Periode | Renæssancen
Årstal | 1168
Årstid | Efterår
Måned | Oktober
Den sidst registrerede bruger er Victoria
Vores brugere har i alt skrevet 164973 indlæg i 8752 emner
Help.. -Shane-
Side 1 af 2 • 1, 2
Help.. -Shane-
Manden løb hurtigere end Sansa havde forventet af ham, og snart stod han foran hende. Hun kunne fornemme hans kulde og stanken af blod hang noget så kraftigt over ham. Sansa lavede en bevægelse til Callia, at hun skulle løbe imod de høje træer. Sansa tog ikke øjnene fra de døde øjne, der prøvede at saboterer hendes sind. De lange tænder lagde på hans underlæbe, og var enten en bygningsfejl eller et mægtigt våben. Han blottede tænderne, hvilket fik Sansa til at spærre øjnene op i frygt. Den lille smule mod hun havde haft, var væk så hurtigt hun havde nået at blinke med øjnene. Hun ville løbe, men han greb fast i hende. Sansa var ikke van til at kæmpe, eller prøve at gøre modstand. Så da han fjernede hendes hår fra den ene side, og blottede hendes hals. Gjorde hun intet andet end at skælve. Smerten da han lod sine tænder glide igennem hendes kød, og følelsen af hvordan det strammede sig om bidet - da han sugede af hendes blod. Sansa vidste udemærket, at dette kunne være hendes sidste dag. Dog faldt han sammen i et halvkvalt hvæs, og Sansa stod tilbage forpustet, imens hendes hjerte rasede afsted. En pil havde ramt ham, og gjort, at han var faldet til jorden. Sansa kiggede sig rundt, hendes blik var blevet halv sløret af blodtabet.
Gæst- Gæst
Sv: Help.. -Shane-
"Vent. Hørte du det?" Shane stoppede med at gå og så sig omkring. Gavin så undrende på ham. "Nej, hvad?" Spurgte Gavin. Shane begyndte at gå igen, men ikke i samme retning som før. Han gik væk fra stien. "Jeg synes jeg hørte en stemme." Hviskede han og så alvorligt på Gavin med sine grønne lysende øjne. Gavin sukkede, men fulgte efter Shane. Shane var taknemmelig for at have en ven som Gavin. Gavin behandlede Shane som en ven og ikke en prins, hvilket Shane var glad for. Shane stoppede med at gå, da han kunne se tre skikkelser. En kvinde, en mand og et barn. Gavin stoppede op bag ham. De stod begge gemt bag træerne. Hurtigt havde Shane taget en pil fra koggeret og placeret på buen, da manden bed kvinden i halsen. Manden var uden tvivl en vampyr. Shane sigtede og gav derefter slip på buens streng. Pilen fløj afsted og ramte vampyren i skulderen. Han ville gerne dræbe vampyren, men det var imod skovelvernes lov at dræbe medmindre det var den eneste måde at forsvare sig selv på. Der var også en regel om ikke at skade andre medmindre det var nødvendigt, men dette havde været nødvendigt ifølge Shane og Gavin var uden tvivl eftersom han også sigtede på vampyren med en pil. Shane gik hen imod kvinden. "Saesa omentien lle." Sagde han. Hans stemme havde en harmonisk og blid tone som den altid havde når han snakkede elvisk. Han bukkede høfligt for kvinden. Han rettede sig op og betragtede kvinden i et par sekunder før han tog sin kappe af. Han rev et stykke af kappen af og rakte det til kvinden. "Stop blødningen." Sagde han med et svagt opmuntrende smil om læberne. Hans stemme var dyb og alvorlig, men venlig, da han snakkede menneskernes sprog. Gavin stod ved siden af vampyren der lå på jorden og sigtede stadigvæk på vampyren med pilen. "Nadorhuan." Snerrede Gavin. Shane lagde sin bue ned på jorden. "Mit navn er Shane. Jeg er kronprins af skovelverne." Han så hen imod Gavin. "Og dette er Gavin. Han snakker ikke så godt menneskets sprog som jeg." Han så på kvinden. "Er du okay?" Spurgte han.
Gæst- Gæst
Gæst- Gæst
"Det er for mørkt til at i kan tage hjem. I kan overnatte hos os." Han så på Sansa og Callia. "Jeg har et par gæsteværelser. Er i god til at klatre i træer?" Han så spørgende på dem.
