Periode | Renæssancen
Årstal | 1168
Årstid | Efterår
Måned | Oktober
Den sidst registrerede bruger er Victoria
Vores brugere har i alt skrevet 164955 indlæg i 8752 emner
You haven't changed a bit! ~ Ramsay
Side 1 af 2 • 1, 2
You haven't changed a bit! ~ Ramsay
s: Dragons Peak, stenbyen
v: skyfrit, lunt.
Efter mange år, som en lille forskræmt mus fra Firewood Village havde Carnelian besluttet sig for at rejse. Madam var død og huset var efterladt til Carnelian. Det havde ikke givet alt for gode penge at sælge huset, men det var da nok til lidt mad i ny og næ og et værelse hvis det skulle blive nødvendigt.
Iført en elegant sort kjole med gyldne broderier der passede til hendes øjne, sorte støvler og en simpel brun kappe gik hun gennem gaderne i den store stenby. Hun var uvant i disse omgivelser, og selv hvis hun havde været vant til at bevæge sig rundt i byens gader så ville hun være utilpas. Hun havde ikke spist i over et døgn, og søvnen havde også været besparet grundet et møde med nogle ret ubehagelige typer på turen fra Firewood til Dragons Peak.
Hun drejede om et hjørne, og stirrede ind i en stor blindgyde. Hun sukkede en smule frustreret inden hun vendte sig om for at gå tilbage. Synet der mødte hende, var et syn der gav blandede følelser.
Få meter fra hende, stod Ramsay. En mand hun havde kendt i snart seksten år. En mand, som ikke var en mand. En mand som hun på mere end ét tidspunkt havde ønsket ude af sit liv eller mere involveret i det. Hun kunne bare ikke sige den slags til ham. Med Ramsay, var det nogle gange ikke nødvendigt at sige. Han kunne jo opsnappe alt hun følte, tænke og havde minder om - hvilket til tider var en plage. Hvad skulle hun gøre? Hun kunne ikke bare gå direkte forbi ham, og bag hende var en blindgyde. Hvor længe siden var det, at de havde set hinanden? Hun huskede det faktisk ikke. Det føltes som evigheder, men sådan var det, når en man holdte af var væk. Hun lukkede øjnene lidt mens hun overvejede situationen nøje.
Gæst- Gæst
Sv: You haven't changed a bit! ~ Ramsay
Han så rundt på de forskellige bygningers udsmykninger og måtte nu ærligt sige at han var en anelse imponeret. Ramsay havde aldrig været den store kunstnyder, men han kunne godt se når noget var pænt. Hvilket også var en af grundene til at han hurtigt spottede et bekendt ansigt i mængden. Han havde ikke set hende siden han var barn, men han huskede hende tydeligt. I et kort øjeblik overvejede han hvordan han skulle gribe situationen an, for han var ikke længere den søde lille dreng som hun allerførst havde stødt på.
I raske skridt nærmede han sig hende før han stod en meter fra hende:” Frøken Carnelian. Hvilken overraskelse at se dig her af alle steder.” sagde han i en rolig tone. Han var ikke længere en lille dreng, han var blevet en voksen og veltrænet mand. Samt havde han også en anelse skæg groende da han ikke rigtig havde fundet tid til at få det trimmet ned. Et blidt smil bredte sig på hans læber og han rakte roligt ud efter hendes hånd så han kunne kysse den. Det var den måde han hilste på hende første gang han mødte hende og nu 16 år efter var det første gang han mødte hende som voksen.
”Tiden har sandelig ikke andet end gjort dig endnu smukkere end dengang.” komplimenterede han hende. Men der var en stor forskel ved ham nu. Hans aura som havde en anelse lys i sig dengang var nu helt sort. Han tog roligt hendes arm og fik hende til at gå med sig, da han alligevel ikke havde andet at tage sig til:” Jeg håber ikke at du har noget imod at jeg viser dig rundt. Selvom jeg ikke selv kan finde rundt endnu.” han så ligefrem og følte sig en anelse underlig tilpas. Hans barndoms-jeg havde prøvet at tage en anelse over, selvom han gjorde sit bedste for at stritte imod. Han håbede bare på at det ville gå over snart.
Gæst- Gæst
''Spar mig dine komplimenter, Ramsay'' smilede hun varmt. Hun var tæt på at sige, at hun kunne sige det samme om ham - men hun ville ikke sætte sig selv i sådan en position.
''Så kan vi fare vild sammen'' grinte hun, inden hun lod ham trække hende med sig. Hun var tæt på at spørge ham, hvad han havde lavet siden dengang, men det kom ikke hende ved. Han var af højere stand end hende - for pokker, hun var jo trænet til at amme og passe spædbørn og tumlingerne i de højerestående hjem. Hun kunne endda ende med at skulle passe hans børn en dag.. Selvom, det virkede meget usandsynligt på grund af hans ry og opførsel. Hun så rundt, for at se om nogen så hen på dem - om nogen eventuelt kunne fortælle hende uden ord om hun burde følge med ham eller ej.
''Jeg gætter på, at du ikke havde regnet med at se mig her?'' spurgte hun, inden hun så på ham igen. Hun kunne let falde fortabt i hans øjne, derfor undlod hun øjenkontakt. Hun ville ikke udvise lige præcis den svaghed for ham.
Gæst- Gæst
Han så frem igen og satte så kursen så de på et tidspunkt ville komme til hans område, og derfra ville han kunne finde sit hus:” Jeg har ikke boet her så længe.. Så havde du besluttet dig for at have kommet tidligere havde vi nok aldrig mødt hinanden.. Det virker en anelse pudsigt.” sagde han og så kort på Carnelian. Hans øjne virkede rare, det var vel bare en gammel vane. Forhåbentligt vænnede han sig ikke af med den.
