det interessere mig ikke rigtig,*. Det blev til sidst kedeligt for ham at stirre ned i gulvet, så han kiggede hen på hende og prøvede at fange hendes øjne med sine egne. *Jeg ved ikke hvad jeg skammer mig over, men siden du siger alle gør det, så må der vel være et eller andet..* Han kørte en hånd igennem de brune lokker. *skammer du dig så også over noget? eller ved du det heller ikke?*
Maven rumlede igen. Han var virkelig sulten! Svagt bed han sig i underlæben, der skulle ikke gå lang tid før at han skulle have noget mad! Ved hendes ord omkring mændene, lyttede han bare og bemærkede hurtigt den truende stemning fra hende, så han tog sig selv i at spænde musklerne en smule for at gøre klar til at forsvare sig selv. Lidt efter lidt slappede han dog af, musklerne var ikke længere spændte og håndfladen fik en pause fra fingrene der havde presset sig ind fra den knyttede næve. *du skal ikke undskylde, jeg forstår, det er ikke alle mænd der kan styre det de har imellem benene,* Han smilte en anelse svagt, selvom det kække over det vandt. Pludselig rumlede hans mave højt, så han en anelse flovt krydsede sine arme om den og forsøgte at tysse på den i sit hoved.
Gæst- Gæst
"Jeg er ikke ligeglad med dig, så det er ikke alle der er ligelade med dig." Hun smilede roligt til ham og lagde hovedet lidt på skrå. Hun tog sig ikke af at hans stemme var ved at blive mere kold. Rebecca kunne ikke huske sin familie, hun kunne nærmest ikke huske noget af sit gamle liv, nogle ting kunne hun huske, men hendes familie kunne hun ikke huske. Havde hun overhovedet haft en familie? Hun vidste det ikke. Hun rystede på hovedet og skubbede tankerne om det væk. "Er der slet ingen du holder af?" Hun så spørgende på ham og smilede blidt til ham.
"Der er sikkert noget du skammer dig over." Hun trak på den ene skulder og smilede kækt. Hans spørgsmål fik hende til at trække på den ene skulder. "Der er nogle ting, som at jeg ikke gengælder to fyrs følelser, og at..." Hun rystede på hovedet. "I mit gamle liv gjorde jeg... nogle ting for at overleve. Jeg kan ikke huske hvorfor, men jeg lod mænd misbruge mig." Sagde hun lavt og så væk fra ham. "Så, ja, jeg skammer mig over en del..." Hun så væk fra ham. Hvad var der galt med hende? For tiden var hun så skrøbelig! Det plejede hun ikke at være. Hun fnøs. "Nej, det må du nok sige!" Mumlede hun og lagde armene over kors. Hun grinede blidt over hans mave rumlede. Hun rejste sig op og smilede kækt til ham. "Skal jeg finde mad til dig? Hvis det ikke regner mere, så kan jeg sagtens lokke et menneske hertil." Hun lagde hovedet på skrå og betragtede ham.
Gæst- Gæst
Misbruge hende? Han kiggede over på hende med det ene øjenbryn svagt løftede over de mørke øjne. Havde hun ladt mænd misbruge hende? det kunne han slet ikke forstille sig. Hun virkede ikke som sådan en person, men ja, nu skulle han heller ikke skue hunden på dets hår. *Skammen forsvinder nok langsomt med tiden,* det kom som en svag mumlen, da han ikke rigtig vidste hvad han skulle sige omkring det.
Svagt smilte han til hende, hvis han skulle være ærlig, så foretrak han faktisk mest at drikke fra kvinder, men det lå hvis også til det med at være en 'han' vampyr. Men, lige nu var han bare tørstig, så om det var fra mand eller kvinde vil ikke gøre ham noget. *Det vil jeg sætte pris på,* det lykkedes ham at smile venligt til hende.
Gæst- Gæst
Hun lagde hovedet lidt på skrå. "Du kommer til at holde af nogen, om du vil det eller ej." Hun sagde det roligt, hun vidste skam hvad hun snakkede om. Foreksempel havde hun aldrig troet, at hun og Nille ville ende som venner. Men nu var de venner. Hun trak på den ene skulder. "Ja, måske." Hun rystede på hovedet. "Jeg vil ikke være som den jeg var dengang. Jeg vil ikke lade mænd... bestemme sådan over mig." Hun smilede svagt. Hun så kort på ham, inden hun så ned i gulvet.
Hun nikkede bekræftende, inden hun gik ud af døren, efter at have taget jakke og sko på. Inden hun gik ud af bygningen, tjekkede hun om det stadig regnede. Det gjorde det ikke, heldigvis. Hun kunne roligt gå udenfor. Hun løb hen til den nærmeste kro. Efter næsten en time, var hun kommet tilbage, med en ung mand. Hun ledte den unge mand ind i stuen, hvor hun forventede River var.