Gæst- Gæst
Callia virkede som en modsætning af sin mor, hun var hurtig til at svarer og virkede så selvsikker. Dog havde Callia heller ikke oplevet så meget som Sansa. Hun havde knapt nok set sin far, og vidste ikke noget om, hvilket monster han var. Sansa kiggede overpå Shane da han snakkede til hende. "Jeg ledte efter Callia, hun var taget på eventyr. Så mine instinkter var at finde hende inden det blev mørkt, og heldigvis fandt jeg hende. Hvad vampy... vampyren lavede herude. Det har jeg ikke nogen ide om." Svarede hun ærligt, og overraskende roligt. Hun vendte blikket over imod ham igen, da han atter snakkede. Så nikkede hun hurtigt til ham, med et lille skævt smil. "Jeg tror Callia er lidt bedre end mig, men jeg skal gøre et forsøg. Tak fordi i vil hænge lidt på os." Sansa så lidt sig selv og Callia som en belastning. Callia så noget så glad ud for at få lov til at klatre igen. Sansa var ikke sikker på, hvor god hun lige var til at klatre, hun havde trods alt været spærret inde i flere tusinde år - men hvis man ikke prøvede ville man aldrig vide om man kunne. Da hun havde været ung inden hun blev taget, havde hun elsket at klatre og være sammen med dyr. Hendes mor havde været skovelver, men døde under fødslen. Nogle ting lagde bare til hende, på grund af hendes mors race, og derved lagde det også i hendes gener. Sansa gjorde et nik til at de nok skulle følge med dem.
Gæst- Gæst
"Følg med os." Han så på Sansa og Callia med et venligt smil om læberne. Han begyndte at gå og Gavin fulgte efter ham. Han regnede med at Sansa og Callia fulgte efter dem. Efter højst et kvarter nåede de hen til den del af skoven hvor skovelverne boede. Shane gik hen imod det træ der var størst. "Tenna' tul're." Sagde Shane til Gavin. Gavin nikkede og begyndte at gå. Et par af skovelverne der var udenfor så undrende på Sansa og Callia. Shane satte sin bue sådan at den sad fast til hans ryg på den måde at buestrengen var foran. "Jeg bor oppe i dette træ. Det er ret svært at kravle i træer med sko på, men i bestemmer selvom i vil tage dem af." Han smilede skævt, hvorefter han begyndte at kravle op af træet. Det var tydeligt at han havde kravlet træer flere gange i sit liv.
Gæst- Gæst
Gæst- Gæst
Han vendte sig om imod Callia og Sansa. "Dette er Mira. Min lillesøster." Hans grønne øjne havde en varm glød i sig. Det var tydeligt at han holdte af sin lillesøster. "Hun er heller ikke så god til menneskernes sprog, men jeg har lært hende lidt." Han foldede sin kappe sammen og lagde på et bord i nærheden. "Kom, så viser jeg jer gæsteværelserne. Vil i sove i samme rum, eller hver for sig?" Spurgte han mens han gik hen imod en gang. Langs gangen var der 5 døre.
Gæst- Gæst
Gæst- Gæst
Han trak sin rustning af og tog også det røde bånd om hans arm af. Han så ind i et spejl og betragtede sine tatoveringer. Han sukkede svagt, inden han tog bukser på. Han havde intet imod sine tatoveringer, men til tider blev han træt af dem. Han tog en hvid skjorte på, men han knappede den ikke. Hans tatoveringer lyste blåt op i nogle få sekunder. Han åbnede døren til sit værelse igen og begyndte at knappe sin skjorte.
Gæst- Gæst
Sansa lagde sig ned på sengen, og foldede hænderne på brystkassen. Hun lagde og stirrede op i luften, imens hendes tanker prøvede at overtage hendes sind. Hun havde lyst til at græde, men gjorde det ikke. Der var bare så mange savn og andre følelser, der ønskede at overtage hendes sind. Endelig faldt hun i søvn.
Og der gik nogle timer før, at hun slog øjnene op af samme mareridt som hun normalt vågnede af. Sansa satte sig op og svang benene udover kanten af sengen, inden hun gik på liste fod overtil vinduet, hvor hun kiggede ud i mørket og op på månen. Sansa kunne se solen snart var på vej op. Den farvede himlen i et skær af orange og fik bladene på trækronerne til at skinne som diamanter. Fuglene var vågne og sang med deres vidunderlige stemmer. Sansa smilede svagt og kørte en hånd igennem sit hår. Der var fantastisk her. Naturen var så vidunderlig.
Sansa listede sig ud af værelset, med dynen over sig. Hun satte sig et sted, hvor hun kunne betragte at natten atter blev til dag. Det fik hende til at smile, men også til at føle sig fri.