”Mit hus er lige her i nærheden… Du må endelig gerne bo hos mig hvis du vil. Min allierede har foræret mig et kæmpe hus helt til mig selv. Det bliver ret ensomt i længden..” han grinte kort og lavede så en getus mod sit hus da de stod ved siden af det:” Her er det” sagde han kort inden han gik op til døren. Han så kort mod Carnelian og smilte kort:” Er du sulten? Jeg kan få kokken til at lave noget mad til dig hvis det er” sagde han kort og trådte ind i det store hus.
En stuepige stod klar ved døren og et blidt smil var plantet på hendes læber idet hun bukkede sig kort for Ramsay:” Velkommen hjem, Hr Ramsay..” sagde hun kort inden hun rettede sig op. Han nikkede kort til hende og hun rømmede sig kort inden hun så sagde:” Der er sendt bud efter dem fra Bronze time District.. De siger at der er mange afhøringer der skal afholdes i dag” og så bukkede hun kort endnu engang inden hun forlod dem.
Han slappede af i skuldrene og sukkede kort. Det var ikke fordi han ikke kunne lide sit arbejde men efter tid kunne det godt gå hen og blive for ensartet. ”Fortæl mig hvad du ved, hvem er imod Assorian, bla bla bla” han rystede kort på hovedet af sig selv og rettede blikket mod Carnlian:” Det ser ud til at jeg ikke kan flygte fra mit arbejde. Men jeg kan udskyde det.” sagde han roligt med et kort grin.
Gæst- Gæst
''Du har altid været glad for det makabre.. Det skulle ikke undre mig, hvis du har ændret dig.'' sagde hun med et roligt smil, mens hun fulgte med ham.
Hans tilbud rungede lidt i hendes hoved - hun kunne bo hos ham. Hvorfor skulle hun gøre det? Hun havde en mulighed for et hjem med en person som hun faktisk har holdt meget af engang. Men om hun turde sige ja?
''Er det okay at jeg tænker over det? Det er et ret så generøst tilbud når man tænker på at det er evigheder siden at vi sidst sås.'' hendes smil var varmt, venligt. Hun havde ingen grund til at være kold over for den eneste person der faktisk har udvist hende venlighed og tillid siden hun blev helt alene.
Om hun var sulten? Hun var hungrende! Men ikke kun efter mad - hvilket nok var en smule latterligt. Hun rystede svagt på hovedet.
''Ellers tak'' svarede hun nemt, roligt, mens hun så på den tjenestepige der kom gående. Arbejde?
''Afhøringer? Det lyder mere som ren tortur i mine ører'' grinte hun roligt, mens hun så sig om. Hun prøvede forsat ihærdigt at undgå at se ham i øjnene - hun ville ikke blive blød i knæene endnu, faktisk slet ikke. Det ville nok være det mest ydmygende for hende efter så lang tid.
''Men undskyld at jeg spørger... Hvis det eneste du skal, er at afhøre... Er det så ikke bare at rode rundt i deres hjerner til du finder hvad du vil have og så derfor tæske dem livløse bagefter?'' spurgte hun roligt, inden hun bed sig lidt i læben. Havde hun nu været i sin gode ret til at spørge om det?
Gæst- Gæst
Især efter det heftige brud med Josette som mente at hun aldrig rigtig ville se ham igen, ikke at han var særlig berørt af det, men måske var det på tide at komme videre, og Carnelian fjernede helt klart al hans opmærksomhed fra Josette lige nu. Han gik roligt hen til en dør og åbnede den. Gangen i hans hus var lang og fyldt med døre til forskellige rum, hvert rum havde en forskellig indretning. Døren han åbnede førte ind i stuen.
I stuen var der højt til loftet, væggene var dækket af en mørkerødlig farve med mønstre af sølv. Ramsay havde ikke rigtig selv stået for meget af indretningen, kun det nødvendige. For enden af stuen stod en halvstor pejs som var tændt 24/7. En sofa og lænestole var placeret rundt om pejsen som en form for lejerbål, med små borde mellem dem. Rummet var dejlig varmt og ikke på en lummer eller udholdelig måde. Han gik roligt hen til et skab og fandt en bog frem som han bladrede igennem, da hun nævnte det med tortur smilte han kort:” Ja det er noget i den stil.” sagde han bare kort og så op fra bogen for at se på hende.
”Jeg er en simpel mand med simple værdier her i livet. Men hvis fangerne bliver sendt til mig er det ikke for at blive afhørt.. Lige siden mine dæmoniske rødder har trådt til… har jeg ikke kunne lade være” han klappede bogen sammen og lagde den på et af bordene og så lidt på Carnelian. Han kørte en hånd igennem sit hår og åndede tungt ud:”...jeg ved ikke om jeg kan sige at jeg finder det ærgerligt at du først skal møde mig nu, for det er den jeg altid har været.” han vidste ikke hvordan han ellers skulle formulere det uden at lyde usympatisk. Selvom det var det han var.
Han så på hende og kom med en rolig udånding:” Hvis du vil kan jeg vise dig hvad jeg laver. Men jeg kan ikke love dig at du ville kunne lide hvad du ser.” sagde han roligt og kløede sin hage kort mens han selv overvejede det. Var det nu en klog idé? Enten så ville det skræmme hende væk eller også ville det vække noget grufuldt inden i hende hun ikke engang selv vidst hun havde.
Gæst- Gæst
''Ramsay.. Jeg ved hvad du laver. Jeg ved hvem du er - dit rygte rejser med alle vinde så snart du bevæger dig.'' Hun så en smule ned, en smule rådvild over hvordan hun skulle håndterer hans 'nye' opførsel.