Gæst- Gæst
Gæst- Gæst
Det var ikke kun Rebeccas stemme, der fik mænd til at savle over hende, det var også hendes udseende. Hun så på mens River drak af manden. Hun smilede svagt over synet. Det skræmte hende ikke, hun havde set andre sirener spise, og de tog jo ikke kun blodet. Hun lagde hovedet lidt på skrå, da han var færdig. "Velbekomme." Hun så på liget. "Bare lad ham ligge, det ordner jeg senere." Hun vinkede afværgende med hånden. "Men, der går nok lidt tid inden solen forsvinder. Du er stadig velkommen til at blive." Hun så mod vinduet, hvor gardinerne var trukket for.
Gæst- Gæst
Han kiggede ned på den døde mand. *var du tænkt dig at gøre med ham?*
Gæst- Gæst
"Jeg vil vente til det er nat, og så begrave ham." Sagde hun roligt og lagde hovedet lidt på skrå. "Men der går nok noget tid. Indtil da kan han ligge der." Hun gik over til sofaen og satte sig. Hun lagde armene over kors og betragtede ham. "Hvordan blev du egentlig vampyr?" Spurgte hun nysgerrigt. Hvis han ikke ville fortælle hende det, så var det fint. Men så ville hun heller ikke fortælle om sig selv. "Og har du altid været stum?" Hun var skam nysgerrig.
Gæst- Gæst
*det var kort efter det med Clarissa, alle omkring mig virkede til at alting var normalt, men jeg kunne ikke få det normalt, det kan man vel ikke når den man elskede lige var blevet dræbt foran en, men nok om det,* han holdte en kort pause. *En vampyr kvinde kom til byen, hun angreb fem elver og jeg var en af de fem, og sjovt nok, var jeg den eneste hun lod overleve ved at forvandle mig,* Han så hen på hende, ind i hendes øjne. *min far afskyede det jeg var blevet til, jeg tør slet ikke tænke tilbage på alle de ting de gjorde imod mig for at fjerne min vampyr, men det kunne jo ikke lade sig gøre, jeg var hvad jeg var,* Han så hen imod vinduet. *Jeg mistede min stemme nogen dage efter, de tog den fra mig for at straffe mig for det jeg var blevet til og derefter, sendte de mig væk og.. sådan endte jeg her,*
Slut på historie timen..
Gæst- Gæst
"Dine forældre var uretfærdige, men River, du skal tænke på at det er fortid nu. Du skal tænke på nutiden." Sagde hun og smilede svagt. "Og undskyld, men nu er jeg virkelig nysgerrig. Hvordan kunne de tage din stemme fra dig?" Spurgte hun undrende og lagde hovedet lidt på skrå. "Sid ned." Hun klappede på sofaen ved siden af sig. Han skulle da ikke bare stå der. Hun ville dog heller ikke tvinge ham til at sidde ned, men hun synes ikke det var fair, at hun sad ned, og han ikke gjorde.
Gæst- Gæst
Gæst- Gæst
Hun rynkede på panden, af det han fortalte. "Hun brugte simpelthen magi til at fjerne din stemme?" Spurgte hun undrende og lagde hovedet lidt på skrå. "Det lyder ikke skørt." Sagde hun og smilede svagt. "River, er der en mulighed for, at du kan få din stemme igen?" Hun troede ikke på at spåkonen bare kunne tage den fra ham forevigt. "Dette er nok et underligt spørgsmål, men... Var i indianere?" Hun så spørgende på ham.
Gæst- Gæst
Side 2 af 3 • 1, 2, 3
» Who are you really? ∞ Rebecca
» the rain... ~ Serkan
» Stand in the rain of pain. ~Noa~
» Rain. - Marie.
Fre 1 Nov 2024 - 12:48 af Juniper
» Bog klub - idetråd til bøger
Tors 31 Okt 2024 - 15:29 af Genevira
» A royal search for knowledge
Tirs 29 Okt 2024 - 19:47 af Renata
» What do you get, when you mix a broken heart with bad company?... A sinful cocktail.
Man 28 Okt 2024 - 23:38 af Victoria
» Wait a meow-ment... this can't be good! - Dr. Trott
Søn 27 Okt 2024 - 2:02 af Vinyx
» Ny hersker af Aquener (admin nyhed)
Lør 26 Okt 2024 - 17:53 af Victoria
» In the Hands of a Demon - Emery
Ons 23 Okt 2024 - 23:18 af Emery
» Your new home, my little sweetheart
Tirs 22 Okt 2024 - 20:12 af Renata
» As if anything would change (Valentine)
Søn 20 Okt 2024 - 23:20 af Valentine