//iPad svar, undskylder hvis det ikke blev så godt :3//
Gæst- Gæst
Han lænede sig op af væggen med armene over kors. Han så op i himlen. "Hvor er Callias far?" Spurgte han. Han undrede sig over hvorfor Sansa og Callia havde været alene. Hvorfor havde Callias far ikke fulgt efter dem? Det var jo farligt i skoven om aftenen. Han så hen imod Sansa. "Hvilken race er du? Der er en.. beroligende aura om dig." Han lagde hovedet lidt på skrå.
//Kreasvigt.
Gæst- Gæst
Gæst- Gæst
Han spærrede øjnene overrasket op, da hun kyssede hans kind. Han så væk fra hende - måske en smule genert? Han var blevet kysset på kinden af piger før, men ikke fordi at han havde gjort noget venligt for dem, men fordi han var pæn. "Det var så lidt." Han tvang sig selv til at se på hende igen. Han stivnede da hendes fingre gled gennem hans hår. "Du behøver ikke at sige undskyld." Sagde han. "De fleste skovelvere har lyst hår. Jeg tror mit hår er hvidt på grund af min evne." Da han nævnte sin evne søgte hans øjne automatisk hen til sine arme hvor man tydeligt kunne se hans hvide tatoveringer. Han så på Sansa. "Tager dig og Callia hjem igen når hun vågner, eller vil i blive her lidt?" Spurgte han og smilede svagt.
Gæst- Gæst
Gæst- Gæst
Hans tatoveringer lyste svagt op med en blå farve efter hendes fingre havde gledet ned langs hans arm, men efter få sekunder stoppede de med at lyse. Han trak blot på den ene skulder, da hun sagde at hans tatoveringer var smukke. Han var ikke uenig men han var heller ikke enig. "Boede du i skoven før du blev fanget?" Spurgte han. Han havde altid boet i skoven, men ikke sammen med andre elvere. Han havde boet alene med sine forældre og lillesøster indtil hans forældre blev dræbt. Derefter havde han boet alene med sin søster, men da hun blev taget og huset brændt ned, havde han intet hus, så han sov hvor han kunne. "I er skam ikke til besvær. I er velkomne til at blive. Jeg har dog et par aftaler i dag, men i kan gå rundt i byen mens jeg er væk. Det skulle ikke vare så lang tid."
Gæst- Gæst
Gæst- Gæst
"Hvad hed din søster?" Spurgte han. Han nægtede dog at se på hende indtil hun havde dækket sig selv med dynen. Han så kort på hende og åndede lettet ud, da hun havde trukket dynen om sig selv igen. "Tja, De Ældste vil gerne snakke med dig." Han smilede svagt. Han kørte en hånd igennem sit hår. "Ja, det er det. Jeg er heldig at bo her." Han så rundt. "Vil dig og Callia med ud og gå i skoven efter jeg har snakket med De Ældste?" Han så spørgende på hende.
Gæst- Gæst
Sansa gik ind på værelset og vækkede den sovende Callia. Sansa lagde dynen på sengen og så kort på sig selv i spejlet igen. Så slem så hun altså ud? Hun sukkede tungt inden hun klædte sig på i gårsdagens tøj. Sin top og sine shorts. Callia var hurtig på pletten. "Så hvornår skal vi spise mor?" Spurgte hun ivrigt og løb rundt om sig selv. Sansa rystede på hovedet af Callia. "Snart, ville jeg tro." Siden friheden havde de fået mad hverdag, i stedet for kun engang imellem. Sansa og Callia trådte ud af rummet. Callia dansede rundt med livlige bevægelser, ved siden af Sansas mere rolige. Hun fik øje på Shane og gik over imod ham. Callia løb hen til ham. "Hejsa!"
Gæst- Gæst
Da Sansa og Callia gik hen til ham igen var han ikke alene. Mira stod ved siden af ham. Hun havde den samme kjole på som dagen før, men hendes hår var løst. Shane smilede skævt. "Godmorgen." Sagde han venligt. Mira så op på ham, inden hun sagde noget på elvisk. Shane svarede tilbage og derefter løb Mira ud af huset. "Skal vi gå?" Han så spørgende på Sansa og Callia.
Gæst- Gæst
Sansa smilede venligt til Mira, hun var smuk. Callia smilede stort til Shane og så over til Mira. Det var tydeligt,at hun var fyldt med energi. Sansa nikkede til Shane. "Lad os det ja." Svarede Sansa med et smil på læben.