''Husker du dengang ved søen? Jeg ved at du er dæmon, i hvert fald delvist. Hvad du gør, er i din natur - lige som hvad jeg gør ligger i min. Vi er i bund og grund kun hvad vi er skabt til.'' hun smilede lidt til ham, et tegn på at hun ikke lod sig skræmme af hans opførsel og arbejde.
Hun smilede, varmt og venligt. Der var ingen grund til at behandle ham anderledes, han var stadig Ramsay - bare i en udvidet version. Nu vidste han selv hvad hun havde set i ham dengang hun var barn.
''Vis mig det, endelig. Hvis det bliver for overvældende så smutter jeg bare ud og får noget luft.'' sagde hun roligt. Hun huskede egentlig ikke, om Ramsay kendte hendes race - hendes evner til blandt andet at blive til en ravn, både halvt og helt. Kendte han til hendes evner med naturen? Nok ikke, den havde hun først lært senere i livet.
Hun var opsat på, at den mand han nu engang var forsat skulle være hendes ven. Uden tvivl.
''Hvordan er reglerne for at bo her? Bare så jeg ikke træder nogen over tæerne hvis jeg siger ja.'' sagde hun med et drilsk smil. Hun så ikke Ramsay som en med en alen lang regelliste - men nu måtte hun jo bare vente og se.
Gæst- Gæst
Han lavede en gestus mod sofaen ved siden af og smilede kort:” Tag endelig plads.. Så kan vi snakke.” hans tone var en anelse munter og han følte at den bedste måde at lade hende få en forsmag, ville være at lade hende læse bogen på bordet. Han tog den roligt op og slog op på første side inden han læste op:” Mand, menneske, 32 år, fundet i Ashen Wood forrest. Klarede de basale prøvelser, holdte 10 minutter uden luft før hans hjerte stoppede med at slå” han så kort på hende og rakte hende så bogen. Den var fyldt med ofre, og hvad de var blevet udsat for gennem tiden i Ramsays varetægt.
”Du kan lige så godt forestille dig det værste.. For det er der garanteret et sted i den bog.” advarede han hende og lyttede så roligt til hendes spørgsmål om reglerne her i huset. Han grinte kort og slappede lidt af i sine skuldre:” De eneste regler her er at hvis du beslutter dig for at myrde tjenestefolkene, er det vigtigt at du rydder ordentligt op igen..” han smilte stort og rystede så bare på hovedet inden han fortsatte:” Der som så ikke nogle regler her.. Men du skal være opsat på at der nok er nogle rum du vil bryde dig mindre om end andre. De rum er markeret med et rødt dørhåndtag” sagde han så roligt.
Han satte så armen på lænestolens armlæn inden han begyndte at hvile sit hoved i sin hånd mens han betragtede hende. ”Men… Frøken Carnelian.. Hvorfor er du kommet til Dragons Peak? Du virker ikke som den impulsive type der bare pludseligt smider alt du har i hænderne og tager på udflugt. ” spurgte han roligt. Han følte sig nødsaget til at spørge, selvom han egentlig bare kunne rode hendes minder efter gennem svaret. Men det havde han ikke lyst til. Det ville være bedre at høre det fra hendes egen mund.
Gæst- Gæst
''Så, så længe jeg gør rent efter mig selv, så har jeg frit lejde?'' grinte hun roligt, og så på ham. Det rørte hende ikke synderligt meget, at han kommenterede på at myrde tjenestefolk. Mord var hans mærkesag.
Hun kiggede ikke i bogen - hun havde ikke behov for at føle mere varme vandre sydpå i hendes krop.
''Tja.. Man kan vel nøjes med at sige, at jeg ikke havde en grund til at blive i Firewood længere.'' sagde hun og skuttede sig lidt. Burde hun fortælle ham den egentlige grund? At Madame døde en voldsom død og at Carnelian ikke kunne holde ud at være i det hus som var blevet efterladt til hende af Madame? At hun havde solgt at hvad hun ejede for at starte på ny? Nej, hvis han så gerne ville vide det så måtte han grave i hendes sind. Men det ville han ikke få lov til.
''Jeg er nødt til at have noget på det rene, inden jeg så meget som overvejer at flytte ind her.'' hun så direkte på ham, direkte ind i hans øjne. Der var ikke et spor af tvivl om at det hun ville kræve var resultatet af det der var sket dengang ved søen da de var børn.
''Du holder dig ude af mit sind. Mine tanker er det eneste jeg har tilbage efterhånden, og på trods af vores venskab... Så er du nok den sidste jeg ville tillade kunne bruge mine tanker, minder og følelser til noget som helst.'' I det hun sagde det, kunne man se hvordan hendes hud blev en anelse mørkere i takt med at hendes øjne blev fuldkommen sorte - som en ravns. Hun stoppede sig selv ved at rette sin ryg og stirre ind i ilden. Der var et mørke i alle, og hendes mørke side gemte sig som ravnen i hendes hjerte. Vidste han, at hun selv havde haft mørke tanker? At hun selv havde ønsket Madame død så hun kunne rejse? At hun havde været slave hos Madame og ikke en datter? Hun bed sig i læben lidt.
''jeg underskylder for mit hårde tonefald. Jeg må være udmattet efter turen hertil.'' mumlede hun og gned sit ansigt lidt. Hun tog en dyb vejrtrækning. Hun havde stirret ham i øjnene, og hun kunne mærke hvordan hans blik havde gjort hende forfjamsket og teenage-agtig i hovedet. Som om han var en ridder i skinnende armor og hun var en jomfru i nød. Hun rystede på hovedet af sig selv.
Gæst- Gæst
Han så på hende og lyttede til hende. En grund til ikke at blive i Firewood village? ”Hmm… Det lyder ikke godt. Men jeg vil ikke tvinge dig til at sige det” sagde han roligt og rettede sig en anelse op i lænestolen. Han havde end ikke overvejet at læse hendes tanker. Han fandt det ikke til at være en nødvendighed. Så Jeg er nødt til at have noget på det rene, var han allerede sikker på hvad ville handle om. Han så ind i hendes øjne, hans blik var varmt og en anelse nysgerrigt. Han nikkede dog blot til det hun sagde.
Han løftede dog et øjebryn da hendes hud begyndte at blive mørk:” Er du okay?” spurgte han og tog hendes hånd, da det nok ville være en normal reaktion fra en ven, tænkte han i hvert fald det var. Han slap dog hendes hånd da døren gik op og kiggede mod den. Tjenestepigen kom ind med en bakke og satte den på bordet inden hun forlod den igen. Hvis der var noget der ville være typisk Ramsay så var det at han ikke stolede på mange, end ikke sine egne medarbejdere. Hvem kunne vide hvad der ville ske hvis han virkede interesseret i en overfor de forkerte. Han lænte sig tilbage i stolen og foldede sine hænder kort.
”Du behøver ikke undskylde. Det er forståeligt nok, du har rejst langvejsfra. Har du brug for at hvile?” han smilte kort og hældte noget te op i sin kop:” Te? Det er urtete. Friske forårs-urter fra haven..” han løftede sin kop op og duftede kort til den inden han tog et sip. Hvis hun havde takket ja, ville han hælde det op for hende, det var bare en gammel vane bestående af ren høflighed. Han vidste dog ikke helt hvordan han havde det med hende. Han følte at hans gamle jeg var begyndt at tage overhånd og det havde han ikke ligefrem lyst til.
Gæst- Gæst
Så snart tjenestepigen var uden for hørevidde så hun hen på ham.
''Ellers tak, jeg drikker ikke te.'' sagde hun roligt og gned sit ansigt lidt igen.
''Jeg er bare træt.. Du ved hvordan instinkter tager over når hjernen ikke lige er på sit højeste..'' hun så på ham og smilede svagt inden hun igen så ind i ilden - en ild hun kunne føle omslutte hende i varme og tryghed. Det var hvad et hjem var for hende: tryghed. Kunne hun finde det her, hos Ramsay?
''Hvad er kravene for at jeg skal bo her? Jeg er overbevist om, at du ikke bare lader mig bo her uden at få noget ud af det?'' hun så på ham, og satte sig til rette i sofaen. Hun var en smule udmattet mentalt, så hvis han fandt på at grave i hendes sind ville det være let som en leg.
''Du og Eliot er de eneste levende tilbage fra mit liv i Firewood. Madame var den sidste grund til at jeg skulle blive der.'' det måtte være hint nok, til hvorfor hun var rejst videre. Hun kunne ikke gøre så meget andet - i Firewood var hun en særling, en freak. Her, var hun intet udover en gæst i Ramsays hjem.
Gæst- Gæst
Jeg er bare træt.. Du ved hvordan instinkter tager over… Han nikkede blot til det hun sagde med et svagt smil på hans læber. Han kendte alt til at lade sine instinkter tage over, selvfølgelig kendte han alt til det, folk rendte rundt og kaldte ham ”monster” for det. Han rejste sig roligt og rakte ud efter Carnelians hånd:” Du ser ud til at døse hen i ilden. Har du lyst til at blive vist rundt så du ikke falder i søvn?” sagde han så bare og slappede en anelse af i sine skuldre.
Måske skulle han for alvor vise hende hvad det var han gik og lavede. Give hende et bedre indblik i hans liv. Men ville det skræmme hende væk? Han var ikke sikker. Han kom med en tung udånding og lyttede til hende. Han kendte godt nok ikke meget til denne Eliot, men han kunne godt se at det ville være kedeligt at være ladt tilbage alene i Firewood Village:” Ah. Men så er det da godt at vi rendte ind i hinanden. Så kan vi begge undgå at være alene.” med det sagt hjalp han hende op, da han syntes de trængte til at gå en tur.
Han gik roligt ud i gangen og slappede af. Han havde ingen intentioner om at vise hende huset, for det var bare en række kedelige rum. Han førte hende med sig udenfor og kaldte på en af staldknægtende som kom med en hest:” Den eneste måde jeg kan lære dig at forstå mit arbejde, er at vise dig det. Det bliver ikke rart… Eller måske gør det..” sagde han en anelse seriøst, dog kom et smil frem på den sidste sætning. Han hjalp hende op på hesten og satte sig op bag hende hvorefter han så red afsted. Han var ikke sikker på at han nogensinde havde været så tæt på hende som han var nu. Men det var ikke noget han tænkte nærmere over. Det ville bare være underligt.
Gæst- Gæst
''Hvordan kan du være alene? Du havde da din far dengang? Du har tjenestefolk? Men jeg kan vel godt se... Selv tjenestefolk er fremmede hvis man ikke deler sit liv med dem fuldkommen.'' sagde hun en smule mumlende for sig selv.
Hvis der var noget han burde vide om hende så var det hendes frygt for andre dyr. Ikke kun fordi hun tildels forstod dyrene mere end menneskerne gjorde, men også fordi hun aldrig havde været oppe på ryggen på en hest. Hun klyngede sig fast til manen på hesten, mens hun mærkede Ramsay sætte sig op bag hende og få hesten til at sætte afsted. Hun klynkede nærmest lydløst, mens hun lukkede øjnene. Hvis Ramsay kunne fornemme noget som helst fra hende lige nu, ville det ære den rene og skære frygt som lyste ud af hende. Det faktum at han sad op af hende gjorde hende kun en anelse mere tryg, og det tog hende ikke mere end et minuts tid før hendes øjne var fuldkommen sorte og hendes hud var dækket af små dun. Hun skjulte det bag håret i håb om at han ikke kunne se det. Hvis han kunne, havde han nok snart regnet ud at hun var andet end et simpelt menneske.