Gæst- Gæst
Shane gik ud af huset og begyndte at kravle ned af træet. Han ventede tålmodigt på Callia og Sansa. Mange af skovelverne var stået op. Mira stod henne ved en ældre dame, der var hendes lærer. Mira skulle jo lære at hvordan hun skulle opføre sig som prinsesse, desuden havde hun heller ikke helt lært hvordan man læste og skrev. Shane havde også haft en lærer til at undervise ham i hvordan han skulle opføre sig, men han havde ikke rigtig brug for en lærte mere. "Kom." Han smilede til Sansa og Callia. Han gik hen imod en skovelver som stod ved et bord, hvor elveren var igang med at lave mad. "Godmorgen. Kan jeg købe to stykker brød?" Spurgte Shane. Elveren tøvede ikke et sekund med at finde brød. Han rakte Shane de to brød. "Tak." Shane fandt sin pung frem og betalte. Han lagde derefter sin pung ned i lommen og tog imod brødene. Han rakte det en brød til Callia og det andet til Sansq. "Værsgo. Skovelvernes brød er der bedste jeg har smagt hidtil." Sagde han med et venligt smil om læberne.
Gæst- Gæst
Gæst- Gæst
En blid latter forlod Shanes læber. "Det er jeg glad for i synes." Sagde han. Han så hen imod elveren, der havde lavet det. "De kan godt lide det." Sagde han til elveren. Elveren rankede sig stolt, men fortsatte derefter sit arbejde. Shane så op i himlen. "Jeg må desværre gå nu. I kan gå lidt rundt og udforske byen." Han begyndte at gå væk fra dem, men vendte sig om, da han var nået lidt væk, og vinkede til dem. Han begyndte derefter at løbe hen imod en gruppe elvere, der så ret gamle ud.
Gæst- Gæst
Sansa kom til et lille hus, hvor en elverfamilie løbe rundt og lege. Det gjorde Sansa glad at se på. Det bragte en glæde i hende, men også en sorg - begge dele var lige smukke. Sansa smilede. Callia fik øje på et legeplads område, for elvere naturligvis. Et sted hvor træerne, stadigvæk havde foldet sig som naturen ønskede, dog bare lidt mere statueagtigt, og som børnene tydeligvis elskede. Callia kiggede med store øjne op på sin mor, og Sansa nikkede til hende. "Men lad hver med at komme til skade okay?" Derpå løb Callia afsted, så hurtigt de små ben kunne bære hende. Sansa smilede og gik videre rundt, og betragtede byen. Sansa elskede det virkeligt.
Hun mødte nogle heste på sin vej, og kunne ikke dy sig. Sansa gik hen til dem, for at snakke med dem - hun havde altid været god til heste. Hun lod sin hånd glide henover mulen på den hvide hoppe. Sansa lod sine fingre glide igennem manken på den. Den hævede hovedet og vippede med det, som om den ønskede at snakke med hende, det fik Sansa til at smile. Hestehovedet puffede sig ind imod Sansas hoved, hvilket fik hende til at grine. Sansa blev stående ved denne hest, hun følte hun kunne stå der forevigt.
Det var først lidt efter, at hesten reagerede på, at der kom nogle imod dem. Den vrinskede lidt, og fik derved Sansa til at springe til siden. Hun vendte blikket fra hesten kort, og kiggede imod den ankommende. Noget sagde hende, at det var Shane der havde fået fri fra sin aftale nu. Hun havde nok stået her længere tid end forventet, men ja.
Gæst- Gæst
Side 1 af 2 • 1, 2
» Hello my little friend!//Shane//
» Sorry... Pan.. ~ Stella&Shane
» Do you want to join the hunt?- Shane
» Et sted at lede...(Shane)
Igår kl. 16:54 af Katrina
» Your new home, my little sweetheart
Igår kl. 14:38 af Celenia
» please safe me - Savas
Tors 21 Nov 2024 - 13:42 af Savas
» The Fever Called Living ~ Dr. Trott
Tors 21 Nov 2024 - 13:17 af Dr. Trott
» As if anything would change (Valentine)
Tors 21 Nov 2024 - 13:00 af Sean
» Aften a long time - Sean
Søn 17 Nov 2024 - 21:04 af Lori
» Oh what a circus -Natalie
Søn 17 Nov 2024 - 15:56 af Madelena Gray
» Who am I now?? //Jake//
Søn 17 Nov 2024 - 7:40 af Jake
» A royal search for knowledge
Lør 9 Nov 2024 - 17:39 af Elizabeth