Gæst- Gæst
Da de red afsted kunne han godt mærke hendes frygt, faktisk lige med det samme. I starten lod han det være, men da han kunne mærke at hendes frygt ikke stilnede, lagde han roligt sin frie arm om hende og trykkede hende blidt mod sin overkrop, alt imens han begyndte at sagte hestens fart så det ikke gik alt for hurtigt.
”Jeg vidste ikke at du frygtede heste-ridning. Jeg forestillede mig faktisk at du var et af de mennesker der ellers holdte så meget af alle skovens dyr.. især fordi du havde alle de blade i håret..” sagde han roligt og åbnede en lille pose der hang på siden af hans bælte og tog et blad frem. Han havde fået det fortryllet så det aldrig ville gå i stykker eller visne, blidt lagde han det i hendes hånd. Måske var mindet om dengang nok til at få hende til at føle sig en anelse mere tryg.
Han så kort rundt mens de red mest for at sikre sig at de ikke var på vej i den forkerte retning:” Det var en fejl fra min side af at tvinge dig op på hesten. Men jeg håber at du stoler nok på at jeg passer på dig..” sagde han roligt og ventede så bare på et svar fra hende. Selvom han egentlig ikke var sikker på hvilket svar han havde lyst til at få ud af det.
Gæst- Gæst
Bladet han havde lagt i hendes hånd betød intet for hende i starten - indtil hun forbandt det med hvad han havde sagt om bladene i hendes hår dengang hun var lille. Hun lukkede øjnene og lænede sig ind til ham mens hun trak vejret en smule skælvende.
''En mand fik engang hans hest til at trampe mig ned... Jeg lå i sengen i flere måneder...'' mumlede hun inden hun krøb helt sammen op af ham. Hun stolede ikke på ham, men hun prøvede. Hun prøvede at glemme hvad han var. Og det var nemt. Det var Ramsay - det var jo ikke en psykopatisk morder; det var Ramsay! Bladet holdte hun tæt ind til sit bryst - men hun prøvede konstant at sige til sig selv at han blot havde beholdt det som et minde. Hun betød ikke mere end enhver anden af hans venner.
''Sig til når vi er der..'' mumlede hun skælvende. Hendes frygt for heste oversteg let alt hvad han kunne vise hende af hans grusomheder.
Gæst- Gæst
En lærling kom ud og smilte stort:” Nååå, Ramsay! Er det endnu et offer, eller bare en lærling?” spurgte han nysgerrigt og drejede en kniv rundt i sin håndflade mens han nærmest hungrende betragtede Carnelian. Det fik Ramsay til at gå hen til ham og gribe hårdt fat i hans krave inden han trak hans ansigt tæt på sit:” Jeg siger kun det her en gang. Hvis der så meget som kommer en enkelt skramme på hende, så er der intet sted, ingen krog, hvor du kan gemme dig for min vrede.” sagde han så en anelse vredt inden han slap ham:” Så du har fået opgaven at passe på vores gæst, hvis det sker at en fange prøver på noget” fortsatte ham mens han roligt børstede sine hænder af. Unge dæmoner var nød til at have tingene skåret ud i pap nu til dags.
Lærlingen skræmt af Ramsays intime trussel gjorde ikke andet og nikke, hans hungrende blik var helt væk og han turde næsten ikke engang kaste et blik på Carnelian. Ramsay vendte sig roligt mod hende og sukkede så kort:” Jeg undskylder. Assorian krævede at jeg skulle optræne dæmoner. De fleste af mine lærlinge er hjernedøde ung-dæmoner der ikke ser andet end mord og kaos. Det er smagløst.” sagde han og kørte en hånd igennem hans hår. Han kunne dog relatere til hvordan de havde det, han havde trods alt også engang været en ung og naiv halvdæmon der søgte mord for det sjove i det.
Men lige siden han havde sagt ja til Assorians tilbud om at komme her og være hans bøddel, havde han ændret sig. Han var blevet mere målrettet og mindre kaotisk. Det var kedeligt bare at myrde folk for ingenting. Han var begyndt at holde af at det havde en mening bag sig, et mål. Han rakte roligt ud efter hendes hånd så han kunne følge hende ind, et kort smil plantede sig på hans læber. De gik ind og blev mødt af en simpel men lettere elegant gang. Der var kun to døre, en i høje side og en i venstre side. Han gik roligt hen til den til venstre og åbnede op til et kontor.
Han gik ind og slappede en anelse af i sine skuldre:” Den anden dør fører til kælderen. Men jeg vil stadig være sikker på at du er klar på hvad du går med til. Den Ramsay, du kendte er nok ikke herinde mere” sagde han og pegede kort på sit hjerte. Han følte at han var nød til at understrege det hele tiden, hvilket han egentlig ikke forstod. Hvorfor følte han at han var nød til at understrege det? Hvorfor havde han det så underligt omkring hende? Han gik hen til et skab og tog en flaske ud med noget brunlig væske som han bare satte på et bord.
Gæst- Gæst
Den unge dæmon der havde kigget hungrende på Carnelian - og som nu var hendes beskytter mens hun var på Ramsays arbejdsplads - havde hun endnu ikke fået navnet på. Det mest rigtige ville i sådanne et tilfælde være at kalde ham sir.
Da Ramsay havde grebet fat i kraven på den unge mand, havde Carnelian allerede forberedt sig på at hun enten skulle hurtigt væk eller forsvare sig selv, mentalt eller fysisk. Men Ramsays ord til dæmonen fik hende til at slappe lidt mere af - og kort håbede hun at ingen af dem havde set fight or flight-tendensen hun udviste.
Hun fulgte derefter med Ramsay indenfor, og stirrede lidt på den noget så elegante hal. Det undrede hende lidt, det var jo smukt..?
Da de så trådte ind på hans kontor, hævede hun øjenbrynene da han fortalte at han ikke var sikker på at hun var klar over hvad hun om lidt skulle se. Hans sidste ord fik hende til at kigge mistroisk på ham.
''Den Ramsay jeg kendte, er den eneste Ramsay jeg har set i al den tid vi har været sammen. Andre ser dig måske nok som en dæmonisk psykopat... Men det er nok også et fåtal udover mig, som har set dig fra andet end et hævet og smadre ansigt?'' hun smilede, varmt. Han skulle endelig ikke tro, at hun var bange for ham eller hans lærlinge. Om ikke andet, så kunne hun godt tænke sig at give ham der, der havde krydset Ramsays vej lige før en ordenlig røffel for ikke at have tiltalt hende korrekt. Lige meget hvad andre troede, så var hun en Blackmore - en uægte Blackmore, men ikke desto mindre. Hun havde fortalt Ramsay det, for det var så lille en del af hende, at det ville være ligemeget.
''Jeg kan ikke se, hvorfor du tror at det bliver så svært for mig, at se dine nuværende ofre. Ramsay, du har altid haft en forkærlighed for det makabre. Og ærligt, så er det forfriskende at se dig bruge det fornuftigt.'' hun trådte hen til ham, kiggede kort på flasken med den brune væske og så tilbage på ham.
''du ved godt, at jeg stoler hundrede procent på dig, ikke?'' hun ville røre ved ham, som en venlig forsikring på at hun ikke løj for ham. Men hvordan pokker gjorde hun det? Tog hun hans hånd, kunne det misforstås. Det samme hvis hun lagde en hånd på hans skulder.
Gæst- Gæst
Han løftede det ene øjenbryn en anelse da hun sagde at hun stolede på ham, han kunne ikke undgå at føle en svag tvivl komme over ham lige indtil han så ind i hendes øjne. Han sænkede glasset og satte det på bordet, inden han vendte sig imod hende. Han rykkede roligt tættere på hende og stoppede så der blot var et par centimeter imellem dem:” Og du føler dig slet ikke bange for at min dæmoniske side tager over og angriber?” sagde han så lavt, men bestemt. I et kort sekund følte han næsten at der slog gnister imellem dem, dog ikke på en fjendtlig måde.
Dog så rykkede han roligt væk fra hende og gik hen til døren:” I så fald behøver vi ikke bruge meget mere tid på kontoret. Lad os komme til sagen.” sagde han blot inden han trådte ud og gik hen til den næste dør. Han åbnede den for hende og tog en fakkel som han rakte til hende:” Der er et stykke ned. Med faklen så undgår du at falde. Men når du kommer derned, så lad være med at læne dig op af væggene.” sagde han inden han trådte ned af den lange mørke trappe. For enden var der blot en gang, en lang gang med tremmer langs væggene.
Han så roligt om og stoppede pludselig. Han lavede en gestus rundt langs trapperne og så på Carnelian:” Du kan få lov til at udvælge en. Det er lige meget hvilken en. De fleste er her af de samme grunde.” sagde han roligt og kiggede rundt på dem der nu sad i cellerne. Han sagde dog ikke noget efter det, det var op til Carnelian om at vælge et offer til ham. Hans blik faldt dog på en ung pige der nok ikke var meget ældre end Carnelian og han kom med en rolig udånding. Hun lignede bare en uskyldig ung pige, i forhold til de andre personer som hun delte cellen med, og på den måde skilte hun sig ud.
Gæst- Gæst
''Du har aldrig gjort mig ondt, hvorfor skulle jeg så tro at du ville gøre mig noget nu?'' hun lukkede øjnene, sekunder fra at læne sig frem og lade deres læber mødes. Han trådte væk, og gjorde gestus til at de skulle forlade kontoret. Hun nikkede og fulgte med ham ud, og ned af den mørke trappe. Hold dig fra væggene.. Hun bed sig lidt i læben. Hun så rundt, genkendte nogen mens andre var fuldkommen fremmede for hende.
''Hvad er hun hernede for?'' spurgte hun, og så direkte hen på den unge kvinde. Hun kunne mærke en svag lyst til at bytte plads med hende, for at slippe for siden egen kedelige og forudbestemte fremtid. Hun følte sig kort opgivende igen, mens hun tænkte på Salazar. Hun var kort sagt fanget mellem to ting: enten stak hun af, og hendes far ville blive hængt for svindel - eller hun til tilbage til Sunfury City og giftede sig med ham og gjorde som han sagde..
''Det er ligemeget.. Bare tag hende.'' sagde hun så, en smule mat i stemmen. Tanken om Salazar havde gjort hende modløs, tom. Hun følte sig fanget, og nærmest ved at blive kvalt af forpligtelsen. Inden året var omme burde hun bære et barn.. Hun gruede for dagen.
''Ramsay, kan vi gøre det her hurtigt? Jeg har det som om jeg er ved at blive kvalt hernede..'' sagde hun stille. Hvis han kunne se hende i øjnene ville han kunne se at det ikke var kælderen eller ofrene der plagede hende. Faktisk fandt hun det lidt befriende dernede. Men tanken om at være fanget selv, gjorde hende syg.
Gæst- Gæst
Han opfangede hurtigt at der var noget der gik Carnelian på:” Selvfølgelig. Vil du fortælle mig hvad der genere dig?” sagde han roligt og gik så ned af gangen ned for enden hvorefter de kom ind i et mørkt rum. I midten af rummet var pigen hængt op i sine hænder og det var tydeligt at se på hende at hun var for træt til at forsøge at kæmpe imod. Alt hendes gejst og glæde var bare blevet suget ud efter at have ligget i mørket så længe.
”De lærer hurtigt at acceptere tingene som de er.. Og så giver de op.. Det gør dem kedelige. Men selvom deres sind har givet op, giver kroppen ikke op så let.” og med det sagt gik han hen til pigen og flåede hendes ene ærme i stykker så hele hendes arm var blottet. Han gik så hen til redskabsbordet og tog en lang men sygelig spids kniv op og gik hen til hende igen. Han så kort på Carnelian og nikkede hende så over. Hvis hun kom hen til ham ville han ligge kniven i hendes hånd og føre den for hende.
Kniven skar sig let ind i pigens armhule og hun spjættede kort efterfulgt af et smertefuldt skrig. Ramsay smilte kort og betragtede kniven inden han lænede sig tættere mod Carnelian:” De skal altid spille stærke, men deres nerver narrer dem ikke. Det er dog en ny teknik jeg har lært, så jeg har stadig ikke mestret den.” sagde han roligt og smilte let. Han trådte så lidt tilbage og betragtede Carnelian:” Jeg vil se hvad du vil gøre. Du kan få lov til at gøre præcist hvad du har lyst til med hende. Lad din vrede gå udover hende.” sagde han så bare og tog armene let over kors. Han var nu spændt på om Carnelian virkelig kunne gøre det.
Gæst- Gæst
Hun knurrede svagt, da han gav hende tilladelsen til at gøre hvad hun ville. I løbet af få sekunder havde hun skåret alle fingerspidserne af på den ene hånd - den hånd hvor der ville have været vielsesring hvis den havde eksisteret. Hun trak vejret dybt, mens pigen klynkede i smerte.
''Du skal være glad for at du ikke når at opleve mænd og deres magtsyge..'' hviskede hun hadsk, misundeligt, mens hun så den stakkels pige i øjnene. Pigen så skræmt på hende, mens Carnelian lød kniven lave en lang overfladisk rift op af langefingeren, langs håndryggen og op af armen mens hun bed sig i læben. Carnelian vidste godt at hun var syg - hendes fars side var bestemt ikke normal. Men hun elskede den del af sig selv.
Kniven gled over pigens underlæbe og lavede en dyb flænge der var millimeter fra at skære læben helt af. Pigen skreg, og denne gang kunne Carnelian ikke skjule nydelsen. Hun lænede sig frem, og åbnede munden. Hun lod sin tunge glide over pigens hage, op til den nærmest afskårede underlæbe - hun slikkede hver dråbe blod i sig.
''Jeg er overbevist om, at han ville være meget mere ubarmhjertig min kære. Pris dig lykkelig for at du leger med en nybegynder.'' hviskede Carnelian kælen, inden hun i en hurtig bevægelse log kniven glide over struben på pigen og blodet løb frit. Pigen mistede hurtigt bevidstheden. Carnelian lagde kniven tilbage på bordet, så kort på Ramsay med et blik der ikke kunne tolkes. Hun forsvandt ud af rummet, ud af kælderen og ud af huset. Hun stod ude foran hoveddøren med en arm om sig selv, mens hun med den frie hånd nærstuderede den ring hun havde gemt i sit korsage under kjolen. Hun drejede ringen mellem to fingre, mens hun sukkede. Der var stadig blod på hendes hånd. På et tidspunkt måtte hun vel fortælle Ramsay det? Hun skulle jo rejse tilbage til Sunfury, og han ville da opdage at hun var væk... Ville han ikke...?
Gæst- Gæst
Han blev dog overrasket over hvor hurtig Carnelian var til at skære struben over på pigen, de havde ikke leget særlig længe. Når Ramsay endelig torturerede nogen slog han dem først ihjel når de ikke længere kunne føle den smerte han trak dem igennem. Han klappede sine hænder sammen og smilte let til Carnelian:” Jeg må sige at du hurtigt besluttede dig for at gøre en ende på det.. Men…” sagde han roligt og stoppede så bare med at tale da han så hendes blik.
Han lod hende gå ud og få noget luft, i mens løsnede han liget og lod det falde ned på jorden. Så kunne lærlingene fjerne det på et tidspunkt. Så gik han roligt ud og kiggede efter hende:” Carnelian?” kaldte ham og en svag snert af bekymring var at finde i hans stemme. Han gik hen til hende og så frem for sig, betragtede menneskerne der gik rundt og passede deres daglige liv. Mørket var stille ved at falde på, og folk var egentlig bare på vej hjem, nogle stod med deres venner og diskuterede.
”Jeg må sige at jeg ikke er overrasket over din aggression. Det plejer alle at gøre. Men normalt er det fordi noget går dem på...” sagde han roligt og smilte kort, dog kiggede han ikke på hende, ikke før han fortsatte med at snakke:”...så vil du endelig fortælle mig hvad det er der går og nager dig?” hans stemme var rolig nu. Han kiggede på hendes ansigt og kløede så sin hage en anelse.
Han overvejede kort hvad han skulle sige før han gjorde det:” Dit ansigtsudtryk er et der er mig alt for bekendt. Det minder mig om Josette. Hun havde præcist det samme udtryk, inden hun på mystisk vis forsvandt… Den første gang.” sagde han så roligt og kiggede frem igen. Han vidste ikke helt hvordan han havde det med tanken om at Carnelian ville tage af sted igen. Især ikke efter hans tilbud om at lade hende bo hos ham. Men hvis hun havde vigtigere ting at tage sig til, kunne han sagtens acceptere det.
Gæst- Gæst
''Jeg forsvinder ikke på mystisk vis.. Jeg har desværre alt andet end en mystisk grund. Jeg kan ikke tage imod dit tilbud om at lade mig bo her Ramsay..'' sagde hun stille, mens hun lod sin ring glide på plads på hendes finger. En knude voksede i hendes hals.
''Min aggression var ikke rettet mod pigen alene..'' mumlede hun, mens hun knyttede sin blodige hånd, og små dråber blod dryppede ned på slæbet på hendes sorte kjole. Hun havde skåret sig selv dybt - om det var et uheld eller ej anede hun ikke. Smerten var mere bedøvende end smertefuld. Som om den mindede hende om at der var langt større smerte i vente når hun blev gift og skulle være avlshoppe for Salazar.
''Du er en god ven.. Jeg er glad for at du delte dit nye liv med mig.. Men..'' hun så på ham, prøvede at se ham i øjnene. Hun hævede hånden som ringen sad på, og lagde den blidt mod hans kind.
''Men Salazar forventer at jeg er tilbage inden mørkets frembrud i morgen. Jeg skal snart afsted..'' hvad kunne hun ellers sige? Hendes kommende ægtemand? Hendes ejer? hun bed sig svagt i læben og lod hånden glide ned langs hendes side igen. Hun havde ikke mere at gøre eller sige, mest af alt fordi hun følte sig fanget mellem lysten til at blive hos Ramsay og løftet hun havde afgivet Salazar. Hun var fanget, uden en øjneskuelig vej ud.
Gæst- Gæst
Han slap hendes hånd da hun kaldte ham en god ven. Han så lidt væk fra hende og kløede sin hånd anelse. Når han endelig havde tænkt over det, havde han aldrig set sig selv som en god ven. For den sidste ”ven” som han havde mødt hamrede en gaffel i hånden på ham, som arret på højre hånd tydeligt var et minde om. Hans blik rettede sig instinktivt mod hendes ansigt, da hun lagde sin hånd på hans kind, han overvejede kort hvad han skulle gøre. Skulle han lade hende gå? Det havde han ikke lyst til.
Ramsay var en mand der altid havde et es oppe i ærmet. Han havde altid haft de bedste løsninger til problemer:” Send ham et brev… Skriv til ham at hvis han vil have dig skal han selv komme og afhente dig. Indtil da vil jeg holde dig fanget hos mig.” sagde han roligt inden han lagde en hånd på hendes kind og kyssede hendes pande:” Jeg vil se denne mand for mig selv, før jeg vil lade dig forlade mig.” sagde han så bestemt, selvom han vidste at hans svaghed for hende, hans menneskelige side, aldrig ville tilgive ham hvis han holdte hende tilbage mod sin vilje. Men var det ikke det hun ville have? Ramsay så ind i hendes øjne, prøvede at tyde hendes udtryk, lede efter et hint at han havde sagt noget hun gerne ville høre.
Så meget som han nu prøvede kunne han heller ikke lægge låg på sin nysgerrighed, og forbavselse:” Hvad fik dig til at takke ja til en forlovelse? Det virker bare ikke.. som noget du ville gøre.” sagde han roligt og sukkede kort. Det gik ham alligevel mere på end han havde lyst til at det skulle.
Gæst- Gæst
Sende ham et brev? Bede ham komme? Hun bed sig lidt i læben, mens hun overvejede udfaldet. Hvis Ramsay ikke faldt Salazar 'rigtig' så ville Salazar måske ende i kælderen lige som pigen. Hun lukkede øjnene, men i samme sekund hun gjorde det, mærkede hun hans læber mod hendes pande. Hun stivnede svagt og slog blikket ned efter hun havde åbnet øjnene igen. Hun var aldrig blevet kysset i ansigtet før, kun hånden - og kun af Ramsay. Hun bed sig i læben, mens han spurgte hende hvad der havde fået hende til at sige ja.
''Min far tog imod en sum penge til fordel for at Salazar fik en hustru til at give ham arvinger.'' mumlede hun uden at se ham i øjnene. Hun turde nærmest ikke. Hun regnede med, at Ramsay forstod systemet. Forstod at hun var tvunget så længe hendes far stadig havde retten til hende, hvilket han underligt nok havde rent juridisk. I hvert fald indtil han døde af sin egen grådighed.
''Tro mig, stod det til mig så blev jeg her hos dig så længe som muligt.'' sukkede hun stille. Det lange hvide ar over hendes kind - som næsten var usynligt grundet hendes mælkehvide hud - vidnede om at hendes far var en ubehagelig mand med lyst og evne til at gøre lige hvad han ville.
Gæst- Gæst
Side 1 af 2 • 1, 2
» Everything has changed ~ Caden
» You have not changed a bit ~ Cassidy
» Where Nothing Stays Buried - Ramsay
» The Bloody Crown - Ramsay
Fre 1 Nov 2024 - 12:48 af Juniper
» Bog klub - idetråd til bøger
Tors 31 Okt 2024 - 15:29 af Genevira
» A royal search for knowledge
Tirs 29 Okt 2024 - 19:47 af Renata
» What do you get, when you mix a broken heart with bad company?... A sinful cocktail.
Man 28 Okt 2024 - 23:38 af Victoria
» Wait a meow-ment... this can't be good! - Dr. Trott
Søn 27 Okt 2024 - 2:02 af Vinyx
» Ny hersker af Aquener (admin nyhed)
Lør 26 Okt 2024 - 17:53 af Victoria
» In the Hands of a Demon - Emery
Ons 23 Okt 2024 - 23:18 af Emery
» Your new home, my little sweetheart
Tirs 22 Okt 2024 - 20:12 af Renata
» As if anything would change (Valentine)
Søn 20 Okt 2024 - 23:20 af Valentine